Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Jelmer » Di 01 Jul 2014, 16:38

De 8501 t/m 8505 nog steeds niet in dienst gezien (via OVAUB)

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Milco » Do 03 Jul 2014, 13:45

Vraagje, als iemand dit (toevallig weet): Qliner 365 blijft rijden tussen Schiphol en Leiden Centraal; tussen Leiden Centraal en Zoetermeer gaat Randstadnet-lijn 400 rijden. (Raar lijnnummer trouwens, maar dat terzijde.)
Wat voor materieel wordt er straks ingezet op deze lijn? Worden enkele huidige Qliner-Volvo 8900's omgespoten in Randstadnet-huisstijl?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Vr 18 Jul 2014, 23:29

Enkele updates uit het R-net front:
*In september beginnen de werkzaamheden aan de bushaltes tussen Zoetermeer en Leiden Lammenschans. Bij de P+R langs de A4 bij Zoeterwoude wordt een geheel nieuwe halte aangelegd. Bij deze halte en die aan de Meerpolder (nu halte Muzieklaan) komen duurzaamheidsmaatregelen; zonnepanelen die energie leveren en oplaadpunten voor e-bikes. De aannemer (Dura Vermeer) verwacht het werk aan de haltes eind oktober af te ronden, waarna op 14 december de eerste R-net bussen gaan rijden. Deze bussen slaan wel Zoeterwoude over, dat dorp krijgt een belbus, welke ook vanaf 14 december gaat rijden.
*Op de Plesmanlaan, de hoofdweg tussen de N206 naar Katwijk en Leiden CS, komt er een ongelijkvloerse kruising, ter behoeve van de doorstroming en de bereikbaarheid van het Bio Science Park. Hiermee worden de bussen naar Katwijk/Noordwijk sneller in de spits
*Voor de lijnen Alphen - Gouda en Leiden - Utrecht wordt momenteel gewerkt aan een gedetailleerde uitwerking van de nieuwe stations (Boskoop Snijdelwijk, Waddinxveen Coenecoop, Hazerswoude-Koudekerk en Zoeterwoude-Rijndijk), meer daarover wordt duidelijk in het najaar.

Bron: Nieuwsbrief Provincie Zuid-Holland
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor KM46 » Za 19 Jul 2014, 11:07

Z2N schreef:Bron: Nieuwsbrief Provincie Zuid-Holland

Is er ook een linkje naar deze bron?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Za 19 Jul 2014, 11:11

Rame à l'approche

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Bakpapier » Zo 20 Jul 2014, 01:12

Wordt dat lijntje Gouda - Alphen - (Leiden) ook ooit nog een keer aanbesteed aan een andere vervoerder, bijvoorbeeld Arriva?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Zo 20 Jul 2014, 10:01

Aanbesteding is net geweest en NS/Abellio Rail NRW heeft gewonnen.
Rame à l'approche

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Bakpapier » Zo 20 Jul 2014, 11:32

Vreemd dat de NS zo'n boemeltje wil blijven rijden.

Overigens lijkt het mij ook een idee om op het spoor Leiden - Haarlem een aan te besteden boemeltje te laten rijden dat op meer stoptreinstations stopt. Te denken valt aan:

Warmond (bij het huidige viaduct Herenweg, waar héél vroeger ook een station was). Dan wel alleen voor de treinen naar Haarlem en niet voor die naar Schiphol. Met de OV-chipkaart is zo'n 'bajonet reis' ook geen probleem meer m.b.t. kaartjes (je kunt namelijk dan niet van dit station rechtstreeks richting Schiphol, is toch sneller om de bus naar Sassenheim te pakken).
Lisse-Keukenhof (evt. alleen in de lente of als er daar iets is. Maar het bezwaar dat dit station zo ver van Lisse zelf ligt vind ik een beetje zwak, want station Hillegom ligt ook best ver van dat dorp af.)
Bennebroek
Haarlem-Westergracht

De IC moet deze dan natuurlijk wel kunnen passeren maar dit lijkt me geen onoverkomelijk probleem. De IC stop op Heemstede-Aerdenhout kan vervallen. Dan krijg je dus een rechtstreekse snelle IC en een frequent boemeltje dat op veel stations stopt.

Indien het geen problemen geeft kan dit boemeltje ook als sprinter doorrijden naar Den Haag CS, maar anders moet daarvoor een andere oplossing worden gevonden (b.v. vaker de sprinter Oostvaarders laten doorrijden naar CS en dan samen met sprinter Hilversum/Utrecht een kwartiersdienst).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Zo 20 Jul 2014, 11:44

Dat lijkt mij niet echt relevant voor dit topic.
Rame à l'approche

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Bakpapier » Zo 20 Jul 2014, 12:03

Hoezo , dit gaat toch over Zuid-Holland Noord (en een klein stukje noord holland zuid)?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Zo 20 Jul 2014, 12:10

Volgens mij gaat dit over de concessie Zuid-Holland Noord, dat zijn alleen bussen, geen spoorlijnen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1384
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor BrengMe » Zo 20 Jul 2014, 12:34

Het past beter in dit topic: viewtopic.php?f=38&t=5372.
---

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Bakpapier » Zo 20 Jul 2014, 13:14

Wat een onzin zeg. Als het spoor in Zuid-Holland-Noord zou worden aanbesteed, dan behoort dat ook tot de 'concessie Zuid-Holland Noord'.

In plaats van oeverloos discussieren of iets al dan niets off-topic is, kun je beter gewoon inhoudelijk discussiëren.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Chauf21 » Zo 20 Jul 2014, 13:17

Dit topic gaat over de busconcessie Zuid-Holland Noord. De spoorverbinding Gouda -Alphen of Leiden - Haarlem valt daar niet onder en discussies daarover passen dus beter in andere topics.

Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: Di 08 Jul 2014, 15:46

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Bakpapier » Zo 20 Jul 2014, 13:24

In de topictitel staat concessie, niet busconcessie. Maak er dan busconcessie van...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Zo 20 Jul 2014, 13:39

Dat lijkt mij niet nodig, want je gaat er vanuit dat als een spoorlijn wordt aanbesteed in dit gebied deze automatisch bij deze concessie hoort en dat is niet het geval :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2305
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 21 Jul 2014, 19:31

de topictitel is goed zo want de sporen in dit gebied valt onder andere concessies. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Ma 01 Sep 2014, 19:30

Jelmer schreef:vanaf morgen OVAUB in de gaten houden wat betreft de Friese wagen (8501-8506)

De 8504 zag ik vanochtend in Brabant-huisstijl op lijn 365 in Leiden :shock:
(zal volgens Arriva ook wel onder HOV vallen)
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Vr 05 Sep 2014, 19:31

Vanmiddag hoorde ik in de 7732 (Qlinervolvo) een aangepaste haltrafroep: in plaats van het gebruikelijke harde 'tudung'-geluidje en een opname van zeer lage kwaliteit, was een rustig tingeltje (zelfde melodie als voorheen, maar zachter en 'liever') en een kraakheldere stem te horen. Het leek naar mijn idee een beetje op de afroep van DAV, al weet ik het niet zeker. Is dit een nieuwe update, of lag het aan deze bus?
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Daniel » Vr 05 Sep 2014, 19:48

De afroep van DAV is allesbehalve kraakhelder hoor...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Stefan » Vr 05 Sep 2014, 19:51

Ik wou net zeggen.. :lol: Maar ik moet zeggen dat het in onze DAV Volvo's inderdaad ook behoorlijk beroerd klinkt..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Daniel » Vr 05 Sep 2014, 19:57

Het zal dus wel gewoon een update in die ene bus waarin Thom69 het hoorde geweest zijn. Langzaam komt men er wel... met de huidige software kan je tenminste ook nog lezen wat er op de schermen in de bus staat (i.p.v. de pixels te kunnen tellen)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Vr 05 Sep 2014, 23:03

Op lijn 365 hing in de bus vandaag een briefje van Arriva waarom men structureel niet-Qliners op de Qliners inzet: er zijn minder Qliners beschikbaar omdat ze omgeturnd moeten worden in de R-net huisstijl...

Mwah, ook als dat niet het geval is rijden er vaak genoeg Citea's en soms zelf van die brakke stadsbussen op lijn 365.
En uiteraard wel cashen alsof er een Qliner rijdt.

Overigens is ook Citea 8503 nu voorzien van Brabantse kleuren.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Za 06 Sep 2014, 11:04

Daniel schreef:De afroep van DAV is allesbehalve kraakhelder hoor...

Oh, dan had ik het dus verkeerd onthouden. Kan het zijn dat die in Lelystad helder is? Ik kan me toch echt herinneren dat ik ergens ooit een goede kwaliteit afroep van Arriva gehoord heb in een bus :)
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Za 06 Sep 2014, 11:14

Het zou inderdaad goed zijn als er iets aan de kwaliteit van de omroepen wordt gedaan, bij de hybrides van Leiden ben ik altijd bang dat het laatste uur van de boxen heeft geslagen als er weer eens een omroep volgt. Overigens stond bij Connexxion de omroep bijna altijd veel te zacht om het te kunnen verstaan.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 3 gasten