Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Vroeger stopte de bus zoetermeer-leiden inderdaad nog wel eens op alle haltes in Zoeterwoude, ben blij dat dat verleden tijd is. Wel vind i khet een beetje karig dat er niet voor een normale, fatsoenlijke busverbinding leiden cs - zoeterwoude dorp is gekozen als aanvulling op de 400, volgens mij is er alleen een belbus die tot Zoeterwoude Transferium rijdt wat wel echt het absoluut minimale is. Al was het een wat kleinere bus die 1x per uur rijdt, da's dan nog beter voor de oudjes dan dit. Volgens mij was dit vroeger bus nummero 32, of 30, weet het niet meer zo goed. Vroeger reed die helemaal tot zoetermeer via witte singel en zoeterwoude dorp en stompwijk. Ik begrijp wel dat zo'n lange dunne route tegenwoordig niet meer uitkan.
Het verdwijnen van de halte Vrouwenweg vind ik ook erg onhandig voor de vele studenten die daar wonen. Die moeten, als ze naar leiden willen, helemaal de brug over naar zoeterwoude Transferium en dan weer met de bus terug. Die halte ligt gewoon op de route en hoeft geen extra tijd te kosten om er te halteren in de richting Leiden (in de richting Zoetermeer is echter wat lastiger want de bus rijdt nu niet meer over het langzaamverkeerviaduct maar over de grote weg en daar halteren is moeilijk).
Ik zou dus pleiten voor een R net halte bij Vrouwenweg in de richting van Leiden. De andere kant op (als ze dus terugkomen uit leiden en naar huis willen) hebben ze dan maar pech gehad, maar kunnen ze in ieder geval richting leiden voor de deur opstappen. Scheelt toch al gauw bijna 10 minuten reistijd.
Het verdwijnen van de halte Vrouwenweg vind ik ook erg onhandig voor de vele studenten die daar wonen. Die moeten, als ze naar leiden willen, helemaal de brug over naar zoeterwoude Transferium en dan weer met de bus terug. Die halte ligt gewoon op de route en hoeft geen extra tijd te kosten om er te halteren in de richting Leiden (in de richting Zoetermeer is echter wat lastiger want de bus rijdt nu niet meer over het langzaamverkeerviaduct maar over de grote weg en daar halteren is moeilijk).
Ik zou dus pleiten voor een R net halte bij Vrouwenweg in de richting van Leiden. De andere kant op (als ze dus terugkomen uit leiden en naar huis willen) hebben ze dan maar pech gehad, maar kunnen ze in ieder geval richting leiden voor de deur opstappen. Scheelt toch al gauw bijna 10 minuten reistijd.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, maar de regionale abonnementen die nu ook geldig zijn bij Veolia/Connexxion, HTM en RET worden vanaf de nieuwe dienstregeling ook geldig bij Arriva in Zuid-Holland. Dit betekent dat na vier jaar er weer sterabonnementen beschikbaar komen in Zuid-Holland Noord. Op lijn 195/295 wordt bovendien het abonnementenstelsel van Syntus in Utrecht geldig, zodat daar de bizarre situatie voor frequente reizigers komt te vervallen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat busje rijdt gewoon 1x/uur, alleen 's avonds en op zondag is het een belbus.pedaalemmerzak schreef:Vroeger stopte de bus zoetermeer-leiden inderdaad nog wel eens op alle haltes in Zoeterwoude, ben blij dat dat verleden tijd is. Wel vind i khet een beetje karig dat er niet voor een normale, fatsoenlijke busverbinding leiden cs - zoeterwoude dorp is gekozen als aanvulling op de 400, volgens mij is er alleen een belbus die tot Zoeterwoude Transferium rijdt wat wel echt het absoluut minimale is. Al was het een wat kleinere bus die 1x per uur rijdt, da's dan nog beter voor de oudjes dan dit. Volgens mij was dit vroeger bus nummero 32, of 30, weet het niet meer zo goed. Vroeger reed die helemaal tot zoetermeer via witte singel en zoeterwoude dorp en stompwijk. Ik begrijp wel dat zo'n lange dunne route tegenwoordig niet meer uitkan.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In dit document (https://www.arriva.nl/web/file?uuid=b34 ... entid=1170) zijn alle wijzigingen voor de drgl 2017 te vinden.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Jup en in het document dat wouter heeft gepost staat dat dit busje wordt opgeheven :')Chrysa schreef:Dat busje rijdt gewoon 1x/uur, alleen 's avonds en op zondag is het een belbus.pedaalemmerzak schreef:Vroeger stopte de bus zoetermeer-leiden inderdaad nog wel eens op alle haltes in Zoeterwoude, ben blij dat dat verleden tijd is. Wel vind i khet een beetje karig dat er niet voor een normale, fatsoenlijke busverbinding leiden cs - zoeterwoude dorp is gekozen als aanvulling op de 400, volgens mij is er alleen een belbus die tot Zoeterwoude Transferium rijdt wat wel echt het absoluut minimale is. Al was het een wat kleinere bus die 1x per uur rijdt, da's dan nog beter voor de oudjes dan dit. Volgens mij was dit vroeger bus nummero 32, of 30, weet het niet meer zo goed. Vroeger reed die helemaal tot zoetermeer via witte singel en zoeterwoude dorp en stompwijk. Ik begrijp wel dat zo'n lange dunne route tegenwoordig niet meer uitkan.
En waarom kan dat busje niet gewoon even doorrijden naar Leiden Centraal, of op z'n minst Station Leiden Lammenschans, zodat die mensen in ieder geval een rechtstreekse verbinding houden met de trein. Kan dat busje ook meteen halteren bij Vrouwenweg.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik zie ook niks staan over een vervangende bus voor Zoeterwoude Dorp, dus dat dorp verliest zijn busverbinding compleet. Uiteraard komt R-net wel langs het dorp met diverse haltes, maar voor oudjes kan het zijn dat dit te ver lopen is. Vind dit toch wel erg karig voor een niet ál te klein dorp vlakbij een grote stad.
Concessie Zuid-Holland Noord
Zoeterwoude Dorp behoudt een bus, alleen niet in de dorpskern. Gezien de frequentie van de 400 hebben ze het echt niet zo slecht.
Heel fijn dat de provincie Zuid-Holland eindelijk weer een uniform abonnementssysteem in de provincie heeft.
Heel fijn dat de provincie Zuid-Holland eindelijk weer een uniform abonnementssysteem in de provincie heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Voor de gemiddelde reiziger is het niet echt een verslechtering, maar voor de oudjes vind ik het toch wel erg jammer.Suus schreef:Zoeterwoude Dorp behoudt een bus, alleen niet in de dorpskern. Gezien de frequentie van de 400 hebben ze het echt niet zo slecht.
Heel fijn dat de provincie Zuid-Holland eindelijk weer een uniform abonnementssysteem in de provincie heeft.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Echt veel respect toon je er zelf ook niet voor, met je "oudjes".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Hoezo?Suus schreef:Echt veel respect toon je er zelf ook niet voor, met je "oudjes".
Ik vermoed dat ze vorig jaar dat pendelbusje expres zo minimaal hebben ingezet (lage frequentie, belbus s avonds/weekend, en rijdt maar tot transferium ipv totaan lammenschans of liefst centraal), zodat ze het dit jaar konden schrappen. Want niemand gaat natuurlijk voor dat pendelbusje betalen en dan nog eens betalen om over te stappen op de veel te dure R net bus, terwijl je moet wachten in de middle of nowhere bij zoeterwoude transferium.
Als ze gewoon een normale bus tot in zoeterwoude dorp lieten rijden kon dat zeker wel uit. Vanaf leiden lammenschans of centraal dus. Keren op lammenschans is wel een beetje lastig overigens, maar zou zonder al te grote aanpassingen moeten kunnen, zeker voor een 8 personen busje. Maar anders gewoon doorrijden naar Centraal.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Als jij € 1,86 voor een busrit vanaf P+R A4 in Zoeterwoude naar Leiden Centraal al duur vindt kun je beter gaan lopen. -o-
Trouwens, het aantal doorgaande reizigers tussen Zoetermeer en Leiden is wel blij denk ik dat de bus nu rechtstreeks over de provincialeweg rijdt, dat is immers sneller dan door die dorpsstraatjes voor slechts enkele reizigers...
Trouwens, het aantal doorgaande reizigers tussen Zoetermeer en Leiden is wel blij denk ik dat de bus nu rechtstreeks over de provincialeweg rijdt, dat is immers sneller dan door die dorpsstraatjes voor slechts enkele reizigers...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Verkleinwoordjes, zeker voor hele bevolkingsgroepen, komen extreem denigrerend over.pedaalemmerzak schreef:Hoezo?Suus schreef:Echt veel respect toon je er zelf ook niet voor, met je "oudjes".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zoals ik zei ben ik daar ook blij om (woont niet in zoeterwoude), maar ik vind het wel erg karig om het busvervoer binnen de dorpskern totaal af te schaffen. Voor de oudjes wordt het op die manier heel erg ver lopen. En dat betekent dus dat een hele bevolkingsgroep zijn OV verliest. Zoeterwoude is geen klein gehuchtje zoals Stompwijk (wat al een tijdje terug zijn bus door de kern verloren heeft), maar een vrij groot dorp. En het gekke is dat het niet veel grotere Zoeterwoude Rijndijk wél meerdere bussen heeft ! Gek toch?Milco schreef:Als jij € 1,86 voor een busrit vanaf P+R A4 in Zoeterwoude naar Leiden Centraal al duur vindt kun je beter gaan lopen. -o-
Trouwens, het aantal doorgaande reizigers tussen Zoetermeer en Leiden is wel blij denk ik dat de bus nu rechtstreeks over de provincialeweg rijdt, dat is immers sneller dan door die dorpsstraatjes voor slechts enkele reizigers...
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dit is heel erg off topic. Gelieve on-topic te reageren over de concessie Zuid-Holland Noord ;)Suus schreef:Verkleinwoordjes, zeker voor hele bevolkingsgroepen, komen extreem denigrerend over.pedaalemmerzak schreef:Hoezo?Suus schreef:Echt veel respect toon je er zelf ook niet voor, met je "oudjes".
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Suus schreef:Verkleinwoordjes, zeker voor hele bevolkingsgroepen, komen extreem denigrerend over.pedaalemmerzak schreef:Hoezo?Suus schreef:Echt veel respect toon je er zelf ook niet voor, met je "oudjes".
Echt veel leren doe je niet hè. :Npedaalemmerzak schreef:oudjes
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waarom reageren jullie allemaal off-topic? Het gaat hier over het busvervoer binnen de concessie Zuid-Holland Noord ;)
En wat betreft de oudjes, ik had het niet gezien op het moment van posten. Bejaarden, dan.
En wat betreft de oudjes, ik had het niet gezien op het moment van posten. Bejaarden, dan.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het is natuurlijk een gigantische verspilling van middelen, een jaar lang een leeg taxibusje door het dorp laten rijden, maar blijkbaar is het nodig om de gemeentes ervan te overtuigen dat hun eisen voor bediening geen basis hebben in de realiteit. Verzorgingshuizen (zoals Swetterhage in Zoeterwoude) staan in veel concessies in de lijst met verplicht te ontsluiten voorzieningen. Dat klinkt heel nobel maar tegenwoordig worden alleen de meest hulpbehoevende ouderen nog in dat soort oorden opgenomen. Die reizen al niet meer zelfstandig, laat staan met de bus. Hooguit is het voor het bezoek of het personeel handig, zo'n halte voor de deur, maar die komen met de auto of kunnen nog wel vanaf de provinciale weg lopen.pedaalemmerzak schreef:Ik vermoed dat ze vorig jaar dat pendelbusje expres zo minimaal hebben ingezet (lage frequentie, belbus s avonds/weekend, en rijdt maar tot transferium ipv totaan lammenschans of liefst centraal), zodat ze het dit jaar konden schrappen. Want niemand gaat natuurlijk voor dat pendelbusje betalen en dan nog eens betalen om over te stappen op de veel te dure R net bus, terwijl je moet wachten in de middle of nowhere bij zoeterwoude transferium.
Als ze gewoon een normale bus tot in zoeterwoude dorp lieten rijden kon dat zeker wel uit. Vanaf leiden lammenschans of centraal dus. Keren op lammenschans is wel een beetje lastig overigens, maar zou zonder al te grote aanpassingen moeten kunnen, zeker voor een 8 personen busje. Maar anders gewoon doorrijden naar Centraal.
Het kan dus in elk geval nooit een doorslaggevende reden zijn om een doorgaande buslijn een omweg te laten maken, laat staan door de dorpskern van Zoeterwoude. Ik heb wel eens een trajectvideo van die situatie gezien en dat was eigenlijk geen doen. Eén vrachtauto die bij de supermarkt staat te lossen of een kerkbezoeker die zijn auto scheef parkeert en er is geen doorkomen meer aan.
Voor de meeste inwoners van Zoeterwoude-Dorp zal een stukje verder lopen naar de halte wel opwegen tegen de aanzienlijk ruimere frequenties die je dan hebt. Zelfs tussen de spitsen kun je zes keer per uur naar Leiden of Zoetermeer.
Nee, dat is helemaal niet gek. Zoeterwoude-Rijndijk ligt op de route van een aantal buslijnen die nog meer kernen met Leiden verbinden. Bovendien: als over een paar jaar de extra stations aan de spoorlijn Alphen-Leiden opengaan zal het aantal bussen over de Rijndijk ook wel minder worden.pedaalemmerzak schreef:Zoeterwoude is geen klein gehuchtje zoals Stompwijk (wat al een tijdje terug zijn bus door de kern verloren heeft), maar een vrij groot dorp. En het gekke is dat het niet veel grotere Zoeterwoude Rijndijk wél meerdere bussen heeft ! Gek toch?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het idee was inderdaad dat zodra alle frequentieverhogingen doorgevoerd zijn rond Apn alleen nog lijn 169 (Alphen - Leiden via Koudekerk) en 165 (Alphen - Zoetermeer via Hazerswoude Rijndijk en - Dorp) overblijven in Hazerswoude.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Chrysa schreef:Veolia had een aantal ex-limburg-bussen en een aantal ex-brabantliners die op de streeklijnen reden in Breda, waren altijd een stuk fijner dan de normale bussen. Ik dacht dat die dingen al lang afgevoerd waren.
Staan er een aantal te koop bij www.womy.nl met een verwachting midden 2017 dat ze ze hebben staan
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Halte Zevenhuizen Dorp is bij de begraafplaats.Thom69 schreef:Wijzigingen per 21 augustus 2016 (einde vakantiedienstregeling)
- Lijn 175 Rotterdam Alexander – Zevenhuizen – Waddinxveen
Vanwege de herinrichting van de N219 bij Nesselande en de parallelweg daarvan, wordt de route van lijn 175 licht gewijzigd: deze lijn rijdt voortaan net als de Qliner 383 via de N219 tussen Nesselande en Zevenhuizen. De haltes Middelweg, Zuideinde 8a, Kratonlaan en Dorpsstraat vervallen. Hiervoor in de plaats komen twee nieuwe haltes: Leontienhuis (vlakbij de N219 in Zevenhuizen) en Zevenhuizen Dorp (t.h.v. de Noordelijke Dwarsweg).
- Qliner 383 Krimpen a/d IJssel – Zevenhuizen – Den Haag
De nieuwe halte Zevenhuizen Dorp wordt voortaan in beide richtingen aangedaan. Het is onbekend of andere haltes in Zevenhuizen komen te vervallen.
In de Wiki stond deze halte aangegeven als halte "Zevenhuizen Begraafplaats".
Deze heb ik vanavond gewijzigd in halte "Zevenhuizen Dorp".
Op de overlegpagina heb ik de wijziging ook aangegeven.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nu de stadsregio's Rotterdam en Haaglanden zijn samengevoegd tot één MRDH, die op termijn wellicht één concessie maakt voor het busvervoer tussen Den Haag / Rotterdam / Zoetermeer, kun je je afvragen of de 383 niet beter bij die MRDH-concessie past, dan bij ZHN. Want lijn 383 rijdt het grootste deel van z'n route door MRDH-gebied, alleen in Nieuwerkerk, Zevenhuizen en Moerkapelle rijdt de 383 even buiten de MRDH.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat kan wel zijn, maar het grootste deel van de reizigers zal wel uit de ZHN-plaatsen komen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dit heb je toch ook in DAV met lijn 73. Die rijdt grotendeels toch buiten de provincie ZHN, terwijl het wel in een ZHN-concessie geplaatst is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Vanochtend waargenomen de 5055 te Leiden, in kv6 vermoedelijk aangeduid met nummer 53sandertjo schreef:4x ex Brabant Ambassador? Of Citea. Binnenkort in de regio. Klinkt als een film. Maar het is wel keiharde waarheid ;)
In de digitale middelen tevens een wagennummer 51 op lijn 21.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zag laatst zo'n nieuwe bus op leiden centraal, er stond 'leiderdorp leyhof leiderdorp 6' op :')
Nog even de lijn display goed maken dus.
Vind het verwarrend dat de bussen rood zijn want dan lijkt het op RNET bus 400. (tenminste denk dat het rood was ik ben slecht in kleuren zien)
Nog even de lijn display goed maken dus.
Vind het verwarrend dat de bussen rood zijn want dan lijkt het op RNET bus 400. (tenminste denk dat het rood was ik ben slecht in kleuren zien)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 213 gasten