Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Niet eens een rode sticker op de haltepalen. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Pfff jemig. :? Ver Rnet die lijn dan niet. :N
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik dacht dat op die lijn alleen Citea's zouden rijden?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Wat ik begrepen heb 4 volvo en 4 citea's
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Lijn 497 lijkt iets te voorbarig gepland te zijn, aangezien de haltes nog niet (volledig) omgebouwd zijn. Dit staat wel op de planning, zo te zien voor juni 2018. Daarnaast zorgt deze vertraging er ook voor dat de halte Bergambacht Noord nog niet aangedaan kan worden, de bus rijdt nu nog door Bergambacht heen en stopt bij de oude halte Molenlaan. Deze is week is ook de eindhalte in Schoonhoven nog niet in gebruik (ook nog niet af?) :')
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva had al aangegeven dat de halte Schoonhoven Centrum/Veer waarschijnlijk pas in het tweede kwartaal in gebruik genomen kan worden. Er heeft al heel lang geen bus meer gestopt dus alle halteinfrastructuur zal wel verdwenen zijn.
Ik snap de klacht niet. Bij de halte die Dylan op de foto heeft gezet staat een Zuid-Holland abri, een Zuid-Holland prullenbak en zit een display met actuele vertrektijden in het bord met vertrekstatenbusfanNL schreef:Weer afbreuk van het netwerk. Ik zie niet eens een digitaal Bord met klok. :? En waar zijn de abri's en prullenbakken en glazen schermen aan de achterkant. Kortom gewoon weer jammer. (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ja maar er moet R-NET abri, R- NET prullenbak en Rnet klok en Rnet digitale vertrektijden bord staan.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Er is nog veel onaf op dit R-Nettraject.busfanNL schreef:Weer afbreuk van het netwerk. Ik zie niet eens een digitaal Bord met klok. :? En waar zijn de abri's en prullenbakken en glazen schermen aan de achterkant. Kortom gewoon weer jammer. (A)
Haltes Schoonhoven Centrum/Veer en Bergambacht Noord zijn nog niet gebouwd. Hierdoor rijdt de 497 nog steeds de 'oude' route door Bergambacht, maar doet alleen halte Molenlaan aan.
De haltes Schoonhoven Oost (het oude Lopikerplein(/De Toren)) worden momenteel nog verbouwd. Er rijden (tenminste, vanmorgen nog) ook nog Bravobussen op deze lijn.
Vandaag twee keer mogen reizen met de 497. Naar Gouda in de omgebouwde Citea 8802 en naar Schoonhoven met de nieuwe Volvo 7766.
De Citea:
- Zittingen zijn oncomfortabel: de rugleuning is niet prettig.
- Bij de zittingen zijn USB-poortjes geplaatst, maar wel onhandig dat, met name, lange mensen hun knieën er tegen kunnen stoten als zij te snel opstaan of gaan zitten.
- Wel goed is dat er nu iets meer beenruimte is ten opzichte van de oude situatie
De Volvo:
- Luxe, zeer comfortabele touringcarstoelen
- USB-poortjes die goed in de zijwand zijn weggewerkt
- Inklaptafeltje bij de meeste zittingen, waar je je laptop of iets dergelijks op kan laten rusten
- Mooi groot STOP-licht
- Zeer ruime beenruimte
- Voorlopig minpuntje: de schermen geven nog niet goed aan wat de volgende halte(s) zijn. Nu staat er een poppetje in een bushokje, een aantal (maximaal vier) witte vlakken met rood kruis (hier hadden de haltenamen moeten staan) en een finishvlag
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bravobussen op 497?? Wat bedoel je daar nu mee, want neem aan dat er geen Brabantse wagens op rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het gaat om de oude ambassadors die tijdelijk in ZHN rijden, ik geloof met nummer 0085? Het is geen Bravo-uitvoering maar de oude Noord-Brabant roodwitte kleuren. Ook 0087 rijdt op deze lijn, dat is een blauw-beige Arriva-ambassador met volgens mij nog een Connexxioninterieur.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
de Arriva 50 tot 53 die hebben de Brabantse kleuren en rijden in ZHN. De 2 bussen die jij noemt zijn hebben de normale Arriva kleuren en zijn ex Connexxion MAXX Amersfoort bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ah, ik had het even niet heel scherp meer :) De 50-53 heb ik al even niet meer gezien geloof ik, maar zowel de 0085 als 0087 (beide ex-MAXX?) reden inderdaad op lijn 497 vanochtend.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 52 rijdt nog vanuit Gouda, die heb ik afgelopen woensdag nog gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Gisteren ook 1 zien rijden op lijn 195.
0085= ex Connexxion 4241
0086= ex Connexxion 4242
0087= ex Connexxion 4243
ja de 3 bussen 0085-0086 zij allemaal ex MAXX.Thom69 schreef:Ah, ik had het even niet heel scherp meer :) De 50-53 heb ik al even niet meer gezien geloof ik, maar zowel de 0085 als 0087 (beide ex-MAXX?) reden inderdaad op lijn 497 vanochtend.
0085= ex Connexxion 4241
0086= ex Connexxion 4242
0087= ex Connexxion 4243
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva is (in elk geval) hier in ZHN begonnen met een nieuwe toevoeging aan de halteinformatie: naast de vertrekstaten, een streekkaart en een stadskaart hangt er nu ook een omgevingskaartje waar de omliggende straten en buslijnen opstaan.
Hieronder een voorbeeld van een R-nethalte (waar geen streekkaart hangt overigens). Let bij de foto van de omgevingskaart trouwens op de prachtig geplaatste pijl van "Hier bent u", bijna goed :')
Hieronder een voorbeeld van een R-nethalte (waar geen streekkaart hangt overigens). Let bij de foto van de omgevingskaart trouwens op de prachtig geplaatste pijl van "Hier bent u", bijna goed :')
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De laatste maand zie ik 's ochtends vaak op lijn 20 (Leiden > Noordwijk) ofwel de gelede Citaro 227 ofwel een Volvo (Qliner of R-net) rijden. Het betreft dan de ritten die om 7:41 en 7:56 vertrekken vanaf Leiden Centraal - vervolgens rijden deze bussen dan als lijn 21 terug naar Leiden om om 8:51 en 9:04 weer op Centraal aan te komen. Ik weet dat de as Leiden - Noordwijk druk is, maar zijn dat niet vooral de ritten die eerder in Leiden aankomen? De 227 kwam vanochtend nagenoeg leeg aan in Leiden. Ziet iemand de logica?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva optimaliseert nogal eens omlopen, waarbij reizigers een mooie bijkomstigheid zijn.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 30 jan 2018, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
MAT ritten moet arriva zelf betalen. Dus als je omlooptechnisch je gelede bus op de drukke heen rit op een lijn terug kan sturen naar leiden en dan laten indrukken bespaart dat ook duiten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Logische argumenten, ware het niet dat zowel de 20 naar Noordwijk en de 21 naar Leiden naar mijn idee vrij rustig zijn. De 227 werd toen deze net in Leiden was, ingezet op de spitsritten naar het Biosciencepark. Het gaat dus om een bus die (volgens mij) Leiden als standplaats heeft, die een rustige rit heen en weer naar Leiden rijdt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zonder in detail te treden: die ritten zitten in vrij compacte omlopen die na de ochtendspits weer terugkomen op de stalling. Waarschijnlijk zijn er een paar gewone Citea's te weinig, en blijven de bussen die er eigenlijk niet op horen (die gelede en die Volvo) niet de hele dag rondjes rijden.
Die gelede bus zal wel als reserve staan opgesteld, net als Arriva in Alblasserdam nog steeds de 7809 heeft staan. De korte ritten van Leiden Centraal naar de campus zitten gewoon in een streekbusomloop, daar komt die Citaro niet meer aan te pas.
Die gelede bus zal wel als reserve staan opgesteld, net als Arriva in Alblasserdam nog steeds de 7809 heeft staan. De korte ritten van Leiden Centraal naar de campus zitten gewoon in een streekbusomloop, daar komt die Citaro niet meer aan te pas.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ah, helder antwoord, dank! Ik kon er al geen logica achter vinden. Wel jammer trouwens, ik vond het wel een lekkere bus, die 227 op weg naar de campus. Is het bekend of deze wel in Leiden blijft, nu hij dus eigenlijk meedraait op een reguliere omloop (en dus de toegevoegde waarde van een gelede bus vrij klein wordt)?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Code: Selecteer alles
Omloop 68??
MAT LdGar 0738 LdCS 0741 ?
20 1027 LdCS 0741 NwDui 0816
21 1028 NwDui 0816 LdCS 0851
20 1047 LdCS 0856 NwDui 0930
21 1048 NwDui 0930 LdCS 1000
MAT LdCS 1000 LdGar 1003 ?
(MAT-tijden bij benadering)
Code: Selecteer alles
Omloop 6817
MAT LdGar 0611 LdCS 0614 ?
30 1011 LdCS 0614 KwEst 0634
30 1012 KwEst 0634 LdCS 0654
31 1029 LdCS 0700 KwVuur 0722
31 1030 KwVuur 0722 LdCS 0751
20 1031 LdCS 0756 NwDui 0832
21 1032 NwDui 0832 LdCS 0904
MAT LdCS 0904 LdGar 0907 ?
(MAT-tijden bij benadering)
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 13 feb 2018, 15:58
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 227 rijd vooralsnog op de meest rustige spitsritten die er zijn... Vanmorgen kon ik hem in Noordwijk vastleggen...
https://www.flickr.com/photos/100343177 ... ed-friend/
https://www.flickr.com/photos/100343177 ... ed-friend/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva lijkt sowieso een beetje te spelen met de inzet in de ochtend, ik zag gisteren dat op Leiden Centraal een stadsbus die klaar stond voor lijn 5 naar Voorschoten uitgewisseld werd voor een R-net Volvo die de stadslijn ging rijden. Noot, deze stadslijn is in de ochtend erg druk met middelbare scholieren en mbo-studenten. Echter, de rit van een half uur eerder is nog vele malen drukker....
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In Alphen a/d Rijn rijd nu tijdelijk (in verband met vele schades) de 0085 rond. Deze zal naar verwachting van ma/vr ingezet worden op lijn 470
7:24 Alphen - schiphol
8:12 Schiphol - Alphen
Om vanaf daar weer terug naar de stalling te gaan, en voor de rest van de dag binnen te blijven.
Dit is echter de theorie.......
7:24 Alphen - schiphol
8:12 Schiphol - Alphen
Om vanaf daar weer terug naar de stalling te gaan, en voor de rest van de dag binnen te blijven.
Dit is echter de theorie.......
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 197 gasten