Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hainje »

busfanNL schreef:Voor mensen die foto's van de nieuwe buurtbussen willen zien, ik heb ze gevonden op busplanet.
http://www.bus-planet.com/aworldofbuses ... -zhn-6481/
Strakke busjes 8-) *bus*
Op de open dag van Hermes stond er ook zo'n buurtbusje in de garage tentoongesteld, ik dacht even dat het zo'n busje voor lijn 10 naar het vliegveld was. Buurtbusjes zijn qua formaat ook niet meer wat het geweest is. :shock:
🍉
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Komt gewoon omdat tegenwoordig ook op de buurtbussen een rolstoel mee moet kunnen. En met een midcity blijven de halteertijden ook binnen de perken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door busfanNL »

Hainje schreef:
busfanNL schreef:Voor mensen die foto's van de nieuwe buurtbussen willen zien, ik heb ze gevonden op busplanet.
http://www.bus-planet.com/aworldofbuses ... -zhn-6481/
Strakke busjes 8-) *bus*
Op de open dag van Hermes stond er ook zo'n buurtbusje in de garage tentoongesteld, ik dacht even dat het zo'n busje voor lijn 10 naar het vliegveld was. Buurtbusjes zijn qua formaat ook niet meer wat het geweest is. :shock:
Nee gelukkig staan de ontwikkelingen niet stil en worden ze steeds moderner en beter. @dylanwild94 Dit is een tribus busje he en geen midcity :wink:
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Etienne schreef:Op Openbaar in Boskoop staat een foto van de 7776 (Volvo 8900L) die in RNet-kleuren gespoten is en in die hoedanigheid op lijn 470 zal gaan rijden.

7771 een 7751 zijn inmiddels ook rnet geworden, kwam ze in alphen tegen vandaag
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door mb90 »

Weet niet of het hier al gemeld was, maar vanuit Gouda rijden 2 12m Amba’s. Vanmiddag zag ik de 0086 en 87 op lijn 175 rijden in Waddinxveen. Een van de twee zag ik zaterdagavond (was te donker om het nummertje te zien) als lijn 197 van Gouda naar Schoonhoven.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Ik gok dat dit tijdelijke vervangingen zijn om missende Citea's op te vangen, die verbouwd worden tot R-netcitea's?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door busfanNL »

De 0085 rijdt vanuit Dav. Dus die is ook uit Brabant vertrokken.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

wolf schreef:
Etienne schreef:Op Openbaar in Boskoop staat een foto van de 7776 (Volvo 8900L) die in RNet-kleuren gespoten is en in die hoedanigheid op lijn 470 zal gaan rijden.

7771 een 7751 zijn inmiddels ook rnet geworden, kwam ze in alphen tegen vandaag
De 7772 en de 7755 ook rood.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Lijn 45 »

De nieuwe dienstregeling staat op OVinfo.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Nog niet precies zo gemelde punten rond Leiden die ik zo snel zie:

- Lijn 30 (Leiden - Katwijk) krijgt drie extra ritten in de ochtend die vanaf Centraal naar de halte Bio Science Park rijden en dan afbuigen naar de halte Universiteitsterrein (v. 8:26 / 8:39 / 9:06). Deze ritten rijden een of twee minuten voor een rit naar Katwijk uit.

- Lijn 800 (nachtbus Leiden - Zoetermeer) rijdt als reguliere streekbus en stopt in Leiden dus ook bij de haltes Steenstraat, Leliestraat en Cronesteinflat. Vertrek vier maal per nacht op vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag. Vanuit Leiden om 01:49/02:47/03:47/04:47, kering van twee minuten, vertrek uit Zoetermeer om 02:17/03:15/04:15/05:15.

- Lijn 723 (buurtbus Roelofarendsveen - Lisse) krijgt ingrijpende wijzigingen, de frequentie gaat terug naar eenmaal per anderhalf uur. De route in Roelofarendsveen wordt verlegd en wordt voortaan in beide richtingen hetzelfde gereden.

- Lijn 169 (Leiden - Alphen a/d Rijn) gaat doordeweeks tussen 10:00 en 13:00 voortaan elk half uur rijden in plaats van elk uur.

- Lijn 187 (Oegstgeest - Boskoop) krijgt doordeweeks een extra rit in beide richtingen aan het einde van de dag (van/tot Roomburg), de rit van tien uur 's avonds rijdt niet meer verder dan Roomburg (nu nog door naar Gouda). Op zondag worden de korte ritten tot Roomburg geknipt op Leiden Centraal (Oegstgeest - Centraal // Centraal - Roomburg).

- Lijn 147 (Uithoorn - Alphen a/d Rijn) krijgt in de ochtend drie ritten extra die gereden worden vanuit Nieuwveen - Langeraar naar Nieuwkoop, en vanuit daar de reguliere route van lijn 147 naar Alphen. Deze ritten lijken de vanaf december vervallen lijn 184 over te nemen.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

sandertjo schreef:
wolf schreef:
Etienne schreef:Op Openbaar in Boskoop staat een foto van de 7776 (Volvo 8900L) die in RNet-kleuren gespoten is en in die hoedanigheid op lijn 470 zal gaan rijden.

7771 een 7751 zijn inmiddels ook rnet geworden, kwam ze in alphen tegen vandaag
De 7772 en de 7755 ook rood.

7721 en 7722 ook inmiddels, zag ze op lijn 400
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door mb90 »

Ook Amba 0085 rijdt nu vanuit deze concessie. Vertrok zojuist als lijn 190 vanaf Rotterdam Alexander. De 0087 stond daar overigens ook, maar dan als lijn 175.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

In de nu ingeladen dienstregeling is ook terug te zien dat Rnet 470 (was Qliner) definitief niet meer stopt op Alphen Zoutmanstraat en bij Brugrestaurant A4. Ook de routewijziging van lijn 169 in Alphen (niet meer via de Aarhof, maar volgens de route van lijn 183) staat er in.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Men is op het moment bezig op het stationsplein in Boskoop een busstation aan te leggen ter vervanging van de bushalte. Flinke puinhoop is het zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door regenmaker »

Ik zag ook dat Arriva op de halteborden al stikkers had opgeplakt met daarop vervalt per 9 december 2017.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Op google maps staan bij de haltes de huidige en nieuwe lijnen ook al ingevoerd, waaronder lijn 410 en lijn 800
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Het kilometertarief van de concessies ZHN, HGWO en DAV-gebied wordt per 1 januari 13,4 cent, het tarief dat in 2015 van toepassing was in de concessie HWGO. Het HOV-tarief wordt tegelijkertijd afgeschaft. HWGO was tot nu toe de goedkoopste concessie in Zuid-Holland maar op verzoek van alle politieke partijen worden de andere provinciale concessies daarmee gelijkgetrokken. De provincie heeft bovendien besloten dat de kilometerprijs tot 2021 niet meer verhoogd zal worden.

Het instaptarief gaat naar 90 cent, daarop heeft de provincie geen invloed.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 03 nov 2017, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Dat het HOV-tarief verdwijnt vind ik wel opvallend: dat is toch wel een kers op de taart voor de vervoerder. Voor de reiziger niet meer dan fair nu streeklijnen of zelfs stadsdiensten steeds vaker door HOV-constructies vervangen worden...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

De politiek vond het niet eerlijk dat alle tarieven voor de burgers sinds 2015 bevroren waren op het OV-tarief na, vandaar deze actie. Al zijn bronnen tegenstrijdig of dit nu wel of niet voor DAV geldt.

De compensatie aan de vervoerders voor het afschaffen van het HOV-tarief is gevonden in de goedkoper uitgevallen aanbesteding van het veer Maassluis-Rozenburg, dat is een jaarlijkse meevaller van 8 ton.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Roeland »

Aan de ene kant: vreemd dat die 3 concessies hetzelfde tarief krijgen als elkaar, maar niet hetzelfde als de MRDH-concessies. Bijna niemand reist veel in HWGO en in ZHN, lijkt mij.
En HWGO heeft nou eenmaal andere km/dru-kenmerken, vooral omdat de reizigers uit Goeree een lang recht stuk op de A29 reizen, om in Rotterdam te komen. Kassa voor de vervoerder, zou ik zeggen.

Anderzijds: mooi dat het HOV-tarief vervalt, want er werd gewoon onbedoeld gebruik van gemaakt door Arriva. Het is toch eigenlijk belachelijk dat Arriva de stadslijn Leiden - Leiderdorp als Halte-Overslaand-Vervoer laat rijden, om reizigers er extra voor te laten betalen. En ook de 385 tussen Sassenheim en Noordwijk heeft nou niet echt een HOV-snelheid... Volgens mij kun je die bijna fietsend bijhouden!
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

regenmaker schreef:Ik zag ook dat Arriva op de halteborden al stikkers had opgeplakt met daarop vervalt per 9 december 2017.
Bij sommige haltes is dit netjes gedaan, bijvoorbeeld bij de Zaalbergweg hieronder, waar lijn 186 vervalt:
Afbeelding

Er zijn echter ook haltebordjes waar de sticker vol over de info geplakt is - niet zo handig als lijn 186 en 187 dezelfde route rijden en alleen 186 vervalt, waardoor je niet meer kan lezen waar de 187 heengaat :X

Overigens, op verschillende plekken in Leiden (rond de Hoge Rijndijk) en in Roelofarendsveen (buurtbus) kom ik halteborden tegen met nieuwe stickers:
Afbeelding

Het lijnnummer is groter, het lettertype is anders en de routeinfo is ingekort - alleen de plaatsnamen worden getoond. Bij stadslijnen wel de route binnen de stad, natuurlijk. Oh, en even goed kijken aan de onderkant van de stickers - het nieuwe logo!
Spoiler: show
En voor de zéér scherpe lezers, een mooie typo bij lijn 2: "Grandhistraat :')
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Durashift »

Valt lekker op, zo'n rode waarschuwing (vervalt per..) sticker op een rode achtergrond.. :N
Neem dan iets van (fluoricerend) geel ofzo. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

De borden zelf zijn groen, maar dit kan bij rood-groene kleurenblinden wel problemen opleveren natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef:Valt lekker op, zo'n rode waarschuwing (vervalt per..) sticker op een rode achtergrond.. :N
Neem dan iets van (fluoricerend) geel ofzo. :?
Huh? Het is een rode sticker op een groene achtergrond. :?
Een perfect contrast, lijkt me.
(Alleen de tekst op de sticker had wellicht wat groter gekund.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door verfmeer »

Misschien is Durashift rood-groen kleurenblind?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten