Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
In dit bericht uit het eerste topic had ik het over het aparte lijntje 704 wat een paar keer per dag tussen Rotterdam Capelsebrug en de UPC-vestiging in het Capelse Rivium rijdt.
Deze lijn is tegen mijn verwachtingen in toch meegegaan naar Arriva. Het lijntje heet nu alleen lijn 7 en er is op de site van Arriva geen dienstregeling van te vinden. Het Rivium ligt nu alleen niet meer in Capelle a/d IJssel, maar volgens Arriva in Rotterdam...:
Deze lijn is tegen mijn verwachtingen in toch meegegaan naar Arriva. Het lijntje heet nu alleen lijn 7 en er is op de site van Arriva geen dienstregeling van te vinden. Het Rivium ligt nu alleen niet meer in Capelle a/d IJssel, maar volgens Arriva in Rotterdam...:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ik ben ook benieuwd wie nu het vervangende vervoer verzorgt als de Parkshuttle weer eens buiten dienst is.
Zou Connexxion daarvoor een Utrechtse bus inzetten (van lijn 195/295) of een bus van Voorne-Putten of zou dat uitbesteed worden aan de RET of Arriva?
Zou Connexxion daarvoor een Utrechtse bus inzetten (van lijn 195/295) of een bus van Voorne-Putten of zou dat uitbesteed worden aan de RET of Arriva?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
De drgl van de lijn staat wel in de digitale reisinfo van Arriva. Eindbestemming is inderdaad de halte "Rotterdam, Rivium Promenade", vertrek Capelsebrug, op zaterdag alleen om 09:08, 09:45, 14:20, 16:20, 18:11, doordeweeks alleen 19:10, 20:10, 21:20, 22:20 en in alle gevallen meteen weer terug. Wel beetje rare tijden, ik vermoed dat die avond ritten vooral voor de terugreis zijn en ter compensatie van een andere lijn die dan niet rijdt?mb90 schreef:Het lijntje heet nu alleen lijn 7 en er is op de site van Arriva geen dienstregeling van te vinden. Het Rivium ligt nu alleen niet meer in Capelle a/d IJssel, maar volgens Arriva in Rotterdam...:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39174
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Die ritten rijden ongeveer op de tijden dat lijn 95 niet rijdt, alleen de eerste rit op doordeweekse avonden is dubbel. Het zal wel buiten de concessie om ingehuurd zijn want de 95 is een lijn van RET (en toen die nog van Qbuzz was reed Connexxion deze pendel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
beste forumleden,
weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???
mvg jari
weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???
mvg jari
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
OVinfo meldt "Arriva ZH draait in backfall-modus" en kan geen tijden selecteren. Wat houdt dat in?
Levert Arriva nog steeds geen goede vertrek- en locatieinformatie?
Levert Arriva nog steeds geen goede vertrek- en locatieinformatie?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Issue dat er geen statische dienstregeling was voor voor na 5jan bij GOVI, daarom even uit nood weer vertrektijden scrapen van Arriva.nl. Woensdag is alles weer okay.Flitskikker schreef:OVinfo meldt "Arriva ZH draait in backfall-modus" en kan geen tijden selecteren. Wat houdt dat in?
Levert Arriva nog steeds geen goede vertrek- en locatieinformatie?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
En om dat even beter uit te leggen ;) :
De geplande dienstregeling is nodig om actuele vertrektijden "uit te rekenen". Zonder referentiekader (=dienstregeling) lukt dat niet. Die dienstregeling was dus niet optijd geleverd bij GOVI, die DRIS-en in een groot deel van Nederland aansturen en ook actuele informatie leveren.
De geplande dienstregeling is nodig om actuele vertrektijden "uit te rekenen". Zonder referentiekader (=dienstregeling) lukt dat niet. Die dienstregeling was dus niet optijd geleverd bij GOVI, die DRIS-en in een groot deel van Nederland aansturen en ook actuele informatie leveren.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Dank beiden. :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Vanochtend een nieuwsitem op RTV-West over Arriva in Leiden.
Infoborden boven de haltes blijken van de gemeente te zijn en het centrale bord van de provincie.
Die info borden boven de haltes werkten alleen voor Connexxion want de Veolia bussen werden er ook niet op aangegeven.
Infoborden boven de haltes blijken van de gemeente te zijn en het centrale bord van de provincie.
Die info borden boven de haltes werkten alleen voor Connexxion want de Veolia bussen werden er ook niet op aangegeven.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
beste forumleden,
weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???
mvg jari
weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???
mvg jari
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Het lijkt mij van niet, ik ben hem al sinds voor de kerstvakantie niet gezien. Het lijkt mij ook niet nodig, omdat er nu genoeg 'gewoon' materieel is, en de overige tijdelijke inzet ook al weg is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Sinds maandag 7 januari 2013 wordt de bus ingezet op lijn 723. Na enige technische aanpassingen kan hij schadevrij de nodige verkeersdrempels passeren. Zolang de gemeente Lisse de drempel in de Kanaalstraat nog niet heeft aangepast moeten de chauffeurs deze voorzichtig uiterst links rijdend nemen. Ter plaatse moet dus wel extra goed worden opgelet voor tegemoetkomende fietsers. Geen ideale situatie, maar een die hopelijk van korte duur zal zijn.edko schreef:Dat lijkt nog iets teveel gevraagd. Ik denk dat het nog even de ex-Breng Sprinter zal zijn. Men zal nog niet willen rijden als niet één van de genoemde maatregelen genomen zal zijn lijkt me.Z2N schreef:Wordt de nieuwe bus dan wel ingezet vanaf maandag?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ik zag onlangs wel een witte bus vanaf Utrecht Jaarbeursplein vertrekken voor lijn 388 (uit het DAV-gebied), maar ik weet niet of dat de bus is die je beodelt.iraj-smile schreef:beste forumleden,
weet iemand of die witte volvo 8900 uit alphen aan den rijn er nog is???
mvg jari
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Dat zou ook een van de witte Ambassadors geweest kunnen zijn (demo's of ex-demo's van VDL/Berkhof). Deze rijden vanuit stalling Alblasserdam (maar horen zeker niet op een Q-liner thuis)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39174
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Volgens mij zitten die wagens ondertussen alweer in Rivierenland...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
De 3154 (witte demo Ambassador) zag ik vorige week nog op Kralingse Zoom aankomen als (ik meende) lijn 87.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ook de OV-chipkaart lezers werken kwalitatief op een bedroefd niveau. Op Centrum West staat 'ie meestal al op de volgende halte en als de volgende rit een MAT-rit is wordt de chipkaartlezer vrolijk eruitgeknikkerd en mogen de klanten bij de klantenservice te rade.
Ik neem aan dat een sjoof toch gewoon in de Prodata kan inloggen en de juiste halte kan selecteren?
Ik neem aan dat een sjoof toch gewoon in de Prodata kan inloggen en de juiste halte kan selecteren?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39174
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Dat kan ja, maar Albatros (de naam voor het systeem bij Arriva, is wel van Prodata ja) werkt wat dat betreft niet altijd even logisch. Als ik 't goed herinner staat het systeem nog niet direct op de halte die je selecteert maar begint hij vanaf dat punt weer te rekenen. Pas vanaf de eerste halte erna klopt dan de halteafroep (en dus ook de chipkaartapparatuur) weer.
Het heeft dus geen zin om de halte goed te zetten als je op Centrum West staat, dat moet de chauffeur al daarvoor doen.
Het heeft dus geen zin om de halte goed te zetten als je op Centrum West staat, dat moet de chauffeur al daarvoor doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
De chauffeur heeft de mogelijkheid om de juiste halte in Albatros zelf te selecteren. Omdat het doorschakelen naar de volgende halte op een eindpunt nog wel eens voorkomt staat deze er twee keer in: als laatste halte van de oorspronkelijke rit en als eerste halte van de nieuwe rit, ook als dat een MAT-rit is. Dan nog kan het wel eens voorkomen dat de halte wederom wordt doorgeschakeld - dat is het nadeel van werken met GPS. Op Utrecht Jaarbeursplein, als de bus dat rondje moet maken op de Croeselaan, is me dat wel eens overkomen. Op zo'n locatie heb ik echter nog 47 zaken om me druk over te maken
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Lang leve de OV-sh*tkaart -o- .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Bedankt voor de toelichting, ik heb namelijk heel veel zin om eens een keer flink op mijn strepen te gaan staan.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.Ook de OV-chipkaart lezers werken kwalitatief op een bedroefd niveau. Op Centrum West staat 'ie meestal al op de volgende halte en als de volgende rit een MAT-rit is wordt de chipkaartlezer vrolijk eruitgeknikkerd en mogen de klanten bij de klantenservice te rade.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Bij de RET kwam dit een aantal jaren geleden bij de tram ook wel eens voor. Met name bij de verplaatste halte van het Franciscusziekenhuis. Klagen bij de RET hielp niet tot ik ook een keertje een mailtje naar de stadsregio heb gestuurd. Toen was het probleem binnen twee dagen opgelost.Vinny schreef:Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.Ook de OV-chipkaart lezers werken kwalitatief op een bedroefd niveau. Op Centrum West staat 'ie meestal al op de volgende halte en als de volgende rit een MAT-rit is wordt de chipkaartlezer vrolijk eruitgeknikkerd en mogen de klanten bij de klantenservice te rade.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ik zit dan ook heel erg te denken aan een scenario waar de bus geen millimeter verder rijdt voordat er fatsoenlijk is uitgechecked.Vinny schreef:Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 27 gasten