Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Nattekat »

Een systeem zoals in Zoeterwoude (176/576) lijkt me beter op z'n plaats, denk ook dat dat gaat gebeuren.

Al die dorpjes van 184 hebben niet veel andere alternatieven dan de auto zonder bus, terwijl Zoeterwoude met beide 400-haltes op loopafstand 4x per uur bediend wordt.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Nattekat schreef:Lijn 187 door Leiderdorp, heerlijk :mrgreen:
Het kan zijn dat degene die ik zag een eigenwijze chauffeur was, maar vrijdagavond zat ik een rit van 187 te volgen op OVzoeker.nl om de omleiding te bekijken, en deze reed over de A4-N206-Lammenschansweg-Breestraat, dus nog een deel de eigen route. Op zich vind ik dit een goed plan, ware het niet dat ik dit de rest van de ritten niet heb zien doen en dit niet de gecommuniceerde omleiding was.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sirvinniei »

Z2N schreef:Geen verassende move dat de grote bus eruit moet, maar dan gelijk een belbus is wat overdreven. De gemiddelde dalrit heeft nu zo'n vier reizigers, dus dan voldoet een buurtbus het beste aan de vraag.
Maar voor een buurtbus moet er eerst een buurtbusvereniging opgezet worden en genoeg vrijwilligers worden gevonden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Raad eens waar de gemeente Langeraar mee bezig is momenteel (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sirvinniei »

Maar tot die tijd dat dat allemaal rond is (als het uberhaupt lukt) is een alternatief wel handig ;)
Ik heb geen onderschrift
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

wolf schreef:23 augustus rijd de 8381 niet meer voor stalling leiden.
Vanaf 23-8 is lijn 269 opgenomen in het normale dienstenpakket.

8381 schijnt naar daf te gaan.
De 8381 is vandaag 14/09 gezien als lijn 30 naar Katwijk.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Raad eens waar de gemeente Langeraar mee bezig is momenteel (A)
Mag ik even vermelden dat Langeraar geen eigen gemeente is maar een plaats in de gemeente Nieuwkoop:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwkoop

Maar dit geheel ter zijde.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Ik hou het allemaal niet zo bij qua gemeentezaken in die uithoek. `t is niet mijn uithoek. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Hoewel het eigenlijk haast niet meer opvallend is, is de informatievoorziening rond het Leids Ontzet weer ronduit bedroevend.

Vanaf dinsdag 29-9 (morgen) tot en met 4-10 zijn er veel omleidingen en is de binnenstad zo goed als afgesloten voor auto's en bussen; komend weekend zijn zelfs alle haltes in en rond het centrum vervallen. Arriva meldt zelf nu (maandagochtend) nog 0,0 informatie op de eigen website - geen nieuwsbericht, geen meldingen bij het werkzaamhedenoverzicht, geen aangepaste dienstregeling, niks. Dit terwijl er wel al een paar dagen overal in de stad zakken om de haltepalen hangen, waar de omgeleide bussen dan weer totaal niet op te vinden zijn. In 9292 staan alleen de volgende twee verstoringen van Arriva: http://9292.nl/meldingen/verstoring/223151 en http://9292.nl/meldingen/verstoring/223152. Met heel veel gepuzzel kun je er soort van uitkomen, maar let wel, niet alle vervallen haltes staan hierbij (o.a. Surinamestraat voor lijn 6 & 56, deze lijnen rijden via de route van de 365 en de halte Surinamestraat wordt aangedaan door 169/182/186/187).

-o-.

Edit: Vanochtend is op de werkzaamhedenpagina van Arriva wel een melding aangemaakt over de omleidingen, maar om nou te zeggen dat je daar wijzer van wordt... (http://www.arriva.nl/uw-reis-plannen/ge ... d-holland/)
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Nattekat »

Is er inmiddels al wat bekend over de dienstregeling van 2016? Vorig jaar stond alles inmiddels op kv1, maar een snelle kijk daarop laat mij nog steeds de huidige dienstregeling zien.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Ik hou het in de gaten, vooral kv1 inderdaad, het bestand met de dienstregeling vorig jaar kwam van mij - zodra de drgl in kv1 beschikbaar is (kv1.openov.nl), ga ik ermee aan de slag.

Het vervoersplan is helaas ook nog niet openbaar, wel is een tijd geleden (februari) een document met wenselijke wijzigingen gepubliceerd (http://www.hollandrijnland.nl/vergaderi ... 202015.pdf) met daarin als hoofdlijnen:

- Nieuwe rijtijden adhv analyses in maart 2015, vooral een langere reistijd voor lijnen door de Breestraat
- Verbeterde aansluiting R-net 400 te Leiden Centraal en een verbeterde aansluiting te station Sassenheim voor alle lijnen
- Evaluatie belbussen (van opheffen van een lijn tot uitvoeren van bepaalde ritten met een vaste bus)
- Betere aansluiting vakantiedienstregeling aan het vraag en aanbod in de zomer
- Evaluatie lijn 184 (zeer waarschijnlijk opheffen, werd laatst bekend)
- Omleggen route lijn 50 in Haarlem via de halte Dreef (ipv de oude CXX-lijn 140)
- Qliner 383 inkorten tot Nieuwerkerk ipv doorrijden tot Krimpen a/d IJssel
- Omleggen route lijn 57 in beide richtingen via Akzo
- Optimalisatie lijnen 194, 292, 293, 294, eventueel met terugkeer van lijn 193.

Daarbij wel zeggende dat het Rocov Hollands-Midden onlangs akkoord gegeven heeft voor alle wijzigingen op basis van dat er maar weinig wijzigt, naar aanloop van grote wijzigingen in dienstregeling 2017.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Voor de geïnteresseerden, ik kwam het tegen op Facebook:
Denk mee over buslijn 197!
Voor de toekomstige ontwikkelingen van buslijn 197 van Gouda naar Schoonhoven en v.v. gaat de provincie graag in gesprek met gebruikers en andere belanghebbenden van deze buslijn over hun behoeften en wensen.
...
http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/ ... uslijn197/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Karl »

Aldus die website:
Heeft u interesse? Stuur dan een mail naar beterovzuidholland@gmail.com o.v.v. ‘deelname groepsgesprek lijn 197’.
Klinkt als een ietwat ambitieuze starter of een stagiair met een idee, maar IT had voor het aanmaken van een extra e-mailadres eerst 37 formulieren nodig. -o-
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Geert »

Nee joh, de provincie is al helemaal over op de cloud. Van Google. ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Meltrain »

Een overzicht van de wijzigingen per 13 december:
http://www.arriva.nl/dienstregeling/dienstregeling/

Mogelijk is dit overzicht nog niet volledig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

De dienstregelingen van alle afzonderlijke lijnen in ZHN staan ook online.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Benieuwd wat die kleinere busjes op lijn 184 worden. Overtollige Irisbusjes uit DAV?

En deze wijziging...
Belbus 510 Leiden Centraal-Oegstgeest
Op deze belbus tussen Poelgeest en Leiden Centraal kunnen minder ritten gereserveerd worden.
...kunnen we neem ik aan lezen als "op deze lijn worden enkele ritten opgeheven"? Een belbus die je niet kunt reserveren lijkt me immers wat zinloos :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Voor zover ik kon zien is deze lijst (in ieder geval voor de Rijnstreek) compleet, op wat kleine minutenwijzigingen na. Helaas wel een flinke verslechtering van lijn 184, zelfs de bus van 17:31 uit Alphen (nu al de laatste bus) wordt een belbus. :N Een buurtbus zou veel beter zijn geweest voor deze lijn, eventueel zou de buurtbus uit de daluren zelfs nog gebruikt kunnen worden om in de spitsuren een uursdienst naar Zwammerdam te creëren.

Overigens wel typerend voor het 'succes' van de huidige opzet van de stadsdienst Leiderdorp, lijn 365 gaat nu weer over naar 4x per uur een bus in de avondspits, drie jaar geleden was er in de daluren nog tienminutendienst... :X
Laatst gewijzigd door Z2N op wo 04 nov 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Benieuwd wat die kleinere busjes op lijn 184 worden. Overtollige Irisbusjes uit DAV?
Ik denk een Baby-amba, die heeft men in Alphen toch al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Nu al rijdt er vrijwel standaard een Baby-amba'tje, dus ik ben daar eigenlijk niet zo zeker van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Lijn 165 Zoetermeer-Alphen gaat op zondag overdag weer vast rijden, zij het met taxibussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Dat overigens alleen maar in de middag, zondagochtend en zondagavond blijft het een belbus. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Ik moet zeggen dat ik de wijzigingen op lijn 365 lichtelijk bijzonder vindt, gekeken naar de deze zomer vastgestelde R-netplannen voor deze lijn. Het komt op mij nogal tegenstrijdig over dat deze lijn vanaf de volgende dienstregeling de hele dag zes keer per uur zou moeten gaan rijden, maar dat nu die zes ritten per uur in de middag-/avondspits teruggebracht worden naar vier - en dat de periode van zes ritten per uur in de ochtendspits verkleind wordt (plus een nogal scheve interval tegen een regelmatige nu).. Daarnaast moet ik toegeven dat deze lijn in de avondspits toch een flink aantal reizigers kent... -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Lijn 165 Zoetermeer-Alphen gaat op zondag overdag weer vast rijden, zij het met taxibussen.
Tja, dan hadden ze toch beter kunnen neerzetten dat er enkele ritten in vaste ritten worden omgezet. Een belbus waarop je minder ritten kunt reserveren staat zo raar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Dat was lijn 510 (Leiden - Oegstgeest Poelgeest), en daar wordt 13 van de 25 ritten geschrapt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten