De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 19 Jan 2013, 19:54

Maar dat is met alles in Amsterdam! Niet alleen GVB en metrogerelateerd.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor R-Flow » Za 19 Jan 2013, 20:04

hauptbahnhof schreef:Maar dat is met alles in Amsterdam! Niet alleen GVB en metrogerelateerd.

Nee hoor, zolang de overheid/gemeente/stadsdelen/GVB er maar niet of minimaal bij betrokken is. Dan zijn zaken opeens wel binnen budget en/of zelfs vóór planning af. Het nieuwe DeLaMar bijvoorbeeld.

Maar goed, onderdeel metro spant inmiddels wel de kroon. Had net in de 50 wel effe een binnenpretje trouwens. Zaten een jongen en meisje achter me:
Jongen: "Die metro hier is *piep* ook een schandelijke *piep* *piep* zooi ook".
Meisje: "Met deze *piep*zooi moet ik dus iedere dag reizen. Wil het er niet eens meer over hebben..."
Staande mevouw: *Vind dat jullie het nog netjes formuleren*

Nou ik ging gestrekt van het lachen. :D

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 19 Jan 2013, 20:11

Neej maar dat bedoel ik ook.

Maareh, zat je in een bakblik ofzo?

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor R-Flow » Za 19 Jan 2013, 20:21

Een ondergekalkte CAF richting Sloterdijk die mét geklapt koersbord, zonder verwarming (gevoelstemperatuur -8 buiten) bij Zuid dacht dat ie op Bullewijk stond en richting Gein ging. Tja, dan weet je wel weer hoe laat het is toch? :Y

Maar goed, hij was op tijd en ik paste er in. Was vooral daar errug dankbaar voor. :wink:

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Busfoto.nl » Wo 23 Jan 2013, 23:53

Was hier eigenlijk al langsgekomen dat GVB een aanbesteding was gestart voor 16 gelede bussen?

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor JWM » Do 24 Jan 2013, 00:10

Voor de Amstelveenlijn :lol:

robert55
Berichten: 776
Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor robert55 » Do 24 Jan 2013, 07:31

hoeveel gelede Jonckheeres zijn er nog?

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor FLJ » Do 24 Jan 2013, 07:45

16? Daarmee gaan ze niet alle Jonckheere vervangen, daar zijn er namelijk nog 23 van in dienst.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Suus » Do 24 Jan 2013, 09:12

Ik heb zo het vermoeden dat er naast de 16 nieuwe bussen voor het pendelverkeer naar Amstelveen ook nog een extra optie inzit die eventueel gelicht kan worden om de Jonckheren te vervangen. En ik heb ook al een vermoeden wie/wat er gaat winnen (A)
Rame à l'approche

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor FLJ » Do 24 Jan 2013, 10:56

Citaro of Citea gok ik zo.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Suus » Do 24 Jan 2013, 10:58

Gelede Citea's zijn er (nog?) niet, dus de kans dat het nog meer Citaro's gaan worden lijkt mij levensgroot. En waarom ook niet, het zijn goede bussen die goed passen bij de rijstijl van de GVB-chauffeurs.
Rame à l'approche

FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: Vr 05 Feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor FLJ » Do 24 Jan 2013, 11:01

Zag laatst een foto van een gelede Citea dus denk wel dat die mee zullen in de bieding. Extra Citaros lijkt me ook voor de hand liggend maar wie weer dort VDL een beter bod.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4438
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor JWM » Do 24 Jan 2013, 11:04

FLJ schreef:16? Daarmee gaan ze niet alle Jonckheere vervangen, daar zijn er namelijk nog 23 van in dienst.

Er komen ook nog wat Citea's bij om de laatste oude standaardbussen te vervangen. Met die 16 geledes erbij is het dan volledig gedaan met de Jonckheren.

Bee schreef:Ik heb zo het vermoeden dat er naast de 16 nieuwe bussen voor het pendelverkeer naar Amstelveen ook nog een extra optie inzit die eventueel gelicht kan worden om de Jonckheren te vervangen
Die opmerking over de Amstelveenlijn was niet helemaal serieus :D. Denk eerder dat ze daarvoor wat tweedehands bussen inhuren.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Suus » Do 24 Jan 2013, 11:23

Je weet het nooit met het GVB maar het zou mij niets verbazen als ze voor een periode van twee jaar zelf de bussen kopen en die daarna voor een mooie prijs het tweedehandscircuit in sturen.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Klaasje » Do 24 Jan 2013, 11:56

Bee schreef:Je weet het nooit met het GVB maar het zou mij niets verbazen als ze voor een periode van twee jaar zelf de bussen kopen en die daarna voor een mooie prijs het tweedehandscircuit in sturen.

Daar is vast geen financiële ruimte meer voor bij het GVB vandaag de dag.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Suus » Do 24 Jan 2013, 12:01

Het GVB heeft helemaal geen slechte uitgangspositie. De inkomsten uit vervoersbewijzen zijn behoorlijk gestegen en de bedrijfskosten zijn aanzienlijk gedaald. Het klopt dat er minder subsidie is, maar de situatie van het GVB is vergeleken met andere vervoerders op dit moment uitstekend te noemen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Daniel » Do 24 Jan 2013, 12:11

FLJ schreef:Zag laatst een foto van een gelede Citea dus denk wel dat die mee zullen in de bieding.

Dat is overigens nog een prototype waarmee VDL een order van de MIVB probeert binnen te halen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor Klaasje » Do 24 Jan 2013, 12:30


webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor webguy » Do 24 Jan 2013, 12:31

Ziet er behoorlijk uit als twee bussen aan elkaar geplakt zo...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor R-Flow » Do 24 Jan 2013, 13:33

JWM schreef:Voor de Amstelveenlijn :lol:

Haha. :P

webguy schreef:Ziet er behoorlijk uit als twee bussen aan elkaar geplakt zo...

Ik zie werkelijk waar geen verschil met menig ander gelede bus. De "aanhanger" lijkt wat langer dan wat er typisch rondrijdt in Amsterdam, maar verder?

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor webguy » Do 24 Jan 2013, 13:41

De aanhanger is inderdaad best lang, vandaar mijn opmerking. Kan me best voorstellen dat twee bus carrosserieën makkelijker is om mee te werken dan van scratch.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor marvinkok » Do 24 Jan 2013, 13:47

Is dat ook niet een beetje het perspectief?
Met een gelede Citea erbij heeft VDL wel weer een compleet plaatje aan OV-bussen, afgezien van aardgasaandrijving.

VIRM
Berichten: 3402
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor VIRM » Do 24 Jan 2013, 13:49

Volgensmij is het beleid om mensen bij klantenservices aan te nemen die vooral de vraag niet lezen. Hierdoor mag ik mij weer zo'n leuk formulier gaan invullen op de GVB-website. -o- Drie maal scheepsrecht?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor R-Flow » Do 24 Jan 2013, 13:54

webguy schreef:De aanhanger is inderdaad best lang, vandaar mijn opmerking. Kan me best voorstellen dat twee bus carrosserieën makkelijker is om mee te werken dan van scratch.

Misschien wel het antwoord van VDL op de Mercedes Citaro GL! :P

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Berichtdoor R-Flow » Do 24 Jan 2013, 15:45

Verwarde man met luchtdrukpistool in tram

Een verwarde man heeft woensdag trampassagiers van lijn 12 de stuipen op het lijf gejaagd.


In de tram vertelt de man aan andere passagiers dat hij een wapen bij zich heeft waarmee hij op vogeltjes wil gaan schieten. Meerdere reizigers schrikken hier zo van dat ze besluiten de politie te bellen.

Als de verwarde man bij de Kinkerstraat uitstapt, wordt hij direct aangehouden door twee fietsagenten. Hij bleek een lange zwarte tas bij zich te hebben met daarin het luchtdrukpistool. Omdat de politie denkt dat de man psychische problemen heeft, heeft hij hulp aangeboden gekregen. De politie benadrukt dat de man in de tram niemand heeft bedreigd met het pistool.

http://www.at5.nl/artikelen/94915/verwa ... angehouden


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten