Pagina 64 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 23 jul 2015, 18:25
door Daelea
Wauw, R-netbussen hebben nu internet in de bus! Ze rijden elke 5 minuten! Wat een PR-prut, excusez-le-mot: er is naast de uitstraling niets wezenlijks veranderd ten opzichte van Qliner 365, doe dan niet alsof R-net nu ineens alles veranderd heeft.. En inderdaad, ook onder CXX was lijn 206 al een sterke en opgewaardeerde lijn.

Oh, en wat te denken van de beste meneer die dolgelukkig is met het internet in de R-netbus, want dat is "de enige bus met internet". Eh? Alle bussen in ZHN hebben al een tijdje gratis WiFi, de RET is er een tijdje geleden ook al mee begonnen...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 23 jul 2015, 18:44
door WSM
Er zit ook een onnauwkeurigheid in het filmpje. De bewering 'stipt op tijd' komt niet overeen met de werkelijkheid. Keertijden zijn kort, dus laat aankomen in Leiden & aflossen & praatje maken met je collega's terwijl je al lang weg had moeten zijn, daarna nog eens met +weetikwat op de halte aan komen kakken, bus volladen, dus je bent zo met +5 weg bij een zesminutendienst. Een andere populaire bezigheid is na vertrektijd uit de cantine aan komen sjokken, bus pakken en nog ruimer na vertrektijd beginnen met bus volladen en hupsakee daar heb je de +zoveel alweer te pakken. Uiteraard was de vorige bus wel op tijd vertrokken.
Dus inmiddels krijgt één bus het passagiersaanbod van twee bussen te verwerken -> gangpadenwerk, proppen en nog meer vertraging.
Dus Provincie en Arriva: realistische keertijden en personeel dat zich aan de dienstregeling houdt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 23 jul 2015, 18:51
door Daelea
Och, da's een alledaagse gang van zaken op Leiden Centraal, helaas voor alle buslijnen. Ik heb dit meermaals aangegeven bij de klantenservice van Arriva, waarop een standaardantwoord kwam dat mijn klacht meegenomen werd in het jaarlijkse beoordelingsgesprek met de betreffende chauffeur (maar of dat ook echt gebeurt?). Echter moet ik toegeven dat het pauzegedrag van de chauffeurs al een heel stuk verbeterd is afgelopen jaar, toen kwam het zeker 's avonds op de 365 regelmatig voor dat de chauffeur op vertrektijd aankwam (want krappe kering) maar nog even rustig acht minuten een bakkie koffie nam en daarna terugsjokte naar zijn bus, om met +10 te vertrekken.

Nog even iets over het filmpje: was het iemand anders ook opgevallen dat de R-netbus in het eerste shot op Leiden Centraal eigenlijk afwijkend mat is? Om een of andere reden heeft de montageploeg een shot gebruikt waarop een R-netbus "20 Noordwijk" filmt.. Je moet er maar opkomen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 23 jul 2015, 18:56
door Z2N
_O-

Verder zit die werkelijkheid van vertragingen ook verwerkt in de video, op 2:15 zijn de bussen nu, en in 7, 9 en 14 minuten. :X

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 24 jul 2015, 08:34
door Vinny
Nee hoor, dit heet nu een flexibele dienstregeling. Busboekjeloos reizen en zo. Gewoon elke vijf minuten de dienstregeling afstemmen op de feitelijke verkeersdrukte en het daadwerkelijke reizigersaanbod én de behoefte aan de noodzakelijke kopjes koffie voor de chauffeur. Een vertraging is gewoon onmogelijk, die wordt er door het systeem onmiddelijk uitgemasseerd.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 28 jul 2015, 12:00
door Globetrotter
Aan het einde van het filmpje wordt er gesproken over een uitbreiding van R-Net met een aantal busverbindingen en twee treinverbindingen. Op het kaartje is dan de treinverbinding Utrecht- Woerden en Dordrecht- Geldermalsen te zien. Zijn deze plannen al definitief?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 28 jul 2015, 12:06
door Z2N
Dordrecht - Geldermalsen wel, maar de andere lijn is de upgrade van de spoorlijn Leiden - Utrecht, welke door de provincie betaalt wordt. Die lijn blijft echter bij NS, als deel van het HRN.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 28 jul 2015, 12:09
door Globetrotter
Z2N schreef:Dordrecht - Geldermalsen wel, maar de andere lijn is de upgrade van de spoorlijn Leiden - Utrecht, welke door de provincie betaalt wordt. Die lijn blijft echter bij NS, als deel van het HRN.
Dus die wordt geen R-Net?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 28 jul 2015, 12:33
door Z2N
Nee, daar gaan gewone NS IC's en Sprinters rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 28 jul 2015, 12:37
door Globetrotter
Z2N schreef:Dordrecht - Geldermalsen wel, maar de andere lijn is de upgrade van de spoorlijn Leiden - Utrecht, welke door de provincie betaalt wordt. Die lijn blijft echter bij NS, als deel van het HRN.
Z2N schreef:Nee, daar gaan gewone NS IC's en Sprinters rijden.
Ok, dankje.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 28 jul 2015, 12:40
door Meltrain
En bij een treinverbinding die wél R-Net wordt (Gouda - Alphen a/d Rijn) zetten ze een bus neer. :')
En volgens dat kaartje gaan er tussen Dordrecht en Geldermalsen Avenio's rijden. :lol:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 11:52
door wolf
23 augustus rijd de 8381 niet meer voor stalling leiden.
Vanaf 23-8 is lijn 269 opgenomen in het normale dienstenpakket.

8381 schijnt naar daf te gaan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 12:31
door Hendrik
Bedoel je niet DAV?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 14:33
door Michael
Ik weet wel zeker dat ie het DAV gebied bedoelt

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 16:56
door CamilleKreemers
Welk soort bus is de 8381? Als het een DAF is (dus merk) dan kan het kloppen. Het wordt anders DAV de concessie.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 17:07
door Michael
Dit is hem:

Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 17:35
door Hendrik
Gewoon een Amba die uit concessie HWGO komt dus.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 31 jul 2015, 22:22
door Hainje
Wellicht met DAF motor erin :P

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: za 01 aug 2015, 10:39
door wolf
Zou zomaar kunnen. Hoorde het van de week namelijk.
bus rijd ook niet verkeerd moet ik zeggen.....

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 13 aug 2015, 12:12
door Daelea
€77 miljoen wordt herbestemd binnen verkeer en vervoer
Provinciale Staten hebben recent besloten om in totaal €77 miljoen her te bestemmen binnen verkeer en vervoer. [...]
http://www.zuid-holland.nl/actueel/nieu ... ng-verkee/
Het nieuwe Kaderbesluit Infrastructuur van juli dit jaar (http://www.zuid-holland.nl/publish/page ... ur2015.pdf) maakt vrij baan voor een versnelde invoering van R-net in Zuid-Holland, vooral in de concessie ZHN. De volgende trajecten worden nu (toch wel) op de korte termijn ver-R-net:
- Leiden - Leiderdorp (2016, €3.5 mln) [ http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/ ... eiderdorp/ ]
- Gouda - Schoonhoven (2017, €4 mln) [ http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/ ... hoonhoven/ ]
- Leiden Centraal - Lammenschans (2017?, €5 mln) [ http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/ ... jn-leiden/ ]

Voor Gouda-Schoonhoven is weinig informatie beschikbaar, en dat deze verbinding ver-R-net wordt is voor mij ook nieuw. Leiden - Leiderdorp is opvallend, aangezien deze verbinding juist laatst op de lange termijn geschoven was. Nu het project Leidse Ring Noord (o.a. verhogen van de maximum snelheid op de route van de bus van 50 naar 70 km/u) eindelijk goedkeuring heeft, kan ook de huidige Qliner 365 een R-netlijn worden.

Ook interessant is een zeer kort stukje in het Kaderbesluit:
... het opstarten van onderzoek (€ 0,5 mln.) naar het realiseren van R-net op
circa 6 aanvullende corridors, met name in het concessiegebied DrechtstedenAlblasserwaard-Vijfheerenlanden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 13 aug 2015, 12:19
door Suus
Van Gouda - Schoonhoven wist ik wel dat deze op de lange termijn in de plannen stond, lijn 197 behoort al jaren tot de sterkste lijnen van Midden-Holland en rijdt al ruim tien jaar een kwartierdienst op werkdagen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 13 aug 2015, 19:58
door WSM
En de gemeente Leiden krijgt 5 miljoen om R-Net lijn 400 te verlangzamen en duurder te maken. Goed bezig *bus*.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 13 aug 2015, 20:09
door Z2N
Ik zou zeggen, linea recta naar Arriva met dat geld, als compensatie voor de omweg en de gemiste inkomsten. (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 13 aug 2015, 20:12
door WSM
Arriva casht gewoon extra van het reisvee hoor, het systeem is immers zo eerlijk dat iedere meter extra ook betaald mag worden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 23:19
door Suus
Ligt het aan mij, of is de afdeling van Arriva in Leiden echt de meest luie afdeling qua informatie over werkzaamheden die er is? Twee weken geleden had ik al een vriend die helemaal niets begreep van de omleidingen en als je kijkt op het internet staat daar gewoon volstrekt onbruikbare informatie. Een paar voorbeelden die nu op Arriva.nl staan...
Startdatum: 06 juli 2015
Einddatum: 02 oktober 2015
Lijn / traject: 1,2
Trajectdeel: Heinsiuslaan en Vronkenlaan
Reden: Werkzaamheden
Vervallen: Van der Valk Boumanweg, Van Poelgeestlaan, Vogellaan, Vronkenlaan, Winkelhof
Tijdelijk: Tijdelijke halte P. Snoepweg thv V. Diepeningenln, Tijdelijke halte P. Snoepweg thv V., Diepeningenln, Tijdelijke halte Gallaslaan, Tijdelijke halte Gallaslaan, Tijdelijke halte Gallaslaan
Zijn er dan drie haltes op de Gallaslaan of is het alternatief voor de drie laatste haltes één halte op de Gallaslaan?
Startdatum: 23 maart 2015
Einddatum: 18 september 2015
Lijn / traject: 1
Trajectdeel: De Sitterlaan en Burggravenlaan
Reden: Werkzaamheden
Vervallen: Burggravenlaan (richting Leiden), Moddermanstraat, Lorentzkade, Station Lammenschans, Leliestraat
Tijdelijk: Burggravenlaan (van streeklijnen), Burggravenlaan, Tijdelijke halte Korevaarstraat*, Tijdelijke halte Korevaarstraat*, Jan van Houtkade
Zelfde verhaal? Zijn er twee tijdelijke haltes op de Korevaarstraat? En waar is dat sterretje voor?
Startdatum: 10 augustus 2015
Einddatum: 21 augustus 2015
Lijn / traject: 5
Trajectdeel: Gehele dag afgesloten
Reden: werkzaamheden
Vervallen: Steenstraat, Kort Rapenburg, Noordeinde, Genestetstraat, Churchillbrug
Tijdelijk: Brandts Buyskade
Er is in Leiden een weg die "Gehele dag afgesloten" heet?