Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Rijdt dan waarschijnlijk zonder dat er een rit in de boordcomputer staat en met handmatig ingestelde lijnfilm.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hainje »

nvdw schreef:Het is beter dan de oude ProData-spullen maar de snelheid van de NS-lezers halen ze nog steeds niet. Gek genoeg pakken ze die wegwerpkaartjes wel loeisnel.
Misschien omdat die minder rekenkracht vergen? Zo'n wegwerpding heeft maar één product. Mijn p-kaart twee actieve producten en nog een aantal verlopen dagproducten.
🍉
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: RE: Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Zojuist kreeg ik via de prestatiemonitor een uitnodiging voor een onderzoek met een vrij vage inleiding die opzich wel hoopvol stemt:


"Beste waarnemer,

Vanaf 18 september gaat Arriva sneller en meer tekstberichten versturen bij vervallen busritten. Deze tekstberichten vindt u terug op de digitale schermen bij de bushalte en in de meeste reisplanner apps."

Weet iemand toevallig wat er achter de schermen verandert en wat we ervan terug gaan zien? :)
Dit lijkt niet helemaal goed gegaan te zijn, gok ik, aangezien Arriva in ZHN nu zonder actuele reisinformatie rondrijdt... :(
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Busstation Leiden blijft op huidige locatie http://www.unity.nu//Artikelen/Leiden/B ... ge-locatie

"LEIDEN - Het busstation blijft op de huidige locatie. De gemeente ziet hiermee af van een verplaatsing naar de kant Bio Science Parkzijde. Dat is zojuist bekend gemaakt.

Geen draagvlak
Het gemeentebestuur ziet geen draagvlak voor de ontwikkeling aan de kant van het Bio Science Park. Om dat draagvlak te creeëren kost teveel tijd. Ook staan andere plannen op dit moment stil in afwachting van de keuze voor het busstation.

Op 26 september is een bijeenkomst waairn de gemeente toelichting geeft over het besluit."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Zo, dat intermezzo hebben we ook weer gehad. Kan het nu eindelijk opgeknapt gaan worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Gekko123 »

Mwa, dat zal ook nog wel een paar jaar duren denk ik zo. Aanpak zullen ze wel gelijk willen doen met herindeling van het stationsplein. Maar zolang daar het definitieve ontwerp daarvan nog niet gereed is zal de eerste spade de grond niet ingaan...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door busfanNL »

https://www.leiderdorpsweekblad.nl/nieu ... eels-klaar
Ik dacht dat de gemeente eigen halte meubilair wou plaatsen. Gelukkig hebben ze daar vanaf gezien. *bus*
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Naja, de gemeenten (Leiden & Leiderdorp) zijn niet blij met het design van de hekjes en de prullenbakken, dus die worden niet geplaatst. Kooiplein in Leiden heeft al laatst nog een Leidse afvalbak gekregen (Y). Alleen de DRIS'en en het R-netlogo op het dak moeten nog worden geplaatst.

Overigens, in het artikel wordt gesproken over zeven haltes, maar het zijn er zes vanaf december: Leiden C, Leiden C/Westzijde, Kooiplein, Buitenhof, Winkelhof en Ziekenhuis - de halte Groenoord in Leiden wordt door lijn 410 niet aangedaan maar door de huidige 366 wel.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daan76 »

Suus schreef:
Thom69 schreef:Ook niet helemaal, aangezien ZHN nu dus 400, 410, 470 en 497 kent ;) Los van dit verhaal maar gerelateerd aan nummertjes: ik mag aannemen dat de lijnen 186/187 onder een enkel nummer gereden gaan worden - ze hebben op Oegstgeest - Boskoop station toch exact dezelfde route?
Ik verwacht dat dat 187 gaat worden.
Kleine zijsprong over de geschiedenis van deze lijnnummers: de verbinding Gouda-Waddinxveen-Boskoop-Hazerswoude-Leiden heeft begin jaren '80 het lijnnummer 177 gekregen en de verbinding tussen Gouda en Zoetermeer kreeg lijnnummer 176 (vóór deze periode reden de streeklijnen nog met lage lijnnummers zoals 8 ).
Toen de Coenecoopbrug in Waddinxveen geopend werd kreeg lijn 177 een broertje genaamd 187 welke de Coenecoop aan ging doen maar verder qua route identiek was aan de 177. Lijnnummer 186 was in die tijd nog toegekend aan een spits/sneldienst tussen Zoetermeer en Leiden.
Boskoop kon in die tijd ook nog gebruik maken van lijn 166, deze reed van Alphen a/d Rijn via Boskoop, Benthuizen, Zoetermeer en Stompwijk naar Leidschendam. Lijn 165 Zoetermeer-Alphen bestond toen ook al, alleen dan als spitslijn.

Anno 2017 ziet dat er wat anders uit dus...
Als ik het goed begrijp gaat er straks een lijn van Leiden naar Boskoop rijden, en een aparte lijn van Boskoop naar Gouda. Ik neem dan maar aan dat het stuk Leiden-Boskoop wel 186 zal gaan heten want behalve dat ie niet meer verder gaat dan Boskoop zal die route waarschijnlijk identiek blijven aan wat het nu is. En het stuk Boskoop-Gouda zal wel 187 gaan heten omdat deze de avondroute van de huidige 187 zal gaan krijgen. Dat lijkt mij de minst verwarrende manier om deze veranderingen door te voeren, dus een aanname van wat mij het meest logisch lijkt. De wegen achter de schermen van Arriva kunnen natuurlijk altijd een andere weg volgen en er alsnog hele andere lijnnummers aan gaan hangen....
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Etienne »

Op Openbaar in Boskoop staat een foto van de 7776 (Volvo 8900L) die in RNet-kleuren gespoten is en in die hoedanigheid op lijn 470 zal gaan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stadsbus »

Ik wou vanmiddag het ook al linken, maar de foto's op OvinBoskoop gaan weer weg na 2/3 dagen.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Wat ze in alphen op lijn 370 doen. Komt ook in leiden.


http://www.unity.nu/Artikelen/leiden/va ... zoetermeer
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Wievank »

Niet geheel: slechts een proef van 30 weken, alleen van vrijdag op zaterdag, en zaterdag op zondag, een ander afwijkend tarief t.o.v. overdag, ...
Met andere woorden: eigenlijk is vrijwel de enige overeenkomst 'nachtelijke ritten'.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Deze bus is duidelijk bedoeld voor nachtelijke stappers, lijn 370 vervoert 's nachts vooral forenzen en vroege vliegers. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Sinds eergisteren zijn blijkbaar de Volvo's in deze concessie geüpdatet qua reisinfo, en is de nieuwe lay-out in gebruik genomen. Wat (lage-kwaliteit) plaatjes:

Bij het wegrijden van een halte komt het volgende scherm tevoorschijn:
Afbeelding

Tussendoor wordt er reclame getoond, waarbij de volgende halte in beeld blijft staan en onderin wat nieuws verschijnt (te kort om goed te kunnen lezen):
Afbeelding

Vooral de routestrip heeft een flinke update gehad:
Afbeelding

Twee opvallendheden:
- Wanneer het aantal haltes tot de eindhalte minder is dan 5, kwam de eindhalte voorheen altijd zo vaak in beeld dat het beeld vol was. Dit gebeurt niet meer, de lijst wordt gewoon leeg na de eindhalte.
- Wanneer de bus bij de eindhalte is aangekomen, blijft het scherm staan op de routestrip met de eindhalte, maar verspringt het lijnnummer naar het interne nummer. Lijn 365 werd dus 17365 en stadslijn 1 zal dan ook 17011 worden. Dit betekent dus ook dat je bij instappen kan zien op welke lijn de bus hiervoor gereden heeft.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Michael »

Ziet er beter uit dan het huidige vind ik. Vooral dat de volgende halte zichtbaar blijft vind ik erg goed. Wat mij betreft mag deze layout overal ingevoerd worden. Wellicht zal dat ook de bedoeling zijn?
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door bartjemestrom »

Deze lay-out wordt al in Limburg gebruikt, dus het is al uitvoerig getest
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door BrengMe »

Ik heb deze lay-out ook al in Friesland gezien. Een grote verbetering ten opzichte van de oude lay-out!
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Nog wat nieuwtjes uit de nieuwsbrief voor de Prestatiemonitor, o.a. ook over de nieuwe lay-out op de schermen:
  • De Volvobussen krijgen nu de nieuwe lay-out op de schermen, de andere bussen komen begin 2018 aan de beurt;
  • Medio november volgt er (zoals gebruikelijk) meer informatie over de nieuwe dienstregeling, naast dat de lijnen 197, 366 en 370 naar R-net omgebouwd worden (hier al lang en breed bekend :wink:)
  • Er draait een proef met meer informatievoorziening vrije tekstberichten die te vinden zijn op de DRIS'en en in OVinfo;
  • De bovenstaande proef wordt uitgevoerd op werkdagen tussen 14.30 - 18.30 uur;
  • Er wordt tijdens deze pilot meer informatie gegeven rondom verstoringen en omleidingen, maar ook over vervallen ritten.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Tom523 »

Langzamerhand stromen de nieuwe Mercedes buurtbussen de concessie binnen. Op verschillende vestigingen staan ze en zullen binnenkort in het straatbeeld te zien zijn.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door busfanNL »

Komen er nieuwe buurtbussen dan. *bus* Dan wil ik wel wat foto's zien. Heb je die?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Etienne »

Tom523 schreef:Langzamerhand stromen de nieuwe Mercedes buurtbussen de concessie binnen. Op verschillende vestigingen staan ze en zullen binnenkort in het straatbeeld te zien zijn.
Volgens de chauffeur van lijn 722 in Bodegraven gaan ze vanaf 23 oktober rijden. Ik neem trouwens aan dat het busje van Ter Aar niet bij hoort, die is nog redelijk jong.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door busfanNL »

Voor mensen die foto's van de nieuwe buurtbussen willen zien, ik heb ze gevonden op busplanet.
http://www.bus-planet.com/aworldofbuses ... -zhn-6481/
Strakke busjes 8-) *bus*
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Tom523 »

Etienne schreef:
Tom523 schreef:Langzamerhand stromen de nieuwe Mercedes buurtbussen de concessie binnen. Op verschillende vestigingen staan ze en zullen binnenkort in het straatbeeld te zien zijn.
Volgens de chauffeur van lijn 722 in Bodegraven gaan ze vanaf 23 oktober rijden. Ik neem trouwens aan dat het busje van Ter Aar niet bij hoort, die is nog redelijk jong.
Ik chauffeur ook wel eens op die lijn en kan dat bevestigen! Ter Aar weet ik nog niet wat er mee gaat gebeuren. Volgens mij waren we van plan om alle bussen meteen te vervangen. Misschien die van Ter Aar dan als reserve?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten