Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
KM46
Berichten: 9632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Ma 16 Sep 2013, 19:22

Het valt met trouwens op dat in Waddinxveen nog niet alle halteborden omgewisselt zijn van geel naar groen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 584
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Tristan » Ma 16 Sep 2013, 19:24

KM46 schreef:Het valt met trouwens op dat in Waddinxveen nog niet alle halteborden omgewisselt zijn van geel naar groen.

In Schoonhoven is dat ook nog niet het geval en ik denk dat dat voor nog wel meer plaatsen binnen het gebied geldt
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34702
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Suus » Ma 16 Sep 2013, 19:30

Halteborden die een oranje sticker hebben vanwege de bij die halte aanwezige verlichting waarmee je de chauffeur kan attenderen zijn/worden niet vervangen in ieder geval.
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 9632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Ma 16 Sep 2013, 19:40

Hmm ... ok. Is dit vanwege die oranje sticker?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34702
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Suus » Ma 16 Sep 2013, 19:41

Ik denk dat Arriva even vergeten was dat dat soort dingen ook bestaan :wink:
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 9632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Ma 16 Sep 2013, 19:46

Dan zouden die borden eventueel ook op een later tijdstip vervangen kunnen worden, als er voor het "stickerprobleem" een oplossing is gevonden (is mij idee dan).

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4338
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Z2N » Ma 16 Sep 2013, 20:01

Klopt, ook in Alphen (alleen de haltes aan de N207).
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

nvdw
Berichten: 1209
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor nvdw » Ma 16 Sep 2013, 20:23

Hier in de regio DAV (ook Zuid- Holland) worden de haltepalen in Arriva-turquoise weer vervangen door een nieuw model bord, waar de lijnen als vanouds weer zwart op geel worden aangegeven. Wellicht dat die ook boven de Lek hun emplooi gaan vinden?
"Klagen bij de gemeente"

KM46
Berichten: 9632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Ma 16 Sep 2013, 22:16

Had dit niet wat eerder bedacht kunnen worden (mompelt over geld en zo) :? ?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Sep 2013, 22:18

Mwoh, ze hebben toch zes jaar met die Arriva-kleurige borden gedaan die inmiddels ook een aardig zooitje aan het worden waren door stickers in een net andere tint groen of met een compleet ander lettertype. Bijhouden wat je zelf ontworpen hebt is immers ook erg lastig...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34702
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Suus » Ma 16 Sep 2013, 22:25

Connexxion is ook ooit een keer van het ouderwetse lettertype naar Trebuchet MS voor de halteborden overgestapt in Zuid-Holland, slordig zullen de niet-integrale halteborden altijd blijven (en als ik zie hoe lang spelfouten en zes lagen aan stickers het volhouden)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11571
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Vinny » Ma 16 Sep 2013, 22:36

Connexxion heeft jaren gelden eens groene stickers gehad met buslijnnummers in ruitjes. Ik vond dat eigenlijk best wel mooi. Maar het heeft het maar een paar jaar uitgehouden.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

nvdw
Berichten: 1209
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor nvdw » Ma 16 Sep 2013, 22:38

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om deze dingen.
"Klagen bij de gemeente"

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11571
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Vinny » Ma 16 Sep 2013, 22:42

Ik wil wel een compliment uitdelen over de dynamische reisinformatie. Zo kan het dus ook. Prima geïntegreerd met de halteverstrekstaat. Dit past oneindig keer mooier in het straatbeeld als die foeilelijke totempalen in concessiegebied Amstelland. :Y
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 3909
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 16 Sep 2013, 23:11

nvdw schreef:Voor de duidelijkheid, het gaat dus om deze dingen.
die vind je al in Brielle on omstreken. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Roeland
Berichten: 518
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Roeland » Wo 02 Okt 2013, 08:23

Sinds december rijden de bussen rond Alphen best wel gewijzigd, lijn 147 rijdt minder ritten en stadslijn 3 en 4 in Alphen rijden veel vaker. Ook rijdt de nieuwe lijn 184 naar Langeraar. IK ben eigenlijk best wel benieuwd hoe die gewijzigde lijnen het doen. Weet iemand wellicht hoe het gebruik van lijn 3, 4, 147 en 184 rond Alphen zich ontwikkelt?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 584
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Tristan » Wo 02 Okt 2013, 18:01

Helaas blijkt onderstaande niet te gaan gebeuren om een twee redenen:
1. Connexxion wil lijn 195/295 niet kwijt
2. Als het wel door zou gaan, zou Arriva alle chauffeurs die op deze lijn rijden moeten overnemen en ze hebben al een chauffeursoverschot.

Het is dus minimaal wachten tot busconcessie Provincie Utrecht aanbesteed gaat worden.

Tristan schreef:Vandaag heb ik het gerucht gehoord dat Arriva en Connexxion met elkaar in onderhandeling zijn om lijn 195/295 volledig naar Arriva over te laten gaan. Er wordt onderhandeld over de hoogte van een door Arriva te betalen afkoopsom omdat Connexxion normaliter tot december 2016 recht heeft op de busconcessie Provincie Utrecht.

Mogelijk zou lijn 195/295 al vanaf 8 december aanstaande volledig door Arriva verzorgd kunnen worden.

Omdat het slechts om een gerucht gaat, blijft het natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar het bericht is.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4338
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Z2N » Wo 02 Okt 2013, 19:50

Roeland schreef:Sinds december rijden de bussen rond Alphen best wel gewijzigd, lijn 147 rijdt minder ritten en stadslijn 3 en 4 in Alphen rijden veel vaker. Ook rijdt de nieuwe lijn 184 naar Langeraar. IK ben eigenlijk best wel benieuwd hoe die gewijzigde lijnen het doen. Weet iemand wellicht hoe het gebruik van lijn 3, 4, 147 en 184 rond Alphen zich ontwikkelt?


Voor zover ik heb kunnen zien lopen de lijnen 3&4 op zaterdag niet heel goed (ronduit slecht zelfs), maar omdat je voor alle hoofdbestemmingen in Alphen moet overstappen, nemen veel mensen de fiets/auto. Lijn 184 is ook rustig, maar doet nog steeds niet zijn geplande route door langlopende werkzaamheden in Langeraar. Lijn 147 zou ik zo 1-2-3 niet weten.
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34702
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #4

Berichtdoor Suus » Do 07 Nov 2013, 16:52

Voor de liefhebbers, Arriva heeft de nieuwe dienstregelingen online gezet die ingaan op 15 december. Ik heb geen idee wat er gewijzigd is.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4668
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #4

Berichtdoor Etienne » Do 07 Nov 2013, 17:13

Staat al op de Wiki.
5e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.

Hans
Berichten: 466
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Berichtdoor Hans » Ma 18 Nov 2013, 15:28

Hallo allen,

Op de regio dienstregeling pagina van Arriva Zuid-Holland is het nieuwe busboekje en lijnennetkaart reeds te downloaden.

Busboekje 2014: http://www.arriva.nl/uploads/media/Duin-_en_Bollenstreek__Leiden__Rijnstreek_en_Midden-Holland_ingaande_op_15_december_2013.pdf

Lijnennetkaart 2014: http://www.arriva.nl/uploads/media/Lijnennetkaart_Duin-_en_Bollenstreek__Leiden__Rijnstreek_en_Midden-Holland_ingaande_op_15_december_2013.pdf

Belangrijkste wijzigingen
Met ingang van 15 december 2013 is deze nieuwe dienstregeling van kracht voor de regio Duin- en Bollenstreek, Leiden, Rijnstreek en Midden-Holland. Onderstaand geven wij een overzicht van de belangrijkste wijzigingen.
Dienstregeling

Met de dienstregeling van 2013 is een kwaliteitsverbetering gerealiseerd voor de regio Duin- en Bollenstreek, Leiden, Rijnstreek en Midden-Holland. Met de dienstregeling van 2014 blijven we bouwen aan het verder verbeteren van de dienstregeling en onze dienstverlening. Het jaar 2014 staat vooral in het teken van het verbeteren van de punctualiteit van onze dienstregeling. Daarnaast zijn het verder optimaliseren van de routes en de frequenties van diverse lijnen een belangrijk aandachtspunt.

