Pagina 40 van 739

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 19 jan 2013, 19:54
door hauptbahnhof
Maar dat is met alles in Amsterdam! Niet alleen GVB en metrogerelateerd.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 19 jan 2013, 20:04
door R-Flow
hauptbahnhof schreef:Maar dat is met alles in Amsterdam! Niet alleen GVB en metrogerelateerd.
Nee hoor, zolang de overheid/gemeente/stadsdelen/GVB er maar niet of minimaal bij betrokken is. Dan zijn zaken opeens wel binnen budget en/of zelfs vóór planning af. Het nieuwe DeLaMar bijvoorbeeld.

Maar goed, onderdeel metro spant inmiddels wel de kroon. Had net in de 50 wel effe een binnenpretje trouwens. Zaten een jongen en meisje achter me:
Jongen: "Die metro hier is *piep* ook een schandelijke *piep* *piep* zooi ook".
Meisje: "Met deze *piep*zooi moet ik dus iedere dag reizen. Wil het er niet eens meer over hebben..."
Staande mevouw: *Vind dat jullie het nog netjes formuleren*

Nou ik ging gestrekt van het lachen. :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 19 jan 2013, 20:11
door hauptbahnhof
Neej maar dat bedoel ik ook.

Maareh, zat je in een bakblik ofzo?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: za 19 jan 2013, 20:21
door R-Flow
Een ondergekalkte CAF richting Sloterdijk die mét geklapt koersbord, zonder verwarming (gevoelstemperatuur -8 buiten) bij Zuid dacht dat ie op Bullewijk stond en richting Gein ging. Tja, dan weet je wel weer hoe laat het is toch? :Y

Maar goed, hij was op tijd en ik paste er in. Was vooral daar errug dankbaar voor. :wink:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: wo 23 jan 2013, 23:53
door Busfoto.nl
Was hier eigenlijk al langsgekomen dat GVB een aanbesteding was gestart voor 16 gelede bussen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 00:10
door JWM
Voor de Amstelveenlijn :lol:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 07:31
door robert55
hoeveel gelede Jonckheeres zijn er nog?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 07:45
door FLJ
16? Daarmee gaan ze niet alle Jonckheere vervangen, daar zijn er namelijk nog 23 van in dienst.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 09:12
door Suus
Ik heb zo het vermoeden dat er naast de 16 nieuwe bussen voor het pendelverkeer naar Amstelveen ook nog een extra optie inzit die eventueel gelicht kan worden om de Jonckheren te vervangen. En ik heb ook al een vermoeden wie/wat er gaat winnen (A)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 10:56
door FLJ
Citaro of Citea gok ik zo.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 10:58
door Suus
Gelede Citea's zijn er (nog?) niet, dus de kans dat het nog meer Citaro's gaan worden lijkt mij levensgroot. En waarom ook niet, het zijn goede bussen die goed passen bij de rijstijl van de GVB-chauffeurs.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 11:01
door FLJ
Zag laatst een foto van een gelede Citea dus denk wel dat die mee zullen in de bieding. Extra Citaros lijkt me ook voor de hand liggend maar wie weer dort VDL een beter bod.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 11:04
door JWM
FLJ schreef:16? Daarmee gaan ze niet alle Jonckheere vervangen, daar zijn er namelijk nog 23 van in dienst.
Er komen ook nog wat Citea's bij om de laatste oude standaardbussen te vervangen. Met die 16 geledes erbij is het dan volledig gedaan met de Jonckheren.
Bee schreef:Ik heb zo het vermoeden dat er naast de 16 nieuwe bussen voor het pendelverkeer naar Amstelveen ook nog een extra optie inzit die eventueel gelicht kan worden om de Jonckheren te vervangen
Die opmerking over de Amstelveenlijn was niet helemaal serieus :D. Denk eerder dat ze daarvoor wat tweedehands bussen inhuren.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 11:23
door Suus
Je weet het nooit met het GVB maar het zou mij niets verbazen als ze voor een periode van twee jaar zelf de bussen kopen en die daarna voor een mooie prijs het tweedehandscircuit in sturen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 11:56
door Klaasje
Bee schreef:Je weet het nooit met het GVB maar het zou mij niets verbazen als ze voor een periode van twee jaar zelf de bussen kopen en die daarna voor een mooie prijs het tweedehandscircuit in sturen.
Daar is vast geen financiële ruimte meer voor bij het GVB vandaag de dag.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 12:01
door Suus
Het GVB heeft helemaal geen slechte uitgangspositie. De inkomsten uit vervoersbewijzen zijn behoorlijk gestegen en de bedrijfskosten zijn aanzienlijk gedaald. Het klopt dat er minder subsidie is, maar de situatie van het GVB is vergeleken met andere vervoerders op dit moment uitstekend te noemen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 12:11
door Daniel
FLJ schreef:Zag laatst een foto van een gelede Citea dus denk wel dat die mee zullen in de bieding.
Dat is overigens nog een prototype waarmee VDL een order van de MIVB probeert binnen te halen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 12:30
door Klaasje

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 12:31
door webguy
Ziet er behoorlijk uit als twee bussen aan elkaar geplakt zo...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 13:33
door R-Flow
JWM schreef:Voor de Amstelveenlijn :lol:
Haha. :P
webguy schreef:Ziet er behoorlijk uit als twee bussen aan elkaar geplakt zo...
Ik zie werkelijk waar geen verschil met menig ander gelede bus. De "aanhanger" lijkt wat langer dan wat er typisch rondrijdt in Amsterdam, maar verder?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 13:41
door webguy
De aanhanger is inderdaad best lang, vandaar mijn opmerking. Kan me best voorstellen dat twee bus carrosserieën makkelijker is om mee te werken dan van scratch.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 13:47
door marvinkok
Is dat ook niet een beetje het perspectief?
Met een gelede Citea erbij heeft VDL wel weer een compleet plaatje aan OV-bussen, afgezien van aardgasaandrijving.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 13:49
door VIRM
Volgensmij is het beleid om mensen bij klantenservices aan te nemen die vooral de vraag niet lezen. Hierdoor mag ik mij weer zo'n leuk formulier gaan invullen op de GVB-website. -o- Drie maal scheepsrecht?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 13:54
door R-Flow
webguy schreef:De aanhanger is inderdaad best lang, vandaar mijn opmerking. Kan me best voorstellen dat twee bus carrosserieën makkelijker is om mee te werken dan van scratch.
Misschien wel het antwoord van VDL op de Mercedes Citaro GL! :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4

Geplaatst: do 24 jan 2013, 15:45
door R-Flow
Verwarde man met luchtdrukpistool in tram

Een verwarde man heeft woensdag trampassagiers van lijn 12 de stuipen op het lijf gejaagd.


In de tram vertelt de man aan andere passagiers dat hij een wapen bij zich heeft waarmee hij op vogeltjes wil gaan schieten. Meerdere reizigers schrikken hier zo van dat ze besluiten de politie te bellen.

Als de verwarde man bij de Kinkerstraat uitstapt, wordt hij direct aangehouden door twee fietsagenten. Hij bleek een lange zwarte tas bij zich te hebben met daarin het luchtdrukpistool. Omdat de politie denkt dat de man psychische problemen heeft, heeft hij hulp aangeboden gekregen. De politie benadrukt dat de man in de tram niemand heeft bedreigd met het pistool.
http://www.at5.nl/artikelen/94915/verwa ... angehouden