In een maand kan je prima naar Portugal rijden. De bussen krijgen pas daar groot onderhoud en zullen denk ik ook zoals de Wrights en Ambassadors van Airco voorzien worden,Milco1995 schreef:Moet de 536 niet toevallig de 537 zijn, die ook in Dordrecht reed? De 536 zag ik precies een maand geleden nog rondtuffen in Dordrecht.
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
De laatste Citaro's zijn op 3 juni uit dienst gegaan in Dordrecht, tijd zat om naar Portugal te rijden maar dat is hier verder off-topic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Dat wist ik dus niet. Bedankt in ieder geval. Dacht dat de bussen naar Portugal eerst in NL ook nog een kleine aanpassing kregen, vandaar dat ik het zo snel vind dat ze nu al in Portugal rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Gooien ze die dingen op een boot of rijden ze er over de weg helemaal mee naar Portugal?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Die bussen moeten in Portugal ook nog in dienst komen hé, dus ik denk niet dat ze die dingen op een boot gooien
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Met bussen gooien is een beetje lastig daarom gingen ze ook rijdend over de weg naar Portugal. In het verleden diverse bus transporten tegen gekomen in Frankrijk ( O408jes, Wrights en Amba's ).Bee schreef:Gooien ze die dingen op een boot of rijden ze er over de weg helemaal mee naar Portugal?
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Zuid-Holland heeft het intrekken van het bezwaar van Connexxion bevestigd, waarmee Arriva dus definitief de nieuwe vervoerder wordt. Persbericht. De startdatum is nog steeds 9 december 2012.
Ik ben overigens benieuwd of Arriva de huidige stallingen overneemt of zelf al enkele locaties op het oog heeft.
Ik ben overigens benieuwd of Arriva de huidige stallingen overneemt of zelf al enkele locaties op het oog heeft.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Waarom zouden zij andere stallingen willen? Bijvoorbeeld die in Leiden zit naast het Centraal Station, en in Alphen is er volgens mij geen goede locatie om even een stalling neer te zetten. Maar ja, het is aan Connexxion om te bepalen of de stalling verkocht wordt.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Leiden stond al te koop. Ook als Connexxion gewonnen had zouden ze daar weg gaan. Leidschendam wordt ook overgeheveld naar Leiden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
@Z2N: een stuk grond op een industrieterrein wat je kunt asfalteren volstaat tegenwoordig als stalling. Stel portocabins erop als kantine voor het personeel e.d., wasstraatje buiten (waarom denk je dat de bussen tegenwoordig zwart zijn als het vriest, wassen kan niet meer dan). Zolang het maar zo min mogelijk kost.
Ondersteunend personeel in de regio hoeft niet meer noodzakelijkerwijs op de stalling te zitten, voor Zuid-Holland-Zuid zitten ze bijvoorbeeld in een fraai voormalig woonhuis tegenover het station in Dordrecht met een regiokantoor. In Leiden e.o. zal voor dat doel vast ook wel een leegstaand pandje te vinden zijn.
Ondersteunend personeel in de regio hoeft niet meer noodzakelijkerwijs op de stalling te zitten, voor Zuid-Holland-Zuid zitten ze bijvoorbeeld in een fraai voormalig woonhuis tegenover het station in Dordrecht met een regiokantoor. In Leiden e.o. zal voor dat doel vast ook wel een leegstaand pandje te vinden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Vraag en antwoord in één zinZ2N schreef:Waarom zouden zij andere stallingen willen? (...) Maar ja, het is aan Connexxion om te bepalen of de stalling verkocht wordt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Het leuke van Alphen is is dat alle grond op de industrieterreinen al volgebouwd is, op een paar gereserveerde stukken na (onder andere bij Hoogvliet-distributiecentrum). Binnen Alphen is er gewoon domweg geen plek!
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Alphen, Gouda en Schoonhoven zijn nu ook openluchtstallingen, van de stallingen in de Bollenstreek heb ik geen kennis.
De gemeente Alphen staat bij nieuwbouw geen losstaande parkeerterreinen op bedrijventerreinen, parkeerruimte moet boven of onder het complex voorzien worden. Dat is niet van toepassing bij al bestaande bouw, dus die stalling zou je toch wel willen houden. Bovendien ligt hij ook gewoon op een praktische plek: niet op een plek waar mensen er overlast van hebben en niet te ver van het station waar de meeste diensten beginnen.
De gemeente Alphen staat bij nieuwbouw geen losstaande parkeerterreinen op bedrijventerreinen, parkeerruimte moet boven of onder het complex voorzien worden. Dat is niet van toepassing bij al bestaande bouw, dus die stalling zou je toch wel willen houden. Bovendien ligt hij ook gewoon op een praktische plek: niet op een plek waar mensen er overlast van hebben en niet te ver van het station waar de meeste diensten beginnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Ehm, stalling Leidschendam wordt overgeheveld naar de stalling Leiden, welke te koop staat? :?Etienne schreef:Leiden stond al te koop. Ook als Connexxion gewonnen had zouden ze daar weg gaan. Leidschendam wordt ook overgeheveld naar Leiden.
Dan moet er dus ergens een nieuwe stalling komen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Net is op de youtube-account van Arriva het volgende filmpje verschenen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jE6PnWHkb-w[/youtube]
Vraag: Hebben anderen ook opgelet bij 0:22? Ik zag daar onder andere een Optare solo en een Volvo 8900 staan!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jE6PnWHkb-w[/youtube]
Vraag: Hebben anderen ook opgelet bij 0:22? Ik zag daar onder andere een Optare solo en een Volvo 8900 staan!
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Nu je het zegt...
Het zou kunnen dat die Volvo 8900's bedoeld zijn voor de Interliners?
Het zou kunnen dat die Volvo 8900's bedoeld zijn voor de Interliners?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Dat zou wel gaaf zijn. En de Volvo 8900 is de opvolger van de Volvo 8700. En dat vind ik goede bussen!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Flauwe grap: waar is de 8800 dan gebleven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Optare solo voor de rustige lijnen en de zondagsbussen dan ofzo?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Misschien de Alphense stadsbus? Eigenlijk kun je hier in Alphen op alle tijdstippen wel een kanon afschieten in de stadsbus. Alleen in de spits is het iets drukker, maar dan zou de frequentie weer omhoog kunnen.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Ik hoop dat dat zal veranderen als het nieuwe busstation klaar is en Arriva een mooie stadsdienst met aansluitingen van 5 minuten op de treinen ontwerpt. In die goeie ouwe tijd toen ik in Alphen nog met de stadsbus ging (voordat het busstation werd verplaatst) sloot lijn 75/77 nog strak aan op de treinen (5 minuten overstap) en waren de bussen in de spits goed gevuld. Ik kwam uit Ridderveld-West (de rustigste tak van de 75/77) en de bus was altijd helemaal vol. Zelfs buiten de spits stapte er altijd wel een man of 10 met mij mee de bus in voor de terugweg. Totdat het busstation in 2007 werd verplaatst en de bussen een aansluiting van 12 tot 27 minuten kregen. Toen was het in één keer gedaan met de bezetting van de stadsbussen.
Ik ben sowieso erg benieuwd naar de plannen van Arriva. Bijvoorbeeld hoe ze de bediening van Langeraar voor zich zien, maar ook wat ze met de stadsdienst van plan zijn. Wat mij wel wat lijkt is een lijn vanuit Kerk en Zanen via Station en Centrum naar Ridderveld. Kerk en Zanen heeft nu namelijk wel een bus, maar die komt dan weer niet in het Centrum, wat toch één van de belangrijkste bestemmingen is.
Ik ben sowieso erg benieuwd naar de plannen van Arriva. Bijvoorbeeld hoe ze de bediening van Langeraar voor zich zien, maar ook wat ze met de stadsdienst van plan zijn. Wat mij wel wat lijkt is een lijn vanuit Kerk en Zanen via Station en Centrum naar Ridderveld. Kerk en Zanen heeft nu namelijk wel een bus, maar die komt dan weer niet in het Centrum, wat toch één van de belangrijkste bestemmingen is.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Voor Alphen zou ik het liefste een bus Archeon - station - centrum - Ridderhof - Ziekenhuis - Herenhof zien, dan kan de westtak van de 75/77 namelijk geschrapt worden. Bovendien heeft het Archeon zo een busaansluiting, wat het al jaren niet meer heeft. Langeraar zou bediend kunnen worden door een buurtbus Ter Aar - Korteraar - Papenveer - Langeraar - Ter Aar, maar dat is te lang voor een uursdienst.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Die bus die jij beschrijft lijkt er op ééntje uit een plannetje dat ik lang geleden heb gemaakt:
Alleen laat ik hem naar Kerk en Zanen rijden als vervanging van lijn 73/74 in plaats van dat hij naar het Archeon rijdt.
Hierin is overigens ook mijn ideetje voor Langeraar verwerkt:
182 niet meer via Ter Aar laten rijden, maar via Alphen Noord (route lijn 75/77 overnemen).
147 via Ter Aar en Langeraar in plaats van via Nieuwkoop. Voor het vervallen van de directe bus Ter Aar - Leiden is er een goede overstap op lijn 182 naar Woubrugge en op de treinen naar Leiden.
56 Leiden - Leimuiden verlengen naar Nieuwveen, Nieuwkoop en Alphen.
249 kan worden opgeheven.
Alleen laat ik hem naar Kerk en Zanen rijden als vervanging van lijn 73/74 in plaats van dat hij naar het Archeon rijdt.
Hierin is overigens ook mijn ideetje voor Langeraar verwerkt:
182 niet meer via Ter Aar laten rijden, maar via Alphen Noord (route lijn 75/77 overnemen).
147 via Ter Aar en Langeraar in plaats van via Nieuwkoop. Voor het vervallen van de directe bus Ter Aar - Leiden is er een goede overstap op lijn 182 naar Woubrugge en op de treinen naar Leiden.
56 Leiden - Leimuiden verlengen naar Nieuwveen, Nieuwkoop en Alphen.
249 kan worden opgeheven.
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
Ikzelf had eigenlijk dit in gedachten (link naar Google Maps-kaartje).
Maarja, wat arriva ook doet, het is vooral belangrijk dat de aansluitingen bij het station beter worden.
Maarja, wat arriva ook doet, het is vooral belangrijk dat de aansluitingen bij het station beter worden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva presenteert nieuwe bus voor Zuid-Holland Noord
In het kaartje van RoelZ1 zie ik ook een lijn 156. Hoe zou die moeten lopen volgens jouw plannen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 gasten