Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door TLP »

edko schreef:bouwer Civitas
De bus heet Civitas en hij is van Tribus. :)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door BrengMe »

peterbil schreef: Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.
Ik zag vorige week ook al een nieuw bord in het centrum van Krimpen a/d Lek.
peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 21:33

Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door peterbil »

BrengMe schreef:
peterbil schreef: Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.
Ik zag vorige week ook al een nieuw bord in het centrum van Krimpen a/d Lek.
Oh, sorry. Het was in ieder geval de eerste die ik hier in de regio gezien had :).
edko
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 18:55
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door edko »

TLP schreef:
edko schreef:bouwer Civitas
De bus heet Civitas en hij is van Tribus. :)
Helemaal juist natuurlijk, was een slip of the pen. Dank voor de correctie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Michael 1988 »

Het viel mij nu pas op, maar hehe, werd tijd. Na veel wikken en wegen wordt het hier gewoon correct geschreven. Tribus Civitas i.p.v. Fiat Ducato of Fiat Civitas of Tribus Ducato of welke namen er ook gebruikt worden/werden. Overigens snap ik niet waarom Arriva nu zoveel problemen heeft met materieel. Als ik het goed lees zijn dus in deze concessie nog niet alle Volvo's geleverd en zijn de Civitasbussen ook nog niet (allemaal) officieel geleverd. Of doen ze dit soms bewust, zoals wat ze in NZWF doen? Of kijk/lees ik nu gewoon totaal verkeerd en verwar ik mogelijk de Volvo's van Arriva met de Volvo's van Connexxion.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Voor zover ik weet zijn de Volvo 8900- en Tribus Civitas bussen gewoon te laat geleverd door de leveranciers, dat zou namelijk ook verklaren waarom er touringcars in plaats van Wrights rijden op enkele Qliners .
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Meltrain »

Een Wright op een Qliner is trouwens voor niemand leuk. :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door BR628 »

Daarentegen zag ik zowel vrijdag als zaterdag in Fryslân een Qliner-bus op een gewone streeklijn.


Ah woops, verkeerde topic :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door STF »

Meltrain schreef:Een Wright op een Qliner is trouwens voor niemand leuk. :neg:
Wel voor Wright-liefhebbers! *bus*

Maar die zul je wel met een vergrootglas moeten zoeken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Suus »

Ja, hier! Met tachtig over smalle wegen in Drenthe 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Michael 1988 »

Aah, dus dat de Volvo's en Civitas er niet zijn is dus dit keer niet de schuld van Arriva. Tenminste, Arriva heeft niet bewust gekozen voor late levering daar.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Karl »

Ken jij het contract dan tussen leverancier en afnemer? Als er in het contract staat dat de bussen 1 december 2012 +/- 1 maand worden geleverd, valt er wel degelijk iets voor te zeggen.
Het is een spectrum.
peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door peterbil »

Vandaag in en om Leiden heel veel normale diensten gereden met Volvo's. Onder andere de lijnen 20, 21, 221, 33, 187.
Op Leiden CS dus meer Volvo's dan Citea's.
Weet iemand waarom?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Misschien vanwege de inbouw van de informatiesystemen in de hybrides? Dat de citea's dan worden ingezet op de stadsdienst ?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door peterbil »

Z2N schreef:Misschien vanwege de inbouw van de informatiesystemen in de hybrides? Dat de citea's dan worden ingezet op de stadsdienst ?
Dat was het denk ik niet, want de stadsdiensten werden voor het overgrote deel gereden met de hybrides (nog steeds zonder lijnfilms en CiCo's) en een paar keer lijn 4 met een Volvo. Heb een halfuurtje staan kijken en heb alleen op lijn 50 en 57 een Citea gezien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Meltrain »

De Citea's krijgen dit weekend een software update zodat de missende bestemmingen ook op die bussen verleden tijd zullen zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door peterbil »

Meltrain schreef:De Citea's krijgen dit weekend een software update zodat de missende bestemmingen ook op die bussen verleden tijd zullen zijn.
Dat verklaart het verhaal, thanks!
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door iraj-smile »

beste mensen,

ik heb zojuist foto's geupload!! "
misschien leuk om even te kijken??!!

http://www.flickr.com/photos/jaritrein/

Gr jari
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Tristan »

Er wordt dus NIET samengewerkt tussen Arriva en Connexxion op lijn 195/295 met betrekking tot de abonnementen:
connexxion.nl schreef: NB: reist u met buslijn 195/295? Deze buslijn wordt gereden door Connexxion en Arriva. U kunt dan het Regio Vrij abonnement niet gebruiken. Wij adviseren in plaats daarvan: Altijd Korting.

Bron: connexxion.nl
Dat wordt dus deels grijs- of zwartrijden voor mij -o-
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Geert »

Dan niet klagen als je een boete krijgt he?
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Tristan »

Geert schreef:Dan niet klagen als je een boete krijgt he?
Daar maak ik me geen zorgen over. In de ruim 13 jaar dat ik nu vrijwel dagelijks met de bus reis, ben ik slechts eenmaal gecontroleerd :P
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Hans »

Geert schreef:Dan niet klagen als je een boete krijgt he?
Ik denk dat er geen elke rechter je die boete kwijt zal schelden als je het laat voorkomen!
Misschien wordt het maar eens tijd om dat te regelen, zodat die flauwekul van 'eigen tarieven' e.d. snel afgelopen is.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Karl »

Centralisatie van het OV? :X
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Z2N »

Was het maar zo'n feest.. Op zich zou centralisatie een stuk schelen qua kosten, en het OV ook een stuk begrijpelijker maken: met vervoerder-onafhankelijke trajectabonnementen en kilometerabonnementen, en een vermindering van het belang van de vervoerder (1 huisstijl, 1 hulpbalie, 1 website, etc.), weet je ten minste waar je aan toe bent, zelfs op lijn 195. Helaas gaat het OV in Nederland precies de andere kant op..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Bericht door Tristan »

Z2N schreef:Was het maar zo'n feest.. Op zich zou centralisatie een stuk schelen qua kosten, en het OV ook een stuk begrijpelijker maken: met vervoerder-onafhankelijke trajectabonnementen en kilometerabonnementen, en een vermindering van het belang van de vervoerder (1 huisstijl, 1 hulpbalie, 1 website, etc.), weet je ten minste waar je aan toe bent, zelfs op lijn 195. Helaas gaat het OV in Nederland precies de andere kant op..
Op lijn 195/295 zou het heel eenvoudig op te lossen zijn als Arriva en Connexxion echt goed gingen samenwerken, dus niet alleen de dienstregeling te delen, maar ook door een abonnement te delen. Desnoods een apart abonnement speciaal voor de genoemde lijnen. Zeg maar 195/295-Vrij: onbeperkt reizen op lijnen 195/295, ongeacht welke vervoerder of welke kant op, maar enkel en alleen geldig op deze lijnen.

Het Arriva Altijd Vrij-abonnement is niet geldig op de Qliners, dus het is mogelijk om bepaalde lijnnummers te negeren bij een bepaald abonnement, dus lijkt het mij andersom ook mogelijk: één abonnement voor een specifieke buslijn.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten