Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2290
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor dylanwild94 » Do 03 Apr 2014, 21:38

Bee schreef:Oja, want het lijnnummer 365 is zo oud :roll:
de plannen van een r-net lijn tussen leiden en Zoetermeer lagen er wat langer. dat in de tussentijd en concessie wisseling is en arriva een bus laat rijden met 365 kan niemand iets aan doen. maar het heeft niets te maken met de leeftijd van lijnnummer 365.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5574
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Hainje » Do 03 Apr 2014, 21:46

BrengMe schreef:Te veel lijnen 400 of te veel wijzigingen?

Nee, alle R-net lijnen zijn met 3xx.
*tilt*
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Do 03 Apr 2014, 22:04

Prachtig, inderdaad een forse verbetering: nieuwe haltes met mooie kleurtjes.

We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Michael 1988 » Do 03 Apr 2014, 22:18

Raar dat het lijnnummer van lijn 365 wordt veranderd. Er bestaat namelijk nog geen R-net lijn 365 en die zal er mogelijk ook niet komen. Daarnaast zijn er nog zat 3xx nummers over (330 t/m 369 en 380 t/m 389, afgezien van de huidige lijnnummers en enkele nummers tussen andere reeksen door).

Hainje schreef:
BrengMe schreef:Te veel lijnen 400 of te veel wijzigingen?

Nee, alle R-net lijnen zijn met 3xx.
*tilt*


Bijna alle, alleen de nachtlijnen (als die al r-net zijn) beginnen met een N i.p.v. 3.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Tristan » Do 03 Apr 2014, 22:25

WSM schreef:We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.

R-Net is Hoogwaardig Openbaar Vervoer, dus daar horen zeer waarschijnlijk ook hoogwaardige tarieven bij, inderdaad.

Maar wellicht valt het verschil voor de 365 400 nog wel mee omdat die lijn al een Qliner is en de tarieven dus al hoger zijn dan gewone buslijnen.

In de toekomst zal ook het huidge lijn 197 (Schoonhoven - Gouda) als R-Net gaan rijden. En daar ben ik niet zo blij mee, zeker niet als de tarieven dan ook (fors?) omhoog gaan. Ik blijf het ook onbegrijpelijk vinden waarom de 197 R-Net zou moeten worden?

Bij de 365 400 is dat nog wel te begrijpen: een lijn van een grote stad naar een vliegveld, oftewel twee belangrijke (knoop)punten, maar voor de 197 die van een kleine stad naar een iets grotere stad rijdt, daar zie ik het nut niet van in :X
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3728
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Do 03 Apr 2014, 22:42

Waarom opnieuw het nummer wijzigen, ik was net gewend aan lijn 365 ipv 206..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Michael 1988 » Do 03 Apr 2014, 22:44

Tristan schreef:
WSM schreef:We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.

R-Net is Hoogwaardig Openbaar Vervoer, dus daar horen zeer waarschijnlijk ook hoogwaardige tarieven bij, inderdaad.

Maar wellicht valt het verschil voor de
365400 nog wel mee omdat die lijn al een Qliner is en de tarieven dus al hoger zijn dan gewone buslijnen.

In de toekomst zal ook het huidge lijn 197 (Schoonhoven - Gouda) als R-Net gaan rijden. En daar ben ik niet zo blij mee, zeker niet als de tarieven dan ook (fors?) omhoog gaan. Ik blijf het ook onbegrijpelijk vinden waarom de 197 R-Net zou moeten worden?

Bij de
365400 is dat nog wel te begrijpen: een lijn van een grote stad naar een vliegveld, oftewel twee belangrijke (knoop)punten, maar voor de 197 die van een kleine stad naar een iets grotere stad rijdt, daar zie ik het nut niet van in :X


Lijn 365 rijdt van Zoetermeer naar Leiden en wordt later verlengd naar Leiderdorp. Waar jij over hebt is lijn 361 of 370. 361 rijdt van Noordwijk naar Schiphol en lijn 370 rijdt van Alphen aan de Rijn naar Schiphol.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op Do 03 Apr 2014, 22:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Karl » Do 03 Apr 2014, 22:45

Tristan schreef:(...) daar zie ik het nut niet van in :X
Waarschijnlijk zie je het nut van een andere vorm snoep in de zakjes autodrop ook niet; dat komt namelijk omdat je niet tot de doelgroep behoort. Net als bij R-net. R-net is er voor de bestuurders (GS) die dan weer een rondedansje kunnen maken omdat het OV verbeterd is. :pos:
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Michael 1988 » Do 03 Apr 2014, 22:49

Edit op mijn vorige bericht. Ik weet nu waarom lijn 365 wordt omgenummerd.

De lijn rijdt nu deels door van Leiden naar Schiphol. Dit wordt opgeknipt in Leiden/Leiderdorp. Het traject wordt van Zoetermeer naar Leiden in 2014 en naar Leiderdorp in 2020. Dit staat ook in het artikel. Lijn 365 van Leiden naar Schiphol zal dus waarschijnlijk blijven bestaan.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Tristan » Do 03 Apr 2014, 23:17

Karl schreef:Net als bij R-net. R-net is er voor de bestuurders (GS) die dan weer een rondedansje kunnen maken omdat het OV verbeterd is. :pos:

Dus eigenlijk net als de invoering van de ov-chipkaart. Die is ook NIET ingevoerd voor het gemak van de reizigers, maar voor het gemak van de vervoerders. Maar goed, dat is een andere discussie ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Vinny » Do 03 Apr 2014, 23:43

WSM schreef:Prachtig, inderdaad een forse verbetering: nieuwe haltes met mooie kleurtjes.

We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.

Oude wijn in nieuwe zakken heeft wel een fris etiket nodig. Ik snap wel dat ze het omnummeren naar een catchy nummer dat tante toos makkelijker kan onthouden dan 365, wat toch meer een willekeurige verzameling van cijfers is. Je kunt aan de zuidtangent Haarlem-Amsterdam Bijlmer zien dat een afgerond buslijnnummer tot een spectaculaire reizigersgroei leidt. Daarom zal de komende jaren werk gemaakt worden van de introductie van mooie afgeronde lijnen. Alles voor de reiziger...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Rickingsh

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Rickingsh » Vr 04 Apr 2014, 02:13

Tristan schreef:
WSM schreef:We zullen dit ongetwijfeld wel weer in de tarieven terug gaan zien.

R-Net is Hoogwaardig Openbaar Vervoer, dus daar horen zeer waarschijnlijk ook hoogwaardige tarieven bij, inderdaad.

Maar wellicht valt het verschil voor de 365 400 nog wel mee omdat die lijn al een Qliner is en de tarieven dus al hoger zijn dan gewone buslijnen.


Als dit het geval mocht zijn dan snap ik niet waarom er een vorm van inconsistentie wordt gecreëerd in het concept van R-net.
Hier in Zaanstad wordt deze welbekende productformule nu al ruim 3 jaar toegepast, maar dan wel gewoon tegen tarieven die gelijk liggen aan de rest van het reguliere vervoer binnen deze concessie. Dat geldt ook voor het R-net in concessie Waterland voor zover ik weet. Ook het verbreken van het (eerder doorgedramde) systeemautisme met de invoering van lijnnummer 400 is dan een vreemde zaak, zoals anderen al benoemen.

OV = Business. Niks meer & niks minder. Gemak voor de reiziger is een secundaire zaak geworden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Vr 04 Apr 2014, 02:22

Zuid-Holland hanteert al sinds de invoering van de OV-Chipkaart hogere tarieven voor HOV-lijnen. Dat waren altijd de Interliners van Connexxion, maar het heeft Arriva behaagt wat meer van die lijnen in te voeren op verbindingen die bij Connexxion gewone streeklijnen waren. Ik kan mij heel goed voorstellen dat WSM daar tegen ageert, aangezien de reiziger tussen Zoetermeer en Leiden een flinke tariefstijging heeft mogen slikken zonder significante verbetering aan de lijn, behalve dat er nu iets betere bussen met een USB-aansluiting en wifi rijden :')
Rame à l'approche

Rickingsh

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Rickingsh » Vr 04 Apr 2014, 03:29

Dat dit alles ook deels aan de vervoerder onderhevig is moge duidelijk zijn. Om nog maar een voorbeeldje uit eigen regio te benoemen; 5 spitslijnen over EXACT dezelfde route naar A'dam West; 4 van EBS, 1 van CXX. Bij EBS tik je HOV-tarieven af, maar wacht je wat langer op het alternatief, dan ben je klaar voor een habbekrats. En dat allemaal onder dezelfde productformule, waar EBS simpelweg het woordje 'Bizzliner' aan heeft toegevoegt. Zeer vreemd (en verwarrend voor de gewone boerenkinkel), als je het mij vraagt :roll:

Maar terug naar ZHN; het is inderdaad een grove schande dat het HOV-tarief in Zoeterwoude en Leidschendam Stompwijk hardhandig door de strot is geramd, zonder enige vorm van mededogen met de karige poetlap van menig Nederlander. Bied dan op z'n minst nog een onderliggend net aan, in wat voor vorm dan ook. Dat zou naar mijn mening een eis moeten zijn voordat dit soort besluiten überhaubt al genomen kunnen worden. Maarja, nogmaals; 'business'... :N

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Vr 04 Apr 2014, 18:47

Bee schreef:Ik kan mij heel goed voorstellen dat WSM daar tegen ageert, aangezien de reiziger tussen Zoetermeer en Leiden een flinke tariefstijging heeft mogen slikken zonder significante verbetering aan de lijn, behalve dat er nu iets betere bussen met een USB-aansluiting en wifi rijden :')

Jij snapt het Bee.
En dan te bedenken dat er t/m augustus 2009 ook Interliners reden (Integro's) tegen gewoon strippenkaarttarief.
Dus netto zijn de enige verbeteringen de zesminutendienst in de avondspits (ipv tienminutendienst), de wifi (die ik niet gebruik) en de USB-aansluitingen (die ik ook niet gebruik).
De tariefstijging staat in geen enkele verhouding tot het geboden kwaliteitssprongetje.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Vr 04 Apr 2014, 18:52

Mja, zo is het wel vaker gegaan. Eerst is er een Interliner gekomen van Alphen naar Schiphol en Amsterdam (370) naast de normale streekbus Alphen - Schiphol (199), daarna is de streekbus opgeheven en mochten alle reizigers uit de tussengelegen dorpen verder lopen naar de haltes voor een duurdere bus.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Vinny » Vr 04 Apr 2014, 20:46

Daardoor rendeert HOV wel beter, en dat is de concessieverlener ook opgevallen. Vandaar dat de onderliggende lijnen vrijwel allemaal worden ingekort of opgeheven.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Jelmer » Wo 09 Apr 2014, 11:46

ik zie op OVzoeker de 4884 op de Keukenhofpendel 854!

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor webguy » Wo 09 Apr 2014, 13:15

Graag iets meer uitleg - dit ruikt naar een materieelafwijking/ervaring.
Reisinformatie/nerd

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Jelmer » Wo 09 Apr 2014, 19:27

de 4884 is een afwijkende bus op deze lijn, er rijden normaliter Citea's (8500 en 8800) en Volvo's (7700).

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3728
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Wo 09 Apr 2014, 19:48

Ik dacht dat de afwijkingen in het reiservaringen-forum hoorde?
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

KM46
Berichten: 8060
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor KM46 » Wo 09 Apr 2014, 19:50

webguy schreef:Graag iets meer uitleg - dit ruikt naar een materieelafwijking/ervaring.

@ webguy en de rest van het beheer: Deze groene kleur is zeer zeer slecht te lezen. Gaarne de volgende keer een andere kleur gebruiken.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Etienne » Wo 09 Apr 2014, 21:01

Z2N schreef:Het materieelpark voor de Keukenhof-lijnen bestaat op het ogenblik vooral uit Qliner-Volvo's, waar er sinds de laatste dienstregelingwijziging te veel van zijn, maar er zijn dit jaar ook een paar uniekelingen: een vijftal Friese Citea's, de 8501 - 8505.

In aanvulling hierop kan ik melden dat ook de 7854 (Scania Omnilink) naar Leiden gehaald is voor de Keukenhof.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5574
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Hainje » Do 10 Apr 2014, 00:53

KM46 schreef:
webguy schreef:Graag iets meer uitleg - dit ruikt naar een materieelafwijking/ervaring.

@ webguy en de rest van het beheer: Deze groene kleur is zeer zeer slecht te lezen. Gaarne de volgende keer een andere kleur gebruiken.

rood is het handigste/beste, naar mijn ervaring.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor mb90 » Vr 18 Apr 2014, 18:54

Er zijn nog meer 'vreemde eenden' naar deze concessie gehaald voor de Keukenhof lijnen. Vanmiddag zag ik de 7853, 7856 en de voor Arriva Touring rijdende Duvedec 9043 op lijn 858 rijden. Daarnaast zag ik ook nog de hybride 4836 die vanaf Leiden leeg over de A44 naar de Keukenhof reed.
Naast de 8501-8505 zag ik ook de 8506 rijden. Deze is echter compleet in de Zuid-Holland stijl en reed op lijn 50.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten