Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Klinkt als een verkeerde bestemmingscode gekoppeld aan de ritten op deze lijn... Even een berichtje naar Arriva sturen? Gisteren is een nieuw dienstregelingsbestand ingeladen, gok dat daar een foutje gemaakt is.

Edit: dit blijkt inderdaad zo te zijn. In het nieuwe bestand is lijn 175 richting Rotterdam gekoppeld aan de bestemmingscode 1900 voor 'Alphen a/d Rijn', waar dit in het bestand een versie eerder nog 1975 voor 'Rotterdam Alexander' was.
Laatst gewijzigd door Daelea op wo 26 apr 2017, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Flitskikker schreef:Iemand die weet wat er met de haltes Nieuwe Beestenmarkt/Lammermarkt gaat gebeuren?
De oorspronkelijke halte Nieuwe Beestenmarkt is weggehaald. Er staat nu één DRIS met opdruk Nieuwe Beestenmarkt bij de nieuwe parkeergarage, ongeveer waar halte Lammermarkt vroeger was. Ligt echter nog geen weg.
Ik weet niet wat ermee gaat gebeuren op korte termijn, maar in elk geval is de DRIS nu weer weggehaald om ruimte te maken voor het festivalterrein. Waarschijnlijk kunnen we na het weekend weer iets meer zien. Voor de langere termijn: in de toekomstvisie Centrumroute is de halte Lammermarkt niet meer opgenomen, en is de halte Nieuwe Beestenmarkt (uitgaand van de oude locaties) aangelegd in twee richtingen. Overigens worden in dit plan de haltes Korte Mare en Pelikaanstraat opgewaardeerd tot R-nethaltes. Zie: https://gemeente.leiden.nl/fileadmin/fi ... _Deel2.pdf (pagina 40, bladzijde 87).
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Flitskikker »

Bedankt voor de informatie, Thom. :)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Vanochtend zag ik op Leiden Centraal een Citea staan die filmde "30 Pendelbus Biosciencepark". Toen deze bus op de halte aankwam, stond er direct achter een 30 naar Katwijk. Nagenoeg alle reizigers, op een na, werden door iemand in een geel hesje en iemand in pak naar de 30 naar Katwijk gestuurd. Mijn lipleeskwaliteiten zijn niet al te best, maar volgens mij vroegen zij of reizigers naar het Biosciencepark moesten. De pendelbus vertrok met 1 reiziger.

Ovzoeker leerde me dat de bus nu steeds rondjes rijdt: Centraal - Naturalis - Verbeekstraat - Ehrenfestweg - Universiteitsterrein - Verbeekstraat - Naturalis - Centraal.

Ik heb dit niet eerder gezien en kan in digitale middelen hier ook niks over vinden.. Heeft iemand meer info? Gaat dit om structurele versterking, of is er een evenement?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Zag dit vanochtend ook tot mijn grote verbazing, was om 0804 u. De voorste bus was de 8768 en de achterste de 8789.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Zag vandaag dat de bushalte op de nieuwe beestenmarkt leiden terug geplaatst is op dezelfde plek
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Kleine correctie: de abri is teruggeplaatst, het haltebord ontbreekt nog. Volgens een chauffeur blijft dit voorlopig ook nog zo en blijft de halte dus nog even buiten gebruik. Hij had gehoord dat er bij het plaatsen van de abri iets niet helemaal goed gegaan was (hij schijnt niet op de goede plek te staan) en aangezien de herinrichting van de straat nog bezig is, kan het nog even duren. Er hangt overigens al wel een lijnnetkaart in de abri, de halte staat in de dienstregeling en de verstoring (halte tijdelijk opgeheven) duurde volgens de website tot 18 mei. Lekker duidelijk weer :-(
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door flipje »

Thom69 schreef:Vanochtend zag ik op Leiden Centraal een Citea staan die filmde "30 Pendelbus Biosciencepark".
.................
Ovzoeker leerde me dat de bus nu steeds rondjes rijdt: Centraal - Naturalis - Verbeekstraat - Ehrenfestweg - Universiteitsterrein - Verbeekstraat - Naturalis - Centraal.
Ik heb dit niet eerder gezien en kan in digitale middelen hier ook niks over vinden.. Heeft iemand meer info? Gaat dit om structurele versterking, of is er een evenement?
Zoals ik het begreep komt er een pendelsdienst op lijn 30 tussen Leiden CS en biosciencepark. Op dit moment staat er een Citaro G (227) in Leiden welke gereed wordt gemaakt om deze pendeldienst te gaan rijden.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Hoe rijdt deze pendel dan? De aflopen weken regelmatig lijn 30 gehad 's ochtend waarbij de bus naar Katwijk goed vol was (Estec-medewerkers) en de BSP-pendel zowat leeg van Centraal vertrok. Is deze gericht op studenten? Of hoe moet ik dit zien?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Kijk heel even in mijn bericht dat hierboven gequotet is... ;-)

Arriva webcare heeft inderdaad bevestigd dat het een extra pendeldienst is die tbv het BSP rijdt en niet opgenomen is in de dienstregeling. Op het station staan medewerkers die de reizigers voor het BSP en ESTEC scheiden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Gisterenavond heeft de gemeente Leiden een inspraakavond gehouden over de verplaatsing van het busstation van de centrumzijde naar de LUMC-zijde, en de plannen rond het busluw maken van de Breestraat ter faveure van de Hooigracht-Langegrachtroute. Normaal gesproken zou zoiets niet echt nieuws zijn, maar bekende Leidenaar Armin van Buuren deed zijn burgerdaad door een zeer legitiem punt te maken: door het feit aan te halen dat de huidige beleidsvorming gebaseerd is op de plannen van de RijnGouwelijn zou er volgens hem een nieuw kaderbesluit moeten worden gemaakt. Hij mag dan wel constant de hele wereld over reizen, in 90 seconden tijd liet hij merken dat hij blijkbaar beter op de hoogte is dan de betreffende wethouder... :)

(Bron: NOS, Omroep West)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Durashift »

:pos:

Vermoedelijk in het belang van zijn gezin?

Zo te zien zal het nog wel in een vlog van hem ter sprake komen?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door OmniLezer »

Ja, en daarna hop weg in je auto met chauffeur.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Hij heeft rechten gestudeerd; misschien pluist hij bestemmingsplannen uit op procedurele fouten in zijn vrije tijd ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

De wethouder uit Leiden zit al sinds 2002 in de gemeenteraad. Dus hij zou op de hoogte moeten zijn van zijn dossiers :? .

En dat er nu iemand aan de boom schud die toevallig een bekende Nederlander is ...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hainje »

Zo gaan die dingen. Als er een bekend persoon van buiten de politiek zich er ineens mee bemoeit, dan kan er vaak ineens een stuk meer.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... een beleidsnota hebben op basis van iets wat niet meer bestaat. Dam moet je toch wel een gaatje in je hoofd hebben.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Roeland »

Zo gek is dat niet in ZH-N...
De geplande R-net route tussen Leiden en Noordwijk (waar de provincie mee bezig is, maar waar Arriva helemaal geen zin in heeft) is ook puur gebaseerd op die dwaze RGL-plannen van destijds. De provincie erkent ook wel dat een R-net-route Leiden - Noordwijk via Katwijk langzamer is dan de rechtstreekse bus 20 (die niet zo'n omweg door Katwijk maakt). Maar blijkbaar is bij de verantwoordelijke bestuurders in die regio, niet iedereen in staat om eindelijk eens een keer te stoppen met dat RGL-denken.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door BrengMe »

R-Net gaat nog niet rijden tot Noordwijk aan Zee. In Katwijk zal de lijn gesplitst worden in een lijn naar Vuurbaak en een lijn naar ESTEC. R-Net zal dus eerst alleen lijn 30 en 31 vervangen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

In Leiden gaat men vanaf 26 juni een ruime tijd werken aan nieuwe rotondes in de Merenwijk op de kruisingen van de twee toegangswegen (Gooimeerlaan & IJsselmeerlaan) met de rondweg door de wijk. Dit betekent dat de lijnen 3&4 deze periode de lus niet kunnen rijden. In de eerste fase moeten de lijnen via de andere toegangsweg dan gebruikelijk de wijk bereiken en verlaten. Ook moeten de lijnen de lusroute eerst tegen de klok in rijden naar de halte Merenwijk (tegen de normale richting in). Mijn grootste vraag is echter, waar gaan de bussen keren? De halte Merenwijk ligt aan de rondweg en de keermogelijkheid daar (oud busstationnetje) is niet lang geleden volgens mij vrij professioneel gesaneerd...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Lijn 45 »

Zou bij de brandweerkazerne kunnen? Dat is de enige ander locatie die ik me kan voorstellen.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Thom69 schreef: De halte Merenwijk ligt aan de rondweg en de keermogelijkheid daar (oud busstationnetje) is niet lang geleden volgens mij vrij professioneel gesaneerd...
Dan mogen ze wel eerst die enorme berg zand gaan weghalen als ze dat busstationnetje toch willen gaan gebruiken
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Laatste keer dat ik in die hoek was (januari) was het voormalig busstation een soort dumpplek voor containers en whatnot, maar als keerlus was het nog wel te gebruiken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Heeft buslijn 383 den haag - capelle een andere route gekregen ?
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Waar zou de route veranderd zijn? Waardoor kreeg je dit vermoeden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 88 gasten