Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door Aking »

Uitgaan in Utrecht is voor een deel van Nederland weer wat aantrekkelijker geworden. Vanaf volgende maand zal Utrecht-Amersfoort een nachttrein krijgen. De dienstregeling van de NS wordt elk jaar aangepast en dit jaar heeft dit dus enkele veranderingen voor Utrechters en bezoekers van Utrecht, volgens de NS zijn het kleine wijzigingen.

Meer op: http://www.duic.nl/nieuws/55702/nachttr ... nspubliek/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door Daniel »

Hopelijk willen er trouwens niet teveel reizigers 's nachts van Amersfoort ri. Den Bosch, want dat ding staat zo lang in Amersfoort te keren dat 'ie net te laat in Utrecht aankomt om een aansluiting op het nachtnet ri. Eindhoven te geven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door Geert »

Amersfoorters zullen toch eerder in Utrecht uitgaan dan in Eindhoven lijkt me :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door Thom91 »

En met die nachttrein uit Amersfoort kom je pas aan als er al veel cafés en discotheken richting sluitingstijd gaan.. :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door Daniel »

Da's ook zo, maar als je de mogelijkheid hebt iets extra te bieden door 5 minuten eerder te vertrekken (want daar hebben we het hier over, aan het spoorgebruik te zien rijdt één stelletje alle drie de nachtelijke ritjes) lijkt dat toch een kleine moeite. Dat ding staat notabene 23 minuten te keren in Amersfoort :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door Thom91 »

Je kan er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat ze dat geprobeerd hebben hoor..
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door VIRM »

Goede ontwikkeling, de uitbreiding van het Nachtnet! Nu nog wat andere steden erbij in het weekend... Of wat busverbindingen oppimpen...
Beul van de blindegeleidelijn
ek70
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 13:19

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door ek70 »

Nachttreinen vind ik een goede zaak. Jammer alleen dat je niet rustig kunt reizen zoals overdag. Velen (vooral groepen jongeren) maken er een potje van.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door Mr-W »

Zelfs al zou die aansluiting er zijn dan kom je om 03:47 in Eindhoven aan dan heb je nog 13 minuten voordat de horeca sluit. (volgens mij sluit het in Ehv om 04:00,weet alleen niet zeker,ga eigenlijk nooit uit)

@ek70 dit gebeurt ook op de latere ritten op 'dagtreinen' in de t9679 bijvoorbeeld kom je op vrijdag en zaterdag avond al veel bierblikjes en flessen sterke drank tegen die reizigers hebben achter gelaten.
Ook de t1977 zitten vaak studenten in uit Tb en soms Bd die in Ehv gaan stappen.
Kan me er vooral aan irriteren als groepen jongeren in de stiltezones gaan zitten en dan gaan drinken en totaal geen rekening houden met reizigers die een boek zitten te lezen of gewoon rustig te whatsappen op hun smartphone.
ek70
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 13:19

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door ek70 »

Ja, daar irriteer ik me ook aan. De NS moet of de stiltezones actiever handhaven of ze afschaffen. Vaak stelt het niet veel voor.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door isadora »

ek70 schreef:Ja, daar irriteer ik me ook aan. De NS moet of de stiltezones actiever handhaven of ze afschaffen. Vaak stelt het niet veel voor.
Volgens mij moet je hier zijn:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... one#p65789
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaansp

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:En met die nachttrein uit Amersfoort kom je pas aan als er al veel cafés en discotheken richting sluitingstijd gaan.. :P
Mr-W schreef:Zelfs al zou die aansluiting er zijn dan kom je om 03:47 in Eindhoven aan dan heb je nog 13 minuten voordat de horeca sluit. (volgens mij sluit het in Ehv om 04:00,weet alleen niet zeker,ga eigenlijk nooit uit)
Ben ik nou de enige die er van uit gaat dat deze nachtreinen vooral rijden voor mensen die op een laat tijdstip naar huis willen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door Suus »

Het gaat niet zo goed met deze treinen, volgens het AD: https://www.ad.nl/amersfoort/einde-drei ... ~a588e237/
Op dit moment kunnen Amersfoorters na het stappen in Utrecht op vrijdag- en zaterdagnacht met de trein van 03.00 uur naar huis.

Wie 's nachts nog besluit naar 'grote broer' Utrecht te willen, kan om 02.39 uur de trein pakken vanuit Amersfoort.

Cijfers laten zien dat vorig jaar gemiddeld 20 passagiers van de eerste, en 56 passagiers van de tweede reisoptie gebruikmaken. Dat is zo'n 20 procent meer dan het jaar daarvoor, maar nog altijd geen aantallen waarvoor de NS zélf de portemonnee trekt.

Amersfoort deed dat twee jaar geleden daarom zelf, maar dat geld is na 2018 op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door Zonnig »

Zo te lezen 70 reizigers per nacht.

Denk dat U-Ov daarvoor lijn 412 / 452 wel willen verlengen naar Amersfoort.
Dan kan je misschien wel 3 of 4 x in de nacht naar Amersfoort.
Weliswaar ben je wat langer onderweg maar je hoeft niet meer naar de CS te lopen.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door lint41 »

452 reed altijd al naar Amersfoort, maar is juist naar Soest gaan rijden omdat deze nachttrein er kwam...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door Daniel »

Klopt, en meen ook weleens in een vervoerplan te hebben gelezen dat men erover dacht die lijn weer terug naar Amersfoort te leggen als de nachttrein zou vervallen. Stond er niet expliciet, maar er stond zoiets als dat 'ie naar Soest kon blijven rijden omdat de nachttrein naar Amersfoort nog reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door visgraat »

Ik vind niet raar dat het niet zo'n groot succes is: in Utrecht ligt het station ver van het uitgaansgebied en in Amersfoort ligt het station helemaal niet centraal in de stad. Tot slot is de laatste rit om 3:00 uur. Dan moet je om ongeveer 2:30 uur de kroeg uit. Dat zou voor sommige mensen acceptabel zijn, maar het is niet echt heel laat, zeker als je nagaat dat het best wel een reis en geregel is. Stel je woont in Nieuwland, dan moet je om 2:30 de kroeg uit, ben je 3:15 uur op station Amersfoort om vervolgens nog een half uur te moeten fietsen. Dan ben je ongeveer 3:45 uur thuis. Kortom het is naar mijn idee geen aantrekkelijk aanbod. Een bus is veel geschikter en van deur tot deur sneller in zo'n geval.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door Wubbo »

Maar ik verwacht niet dat een vervangende bus alle wijken in Amersfoort gaat bedienen. Je zal dus waarschijnlijk alsnog moeten fietsen.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door CamilleKreemers »

een uithoflijn oplossing?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door dnmw2705 »

U-OV en Syntus gaan komend jaar samen het hele nachtnet in provincie Utrecht bespreken en eventueel herinrichten
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Maar ik verwacht niet dat een vervangende bus alle wijken in Amersfoort gaat bedienen. Je zal dus waarschijnlijk alsnog moeten fietsen.
De nachtbus 452 reed, voor de komst van de nachttrein, nog half Amersfoort door. Die ging via het Bergkwartier naar het station, daarna langs het centrum om via de Bunschoterstraat naar Nieuwland te rijden. Zo pakte 'ie nog een aardig stuk van de stad mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door Wievank »

Toen kende Amersfoort zelf alleen nog geen eigen nachtnet, nu wel. Ga er dus maar vanuit dat ook bij het vervallen van de nachttrein nachtbus 452 geen compleet rondje meer door Amersfoort gaat rijden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door JWM »

Je moet zo'n verbinding gewoon wat langer de tijd geven wil het een groot klantenbestand gaan trekken. Niet iedereen volgt de dienstregeling zo obsessief als de forumgebruikers hier dus zo'n trein moet eerst ontdekt worden. Er zit nu een stijgende lijn in de reizigersaantallen dan moet je er nu niet mee stoppen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nachttreinen tussen Utrecht en Amersfoort voor uitgaanspubli

Bericht door VIRM »

Als de trein niet werkt, gewoon een snelle bus inzetten lijkt mij. Kun je niet iets doen met in Utrecht vanaf het station, een paar haltes bij het uitgaansgebied en dan in een keer nonstop naar Amersfoort?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 80 gasten