Pagina 41 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 22:38
door Daniel
Z2N schreef:Ben wel benieuwd hoe men de abonnementen op deze lijn gaat doen: de Arriva-abonnementen zijn niet geldig bij Veolia en de sterabo's van Veolia zijn niet geldig bij Arriva, ze kunnen niet eens gelezen worden door de software.
Volgens het bericht hierover op de Arriva-site verandert er niets aan de tarieven. Albatros kan gewoon sterabonnementen lezen (hebben ze in Waterland gehad), dat is gewoon een kwestie van inprogrammeren. Albatros van Arriva en Prodata van Veolia is immers notabene exact hetzelfde systeem met een ander naampje, veel makkelijker kan het eigenlijk niet dus.

Het kan dan hooguit verwarrend werken als de Arriva-abonnementen niet in Arriva-bussen op lijn 45 geldig zouden zijn, maar dat is wel wat ik uit het niet veranderen van de tarieven begrijp.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 22:40
door Tristan
Z2N schreef: Het valt maar te hopen dat het wel beter geregeld wordt dan op lijn 195/295.. :roll:
Ik heb onlangs wel gehoord dat Arriva en Connexxion 'in gesprek' zijn daarover. Maar de vraag blijft hoe betrouwbaar dat is. Ongeveer een halfjaar geleden heb ik dat namelijk ook al gehoord in de Arrivastore in Gouda :?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 23:30
door Meltrain
Bee schreef:We hebben met lijn 45 volgens mij ook nog een periode gehad dat Veolia Haaglanden de stadsdienst voor de gehele Leidse Merenwijk deed, met andere tarieven en kaartjes van de overige lijnen in Leiden, gelukkig is de lijn nu iig tot het busstation ingekort. :')
Dat was van augustus 2009 t/m december 2011. Overigens waren de Dalkaartjes van Connexxion toen wel bij Veolia te koop en die bieden / boden toch geen overstaprecht.
Het kilometertarief was vermoedelijk wel anders dan bij de andere stadslijnen in Leiden.

Concessie Zuid-Holland Noord #4

Geplaatst: di 13 aug 2013, 09:49
door DPDelft
KM46 schreef:Hmm, vraag me af waarom sommige lijnen door twee vervoerders gereden moeten worden. Kan dit niet bij een concessie gevoegd worden?
Lijn 45 is eigenlijk een combinatie van twee trajecten uit twee concessies:
Den Haag CS - Voorschoten Centrum hoort bij Haaglanden Streek
Voorschoten Centrum - Leiden CS hoort bij Zuid Holland Noord
In beide concessies is de eis gesteld dat het een doorgaande lijn moest blijven,
tussen Connexxion en Veolia zijn er afspraken gemaakt over die overdracht van DRU's.
Bij Arriva zijn die ook gemaakt bij de start van de concessie,
maar blijkbaar wil Arriva nu dat werk "zelf rijden".

Voor de reiziger heeft dit wel een aantal gevolgen wat betreft tarieven,
maar het verschil in papieren kaartjes geldt nu ook al (tussen Voorschoten en Leiden met de stadslijnen).
Wat betreft overschot chauffeurs zal het even afwachten zijn,
immers komt er ook extra werk aan in de toekomst met de Sebastiaansbrug in Delft en knooppunt Westerlee.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 13 aug 2013, 11:41
door Daniel
Zitten er soms bezuinigingen aan te komen? Arriva is in dat soort situaties namelijk wel erg goed in het werk "terugclaimen" wat niet altijd in het voordeel van de reiziger is.

Mooi voorbeeld is een soortgelijke situatie in een andere grote Zuid-Hollandse concessie: lijn 142 en 144 reden ooit beide Dordrecht - Rotterdam Zuidplein en werden bij 1e concessie DAV netjes verdeeld over Arriva en Connexxion (beide één lijn, net zoiets als met 39 en 45 dus). Op een zeker moment werd door CXX het SRR-deel van 142 ´s avonds en zondags opgeheven, waarop Arriva het DAV-deel van de 144 claimde. Resultaat: twee lijnen tot de concessiegrens die daar niet op elkaar aansloten.

In dit geval is er dan sprake van een eis dat de lijnen doorgaand gereden blijven worden, dus kennelijk doet men het vandaar nu op een andere manier.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 13 aug 2013, 13:11
door Meltrain
Nou ja, lijn 39 is wel twee jaar geleden geknipt in lijn 46 en 49 (nu grotendeels 5), dus blijkbaar hoefde lijn 39 niet als doorgaande lijn aangeboden te worden. :?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 13 aug 2013, 20:38
door Skinkie
In het meest ideale geval zou lijn 46 langs Voorschoten station moeten rijden met aankomst afgestemd op NS vertrektijden. Dan heb je de ultieme ontsluiting vanaf Leidschendam. Denk dat veel 45 reizigers feitelijk naar Leiden CS willen om daar op de trein te stappen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 16 aug 2013, 15:07
door david_meyer24
Zijn de Dagkaartjes van Arriva ook dan geldig op lijn 45 van Leiden naar Den Haag of niet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 12:02
door Delftse Chauff
Op lijn 45 zullen de Veoliatarieven gaan gelden. Aanpassing is wel dat tussen de stations Leiden Centraal en Leiden Lammenschans het tarief 2 euro zal gaan worden.
Elkaars zone-/trajectabonnementen zullen worden geaccepteerd.
De Arrivaproducten voor de OV-chip (Arriva AltijdVrij, Arriva Dalvrij ed) zijn niet geldig op lijn 45 (ook niet in de Arrivabus).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 13:11
door Z2N
Arriva nietAltijd Vrij dus.. :N

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: zo 18 aug 2013, 13:20
door Tristan
Z2N schreef:Arriva nietAltijd Vrij dus.. :N
Arriva NIETVrij bij Andere Vervoerders

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 23:28
door Z2N
Morgen en volgende week heeft Arriva hier in Alphen een speciale actie: bij vertoning van een eerder die dag gebruikt Citykaartje mag je gratis ijs komen halen bij een trendy ijszaak in het centrum! Beetje jammer dat een Citykaartje met elke logische route binnen Alphen meer kost dan een reis met de OV-chipkaart, dus het doel van de actie, de Citykaart promoten, dat lukt bij voorbaat niet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 24 aug 2013, 00:06
door Suus
En is de combi Citykaartje + gratis ijsje wel goedkoper dan OV-chiprit + betaald ijsje? :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 24 aug 2013, 01:16
door Z2N
Dat wel, maar de hoge prijs van de ijsjes is daar ook wel een oorzaak voor. Maar ze zijn het waard, het moet gezegd! :D

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 22:15
door Michael
Veolia heeft inmiddels een nieuwsbericht over lijn 45 op hun website gezet:

http://www.veolia-transport.nl/nederlan ... index.html

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 29 aug 2013, 01:16
door Suus
Merk even op hoe attent ze zijn op het attenderen van de klant hierop. Arriva, die de lijn nog niet rijdt meldt dat al op 8 augustus en Veolia, die tot nu de exploitatie alleen doet komt op 28 augustus nog even met een nieuwsbericht over een wijziging die op 1 september ingaat :') :X

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 29 aug 2013, 11:21
door Meltrain
Nee hoor, Veolia meldde het ook al eerder.
Die link van Michael geeft nog extra informatie over welke kaartjes en abonnementen wel of niet geldig zijn.
Overigens hoorde ik in december al van een chauffeur van Arriva dat na de zomervakantie de exploitatie van lijn 45 (deels) over zou gaan naar Arriva.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 03:29
door Michael
Zorgen Rover Holland Rijnland om gedeelde buslijn
Rover Holland Rijnland maakt zich zorgen om reizigers op buslijn 45 tussen Den Haag en Leiden, zo schrijft de Rover-afdeling in een brief aan Provinciale Staten. Per 1 september wordt deze buslijn om en om door Veolia en Arriva gereden. Rover vreest onduidelijkheid voor reizigers, omdat het Arriva-abonnement niet geldig is op het Arriva-deel van de lijn.

Lees verder op: http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchi ... de-buslijn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 10:29
door ODRAIL
Goed we hebben dus twee probleemlijnen in dit gebied. Welke lijn is de volgende :shock: :? ?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 17:16
door Meltrain
Op lijn 45 kon nooit met Arriva-abonnementen gereisd worden, dus er verandert wat dat betreft niks.
Alleen rijdt er nu soms een bus van Arriva op lijn 45, dus moeten reizigers tussen Leiden en Voorschoten opletten of er 45 voorop staat of 5 of 6.
Ik maak me meer zorgen of het Regioabonnement Randstad-Zuid wel altijd goed herkend zal worden door de kartlezers van Arriva.

@KM46: de problemen op lijn 195/295 zijn nog iets erger: daar worden alleen de Arriva-abonnementen herkend en ook alleen op de door Arriva gereden ritten. Hier is tenminste één abonnement geldig voor alle ritten en hebben reizigers nog een alternatief met andere lijnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 21:58
door Z2N
Toch valt het niet uit te leggen aan de gemiddelde reiziger dat het Arriva altijd vrij abonnement door politiek geneuzel niet altijd onbeperkt reizen met Arriva ZHN betekent.. :N

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 12 sep 2013, 19:26
door Tristan
Vandaag heb ik het gerucht gehoord dat Arriva en Connexxion met elkaar in onderhandeling zijn om lijn 195/295 volledig naar Arriva over te laten gaan. Er wordt onderhandeld over de hoogte van een door Arriva te betalen afkoopsom omdat Connexxion normaliter tot december 2016 recht heeft op de busconcessie Provincie Utrecht.

Mogelijk zou lijn 195/295 al vanaf 8 december aanstaande volledig door Arriva verzorgd kunnen worden.

Omdat het slechts om een gerucht gaat, blijft het natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar het bericht is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 12 sep 2013, 20:26
door nvdw
Gesteld dat het waar is, dan is dat op zich wel logisch - dan kan Connexxion ook de stalling in Schoonhoven verlaten, de ritten ten westen van Utrecht (102, 103, 107 etc) komen dan geheel op conto van de vestiging in Woerden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 12 sep 2013, 20:31
door Etienne
Heeft iemand überhaupt al ergens iets gelezen over de wijzigingen die mogelijk plaats vinden in december?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 12 sep 2013, 20:32
door BR628
Ja. Maar als medewerker hoofdkantoor Arriva ben ik natuurlijk bevooroordeeld.