Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door mb90 »

In dit bericht uit het eerste topic had ik het over het aparte lijntje 704 wat een paar keer per dag tussen Rotterdam Capelsebrug en de UPC-vestiging in het Capelse Rivium rijdt.
Deze lijn is tegen mijn verwachtingen in toch meegegaan naar Arriva. Het lijntje heet nu alleen lijn 7 en er is op de site van Arriva geen dienstregeling van te vinden. Het Rivium ligt nu alleen niet meer in Capelle a/d IJssel, maar volgens Arriva in Rotterdam...:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Meltrain »

Ik ben ook benieuwd wie nu het vervangende vervoer verzorgt als de Parkshuttle weer eens buiten dienst is.
Zou Connexxion daarvoor een Utrechtse bus inzetten (van lijn 195/295) of een bus van Voorne-Putten of zou dat uitbesteed worden aan de RET of Arriva?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door webguy »

mb90 schreef:Het lijntje heet nu alleen lijn 7 en er is op de site van Arriva geen dienstregeling van te vinden. Het Rivium ligt nu alleen niet meer in Capelle a/d IJssel, maar volgens Arriva in Rotterdam...:
De drgl van de lijn staat wel in de digitale reisinfo van Arriva. Eindbestemming is inderdaad de halte "Rotterdam, Rivium Promenade", vertrek Capelsebrug, op zaterdag alleen om 09:08, 09:45, 14:20, 16:20, 18:11, doordeweeks alleen 19:10, 20:10, 21:20, 22:20 en in alle gevallen meteen weer terug. Wel beetje rare tijden, ik vermoed dat die avond ritten vooral voor de terugreis zijn en ter compensatie van een andere lijn die dan niet rijdt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Daniel »

Die ritten rijden ongeveer op de tijden dat lijn 95 niet rijdt, alleen de eerste rit op doordeweekse avonden is dubbel. Het zal wel buiten de concessie om ingehuurd zijn want de 95 is een lijn van RET (en toen die nog van Qbuzz was reed Connexxion deze pendel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door iraj-smile »

beste forumleden,

weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???

mvg jari
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Flitskikker »

OVinfo meldt "Arriva ZH draait in backfall-modus" en kan geen tijden selecteren. Wat houdt dat in?
Levert Arriva nog steeds geen goede vertrek- en locatieinformatie?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Somoht »

Flitskikker schreef:OVinfo meldt "Arriva ZH draait in backfall-modus" en kan geen tijden selecteren. Wat houdt dat in?
Levert Arriva nog steeds geen goede vertrek- en locatieinformatie?
Issue dat er geen statische dienstregeling was voor voor na 5jan bij GOVI, daarom even uit nood weer vertrektijden scrapen van Arriva.nl. Woensdag is alles weer okay.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door webguy »

En om dat even beter uit te leggen ;) :
De geplande dienstregeling is nodig om actuele vertrektijden "uit te rekenen". Zonder referentiekader (=dienstregeling) lukt dat niet. Die dienstregeling was dus niet optijd geleverd bij GOVI, die DRIS-en in een groot deel van Nederland aansturen en ook actuele informatie leveren.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Flitskikker »

Dank beiden. :)
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Anne »

Vanochtend een nieuwsitem op RTV-West over Arriva in Leiden.

Infoborden boven de haltes blijken van de gemeente te zijn en het centrale bord van de provincie.
Die info borden boven de haltes werkten alleen voor Connexxion want de Veolia bussen werden er ook niet op aangegeven.
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door iraj-smile »

beste forumleden,

weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???

mvg jari
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Het lijkt mij van niet, ik ben hem al sinds voor de kerstvakantie niet gezien. Het lijkt mij ook niet nodig, omdat er nu genoeg 'gewoon' materieel is, en de overige tijdelijke inzet ook al weg is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
edko
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 18:55
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door edko »

edko schreef:
Z2N schreef:Wordt de nieuwe bus dan wel ingezet vanaf maandag?
Dat lijkt nog iets teveel gevraagd. Ik denk dat het nog even de ex-Breng Sprinter zal zijn. Men zal nog niet willen rijden als niet één van de genoemde maatregelen genomen zal zijn lijkt me.
Sinds maandag 7 januari 2013 wordt de bus ingezet op lijn 723. Na enige technische aanpassingen kan hij schadevrij de nodige verkeersdrempels passeren. Zolang de gemeente Lisse de drempel in de Kanaalstraat nog niet heeft aangepast moeten de chauffeurs deze voorzichtig uiterst links rijdend nemen. Ter plaatse moet dus wel extra goed worden opgelet voor tegemoetkomende fietsers. Geen ideale situatie, maar een die hopelijk van korte duur zal zijn.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Tristan »

iraj-smile schreef:beste forumleden,

weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???

mvg jari
Ik zag onlangs wel een witte bus vanaf Utrecht Jaarbeursplein vertrekken voor lijn 388 (uit het DAV-gebied), maar ik weet niet of dat de bus is die je beodelt.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door nvdw »

Dat zou ook een van de witte Ambassadors geweest kunnen zijn (demo's of ex-demo's van VDL/Berkhof). Deze rijden vanuit stalling Alblasserdam (maar horen zeker niet op een Q-liner thuis)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Daniel »

Volgens mij zitten die wagens ondertussen alweer in Rivierenland...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Meltrain »

De 3154 (witte demo Ambassador) zag ik vorige week nog op Kralingse Zoom aankomen als (ik meende) lijn 87.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Ook de OV-chipkaart lezers werken kwalitatief op een bedroefd niveau. Op Centrum West staat 'ie meestal al op de volgende halte en als de volgende rit een MAT-rit is wordt de chipkaartlezer vrolijk eruitgeknikkerd en mogen de klanten bij de klantenservice te rade.

Ik neem aan dat een sjoof toch gewoon in de Prodata kan inloggen en de juiste halte kan selecteren?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Daniel »

Dat kan ja, maar Albatros (de naam voor het systeem bij Arriva, is wel van Prodata ja) werkt wat dat betreft niet altijd even logisch. Als ik 't goed herinner staat het systeem nog niet direct op de halte die je selecteert maar begint hij vanaf dat punt weer te rekenen. Pas vanaf de eerste halte erna klopt dan de halteafroep (en dus ook de chipkaartapparatuur) weer.
Het heeft dus geen zin om de halte goed te zetten als je op Centrum West staat, dat moet de chauffeur al daarvoor doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door nvdw »

De chauffeur heeft de mogelijkheid om de juiste halte in Albatros zelf te selecteren. Omdat het doorschakelen naar de volgende halte op een eindpunt nog wel eens voorkomt staat deze er twee keer in: als laatste halte van de oorspronkelijke rit en als eerste halte van de nieuwe rit, ook als dat een MAT-rit is. Dan nog kan het wel eens voorkomen dat de halte wederom wordt doorgeschakeld - dat is het nadeel van werken met GPS. Op Utrecht Jaarbeursplein, als de bus dat rondje moet maken op de Croeselaan, is me dat wel eens overkomen. Op zo'n locatie heb ik echter nog 47 zaken om me druk over te maken :oops:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Michael 1988 »

Lang leve de OV-sh*tkaart -o- .
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Bedankt voor de toelichting, ik heb namelijk heel veel zin om eens een keer flink op mijn strepen te gaan staan.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Vinny »

Ook de OV-chipkaart lezers werken kwalitatief op een bedroefd niveau. Op Centrum West staat 'ie meestal al op de volgende halte en als de volgende rit een MAT-rit is wordt de chipkaartlezer vrolijk eruitgeknikkerd en mogen de klanten bij de klantenservice te rade.
Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door ODRAIL »

Vinny schreef:
Ook de OV-chipkaart lezers werken kwalitatief op een bedroefd niveau. Op Centrum West staat 'ie meestal al op de volgende halte en als de volgende rit een MAT-rit is wordt de chipkaartlezer vrolijk eruitgeknikkerd en mogen de klanten bij de klantenservice te rade.
Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
Bij de RET kwam dit een aantal jaren geleden bij de tram ook wel eens voor. Met name bij de verplaatste halte van het Franciscusziekenhuis. Klagen bij de RET hielp niet tot ik ook een keertje een mailtje naar de stadsregio heb gestuurd. Toen was het probleem binnen twee dagen opgelost.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Vinny schreef:Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
Ik zit dan ook heel erg te denken aan een scenario waar de bus geen millimeter verder rijdt voordat er fatsoenlijk is uitgechecked. 8-)
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten