Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Michael »

De 5055 is/was van Marion Reizen:
Afbeelding

@pedaalemmerzak,

Het is rood inderdaad
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

pedaalemmerzak schreef:Zag laatst zo'n nieuwe bus op leiden centraal, er stond 'leiderdorp leyhof leiderdorp 6' op :')

Nog even de lijn display goed maken dus.

Vind het verwarrend dat de bussen rood zijn want dan lijkt het op RNET bus 400. (tenminste denk dat het rood was ik ben slecht in kleuren zien)
Laat dat nieuwe maar weg hoor haha. Ze voldoen niet direct bepaald aan de concessie eisen. Maarrrr. Volgens Arriva zijn ze tijdelijk
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

De 5057 is inmiddels hernummerd in 50 en voorzien van een Arriva-logo.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door pedaalemmerzak »

Michael schreef:De 5055 is/was van Marion Reizen:
Afbeelding

@pedaalemmerzak,

Het is rood inderdaad
Die zag ik ja. Vind het geen succes, alsof ze materieeltekort hadden en maar even een ouwe bus van de schroothoop hebben gehaald. Ben echter niet ingestapt want hij reed niet op mijn lijn. Dus hoe ze er aa nde binnen kant uit zien weet ik niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stefan »

Wat hadden ze dan moeten doen? :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door pedaalemmerzak »

Stefan schreef:Wat hadden ze dan moeten doen? :')
Ergens een mooie moderne bus vandaan halen in een neutrale of juiste kleurstelling.

Deze rode kleur doet denken aan RNET lijn 400, ik dacht dan ook in eerste instantie dat dit mijn bus zou zijn maar helaas, het was lijn 6. Dit is verwarrend voor reizigers.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ArrivaBas »

Wat is er zo verwarrend aan de Brabantse kleur t.o.v. R-NET dan? R-NET heeft een grijze basis, geen witte... :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door MdJ »

Een bus zie je vaak aan de voorkant aankomen en de voorkant is voor beide huisstijlen rood...
Bij twijfel: gebruik beton.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door pedaalemmerzak »

ArrivaBas schreef:Wat is er zo verwarrend aan de Brabantse kleur t.o.v. R-NET dan? R-NET heeft een grijze basis, geen witte... :roll:
Dat is in het donker niet altijd even duidelijk te zien ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stefan »

Maar dan nog.... Er zit nog steeds een bestemmingsfilm aan de voor- en zijkant...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Een bus is toch beter dan geen bus? Blijkbaar is er een tijdelijk tekort en amba's zijn er door de vernieuwingen de laatste jaren genoeg tweedehands te vinden om even in te schieten. En met al die verschillende kleuren bussen van tegenwoordig is het lastig om die goed op de rest van het wagenpark aan te sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door pedaalemmerzak »

Ik ben echt heel erg boos.

Gistervond kwam lijn 400 keihard langsdenderen thv station lammeschans. 5 minuten voor vertrek tijd...

En het dynamische paneel bleef die bus maar tonen als komt over een paar minuutjes maar er kwam helemaal niks.

Dus ik ging maar langs die lange straat lopen en nee er kwam geen andere bus voorbij.


Echt super kut moet je weer echt kilometers lopen want de volgende bus komt ook pas super laat .


Zal ik een klacht indienen ?

En ja ik begrijp dat je bij normale tussen haltes wel echt 5 minuten eerder moet zijn maar bij een station moet de bus toch wachten ?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Een kwartier wachten Is inderdaad super lang weet KM46 alles van. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

Pedaalemmerzak:

1. Ik zou een klacht indienen, maar lijn 400 gaat toch 12x/uur? Ik zou wel je taalgebruik even aanpassen richting de vervoerder, want dit lijkt nogal agressief (voor mij dan).
2. Je staat kennelijk op tijd, afgaande op de kilometers die je MOEST lopen (er rijden toch wel andere bussen daar?). Ik mis hier een bus en ik sta een uur later nog op de halte. DAT is pas vervelend, dus in dat opzichte vind ik je eigenlijk verwend daar in leiden.

Wat wil je overigens hebben dat wij met je klacht doen? Mening uiten?
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door cassie127 »

Als ik hier de bus mis moet ik wel eens 1,5 uur wachten -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Chrysa »

Anderhalf? Wat voor rare bus neem jij?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Milco »

pedaalemmerzak schreef:Ik ben echt heel erg boos.

Gistervond kwam lijn 400 keihard langsdenderen thv station lammeschans. 5 minuten voor vertrek tijd...

En het dynamische paneel bleef die bus maar tonen als komt over een paar minuutjes maar er kwam helemaal niks.

Dus ik ging maar langs die lange straat lopen en nee er kwam geen andere bus voorbij.


Echt super kut moet je weer echt kilometers lopen want de volgende bus komt ook pas super laat .


Zal ik een klacht indienen ?

En ja ik begrijp dat je bij normale tussen haltes wel echt 5 minuten eerder moet zijn maar bij een station moet de bus toch wachten ?
Je weet zeker dat de DRIP niet in storing was? En je weet ook zeker dat de bus die je zag niet een eerdere rit was met een flinke vertraging? Ik heb de OVinfo-app even erbij gepakt en alle vertrektijden van lijn 400 bij Lammenschans bekeken in de avonduren, zowel naar Zoetermeer als naar Leiden, maar ik kan gisteravond geen enkele rit ontdekken die met -5 is langsgekomen. Wel één rit naar Leiden Centraal met -2.

Daarnaast zou ik wel op je taalgebruik letten!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door MdJ »

Chrysa schreef:Anderhalf? Wat voor rare bus neem jij?
Ik moet wel eens 6 uur wachten :shock:
Spoiler: show
laatste bus van de dag gaat om 0:30u, de eerste om 6:30u
Bij twijfel: gebruik beton.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door pedaalemmerzak »

dylanwild94 schreef:Een kwartier wachten Is inderdaad super lang weet KM46 alles van. :Y
De volgende bus (45 denk ik) kwam over 17 minuten. Sorry hoor maar in 17 minuten ben ik al naar mijn bestemming gelopen, ga ik absoluut niet op wachten.
CamilleKreemers schreef:Pedaalemmerzak:

1. Ik zou een klacht indienen, maar lijn 400 gaat toch 12x/uur? Ik zou wel je taalgebruik even aanpassen richting de vervoerder, want dit lijkt nogal agressief (voor mij dan).
Ik gebruik toch geen scheldwoorden? Alleen dat ik het super kut vind dat ik dan weer achtduizend kilometer moet gaan lopen omdat de bus al weg is.

Dit is de reden dat ik eigenlijk nooit met de bus ga hier in Leiden, elke keer dat ik het toch doe is het één grote teleurstelling. Of de bus is 10 minuten te vroeg al langsgedenderd, of de bus heeft honderd uur vertraging door al die wegwerkzaamheden hierzo, of ik druk op de stopknop en de buschauffeur rijdt gewoon lekker nog een paar haltes door om me te pesten, of de bus remt keihard voor achterlijke dronken fietsers zonder licht, etc. Het is altijd wel wat hier zo, echt één grote ramp. En dat terwijl ik gratis met de bus mee mag. Kun je nagaan. Als ik een auto had zou ik never te nooit niet met de bus gaan, dan nog liever dood. Maar ja, soms moet het wel aangezien ik geen auto heb.
2. Je staat kennelijk op tijd, afgaande op de kilometers die je MOEST lopen (er rijden toch wel andere bussen daar?). Ik mis hier een bus en ik sta een uur later nog op de halte. DAT is pas vervelend, dus in dat opzichte vind ik je eigenlijk verwend daar in leiden.

Wat wil je overigens hebben dat wij met je klacht doen? Mening uiten?
Oh ik wilde gewoon mijn mening uiten en melden dat de bussen vaak (dit is echt niet de eerste keer) veel te vroeg langsdenderen in Leiden e.o. zodat ze een paar minuten eerder op hun eindhalte zijn zodat ze daar nog even kunnen kletsen met collega Bep terwijl ze een sjekkie roken.

En er wordt he-le-maal niks tegen gedaan.
Milco schreef:
pedaalemmerzak schreef:Ik ben echt heel erg boos.

Gistervond kwam lijn 400 keihard langsdenderen thv station lammeschans. 5 minuten voor vertrek tijd...

En het dynamische paneel bleef die bus maar tonen als komt over een paar minuutjes maar er kwam helemaal niks.

Dus ik ging maar langs die lange straat lopen en nee er kwam geen andere bus voorbij.


Echt super kut moet je weer echt kilometers lopen want de volgende bus komt ook pas super laat .


Zal ik een klacht indienen ?

En ja ik begrijp dat je bij normale tussen haltes wel echt 5 minuten eerder moet zijn maar bij een station moet de bus toch wachten ?
Je weet zeker dat de DRIP niet in storing was? En je weet ook zeker dat de bus die je zag niet een eerdere rit was met een flinke vertraging? Ik heb de OVinfo-app even erbij gepakt en alle vertrektijden van lijn 400 bij Lammenschans bekeken in de avonduren, zowel naar Zoetermeer als naar Leiden, maar ik kan gisteravond geen enkele rit ontdekken die met -5 is langsgekomen. Wel één rit naar Leiden Centraal met -2.

Daarnaast zou ik wel op je taalgebruik letten!
Heb nog op de vertrektijd gekeken op de vertrekstaat en ik was echt op tijd hoor.

Het zou dan die rit van -2 kunnen geweest zijn. Ik denk niet dat dat systeem op de minuut nauwkeurig is. De DRIS is namelijk ook niet nauwkeurig. Het was richting leiden cs.

Toen ik terugliep was de DRIP bij de andere halte (die voor bus 1 en 2 richting centraal) wél kapot, trouwens. Dat je dat even weet. Toonde alleen een paar lichtpuntjes.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Chrysa »

pedaalemmerzak schreef:Sorry hoor maar in 17 minuten ben ik al naar mijn bestemming gelopen, ga ik absoluut niet op wachten.
pedaalemmerzak schreef:weer achtduizend kilometer moet gaan lopen omdat de bus al weg is.
Jij loopt snel! :shock:

Maar serieus, 17 minuten lopen zou zelfs ik nog wel doen, en ik ben toch behoorlijk lui met mijn studenten-ov. :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Milco »

Vanaf Lammenschans zijn alleen de ritten van 23:32 en 1:02 uur van lijn 400 (richting Leiden Centraal) te vroeg langsgereden, in beide gevallen -2. Alle andere ritten die avond waren, zie ik, op tijd of zelfs te laat. ;)

En ja, dat "super kut" is wel degelijk een scheldwoord en achtduizend kilometer is wel wat overdreven he... Die paar km kan geen kwaad, bewegen is beter dan in de bus zitten. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door pedaalemmerzak »

Milco schreef:Vanaf Lammenschans zijn alleen de ritten van 23:32 en 1:02 uur van lijn 400 (richting Leiden Centraal) te vroeg langsgereden, in beide gevallen -2. Alle andere ritten die avond waren, zie ik, op tijd of zelfs te laat. ;)

En ja, dat "super kut" is wel degelijk een scheldwoord en achtduizend kilometer is wel wat overdreven he... Die paar km kan geen kwaad, bewegen is beter dan in de bus zitten. :)
Ja was rond half twaalf.

-2 kan ongeveer kloppen, volgens mij was het eerder -4 of -5 maar zou me niks verbazen als de systemen niet op de minuut nauwkeurig zijn.

De bus stopte volgens mij ook niet eens bij de halte, denderde gewoon door. Terwijl het volgens mij verplicht is om bij stations toch even te blijven wachten en op tijd te vertrekken, ivm overstappen etc. Het gaat hier namelijk om een station met overstappen op trein en andere bussen, mensen die worden opgehaald, etc. niet om een halte in de middle of nowhere.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Gekko123 »

Ik heb het PvE van deze concessie niet helder voor ogen, maar alleen als daarin staat opgenomen dat er ook bij Lammenschans gewacht moet worden op vertrektijd is dat het geval. In andere gevallen is het volledig in het recht van Arriva om daar door te rijden. Dat het niet helemaal klantvriendelijk is klopt, maar vergeet niet dat voor Arriva (en de overige vervoerders trouwens) de reiziger niet de klant is maar dat de aanbestedende overheid de feitelijke klant is.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Zolang het geen tijdhalte is ben je als chauffeur niet verplicht om te stoppen en je tijd af te wachten. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Milco »

Tijd afwachten hoeft niet per se bij alle tijdhaltes bij alle lijnen. Heel soms wordt er een uitzondering gemaakt, zeker als er genoeg andere opties zijn. Hier in Almere hoeven de streekbussen vanuit Amersfoort en Hilversum hun tijd niet af te wachten bij Busstation 't Oor als ze op weg zijn naar station Almere Centrum (7 minuten verderop), omdat er tussen 't Oor en station Centrum overdag elke 6 minuten een stadsbus rijdt en in de avonduren iedere 15 tot 30 minuten. Daarnaast zitten er in de genoemde streekbussen reizigers die nog een aansluiting hebben te behalen bij station Centrum. Als de streekbus dan bij 't Oor zijn tijd zou afwachten, zou dat gebeuren terwijl er vrijwel geen instappers zijn omdat die de frequentere stadsbus pakken.

Wellicht geldt zoiets ook in Leiden; dat lijn 400 bij Lammenschans niet zijn tijd hoeft af te wachten wegens voldoende alternatieven (o.a. 3 stadslijnen en de trein).
Laatst gewijzigd door Milco op wo 21 dec 2016, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten