Maarja krijg dat maar eens gedaan.WSM schreef:Ik zit dan ook heel erg te denken aan een scenario waar de bus geen millimeter verder rijdt voordat er fatsoenlijk is uitgechecked.Vinny schreef:Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Met de strippenkaart en bij elke vervoerder geldige (papieren) sterabonnementen, had je idd geen last hiervan. Gelukkig heb ik met mijn Arriva Altijd Vrij daar ook geen last van ;)Vinny schreef: Dit soort dingen grenst voor mij aan diefstal en daar mag de vervoerder wat mij betreft wel wat harder op aangesproken worden. Het is nu zo dat de reiziger een probleem heeft, terwijl de vervoerder zijn procedures niet op orde heeft. Dat zou niet mogen moeten kunnen.
Arriva vind ik in elk geval een stuk klantvriendelijker dan connexxion, om een paar redenen:
- toen bekend werd dat lijn 195/295 door twee vervoerders gereden zou gaan worden, heb ik aan beide vervoerders gevraagd wanneer welke vervoerder zou verschijnen. Van connexxion moest ik dat maar uitzoeken bij 9292, terwijl Arriva wel bereid was om mij een overzicht te sturen en niet een overzicht met alleen de ritnummers, maar de aankomsttijden op de eindbestemming volledig uitgeschreven. Kortom: Arriva heeft hier echt moeite voor gedaan :pos:
- connexxion voert geen abonnement met een vaste prijs (zoals Utrecht Regio Vrij) op genoemde lijn, alleen nog Altijd Korting, maar ik vermoed dat ze die alleen voeren omdat alle (bus)vervoerders verplicht zijn om die te voeren. Arriva heeft nog wel abonnementen met een vaste prijs, die ook geldig zijn op 195/295 (maar wel alleen bij Arriva te gebruiken) namelijk Altijd Vrij en Dal Vrij
- over het ontbreken van abonnementen bij connexxion, heb ik op 17 december 2012 een klacht ingediend. Deze klacht is wel opgepakt, maar de medewerker die de klacht behandelt is op vakantie gegaan en heeft de klacht niet overgedragen aan een collega die niet op vakantie ging. Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord :neg:
Van de opstartproblemen bij Arriva heb ik niet veel gemerkt dat in het nadeel van de reizigers was: wel regelmatig dat de cico's en lijnfilm het niet deden en éénmaal is er een bus op zaterdag niet op komen dagen op lijn 197. Toen de bus erna (halfuur later) wel verscheen en wij aan de betreffende chauffeur meedeelde dat zijn voorganger niet is geweest en nog meer reizigers (bij verdere haltes) hetzelfde probleem bleken te hebben, hoefden we niet in te checken en konden we dus gratis reizen. De problemen die er waren zijn nu zo goed als verdwenen.
Al met al ben ik na één maand Arriva toch best tevreden met deze vervoerder. Als het aan mij ligt, mag Arriva daarom lijn 195/295 helemaal overnemen *bus*, maar helaas ligt het niet aan mij -o-
Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Laatst gewijzigd door Tristan op wo 09 jan 2013, 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Mag ik vragen in welke plaats dit is?Tristan schreef:Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Denk in Schoonhoven. Dit gezien de vermelding van 195, 295 en 197.
Het is een spectrum.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Klopt helemaal ;)Karl schreef:Denk in Schoonhoven. Dit gezien de vermelding van 195, 295 en 197.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ben ook benieuwd of de borden in Rotterdam Nesselande vervangen worden?Tristan schreef:Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Want dit is eigenlijk RET gebied.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Dan doen ze wedstrijdje met Arriva. Daar heb ik op 12 december j.l. een klacht / verzoek ingediend, maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen. -o-Tristan schreef:- over het ontbreken van abonnementen bij connexxion, heb ik op 17 december 2012 een klacht ingediend. Deze klacht is wel opgepakt, maar de medewerker die de klacht behandelt is op vakantie gegaan en heeft de klacht niet overgedragen aan een collega die niet op vakantie ging. Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord :neg:
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de restitutie van de chipkaartfaal van vandaag binnen is.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Volgens mij doet Arriva daar niet moeilijk over: ik heb vanuit lijn 90 gezien dat er ook al haltes in Wassenaar vervangen zijn, terwijl dit eerder gebied is van Veolia... Oh en de lijnen van Veolia waren vrolijk van de halteborden afgehaald, alsof die daar niet zouden komen. Dat laatste vind ik persoonlijk wel heel erg slecht, want in feite verplicht Arriva nu aan Veolia (of stadsgewest Haaglanden) om de lijnstickers opnieuw te laten maken en op te plakken, terwijl het een kleine moeite is om ze bij de halte erop te laten drukken (zoals de Arriva-lijnen).KM46 schreef:Ben ook benieuwd of de borden in Rotterdam Nesselande vervangen worden?Tristan schreef:Vandaag zijn in onze omgeving ook de gele halteborden vervangen door de blauw/groenige van Arriva
Want dit is eigenlijk RET gebied.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Het wordt gewoon tijd voor een uniforme huisstijl qua halteborden die elke vervoerder moet handhaven. :pos: (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Daar is men dan wel een beetje tegenstrijdig in soms... in Dordrecht en Gorinchem hebben bv. ook de haltes van de Veolia-lijnen gewoon Arrivagroene halteborden, maar daar zit dan keurig een stickertje van de Veolia-lijnen op (wel in Arriva-kleur)Gekko123 schreef:Oh en de lijnen van Veolia waren vrolijk van de halteborden afgehaald, alsof die daar niet zouden komen. Dat laatste vind ik persoonlijk wel heel erg slecht, want in feite verplicht Arriva nu aan Veolia (of stadsgewest Haaglanden) om de lijnstickers opnieuw te laten maken en op te plakken, terwijl het een kleine moeite is om ze bij de halte erop te laten drukken (zoals de Arriva-lijnen).
Over het algemeen is trouwens de concessiehouder degene die verantwoordelijk is voor de borden en die moet dus ook zorgen dat lijnen van andere vervoerders die z´n concessie binnenkomen erop verschijnen. Wellicht dat het nog wat met een lokale functie binnen de concessie te maken heeft. Lijn 620 in Dordrecht heeft bv. ook in beperkte mate een stadsvervoerfunctie en die hebben ze zoals hierboven geschreven wel op de borden gezet en zelfs op de Arriva-website.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Het bord dat een bus- of tramhalte aangeeft is in het RVV vervangen voor een algemeen bord (blauw vierkant bord met wit vlak en daarin een symbool van tram, bus of beide). Daarmee zal aan het hele kleurenfestijn wel een eind gaan komen...Etienne schreef:Het wordt gewoon tijd voor een uniforme huisstijl qua halteborden die elke vervoerder moet handhaven. :pos: (A)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Voor de liefhebbers de halteborden zien er nu zo uit:
Dit is halte Lopikerplein richting Utrecht. Deze is wel aangepast en Lopikerplein/De Toren ook, maar de halte richting Rotterdam heeft nog wel een geel bord, dus nog niet alles is vervangen.
Dit is halte Lopikerplein richting Utrecht. Deze is wel aangepast en Lopikerplein/De Toren ook, maar de halte richting Rotterdam heeft nog wel een geel bord, dus nog niet alles is vervangen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
In Leiden is bij halte Holiday Inn de halte richting Den Haag wel 'groen' maar richting Leiden CS is hij nog geel.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Hmm, ik dacht dat de kleur van de borden net zo werden als in Friesland. Maar dat is dus niet zo :? .Tristan schreef:Voor de liefhebbers de halteborden zien er nu zo uit:
Dit is halte Lopikerplein richting Utrecht. Deze is wel aangepast en Lopikerplein/De Toren ook, maar de halte richting Rotterdam heeft nog wel een geel bord, dus nog niet alles is vervangen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Op zich is 't wel logisch, de borden zijn gewoon zowel in Friesland als Zuid-Holland in de kleurstelling die men voor die regio gekozen heeft. Ziet er in ieder geval wel beter uit als het standaard-Arrivagroen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Zijn oude (gele) borden eventueel nog ergens te koop?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Persoonlijk heb ik geen moeite met het standaard-Arrivagroen, maar dit ziet er ook niet verkeert uit .Daniel schreef:Op zich is 't wel logisch, de borden zijn gewoon zowel in Friesland als Zuid-Holland in de kleurstelling die men voor die regio gekozen heeft. Ziet er in ieder geval wel beter uit als het standaard-Arrivagroen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ik vind het zelf wel prettig dat de haltes worden vervangen en er niet met stickers wordt gewerkt. Dat ziet er (zeker als het bord meerdere jaren meegaat) vaak extreem knullig uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Bel de Provincie Zuid-Holland op en vraag meteen een extra voor mij ;).KM46 schreef:Zijn oude (gele) borden eventueel nog ergens te koop?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Ik denk eerder dat ze in de vuilnisbak bij Arriva belanden, ik zou je connecties daar proberen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Wat is een MAT-rit?
Hier in Nieuwkoop overigens nog gele borden. Wel jammer dat ze ze vervangen, want die gele zijn wel een beetje iconisch geworden.
Hier in Nieuwkoop overigens nog gele borden. Wel jammer dat ze ze vervangen, want die gele zijn wel een beetje iconisch geworden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Een mat-rit (materieelrit) is een rit zonder reizigers, bijvoorbeeld aan het begin of einde van de dienst, of rond de spits als er extra ritten zijn in een richting, maar niet in de andere.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Niet de vuilnisbak, maar de voorraad want ze hergebruiken dat soort borden. Kwestie van een stickertje erover.Bee schreef:Ik denk eerder dat ze in de vuilnisbak bij Arriva belanden, ik zou je connecties daar proberen
In ieder geval bij stalling Dordrecht hadden ze altijd een hele berg liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3
Er staat me vaag wat van bij dat ze ze vroegâh ook in het Haarlemmermeerstation verkochten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten