Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Niet eens een rode sticker op de haltepalen. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door busfanNL »

Pfff jemig. :? Ver Rnet die lijn dan niet. :N
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Chrysa »

Ik dacht dat op die lijn alleen Citea's zouden rijden?
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Wat ik begrepen heb 4 volvo en 4 citea's
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Lijn 497 lijkt iets te voorbarig gepland te zijn, aangezien de haltes nog niet (volledig) omgebouwd zijn. Dit staat wel op de planning, zo te zien voor juni 2018. Daarnaast zorgt deze vertraging er ook voor dat de halte Bergambacht Noord nog niet aangedaan kan worden, de bus rijdt nu nog door Bergambacht heen en stopt bij de oude halte Molenlaan. Deze is week is ook de eindhalte in Schoonhoven nog niet in gebruik (ook nog niet af?) :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Arriva had al aangegeven dat de halte Schoonhoven Centrum/Veer waarschijnlijk pas in het tweede kwartaal in gebruik genomen kan worden. Er heeft al heel lang geen bus meer gestopt dus alle halteinfrastructuur zal wel verdwenen zijn.
busfanNL schreef:Weer afbreuk van het netwerk. Ik zie niet eens een digitaal Bord met klok. :? En waar zijn de abri's en prullenbakken en glazen schermen aan de achterkant. Kortom gewoon weer jammer. (A)
Ik snap de klacht niet. Bij de halte die Dylan op de foto heeft gezet staat een Zuid-Holland abri, een Zuid-Holland prullenbak en zit een display met actuele vertrektijden in het bord met vertrekstaten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door busfanNL »

Ja maar er moet R-NET abri, R- NET prullenbak en Rnet klok en Rnet digitale vertrektijden bord staan.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Tristan »

busfanNL schreef:Weer afbreuk van het netwerk. Ik zie niet eens een digitaal Bord met klok. :? En waar zijn de abri's en prullenbakken en glazen schermen aan de achterkant. Kortom gewoon weer jammer. (A)
Er is nog veel onaf op dit R-Nettraject.

Haltes Schoonhoven Centrum/Veer en Bergambacht Noord zijn nog niet gebouwd. Hierdoor rijdt de 497 nog steeds de 'oude' route door Bergambacht, maar doet alleen halte Molenlaan aan.

De haltes Schoonhoven Oost (het oude Lopikerplein(/De Toren)) worden momenteel nog verbouwd. Er rijden (tenminste, vanmorgen nog) ook nog Bravobussen op deze lijn.

Vandaag twee keer mogen reizen met de 497. Naar Gouda in de omgebouwde Citea 8802 en naar Schoonhoven met de nieuwe Volvo 7766.

De Citea:
- Zittingen zijn oncomfortabel: de rugleuning is niet prettig.
- Bij de zittingen zijn USB-poortjes geplaatst, maar wel onhandig dat, met name, lange mensen hun knieën er tegen kunnen stoten als zij te snel opstaan of gaan zitten.
- Wel goed is dat er nu iets meer beenruimte is ten opzichte van de oude situatie

De Volvo:
- Luxe, zeer comfortabele touringcarstoelen
- USB-poortjes die goed in de zijwand zijn weggewerkt
- Inklaptafeltje bij de meeste zittingen, waar je je laptop of iets dergelijks op kan laten rusten
- Mooi groot STOP-licht
- Zeer ruime beenruimte
- Voorlopig minpuntje: de schermen geven nog niet goed aan wat de volgende halte(s) zijn. Nu staat er een poppetje in een bushokje, een aantal (maximaal vier) witte vlakken met rood kruis (hier hadden de haltenamen moeten staan) en een finishvlag
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Bravobussen op 497?? Wat bedoel je daar nu mee, want neem aan dat er geen Brabantse wagens op rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Het gaat om de oude ambassadors die tijdelijk in ZHN rijden, ik geloof met nummer 0085? Het is geen Bravo-uitvoering maar de oude Noord-Brabant roodwitte kleuren. Ook 0087 rijdt op deze lijn, dat is een blauw-beige Arriva-ambassador met volgens mij nog een Connexxioninterieur.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

de Arriva 50 tot 53 die hebben de Brabantse kleuren en rijden in ZHN. :wink: De 2 bussen die jij noemt zijn hebben de normale Arriva kleuren en zijn ex Connexxion MAXX Amersfoort bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Ah, ik had het even niet heel scherp meer :) De 50-53 heb ik al even niet meer gezien geloof ik, maar zowel de 0085 als 0087 (beide ex-MAXX?) reden inderdaad op lijn 497 vanochtend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

De 52 rijdt nog vanuit Gouda, die heb ik afgelopen woensdag nog gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Gisteren ook 1 zien rijden op lijn 195.
Thom69 schreef:Ah, ik had het even niet heel scherp meer :) De 50-53 heb ik al even niet meer gezien geloof ik, maar zowel de 0085 als 0087 (beide ex-MAXX?) reden inderdaad op lijn 497 vanochtend.
ja de 3 bussen 0085-0086 zij allemaal ex MAXX.
0085= ex Connexxion 4241
0086= ex Connexxion 4242
0087= ex Connexxion 4243
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Arriva is (in elk geval) hier in ZHN begonnen met een nieuwe toevoeging aan de halteinformatie: naast de vertrekstaten, een streekkaart en een stadskaart hangt er nu ook een omgevingskaartje waar de omliggende straten en buslijnen opstaan.
Hieronder een voorbeeld van een R-nethalte (waar geen streekkaart hangt overigens). Let bij de foto van de omgevingskaart trouwens op de prachtig geplaatste pijl van "Hier bent u", bijna goed :')AfbeeldingAfbeelding
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

De laatste maand zie ik 's ochtends vaak op lijn 20 (Leiden > Noordwijk) ofwel de gelede Citaro 227 ofwel een Volvo (Qliner of R-net) rijden. Het betreft dan de ritten die om 7:41 en 7:56 vertrekken vanaf Leiden Centraal - vervolgens rijden deze bussen dan als lijn 21 terug naar Leiden om om 8:51 en 9:04 weer op Centraal aan te komen. Ik weet dat de as Leiden - Noordwijk druk is, maar zijn dat niet vooral de ritten die eerder in Leiden aankomen? De 227 kwam vanochtend nagenoeg leeg aan in Leiden. Ziet iemand de logica?
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Roeland »

Arriva optimaliseert nogal eens omlopen, waarbij reizigers een mooie bijkomstigheid zijn.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 30 jan 2018, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

MAT ritten moet arriva zelf betalen. Dus als je omlooptechnisch je gelede bus op de drukke heen rit op een lijn terug kan sturen naar leiden en dan laten indrukken bespaart dat ook duiten. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Logische argumenten, ware het niet dat zowel de 20 naar Noordwijk en de 21 naar Leiden naar mijn idee vrij rustig zijn. De 227 werd toen deze net in Leiden was, ingezet op de spitsritten naar het Biosciencepark. Het gaat dus om een bus die (volgens mij) Leiden als standplaats heeft, die een rustige rit heen en weer naar Leiden rijdt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Zonder in detail te treden: die ritten zitten in vrij compacte omlopen die na de ochtendspits weer terugkomen op de stalling. Waarschijnlijk zijn er een paar gewone Citea's te weinig, en blijven de bussen die er eigenlijk niet op horen (die gelede en die Volvo) niet de hele dag rondjes rijden.

Die gelede bus zal wel als reserve staan opgesteld, net als Arriva in Alblasserdam nog steeds de 7809 heeft staan. De korte ritten van Leiden Centraal naar de campus zitten gewoon in een streekbusomloop, daar komt die Citaro niet meer aan te pas.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Ah, helder antwoord, dank! Ik kon er al geen logica achter vinden. Wel jammer trouwens, ik vond het wel een lekkere bus, die 227 op weg naar de campus. Is het bekend of deze wel in Leiden blijft, nu hij dus eigenlijk meedraait op een reguliere omloop (en dus de toegevoegde waarde van een gelede bus vrij klein wordt)?
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Code: Selecteer alles

Omloop 68??
MAT		LdGar	0738	LdCS	0741 ?
20	1027	LdCS	0741	NwDui	0816	
21	1028	NwDui	0816	LdCS	0851	
20	1047	LdCS	0856	NwDui	0930	
21	1048	NwDui	0930	LdCS	1000	
MAT		LdCS	1000	LdGar	1003 ?
(MAT-tijden bij benadering)
Op basis van kv6-data lijkt deze omloop 'vast' met een Volvo te rijden.

Code: Selecteer alles

Omloop 6817
MAT		LdGar	0611	LdCS	0614	?
30	1011	LdCS	0614	KwEst	0634	
30	1012	KwEst	0634	LdCS	0654	
31	1029	LdCS	0700	KwVuur	0722	
31	1030	KwVuur	0722	LdCS	0751	
20	1031	LdCS	0756	NwDui	0832	
21	1032	NwDui	0832	LdCS	0904	
MAT		LdCS	0904	LdGar	0907	?
(MAT-tijden bij benadering)
In de kv6-data die ik bewaard heb zie ik op deze omloop gewoon een Citea.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
MightyMike
Berichten: 4
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 15:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door MightyMike »

De 227 rijd vooralsnog op de meest rustige spitsritten die er zijn... Vanmorgen kon ik hem in Noordwijk vastleggen...


https://www.flickr.com/photos/100343177 ... ed-friend/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Arriva lijkt sowieso een beetje te spelen met de inzet in de ochtend, ik zag gisteren dat op Leiden Centraal een stadsbus die klaar stond voor lijn 5 naar Voorschoten uitgewisseld werd voor een R-net Volvo die de stadslijn ging rijden. Noot, deze stadslijn is in de ochtend erg druk met middelbare scholieren en mbo-studenten. Echter, de rit van een half uur eerder is nog vele malen drukker....
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

In Alphen a/d Rijn rijd nu tijdelijk (in verband met vele schades) de 0085 rond. Deze zal naar verwachting van ma/vr ingezet worden op lijn 470

7:24 Alphen - schiphol
8:12 Schiphol - Alphen

Om vanaf daar weer terug naar de stalling te gaan, en voor de rest van de dag binnen te blijven.

Dit is echter de theorie.......
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten