Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Daniel »

Die chauffeur in de bus met die test van Loesje had in ieder geval geen training meer nodig dan, die testknop van de omroepinstallatie zit behoorlijk verstopt in Albatros :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Daelea »

Eergisteren ook maar eens wezen kijken in Leiden:
* Op veel (als het niet alle zijn) gele halteborden hangen nog steeds de half-scheef geplakte groenblauwe stickertjes van Arriva met 'vanaf 9-12-12'
* Op Station Lammenschans zijn er vier perrons vanwaar bussen kunnen vertrekken, als dan een groot deel van de lijnen ineens van een ander perron vertrekken, en er zeer beperkte info gegeven wordt, geeft dat veel zoekende mensen...
* De ex-Connexxion hybride bussen hadden helemaal geen CiCo-kastjes, de paaltjes waar ze aan hingen, staan er nog, en de kabeltjes hangen er ook nog... Dus al die bussen rijden gratis :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13127
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Het viel mij overigens pas vanmiddag pas op dat de buurtbussen in ZHN momenteel met Taxibusjes gereden worden. Blijkbaar zijn de Tribus Civitas bussen er nog niet.. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Citaro »

Wat is er aan geleed materiaal in deze concessie komen rijden? Dit aangezien er geen gelede versie van de Citea geleverd wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Er is geen geleed materieel in deze concessie. Ook in de vorige concessieperiode was dat er niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Edwin »

Leiden wil hoogwaardige bussen rond centrum
Leiden wil definitief hoogwaardig busvervoer via de Hooigracht en de Langegracht. Het stadsbestuur adviseert het provinciebestuur nu ook om daarvoor te kiezen. Nu de Rijn Gouwelijn definitief niet doorgaat wil Leiden de belangrijkste buslijnen rond de stad comfortabel en betrouwbaar maken.

De bussen zullen dan niet meer door de Breestraat rijden, maar Leiden zegt er wel voor te waken dat de bereikbaarheid van de binnenstad voldoende blijft. De Breestraat kan doordat de bussen verdwijnen flink opgeknapt worden.

De busroute via de Hooigracht en de Langegracht kan pas gerealiseerd worden als er een alternatieve route voor het doorgaand verkeer door het centrum gevonden is.

Bron
Remember to check-out with your ov-chipcard.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door tsov »

Bee schreef:Er is geen geleed materieel in deze concessie. Ook in de vorige concessieperiode was dat er niet.
Ik ben wel benieuwd wat Arriva voor die Keukenhoflijnen in petto heeft. Daar haalde Cxx natuurlijk ook altijd geledes voor naar Leiden en Lisse.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13127
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Die lijnen rijden elke vijf minuten! Het lijkt mij dat dat voldoende is.. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

En als Arriva met gelede bussen komt aanzetten zijn het die baggerbussen van Scania. Er komt veel goeds uit Zweden, maar het zijn geen bussen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door iraj-smile »

beste forumleden,

over langen bussen gesproken, ik heb nog niks vernomen van de Volvo 8900 14,5 meter verie??
zijn die er al?? en waar!!

Gr, jari
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Meltrain »

Ik probeerde dinsdag ook al goed te kijken of ik Volvo 8900's zag met een ander nummer zag dan 77xx, maar nu blijkt dat de 'korte' bussen de serie 7701 - 7760 en de 'lange' bussen de serie 7771 - 7777 zijn....
Maar ik denk dat je voor die lange bussen de meeste kans hebt om ze aan te treffen op [wiki]Lijn 370 Alphen aan den Rijn Station - Schiphol Plaza/NS[/wiki].

O ja, nog iets: ik hoorde van een chauffeur dat lijn 45 vanaf augustus volledig naar Arriva gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door iraj-smile »

@meltrain

Mijn dank is groot!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Karl »

tsov schreef:Ik ben wel benieuwd wat Arriva voor die Keukenhoflijnen in petto heeft. Daar haalde Cxx natuurlijk ook altijd geledes voor naar Leiden en Lisse.
De laatste jaren van en naar Leiden alleen maar Amba's gezien... Zat niets verlengd tussen.
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Chauf21 »

Op hoogtijdagen werden er nog wel eens Zuidtangent-bussen op de Keukenhof-lijnen ingezet of werd er vaker/langer doorgereden.
iraj-smile schreef:over langen bussen gesproken, ik heb nog niks vernomen van de Volvo 8900 14,5 meter verie??
zijn die er al?? en waar!!
Gisteren heb ik er een zien rijden op de lijn Alphen<>Den Haag.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13127
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Z2N schreef:Het viel mij overigens pas vanmiddag pas op dat de buurtbussen in ZHN momenteel met Taxibusjes gereden worden. Blijkbaar zijn de Tribus Civitas bussen er nog niet.. :N
Bovenstaand bericht schreef ik gisteren. Vandaag zag ik een Tribus Civitas langsrijden, dus de buurtbussen zijn er! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
edko
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 18:55
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door edko »

Aanvankelijk zouden de buurtbussen voor deze concessie op vrijdag 14 december 2012 in gebruik worden genomen. Het moment van ingebruikneming is om mij onbekende redenen vertraagd en is nu bepaald op vrijdag 21 december 2012. Wat de buurtbuslijn 723 van de buurtbusvereniging Alkemade betreft wordt dat om 14.00 uur. Oorspronkelijk zou dat plaatsvinden bij het gemeentehuis van de gemeente Kaag en Braassem te Roelofarendsveen, dit gaat echter niet door. Waar de feestelijke *bus* ingebruikneming dan wel zal plaatsvinden zal ik indien ik dat tijdig weet hier bekendmaken.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Somoht »

Chauf21 schreef:Op hoogtijdagen werden er nog wel eens Zuidtangent-bussen op de Keukenhof-lijnen ingezet of werd er vaker/langer doorgereden.
iraj-smile schreef:over langen bussen gesproken, ik heb nog niks vernomen van de Volvo 8900 14,5 meter verie??
zijn die er al?? en waar!!
Gisteren heb ik er een zien rijden op de lijn Alphen<>Den Haag.
7775 lijkt als enige rond te rijden, ritjes op voornamelijk lijn 370. Zou nu ergens stil moeten staan in Alphen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13127
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Heb je een overzicht van waar die bus rijdt? :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door iraj-smile »

waar kan je eigenlijk opzoeken waar een specifieke bus zich bevind??? zoals in een garage!
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Skinkie »

iraj-smile schreef:waar kan je eigenlijk opzoeken waar een specifieke bus zich bevind??? zoals in een garage!
In KV6 als de bus zijn dienstregeling rijdt, soms ook een stukje voor of na de rit.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Somoht »

Even de data van de laatste paar dagen ingeladen, 7774 en 7773 rijden ook. Meeste kans maak je nog steeds op de 370. Al heeft ie enkele ritjes gemaakt op de 381 en 380.
7775 heeft net rit 1110 afgerond van lijn 370 dus die staat weer in Alphen aan de Rijn.

Op basis van gister voorspel ik dat ie daarna de ritten 1133,1134,1189,1190 gaat doen.
Misschien daarna nog de 1229 en1230.
Broodtrommel
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 21:08
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Broodtrommel »

Tristan schreef: Zojuist ben ik, na mijn sportavond, ook nog even langs de stalling in Schoonhoven gefietst en daar staan momenteel nog 6 á 7 Connexxionbussen gestald. Zeer waarschijnlijk voor de 195 en 295 die in Schoonhoven beginnen
Ik heb begrepen dat er wel iets meer bussen dan 6 á 7 blijven, misschien dat er nog een paar aan het rijden waren toen je daar langs bent gefietst.
eric12 schreef:Zijn de Volvo's wel gebleven of rijden die nu ook niet meer op lijn 195/295?
Alle Volvo's zijn weg, dit is vanwege het feit dat het verbruik te duur werd. Wat ze er mee gaan doen weet ik niet, want die bussen zijn natuurlijk vrij nieuw. Misschien worden ze ergens anders in de concessie ingezet, zoals in de buurt van Amersfoort of iets dergelijke.
Machinist in opleiding

Tevens doordeweeks dagelijks tussen Schoonhoven en Rotterdam Centrum of Zuid.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door matje82 »

eric12 schreef:Zijn de Volvo's wel gebleven of rijden die nu ook niet meer op lijn 195/295?
Alle Volvo's zijn weg, dit is vanwege het feit dat het verbruik te duur werd. Wat ze er mee gaan doen weet ik niet, want die bussen zijn natuurlijk vrij nieuw. Misschien worden ze ergens anders in de concessie ingezet, zoals in de buurt van Amersfoort of iets dergelijke.[/quote]

De 4308-4311 zijn van Schoonhoven naar Almere verhuisd. Vanuit Almere worden ook wat diensten gereden op lijnen van Provincie Utrecht.
peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door peterbil »

Vandaag weer even in en om Leiden een tussenstand opgemeten:

- De hybride van Hool's voor de stadsdienst Leiden hebben nog steeds geen CiCo's, daarentegen wel tijdelijke (kleine) lichtkranten ter vervanging van de lijnfilms. Deze lichtkranten zijn echter zo klein en onopvallend dat veel mensen ze niet opmerken.

- Een deel van de Citea's reed wederom zonder lijnnummer en bestemming.

- Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.
edko
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 18:55
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door edko »

peterbil schreef:Vandaag weer even in en om Leiden een tussenstand opgemeten:

- De hybride van Hool's voor de stadsdienst Leiden hebben nog steeds geen CiCo's, daarentegen wel tijdelijke (kleine) lichtkranten ter vervanging van de lijnfilms. Deze lichtkranten zijn echter zo klein en onopvallend dat veel mensen ze niet opmerken.

- Een deel van de Citea's reed wederom zonder lijnnummer en bestemming.

- Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.
Vandaag eveneens nieuwe halteborden gezien op de halte Lisse Hyacinthenstraat. De enige dusver waar het lijnnummer van de plaatselijke buurtbus correct was, namelijk 723. De rest van de route moest het nog doen met de oude borden en dito lijnnummers. Overigens werd de lijndienst van de 723 deze week uitgevoerd met een oude Sprinter van Breng, inclusief lichtblauw dak. De nieuwe bus wordt a.s. dinsdag door bouwer Civitas geleverd. Daarna worden eerst de chauffeurs geïnstrueerd voor de bus de lijn op gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten