Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Edwin »

Ik zag zaterdagavond de TCR 467 rijden op de A4 vanuit Schiphol ri Lisse. Best knullig die half bestickerde bus. Verder leek er een LED-balk onder de film te hangen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Ach, met dit weer is het nog niet nodig om hem helemaal te bestickeren: anders staan er meer tulpen op de bus dan in het park zelf :p
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door iraj-smile »

weet iemand wat de functie is van de 2 gelede scania's tijdens de keukenhof tijd??? en welke lijn??
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Ik heb uberhaupt geen weet van scania's op de keukenhof-lijnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door iraj-smile »

het betreffen de:
7854 te Leiden en de 7855 te Lisse!!!

het zijn scania omnilink G's

Misschien voor de 858 naar Schiphol (zoals connexxion ook deed met de Mercedessen)??
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door iraj-smile »

Z2N schreef:Ik heb uberhaupt geen weet van scania's op de keukenhof-lijnen.
als je wilt weten waar er 1 (de 7854) staat in leiden, hij staat helemaal achterin!!
en in lisse (de 7855) staat ie aan de straat!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Gelukkig kan ik zondag voor bijna niks naar Leiden toe. Kijken of ik 'm tegenkom. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door iraj-smile »

leuk reisdoel op 2de paasdag!!!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Michael 1988 »

Die twee bussen horen of hoorden volgens mij te rijden in DAV. Maar hoeveel en welke scania's zijn er dan nog uberhaupt in Nederland, wat een groot deel is geëxporteerd naar Stockholm.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Etienne »

Ik denk dat die Scanias er zijn voor als het echt druk is met de Keukenhof, zeker op de 858 is een 5-minutendienst niet geheel overbodig met grote drukte.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Jelmer »

was vanmiddag in Leiden en daar zie ik alleen maar Q-liner-Volvo's op de 800 lijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Vandaag ben ik even gaan kijken bij de keukenhof-lijnen in Leiden en Schiphol. Het kostte me bijna niets, dankzij de paasactie maar 1,50!

In Leiden werd de lijn naar de keukenhof alleen met Volvo's gereden. Verder viel het mij op hoeveel mensen hier instapten, in de 25 minuten dat ik er was wel drie (op drie ritten!)
Afbeelding
Keukenhof-Expressen by Alfenaar, on Flickr

Op Schiphol stopt de keukenhoflijn niet op busstation Plaza, maar op de laad- en losplaats van de winkels :') . Hier nauwelijks volvo's (er reed er net een weg bij mijn aankomst, verder niets gezien). Hier wel TCR-bussen, en de enige Citea met bloemen erop.
Afbeelding
TCR 483, Schiphol by Alfenaar, on Flickr
Afbeelding
Arriva 8805, Schiphol by Alfenaar, on Flickr

Wachtend op de bus terug naar Alphen (die +23 had :evil:), kwam ook nog een TCR-bus langs die geen bloemenstickers gekregen heeft. Waarom deze hier stopte is mij een raadsel.
Afbeelding
TCR 468, Schiphol by Alfenaar, on Flickr
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

RoelZ1 schreef:Mij is op de site van Arriva opgevallen dat lijn 370 op Koninginnedag rijdt "zoals op een zaterdag". Dit betekent 2x per uur. In de Connexxion-tijd had lijn 370 nog een aparte Koninginnedagdienstregeling die ook hard nodig was, waarbij 8-12x per uur gereden werd. Ik weet nog dat ik een keer 2 haltes richting het station ben gelopen omdat er bij Het Oude Ambacht al 5 volle bussen langs waren gereden. Dit zal wel flink wat problemen gaan opleveren.
Naar aanleiding van bovenstaand bericht heb ik een mail gestuurd naar Arriva. Zij lieten het volgende weten.
Arriva, per Mail schreef: Geachte heer Z2N,

Uw reactie is in behandeling genomen en in vervolg hierop laten wij u het volgende weten.

Wij onderzoeken op dit moment of er extra bussen ingezet kunnen worden op deze lijn. Omdat wij dit aan het onderzoeken zijn kunnen wij hier op dit moment nog geen toezeggingen over doen. Wanneer bekend wordt of er op deze lijn extra bussen ingezet gaan worden komt dit op onze website te staan.

Met vriendelijke groet,
Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Ik geloof dat ze iets zijn vergeten daar in Heerenveen.. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Michael 1988 »

Ik denk dat ze ook geen besef hebben in Heerenveen hoe druk die lijnen kunnen zijn. Hilversum ligt daar in tegen natuurlijk wel een stuk dichterbij en ervaring was zat opgedaan bij Connexxion in de afgelopen jaren/decennia dat ze de concessie in handen hadden (incl. diens voorgangers).
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Tristan »

Met ingang van 12 mei 2013 wordt de dienstregeling voor de regio Duin- en Bollenstreek, Leiden, Rijnstreek en Midden-Holland aangepast. De veranderingen worden doorgevoerd om het aanbod beter af te stemmen op de behoefte van de reizigers in de regio.

Bron en meer: Arriva.nl
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Jelmer »

weet iemand het kenteken van Volvo 7777?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Etienne »

79-BBJ-9
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Michael 1988 »

He jammer, zou leuk geweest zijn als die volvo het kenteken 77-BBB-7 had ;).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Edwin »

Grontmij legt basis voor R-net uitvoering Zuid Holland: http://www.grontmij.nl/MediaCenter/Nieu ... lland.aspx
Remember to check-out with your ov-chipcard.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Jaja, daar kunnen dus weer flink wat uren geclaimd worden voor vergaderen en het produceren van mooie rapportjes.
Op de HOV-lijn van Zoetermeer naar Leiden rijdt in beide spitsen iedere vijf minuten een mooie HOV-bus, wat valt daar nou nog over te vergaderen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Jelmer »

Etienne schreef:79-BBJ-9
dank
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Vinny »

WSM schreef:Jaja, daar kunnen dus weer flink wat uren geclaimd worden voor vergaderen en het produceren van mooie rapportjes.
Op de HOV-lijn van Zoetermeer naar Leiden rijdt in beide spitsen iedere vijf minuten een mooie HOV-bus, wat valt daar nou nog over te vergaderen?
Pyramide van Masdov. Reizigers worden bewezen pas écht gelukkig als ze in een grijsgespoten bus zitten met het logo van R-net. Dat op zich zelf al geeft een welhaast orgastisch genot, waardoor reizigerskilometers als warme broodjes de deur uit vliegen. Dit wordt zo'n succes dat Arriva dat niet gaat bijbenen hoor jongen. Ik verwacht dat ze straks Fillipijnse buschauffeurs moeten inhuren om de drastisch gestegen vervoersvraag te accomoderen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door WSM »

Op het moment heb ik eerder het idee dat de vervoersvraag is gedaald door de sterk gestegen prijzen -o-
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Tristan »

WSM schreef:Op het moment heb ik eerder het idee dat de vervoersvraag is gedaald door de sterk gestegen prijzen -o-
En bij HOV horen HOV-tarieven, dus die zijn nóg hoger, waardoor de vraag nog meer zal afnemen (of zwart- en grijsrijden zullen toenemen).
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Bericht door Z2N »

Sinds december kent de Rijnstreek een nieuwe lijn, lijn 184 tussen Alphen en Nieuwveen. Oorspronkelijk had de lijn een ringlijn moeten zijn, via Langeraar en Papenveer, maar door een wegherstructurering in Langeraar werd de lijn ingekort tot een lijn Alphen - Ter Aar - Papenveer - Nieuwveen.

Werd, want toen ik vandaag probeerde gebruik te maken van lijn 184 bleek dat de dienstregeling zonder aankondiging gewijzigd was. De nieuwe route is nu Alphen - Ter Aar - Nieuwveen - Papenveer - Ter Aar - Alphen, waarbij het stuk door Nieuwveen en Papenveer ieder uur maar in één richting bediend wordt. Nou stond bij de vertrekstaten al wel dat er een andere route gereden zou worden, maar dit was pas vanaf half mei. Maar blijkbaar was dit dus al veranderd, tegen de reisadviezen van 9292 (en zelfs de eigen site) in. :shock:

De reden van de wijziging (grote vertragingsgevoeligheid van de eerste route) kan ik begrijpen, maar dat dit dan niet wordt doorgegeven vindt ik niet kunnen. De chauffeur, die mij als boze reiziger naar zich toe kreeg (ik stond al ruim een uur te wachten, en had geen idee waarom de bus toch zo laat was), legde mij uit dat dit al sinds februari zo is. (Let wel: pas later deze maand wordt het officieel) Had Arriva dit niet wat eerder door kunnen geven?? :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 76 gasten