In vogelvlucht
Van nagenoeg alle lijnen zijn de aankomst- en vertrektijden gewijzigd ten behoeve van betere aansluitingen op treinen en andere buslijnen en voor het verbeteren van de punctualiteit. Een aantal lijnen heeft nu ook een aparte vakantiedienstregeling gekregen. Ook worden door de aanleg van extra haltes woonwijken, industriegebieden en stations beter bediend.

De dienstregeling van de volgende lijnen wijzigt in 2014 (m.u.v. wijzigende aankomst- en vertrektijden):
- Stadsdienst Alphen aan den Rijn: lijnen 3 en 4
- Stadsdienst Leiden: lijnen 5 en 6
- Duin- en Bollenstreek: lijnen 20, 21, 30, 31, 37, 38, 50, 90, 250, 57, 361, 365, 385 en 386
- Rijnstreek, Holland-Midden: lijnen 147, 165, 169, 175, 183, 184, 187, 194, 292, 293, 380, 381, 382 en 383

Wijzigingen per lijn
Onderstaand geven we de wijzigingen per lijn aan, waarbij we op volgorde van lijnnummer ook de oude lijnnummers vermelden, die vervangen worden door nieuwe lijnnummers.

Stadsdienst Alphen aan den Rijn
Lijn 3 stadsdienst Alphen aan den Rijn via Kerk en Zanen:
De in 2013 gereden omleiding op deze lijn wordt in 2014 definitief in de dienstregeling verwerkt. De halten Rijnhavenkade en Foreestlaan vervallen voor deze lijn. De halte De Baronie is voor lijn 3 een nieuwe halte.

Lijn 4 stadsdienst Alphen aan den Rijn via Kerk en Zanen:
De in 2013 gereden omleiding op deze lijn wordt in 2014 definitief in de dienstregeling verwerkt. De halten Rijnhavenkade en Foreestlaan vervallen voor deze lijn. De halte De Baronie is voor lijn 3 een nieuwe halte.


Stadsdienst Leiden
Lijn 1 Stevenshof – Leiden Centraal – Leiderdorp Rijnland Ziekenhuis:
De laatste rit in de avond, richting Leiderdorp Rijnland Ziekenhuis, vervalt.

Lijn 2 Stevenshof – Leiden Centraal – Leiderdorp Rijnland Ziekenhuis – Oranjewijk:
De laatste rit in de avond, richting Leiden Stevenshof, vervalt.

Lijn 3 Leiden Zuidwest – Leiden Centraal – Merenwijk:
In de avonduren is de frequentie van deze lijn aangepast.

Lijn 4 Leiden Zuidwest – Leiden Centraal – Merenwijk:
In de avonduren is de frequentie van deze lijn aangepast.

Lijn 5 Leiden Centraal – Voorschoten:
Lijn 5 rijdt vanaf nu alleen nog maar tussen Leiden Centraal en Voorschoten. De route naar Leiderdorp komt te vervallen. Deze lijn rijdt overdag 4x per uur en in de avonduren 2x per uur. Lijn 6 vervalt op dit traject. Als gevolg van deze wijziging is in Leiden Zuid-West de route van lijn 5 iets aangepast. De route over de Glenn Millerstraat en de Boshuizerkade (lijn 6) vervalt. In plaats daarvan zal lijn 5 in beide richtingen gaan rijden over de Churchillaan.
Een tweede wijziging op lijn 5 betreft de vakantiedienstregeling. In de vakantiedienstregeling verandert
de frequentie op maandag t/m vrijdag en de zaterdag. Doordat er gedurende deze perioden beduidend minder gebruik gemaakt wordt
van lijn 5, gaat lijn 5 overdag in de vakantiedienstregeling (maandag t/m zaterdag) iedere 20 minuten rijden.

Lijn 6 Leiderdorp Leyhof – Leiden Centraal:
Lijn 6 gaat vanaf nu alleen nog maar rijden tussen Leiden Centraal en Leiderdorp Leyhof. De route naar Voorschoten komt te vervallen. Deze lijn rijdt overdag 4x per uur en in de avonduren 2x per uur.
Een tweede wijziging op lijn 6 betreft de vakantiedienstregeling.
In de vakantiedienstregeling verandert de frequentie op maandag t/m
vrijdag en de zaterdag. Doordat er gedurende deze perioden beduidend minder gebruik gemaakt wordt
van lijn 6, gaat lijn 6 overdag in de vakantiedienstregeling (maandag t/m zaterdag) iedere 20 minuten rijden.

Streeklijnen
Lijn 20 Noordwijk – Rijnsburg - Leiden:
Een kleine wijziging op deze lijn. De uursfrequentie in de avonduren gaat iets eerder in.

Lijn 21 Noordwijk – Rijnsburg - Leiden:
Een kleine wijziging op deze lijn. De uursfrequentie in de avonduren gaat iets eerder in.

Lijn 30 Katwijk – Leiden via N206:
Een kleine wijziging op deze lijn. De uursfrequentie in de avonduren gaat iets eerder in.

Lijn 31 Katwijk – Leiden via N206:
Een kleine wijziging op deze lijn. De uursfrequentie in de avonduren gaat iets eerder in.

Lijn 37 Katwijk – Rijnsburg - Leiden:
Deze lijn kent meerdere grote wijzigingen in 2014. Naar aanleiding van meerdere vragen vanuit reizigers
en de gemeente gaat de frequentie van lijn 37 overdag omhoog van één naar twee keer per uur. Vooral inwoners
uit Rijnsburg en NieuwRhijngeest profiteren hiervan. Want naast de frequentieverhoging wordt ook de route van deze lijn aangepast. Lijn 37 rijdt niet meer via de Rijnzichtweg en de Leidsestraatweg van en naar Leiden. Vanaf 15 december 2013 rijdt deze lijn vanaf de Rijnsburgerweg in Rijnsburg via Nieuw Rhijngeest en over de
Oude Rijnsburgerweg, Schoonzicht en Rhijnhofweg. Daarbij wordt naar Corpus en tot vlakbij het L.U.M.C. gereden.
Een laatste kleine wijziging op deze lijn zijn een vervallen rit in de vroege ochtend en in de late avond.

Lijn 38 Katwijk – Valkenburg - Leiden:
Een kleine wijziging op deze lijn. Een rit in de vroege ochtend en in de late avond komen te vervallen.

Lijn 50 Leiden – Haarlem:
In 2014 zijn er een aantal wijzigingen op deze lijn. De eerste is een aantal vervallen ritten in de ochtend en avond. Echter doordat lijn 250 juist veel meer ritten erbij krijgt, is dit het juiste alternatief voor u als reiziger.
Tijdens de vakantiedienstregeling is gebleken dat het aantal reizigers op lijn 50, beduidend lager ligt dan in de periode daarbuiten. Daarom zal in de vakantiedienstregeling, van maandag t/m zaterdag, deze lijn 1x per 20 minuten rijden.

Lijn 90/92 Den Haag – Katwijk
– Noordwijk – Hillegom – Nieuw- Vennep:
Lijn 90 is een lange lijn tussen Den Haag en Nieuw-Vennep en rijdt 1x per uur. Tussen Hillegom en Nieuw- Vennep wordt nog eens 1x per uur extra gereden, in de vorm van een verkorte rit. Noch de frequentie noch de route van het traject Den Haag – Hillegom – Nieuw-Vennep wijzigt. Wat wel wijzigt is het lijnnummer van het verkorte traject tussen Hillegom en Nieuw- Vennep. Vanaf 15 december wordt dit traject gereden als lijn 92.
De route van dit korte traject wordt iets aangepast. In de ochtend gaat lijn 92 in Hillegom “met de klok mee” rijden (via Meerlaan-Weerlaan- Weeresteinstraat- Van den Endelaan-Wilhelminalaan- 2e Loosterweg-1e Loosterweg- Pastoorslaan- Weerlaan-Meerlaan). In de middag zal de route in Hillegom andersom gereden worden.

Lijn 147: Alphen aan den Rijn – Nieuwkoop – Uithoorn:
Het is gebleken dat tijdens de vakantiedienstregeling minder reizigers gebruik maken van lijn 147. En dan vooral in de middagspits.
Van maandag t/m vrijdag, in de vakantiedienstregeling, zal lijn 147 daarom ook in de middagspits 1x per uur rijden.

Lijn 165 Alphen aan den Rijn – Hazerswoude – Zoetermeer:
Een kleine routewijziging in Alphen aan den Rijn voor lijn 165. De omleiding die al heel 2013 is gereden, wordt vanaf 2014 definitief in de dienstregeling gezet. De halte De Baronie is een nieuwe halte op deze route. De halte Van Foreeslaan komt te vervallen.

Lijn 175 Waddinxveen – Rotterdam:
Een tweetal wijzigingen op deze lijn. De route van lijn 175 wordt in de daluren uitgebreid. Ook buiten de spits kan vanaf 2014 van en naar Rotterdam, Station Alexander gereisd worden. Daar tegenover staat dat de frequentie van lijn 175 wordt aangepast buiten de spitsuren. De bus gaat 1x per uur van en naar Rotterdam rijden.

Lijn 183 Alphen aan den Rijn – Woubrugge – Leiden:
Een zeer vroege rit in de ochtend vervalt.

Lijn 184 Nieuwveen – Langeraar/ Papenveer – Alphen aan den Rijn: Sluit m.i.v. 15 december beter aan op de schooltijden in Alphen aan den Rijn.

Lijn 187 Gouda – Leiden – Oegstgeest:
De korte rit in de ochtend, tussen Waddinxveen en Gouda komt te vervallen.

Lijn 190 Rotterdam – Moordrecht – Gouda:
De vertrektijden in de spits zijn aangepast. De frequentie op zaterdag is verminderd van twee ritten per uur naar één rit per uur.

Lijn 250 sneldienst Lisse – Leiden via de A44:
In 2014 kent lijn 250 een flinke uitbreiding van het aantal busritten. Mede op verzoek van diverse reizigers. Tussen 06.00 uur en 07.00 worden 4 nieuwe ritten toegevoegd en in de middag zijn dit er 2 (één voor en één na de middagspits).

Lijn 292 Lekkerkerk – Rotterdam:
De route van lijn 292 in Lekkerkerk wordt aangepast. De minder toegankelijke route via de Voorstraat komt te vervallen. In plaats daarvan rijdt de bus via de Burgemeester van de Willigenstraat, Talmastraat en Reinier Blokaan naar de eindhalte Schuwacht. De routes in de ochtend en middag over het bedrijventerrein in Lekkerkerk blijven ongewijzigd.

Lijn 293 Krimpen aan de Lek – Rotterdam:
De vakantiedienstregeling in de meivakantie is gelijk aan die van de zomervakantie.

Qliner 361 Noordwijk – Sassenheim – Lisse – Schiphol:
De zeer vroeg ritten van Qliner 361 richting Noordwijk komen te vervallen. Daar tegenover staat dat op datzelfde moment er extra busritten worden gereden naar Schiphol. In de avonduren worden meerdere ritten in beide richtingen toegevoegd.

Qliner 365 Zoetermeer – Leiden – Leiderdorp – Schiphol:
Een belangrijke wijziging op deze lijn, al voorbereidend op het toekomstige R-net in Zuid-Holland Noord. De doorgaande verbinding tussen Zoetermeer en Schiphol vervalt. Reizigers uit de richting Schiphol met de bestemming Zoetermeer stappen op Leiden Centraal over op een andere rit van Qliner 365 tussen Leiden en Zoetermeer. Deze doorgaande lijn is dus “geknipt” op Leiden Centraal.
Een tweede wijziging is dat in de daluren de frequentie tussen Leiderdorp Rijnlandziekenhuis en Leiden Centraal iets verlaagd is. I.p.v. 6x per uur, zal op dit traject Qliner 365 4x per uur rijden. Daarnaast zal in de middagspits deze Qliner van Leiden naar Zoetermeer iets minder rijden, namelijk 10x per uur, i.p.v. 12x per uur.

Qliner 380/381 Alphen aan den Rijn – Zoetermeer – Den Haag:
In de ochtendspits rijden de Qliners 380, 381 en 383 een afwijkende route over het bedrijventerrein Brinkhage. Omdat hier geen behoefte meer aan is zal dit traject in de ochtendspits komen te vervallen. De Qliners rijden de gehele
dag over de Werner Von Siemensstraat.

Qliner 382 Boskoop - Waddinxveen – Zoetermeer – Den Haag:
Deze lijn zal vanaf december 2013 beginnen en eindigen bij de nieuwe halte Boskoop NS. Daarnaast wordt
er een nieuwe busrit toegevoegd aan het einde van de ochtendspits, richting Boskoop.

Qliner 383 Krimpen aan den IJssel - Capelle aan den IJssel – Zoetermeer – Den Haag:
In de ochtendspits rijden de Qliners 380, 381 en 383 een afwijkende route over het bedrijventerrein Brinkhage. Omdat hier geen behoefte meer aan is, komt dit traject in de ochtendspits te vervallen. De Qliners rijden de gehele dag over de Werner Von Siemensstraat.

Qliner 385 Noordwijk – Katwijk – Den Haag:
Tijdens de vakantiedienstregeling is gebleken dat het aantal reizigers op lijn 385, beduidend lager ligt dan in de periode daarbuiten. Daarom zal in de vakantiedienstregeling, van maandag t/m zaterdag, de gehele dag 2x per uur gereden worden.

Qliner 386 Oegstgeest – Den Haag:
Tijdens de vakantiedienstregeling is gebleken dat het aantal reizigers op lijn 386, beduidend lager ligt dan in de periode daarbuiten. Daarom is een aantal ritten komen te vervallen in de vakantiedienstregeling, van maandag t/m zaterdag. Het gaat hier om één vroege ochtendrit en één rit in de middagspits.


Delftse Chauff
Berichten: 135
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 02:00

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Berichtdoor Delftse Chauff » Ma 18 Nov 2013, 16:07

Die samengevoegde route van lijn 5 over de Churchilllaan (ipv Boshuizerkade/Coebel) wilden ze al een jaar of 7, 8 geleden toen ik nog in Leidschendam reed. Toen werd het steeds tegen gehouden omdat de Boshuizerkade veel passagiers opleverde en ze bang waren dat die zouden afhaken.
Zijn de passagiersaantallen op de boshuizerkade fors gedaald sindsdien? Of zit er nu gewoon iemand met schijt aan de passagiers achter de tekentafel?

Nieuwvener
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 16:37

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Berichtdoor Nieuwvener » Ma 18 Nov 2013, 16:40

Hmm, de 147 door m'n dorp wordt weer 'ns gekort en gewijzigd. In de vakantie blijft er niet veel meer van over.

Nadat hij jaren aansloot op de trein naar Utrecht, is hij nu weer +-7 minuten verschoven en sluit hij alleen nog maar aan op de trein uit Leiden Centraal.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11571
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Berichtdoor Vinny » Ma 18 Nov 2013, 20:06

De 147 en de bijbehorende spits- en forensenlijnen heb ik sinds de jaren '80 alleen maar hard hollend achteruit zien gaan. Vroeger reden er bijvoorbeeld meerdere spitsbussen (meestal in de 19x serie) tussen Nieuwkoop en Amsterdam Zuid. De 147 zelf reed ook vaker en deed meer bestemmingen aan.

Wat mij betreft kan de route aanzienlijk versneld worden door grotendeels over de lijn over de N 231 te laten rijden. Op wegen als deze hoort geen streekbus thuis:
https://maps.google.nl/?ll=52.191443,4. ... 189,,0,1.1

Ik denk dat de bus dan ook wat attractiever wordt voor de reizigers.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34702
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling Zuid-Holland Noord 2014

Berichtdoor Suus » Ma 18 Nov 2013, 20:30

Eerlijk gezegd is het nu ook niet een buslijn door een gebied waar veel potentiële reizigers wonen, schoolvervoer vanuit Aarlanderveen, Nieuwkoop en Nieuwveen is eigenlijk het belangrijkste vervoer van die bus.

@Vinny: daarover ben ik het niet eens, het is voor de reiziger prettiger als de bushalte gewoon in het dorp is en met de route over die rustige weg hebben zowel Zevenhoven als Noordeinde een bushalte in de buurt.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten