Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Vr 30 Jan 2015, 21:39

Een streeklijn voldoet niet aan de concessie-eisen ten aanzien van HOV...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2305
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 30 Jan 2015, 21:51

Een Citea of Volvo op een HOV-lijn ook niet. :P
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Roeland
Berichten: 292
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Roeland » Za 31 Jan 2015, 17:39

In deze links:
http://www.hollandrijnland.net/vergaderingen/pho-verkeer-en-vervoer/13-02-2015/06.1%20Monitor%20HOV-corridors%20Holland%20Rijnland%202013-2014.pdf
http://www.hollandrijnland.net/vergaderingen/pho-verkeer-en-vervoer/13-02-2015/06.2%20Monitor%20HOV-corridors%20Holland%20Rijnland%20Concessie-overgang.pdf

staat informatie over de ontwikkelingen in reizigersaantallen op een aantal corridors in deze concessie.
Verbazend is de enorme daling op Leiden - Leiderdorp.
Mogelijke oorzaken kunnen volgens mij zijn:
- de invoering van het hoge Q-liner tarief en het overslaan van haltes op de stadslijn tussen Leiden en Leiderdorp
- dat lijn 1-2 vanuit Leiderdorp geen kwartiersdienst naar Leiden Centrum meer rijdt, maar twee verschillende routes in Leiden Centrum

Wie trouwens geïnteresseerd is in de drg-wensen van de gemeenten rond Leiden, kan hier terecht:
http://www.hollandrijnland.net/vergaderingen/pho-verkeer-en-vervoer/13-02-2015/05%201%20Inventarisatie%20wijzigingsvoorstellen%20dienstregeling%202016%20versie%2019%20jan%202015.pdf
http://www.hollandrijnland.net/vergaderingen/pho-verkeer-en-vervoer/13-02-2015/05%202%20Inventarisatie%20wensen-suggesties%202016%2019%20jan%202015.pdf

sandertjo
Berichten: 86
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor sandertjo » Za 31 Jan 2015, 17:45

Regelmatig, weet niet precies welke tijd, in ieder geval savonds .maar rijd er een Volvo als 169. Daar hoor je dan weer niemand over :p

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Za 31 Jan 2015, 18:20

Roeland schreef:[Flinke lijst met links]

Er staan wel een flinke boel interresante info in die links zeg! :D
- De nieuwe snelheidsbeperking in de Breestraat zorgt ervoor dat de rijtijden onhaalbaar zijn geworden. Samen met de gemeente is Arriva nu opzoek naar manieren om de extra reistijd in de Breestraat (1 minuut) elders de compenseren.
- Voor de dienstregeling 2016 zal lijn 184 geëvalueerd worden, waarbij de gemeente Nieuwkoop meer avondritten wil. Ikzelf vrees echter dat er wat gesnoeid gaat worden in de ritten... :X
- Overwogen wordt om lijn 383 in te korten tot de route Krimpen a/d IJssel - Den Haag, en het stuk tussen Krimpen en Nieuwekerk te schrappen
- Er wordt nagedacht over een nieuwe opzet van het lijnennet in het zuiden van de Krimpenerwaard
- Alphen wil nog meer nachtbussen, om de voormalige losse gemeentes Rijnwoude en Boskoop te bedienen
- Verder zit Arriva duidelijk met de gemeentes Leiden en Gouda in de maag, omdat zij momenteel nogal busonvriendelijk zijn (proberen de bus uit het centrum te weren, verplaatsing busstation naar 'verkeerde' kant van het station). Alleen al in de Breestraat wil Leiden 35 à 40 procent minder bussen.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Za 31 Jan 2015, 19:21

Waar Haaglanden en Utrecht lekker buslijnen zonder wijzigingen aan het vernummeren zijn heeft Arriva zo iets van "ga toch een eind weg met je hernummeringen" en dus blijft de 169 de 169 en niet een 18x :lol:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Za 31 Jan 2015, 19:32

Heerlijk :D

Toegegeven, de grootste wijziging die ik in mijn 15 jaar in de Rijnstreek meegemaakt heb op lijn 169 is het schrappen van één halte aan een lusje bij het Rijnland Ziekenhuis, dus het is wel eerlijk van Arriva om te zeggen dat lijn 169 een begrip is. Nou maar hopen dat bij de volgende versmurfing van de bus Alphen - Schiphol naar R-net het lijnnummer 370 behouden blijft, dat is namelijk écht een begrip in Alphen... :Y
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km


Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Ma 02 Feb 2015, 19:25

Ook hiervoor weer dank, staan wat gouden dingetjes tussen! *O*
- Voor Alphen en Gouda werkt men intern aan een idee voor een nieuwe opzet van de stadsbus, zoals wel heel erg pijnlijk duidelijk wordt in het stuk over Gouda is de fiets soms twee keer sneller. Voor Gouda staat er nog niets concreets, voor Alphen wordt voorgesteld het stadsnet te vervangen door een lijn Herenhof - Ridderhof (zonder lus door de wijk maar via avondroute lijn 2) - dorp - station, welke dan 4x per uur zou gaan rijden. De delen die de stadsbus verliezen worden dan opgevangen met extra lussen voor de streekbussen.
- Er zijn plannen om lijn 147 te verlengen naar de metro in Amstelveen (halte Westwijk).
- Na de opening van de nieuwe stations tussen Leiden en Alphen in 2018 wil Arriva lijn 186/187 schrappen tussen Leiden ZO en Waddinxveen en koppelen aan de bus naar Rotterdam. Lijn 169 blijft dan over als bus tussen Hazerswoude, Zoeterwoude en Leiden, voor Boskoop resteert dan alleen nog de trein. Het eindpunt voor wat nu lijn 186/187 is in Leiden ZO moet nog worden vastgesteld.
- Met de start van de kwartiersdienst Alphen - Gouda gaat Arriva het gebruik van de Qliners 380/381/382 evalueren, mocht dit niet goed uitpakken dan worden deze lijnen geschrapt.
- Qliner 386 zal waarschijnlijk worden geüpgrade naar een 10 minuten-dienst in de spits, lijn 385 wordt dan opgeheven en tussen Leiden en de A44 vervangen worden door een stadsdienst
- Arriva vraagt zich openlijk af of de bezetting van lijn 365 in Leiderdorp een 10-minutendienst toelaat, en klaagt daarmee over de upgrade van deze verbinding tot R-net...
- Arriva wil lijn 361 schrappen boven Sassenheim, en het deel noordelijk van Sassenheim vervangen door lijn 50 en een naar Lisse verlengde lijn 310 (Zuidtangent).
- De plannen van de provincie om een 5 minuten-dienst in te voeren tussen Katwijk-Zuid en Leiden worden openlijk in twijfel getrokken, Arriva ziet liever een 10 minuten-dienst Katwijk - Leiden en een 10 minuten-dienst Noordwijk - Rijnsburg - Leiden.
- Verder wordt er aardig wat DRU's gereserveerd voor een uitbreiding van de Keukenhof-dienst, de doelstelling is 6x per uur doordeweeks vanaf Leiden en 8x per uur vanaf Schiphol, en in het weekend dezelfde frequentie als nu het geval is maar met vraagafhankelijke interval (met behulp van het personeel dat er nu al is neem ik aan).
Laatst gewijzigd door Z2N op Ma 02 Feb 2015, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Ma 02 Feb 2015, 19:48

Z2N schreef:- Verder wordt er aardig wat DRU's gereserveerd voor een uitbreiding van de Keukenhof-dienst, de doelstelling is 6x per uur doordeweeks vanaf Leiden en 8x per uur vanaf Schiphol, en in het weekend dezelfde frequentie maar met vraagafhankelijke interval (met behulp van het personeel dat er nu al is neem ik aan).

Mag Arriva de centjes die dat oplevert zelf houden of moet men dat aan de provincie afstaan?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Ma 02 Feb 2015, 19:59

Arriva wordt voor zover ik weet per DRU betaald, de toename in de ritten levert dus meer inkomsten op, maar de rest van de extra kosten voor de extra ritten moeten van extra reizigers komen. Dat de ritten op de Keukenhof-lijnen zo goed draaien is echter iets dat ook voor Arriva relatief onverwacht is gekomen (groei van 50% op één Keukenhof-seizoen met 0 extra ritten tov 2013), dus het is nodig om de dienst uit te breiden.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Ma 02 Feb 2015, 20:05

En Arriva is inkomstenverantwoordelijk in Zuid-Holland, dus al het geld wat extra binnenkomt mag Arriva zelf houden. Ze zullen in Friesland wel in hun handjes geknepen hebben met die flinke Keukenhofomzet.
Rame à l'approche

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Ma 02 Feb 2015, 20:43

Ik snap hem. :Y
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Vinny » Ma 02 Feb 2015, 20:48

Bee schreef:En Arriva is inkomstenverantwoordelijk in Zuid-Holland, dus al het geld wat extra binnenkomt mag Arriva zelf houden. Ze zullen in Friesland wel in hun handjes geknepen hebben met die flinke Keukenhofomzet.

Je weet best dat de Randstad tegenwoordig het wingewest is van het noorden? :lol:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Ma 02 Feb 2015, 21:13

En dat met dank aan al die dubbel betalende Japanners die tegen streekkaartje van 6,50 reizen. 30 man in de bus en hop, 195 euro verdiend voor een rit van een half uur. Kassa! *O*
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Vinny » Ma 02 Feb 2015, 22:25

Prima toch? Het is toch niet zo dat Japanners minvermogenden zijn die in de watten gelegd moeten worden met bergen subsidie. (A)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Ma 02 Feb 2015, 22:49

Erg interessant leesvoer, bedankt!

Z2N schreef:- Na de opening van de nieuwe stations tussen Leiden en Alphen in 2018 wil Arriva lijn 186/187 schrappen tussen Leiden ZO en Waddinxveen en koppelen aan de bus naar Rotterdam.


Kleine toevoeging: wanneer in 2016 Alphen-Gouda R-net wordt, wil Arriva de 186/187 al koppelen aan de 175 in Waddinxveen, waardoor er tussen december 2016 - december 2018 een doorgaande verbinding Oegstgeest - Leiden - Zoeterwoude - Hazerswoude - Waddinxveen - Zevenhuizen - Nesselande - Rotterdam Alexander ontstaat (toch wel handig op een dag als vandaag als het halve treinverkeer platligt :Y)

Verder valt mij in het bestand met reizigers per halte nogal op dat de belbus 510 (Leiden - Oegstgeest Poelgeest) een wel erg minimale bezetting heeft: 13 reizigers, dus nét iets meer dan 1 per maand. En ik kan het niet laten: bijzonder dat o.a. bij de halte Roelofarendsveen, Arendshorst wel 1 reiziger in een heel jaar geteld is :')
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Ezra » Wo 04 Feb 2015, 09:28

Thom69 schreef:Erg interessant leesvoer, bedankt!

Kleine toevoeging: wanneer in 2016 Alphen-Gouda R-net wordt, wil Arriva de 186/187 al koppelen aan de 175 in Waddinxveen, waardoor er tussen december 2016 - december 2018 een doorgaande verbinding Oegstgeest - Leiden - Zoeterwoude - Hazerswoude - Waddinxveen - Zevenhuizen - Nesselande - Rotterdam Alexander ontstaat (toch wel handig op een dag als vandaag als het halve treinverkeer platligt :Y) :')


Hoe zit het in 2016 dan met de verbinding 186/187 tussen Waddinxveen en Gouda?

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 901
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor nvdw » Wo 04 Feb 2015, 10:30

Die is er dan niet meer. De 186/187 geeft dan in Waddinxveen aansluiting op de trein naar Gouda.

Voor mijn 'stamlijntje' 182/183 stond nog iets over streven naar duidelijkheid en eenheid etcetera. Daar zal wel een enkele lijn op gaan rijden met hogere frequentie.

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor WSM » Di 17 Feb 2015, 17:12

HWGO Amba 8381 vandaag in Leiden gezien, is volgens ovradar actief op lijn 269.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Di 17 Feb 2015, 17:16

Da's opvallend, sindsdat Arriva hier goed ingenesteld is zijn de enige vreemde bussen die we hier gezien hebben de Keukenhof-extra's! :o
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Jelmer » Di 17 Feb 2015, 17:22

misschien alvast voor de komende Keukenhof-periode? (Keukenhof is geopend van 20 maart t/m 17 mei 2015)

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Di 17 Feb 2015, 17:29

Dan zijn ze wel héél erg vroeg, het lijkt me eerder een bussentekort-kwestie (er is de laatste dienstregelingswijziging eigenlijk alleen maar een toename van het aantal benodigde bussen geweest in de spitsuren, met de nieuwe lijnen 176 en 269 en de frequentieverhoging op lijn 197 is er meer materieel nodig, als er dan teveel kapot is moet je gaan improviseren).
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Etienne » Di 17 Feb 2015, 17:31

De 176 is een taxibusje, dus daar zijn alvast geen Arrivabussen voor benodigd. :wink:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Di 17 Feb 2015, 17:34

Ik vroeg me al af wat voor materieel daarop zat, kom gelukkig niet zovaak in Zoeterwoude-Dorp... :lol:
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten