Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Do 05 Mei 2016, 10:36

Iets zegt me dat men aan twee geledes niet voldoende zal hebben vandaag: zonnig weer, aan het einde van de periode dat de Keukenhof er nog mooi bij ligt, en heel veel mensen hebben vrij vandaag. Alles wat je nodig hebt voor een hele drukke Keukenhof-dag. :wink:
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor htm_tram » Do 05 Mei 2016, 13:31

Als het goed is rijdt mijn collega vandaag ook mee met de HTM 923. Morgen ben ik weer aan de beurt om met de HTM 923 te pendelen op lijn 858 tussen Schiphol en de Keukenhof.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

wolf
Berichten: 54
Lid geworden op: Wo 03 Jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor wolf » Do 05 Mei 2016, 15:50

Rij zelf de keukenhof met de 7719 nu.

TCR rijd met de 497 498 499 398

Htm 923 rijd niet.
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN

wolf
Berichten: 54
Lid geworden op: Wo 03 Jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor wolf » Do 05 Mei 2016, 16:00

Arriva 7809 rijd ook trouwens
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor VIRM » Zo 08 Mei 2016, 18:31

De miniverbouwing van het busstation van Leiden is wat mij betreft een mislukking.
Op de OV-app op mijn smartphone zag ik dat stadsbus 3 richting de Merenwijk van perron F vertrok, maar dat bleek uiteindelijk E te zijn. Geen idee op welk scherm ik had moeten zien.
Daarnaast bevatten de blindenpaaltjes, die aangeven tegenover welk perron je staat, nog gewoon cijfertjes in plaats van letters.
Beul van de blindegeleidelijn

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor bartjemestrom » Zo 08 Mei 2016, 23:35

De OV-apps hebben nog geen dynamische haltes. Somoth was er wel voor aan het lobby'en. Afwachten dus ;)

wolf
Berichten: 54
Lid geworden op: Wo 03 Jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor wolf » Vr 13 Mei 2016, 20:14

Was weer lekker druk bij de Keukenhof-lijnen.

Reed maar 1 gelede mee vandaag. De 7809.

Alle geledes van tcr zijn sinds eergisteren weer vertrokken naar elders in het land.
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor htm_tram » Vr 13 Mei 2016, 22:01

Ik ben er morgen ook weer met de 923 (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

wolf
Berichten: 54
Lid geworden op: Wo 03 Jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor wolf » Za 14 Mei 2016, 10:30

Ik mag ook vandaag. Rij met de 7720 vandaag tot en met 16.54 ongeveer.

Ben nu net op leiden weer op de foto gezet
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4061
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Etienne » Vr 20 Mei 2016, 13:56

3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Vr 20 Mei 2016, 15:20

Dat is dan toch wel typisch, in Alphen wordt voor de 20 van Alphen wel duidelijke reisinformatie verstrekt, met wanneer welke haltes onbereikbaar zijn en op welke tijdstippen de bussen omrijden en met welke route. Dan is dit wel heel magertjes... :')
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Vr 20 Mei 2016, 15:30

De informatie over omleidingen is in Leiden al echt zo lang als ik weet prutswerk. Ook ten tijden van Connexxion was het niet veel soeps.
Rame à l'approche

jor[D]1
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor jor[D]1 » Wo 01 Jun 2016, 17:53

Artikeltje in het lokale suffertje over drgl 2017 en lijnen naar katwijk.
Arriva wilt voor drgl2017 lijn 31 naar de vuurbaak laten rijden. *bus* de toekomstige r-net route. Vanuit die hoek van katwijk dus sinds connexxion weer een fatsoenlijk snelle verbinding naar leiden en de trein. Mogelijk wordt ook halte drieplassenweg nog aangedaan omdat de bus daar toch langskomt om bij de rotonde te keren. Zoals cxx vroeger dus 4x per uur met lijn 36 deed.
Daarnaast wordt de frequentie van 8 bussen in de (ochtend)spits richting leiden verhoogt naar 10. (Aannemelijk 5x30 en 5x31)
Hiervoor wordt de frequentie van de 37 weer verlaagt. (Maw de halve rit tot raadhuis verdwijnt). Al wordt deze actie door denlokale politiek in twijfel getrokken. Daarnaast moet de route van de 37 aangepast worden om het verdwijnen van de 31 op te vangen. Deze gaat dan ipv via de hoorneslaan. Rechtdoor via de melkweg en biltlaan. De jaarlijkse route wijziging en vertraging van de 37 is dus ook weer een feit. Dit kost zeker 5-10 minuten. Benieuwd hoe ze de koppeling met de 38 dan gaan doen.
Voordeel is wel dat een 37/38 combi dan vrijwel elke uithoek van katwijk aan doet.
Ik vraag menaf of het niet verstandiger is de koppeling te verbreken en vanaf de hoornes laan de melkweg te pakken en bij estec met de 37 te eindigen. Het verkeer binnen katwijk kan de 90 pakken ipv 37.

Verder zou lijn 385 vanaf noordwijk worden door getrokken naar station Sassenheim. Dat lijkt mijn geen verkeerde keuze, helemaal als die route tevens via station voorhout gaat lopen.

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor verfmeer » Do 02 Jun 2016, 10:51

Ik hoop dat ze dan binnen Leiden lijn 37 nog wel gaan behouden, met alle werkzaamheden in het Bio-Science park en op de Plesmanlaan wordt het BSP en de universiteit anders erg snel onbereikbaar.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 895
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor nvdw » Do 02 Jun 2016, 11:52

Dat ritje langs het Bio Science Park is niet voor jandoedel aangelegd, maar het is natuurlijk niet noodzakelijk lijn 37 die daar moet komen te rijden, zeker als die straks nog maar eens per uur rijdt.

Als ik zo naar de kaart kijk, kan ik me zo voorstellen dat Arriva een voorstel zou doen om lijn 38 geheel te schrappen, of in elk geval geen bus meer door Valkenburg te laten rijden (er rijden immers tientallen bussen over de belendende N206 langs).

jor[D]1
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor jor[D]1 » Do 02 Jun 2016, 16:28

De 38 blijft als het goed is behouden in zijn huidige vorm. In oorspronkelijke rnet plannen verviel deze. Echter latere plannen blijft deze wat ik gezien heb. Dan worden de 37/38 de ontsluitende bus voor mensen die R-net haltes te ver vinden lopen.
Verder is 38 nodin verband met ontsluiting van de wijk zanderij (gelijknamige halte) en valkenburg en de nieuwbouw wijk aldaar welke ver van de n206 halte ligt. Sinds de oplevering van deze wijk is de 38 ook redelijk vol in de spits. Daarvoor was het luchtvervoer, zelfs in de spits.

Als 38 vervalt zou 90 via zanderij kunnen rijden. Echter worden dan een heel aantal drukke haltes van de 90 niet meer bedient.

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor verfmeer » Do 02 Jun 2016, 17:12

nvdw schreef:Dat ritje langs het Bio Science Park is niet voor jandoedel aangelegd, maar het is natuurlijk niet noodzakelijk lijn 37 die daar moet komen te rijden, zeker als die straks nog maar eens per uur rijdt.


Wat zou er dan moeten stoppen? Je kan vanaf Corpus alleen maar door richting Rijnsburg, zou je dan bus 20 of 21 via het BSP moeten laten rijden?

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 895
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor nvdw » Do 02 Jun 2016, 23:44

Die lijn 221 Leiden-Noordwijk bijvoorbeeld? Dat is nu een tegenspitslijn maar gezien de frequentie kun je die ook goed gebruiken om mensen van Leiden Centraal naar BSP te krijgen. Onder voorbehoud van de mogelijkheid dat ik iets doms zeg uiteraard ;)

jor[D]1
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor jor[D]1 » Do 02 Jun 2016, 23:52

221 rijdt in de ochtend van leiden via het BSP en smiddags richting leiden dus die bedient het BSP al. Ook 45 bedient het BSP. De 37 bied alleen als extra de stop bij corpus en 1 ervoor.

Overigens organiseren de bedrijven daar ook nog een eigen shuttle bus. BSP shuttle.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Vr 03 Jun 2016, 07:20

De 221 neemt maar een klein deel van het BSP mee, alleen de oostkant. Er was geloof ik wel sprake van dat wanneer de infrastructuur gereed was daar, de 221 het hele park zou bedienen. (221 is nu trouwens een spitslijn: in de ochtend naar industrieterrein 't Heen, in de middag terug).

De 43 (niet 45) bedient het BSP inderdaad ook, op twee haltes aan de westkant na, maar dit is een lijn van Veolia en in de spits bij slecht weer zitten deze bussen bomvol, hetzelfde geldt voor de 30/31/38/250 die in de buurt komen van het BSP. Een frequente ontsluiting van Arriva zelf in de vorm van een 37 + 221 bijvoorbeeld lijkt me erg welkom.

Nog over die shuttlebus: voor zover ik weet is deze alleen voor medewerkers van de bedrijven op het BSP bedoeld, niet voor studenten (waarvan er nu dus te veel zijn voor de huidige ov-verbinding).
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

jor[D]1
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor jor[D]1 » Vr 03 Jun 2016, 08:54

Ik denk dat het creeren van een galte ehrenfestweg aan de as richting katwijk niet verkeerd. Dan heb je 10x 30/31 en nog een handvol bussen welke vlak bij het BSP en universiteit stoppen. Het lijkt wel of ze nu ook bezig zijn een busbaan daar aan te leggen. Vooral in de avondspits staan bussen lang vast voor de stoplichten.
Daarnaast is er natuurlijk ook de 57 langs de andere kant van het BSP. Ook die geeft geen absurde loopafstand.

De 221 zou de andere kant op ook nauwelijks bestaandsrecht hebben.

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor verfmeer » Vr 03 Jun 2016, 12:28

Ik vraag me dan wel af waarom die busonderdoorgang onder de A44 op de Robert Boyleweg gebouwd is. Voor 1 bus per uur is dat een hoop geldverspilling, helemaal omdat voor Oegstgeest-West (het gedeelte ten westen van de A44) ook gewoon via de Willem Einthovenstraat kan worden gereden.

jor[D]1
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 20 Jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor jor[D]1 » Vr 03 Jun 2016, 14:29

Die onderdoorgang lag er altijd al. Is nu alleen een kort stukje asfalt onder gelegt. De doodlopende toe leidende straatje waren er zelfs al. De kosten zullen dus wel enigzins mee gevallen hebben maar het blijft raar.

Maar het wel en wee van lijn 37 is al sinds het begin vreemd. Nogsteeds is een stuk via beton platen door een weiland.... gewoon de route van de 57 volgens is sneller en qua haltes mis je alleen corpus maar je bedient wel een deel van oegstgeest. Bij corpus ligt toch al een halte aan andere zijde a44.
Meeste reizigers voor corpus & hilton lijken daarnaast via transferium te gaan.

De enigste logica voor de 37 is eigenlijk dat rijnsburg een bus heeft. Voor de rest is die lijn totaal onzinnig. De huidige route is overigens de route welke bij de start van arriva voorzien was en zo ook in de ovchip en omroep installatie zat in het begin. Heeft alleen nog paar jaar geduurd voordat alle beton er lag.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Ma 13 Jun 2016, 23:06

Zoals reeds gemeld is het Vervoersplan van Arriva voor ZHN 2017 al besproken in de Katwijkse raad, en met een beetje doorzettingsvermogen heb ik dit plan ook online gevonden: http://katwijk.notudoc.nl/cgi-bin/showd ... 94722_.pdf

Het is een flinke waslijst aan wijzigingen (document van 37 pagina's), ik heb geprobeerd de wijzigingen per lijn overzichtelijk te maken. Er komen drie wijzigingen in de dienstregeling aan: begin zomerdienst (al te vinden op www2.arriva.nl), einde zomerdienst en begin jaardienst 2017.

Wijzigingen per 4 juli 2016 (start vakantiedienstregeling)
- Lijn 56 Leiden – Roelofarendsveen – Leimuiden
De halte Sumatrastraat in Leiden (nu voor 183 & 365) wordt voortaan in beide richtingen aangedaan. Deze situatie geldt al per 23 mei, maar wordt per 4 juli in de dienstregeling verwerkt.
- Lijn 183 Leiden – Woubrugge – Alphen a/d Rijn
De nieuwe halte Kooiplein (bij de kruising Kooilaan - Willem de Zwijgerlaan) in Leiden wordt voortaan in beide richtingen aangedaan.
- (Belbus)lijn 184/584 Alphen a/d Rijn – Nieuwveen – Langeraar
Vanwege de lage bezetting vervallen alle ritten op één enkele vaste rit in de ochtendspits en één rit in de avondspits van deze lijn. De vervallen ritten worden overgenomen door de nieuwe buurtbuslijn 727.
- Qliner 365 Leiden – Leiderdorp (- Schiphol)
De nieuwe halte Kooiplein (bij de kruising Kooilaan - Willem de Zwijgerlaan) in Leiden wordt voortaan in beide richtingen aangedaan. De halte Sumatrastraat vervalt in beide richtingen (deze halte wordt per 4 juli aangedaan door de 56 & 183).
- Buurtbus 727 Ter Aar – Woubrugge – Langeraar
Deze lijn gaat vanaf circa 9:00 tot 18:00 uur een lusroute langs de vervallen route van lijn 184/584 rijden. De lijn begint officieel bij de halte Aardam in Ter Aar, en komt vervolgens langs Woubrugge (overstaphalte Kruisweg), Langeraar en Nieuwveen. In de middag wordt deze route in tegenovergestelde richting gereden. Voorlopig keert deze bus bij de eerste halte voor Woubrugge en rijdt binnendoor naar Langeraar, per dienstregeling 2018 moet de lijn over de N207 gaan rijden.

Wijzigingen per 21 augustus 2016 (einde vakantiedienstregeling)
- Lijn 175 Rotterdam Alexander – Zevenhuizen – Waddinxveen
Vanwege de herinrichting van de N219 bij Nesselande en de parallelweg daarvan, wordt de route van lijn 175 licht gewijzigd: deze lijn rijdt voortaan net als de Qliner 383 via de N219 tussen Nesselande en Zevenhuizen. De haltes Middelweg, Zuideinde 8a, Kratonlaan en Dorpsstraat vervallen. Hiervoor in de plaats komen twee nieuwe haltes: Leontienhuis (vlakbij de N219 in Zevenhuizen) en Zevenhuizen Dorp (t.h.v. de Noordelijke Dwarsweg).
- Qliner 383 Krimpen a/d IJssel – Zevenhuizen – Den Haag
De nieuwe halte Zevenhuizen Dorp wordt voortaan in beide richtingen aangedaan. Het is onbekend of andere haltes in Zevenhuizen komen te vervallen.

Wijzigingen per 11 december 2016 (dienstregeling 2017)
Stadsdienst Gouda
De huidige stadsdienst Gouda kent een gemiddelde snelheid van 17,5 km/u en een kostendekkingsgraad van 22,2% qua reizigersopbrengsten. Om deze reden wordt de stadsdienst geherstructureerd: op verschillende trajecten worden lijnen gestrekt en vervallen een aantal haltes. De stadslijnen gaan op het station na twee minuten stilstand doorrijden als een andere stadslijn, waardoor verschillende delen van de stad met elkaar verbonden worden. Er wordt een nieuwe lijn ingesteld:
- Lijn 2 Gouda Station – Korte Akkeren – Westergouwe
Deze nieuwe lijn gaat tweemaal per uur rijden, en is in de spits gekoppeld aan de spitslijn 6 naar het Gouwe Park.

Stadsdienst Alphen a/d Rijn
Ook de stadsdienst Alphen wordt geherstructureerd, met een gemiddelde snelheid van 20 km/u en een kostendekkingsgraad van reizigersopbrengsten van 23%. Ook in Alphen a/d Rijn worden verschillende routes gestrekt en vervallen een aantal haltes. Verder sluiten de stadslijnen voortaal beter aan op de treinen.
- Lijn 1 & 2 Stadsdienst Alphen a/d Rijn
Het busstation Herenhof wordt gesloten. De bussen rijden voortaan rechtdoor over de Horstenweg. In Ridderveld-Oost worden de haltes in de wijk vervangen door één centrale halte op de Veldbloemweg. In het westen van de stad wordt de route verlegd via het vogelpark Avifauna. Deze lijnen rijden voortaan de hele dag, alle dagen van de week dezelfde route.
- Lijn 3 & 4 Stadsdienst Alphen a/d Rijn
In het oostelijk deel van de Rijnhaven volgen de stadslijnen voortaal de route van lijn 165, een gestrekte route over Eikenlaan.

Stadsdienst Leiden
Geen grote wijzigingen dit jaar. Een herstructurering van de stadsdienst is momenteel niet noodzakelijk en onderwerp van verder onderzoek. Vanwege de werkzaamheden aan de centrumroute in Leiden en de parkeergarage Garenmarkt moeten de lijnen 2, 4, 45 en 400 omrijden via de Geregracht en het Levendaal en krijgen naar verwachting een minuut extra rijtijd.

Streekdienst
- Lijn 30 Leiden – N206 – Katwijk Estec
Vooruitlopend op het invoeren van de R-netformule op de lijnen tussen Leiden en Katwijk, wordt de ringlijnconstructie in Katwijk verbroken. Lijn 30 blijft de oude route rijden, maar keert bij de halte Estec op zichzelf. De halte Ehrenfestweg wordt ook richting Katwijk in gebruik genomen. In de spits gaat deze lijn 5× per uur rijden, in het dal 4× en in de avond en weekend 2× per uur. De vertrektijden worden afgestemd op lijn 31 tussen Leiden Centraal en Katwijk Raadhuis.
- Lijn 31 Leiden – N206 – Katwijk Vuurbaak
Lijn 31 rijdt voortaan via de tweede HOV-as in Katwijk: vanaf de halte Raadhuis over de Zeeweg en de Tramstraat naar de Boulevard en heeft als eindbestemming de halte Vuurbaak. Totdat de bussen hier kunnen keren, rijdt lijn 31 door naar de eerstvolgende rotonde (Parklaan) en doet hierbij de halte Drieplassenweg ook aan. De halte Ehrenfestweg wordt ook richting Katwijk in gebruik genomen. De frequentie wordt gelijk aan die van lijn 30.
- Lijn 37 Leiden – Rijnsburg – Katwijk Vuurbaak
Lijn 37 rijdt tussen Leiden en Katwijk Raadhuis volgens de huidige route, en rijdt daarna via de Biltlaan, Estec, Melkweg en de Boulevard naar de halte Vuurbaak, waar deze lijn verder rijdt als lijn 38. De frequentie gaat de gehele dag omlaag naar 1× per uur – de korte ritten tot het Raadhuis komen te vervallen.
- Lijn 38 Leiden – Valkenburg – Katwijk Vuurbaak
De halte Ehrenfestweg wordt ook richting Katwijk in gebruik genomen.
- Lijn 90 Den Haag – Katwijk – Lisse
Wegens een herinrichting van het centrumgebied wordt de route in het centrum van Lisse licht aangepast, de halte Hyacinthenstraat komt te vervallen. Deze lijn gaat rijden via de Gladiolenstraat en de Laan van Rijckevorstel, met een nieuwe halte Haven (Gladiolenstraat) en de bestaande halte Vuursteeglaan wordt ook opgenomen in de dienstregeling van lijn 90.
- Lijn 194 Rotterdam Capelsebrug – Lekkerkerk – Bergambacht
Tussen Rotterdam Capelseburg en Lekkerkerk gaat op ma-vr overdag de frequentie omhoog naar 2× per uur. Na 20:00 uur komen alle ritten tussen Bergambacht en Lekkerkerk te vervallen en rijdt deze lijn alleen tussen Rotterdam en Lekkerkerk. Te Lekkerkerk is deze lijn ’s avonds gekoppeld aan lijn 196 via Oudekerk a/d IJssel naar Rotterdam. Op zondagen rijdt deze lijn een uursdienst tussen Rotterdam en Lekkerkerk (ook gekoppeld aan lijn 196) en een twee-uursdienst tussen Lekkerkerk en Bergambacht.
- (Belbus)lijn 196/596 Gouda – Ouderkerk a/d IJssel – R’dam Capelsebrug
Op zondag overdag worden de belbusritten 596 omgezet in vaste ritten 196 tussen Rotterdam Capelsebrug en Oudekerk a/d IJssel. Het traject Oudekerk a/d IJssel – Gouda blijft ’s avonds en op zondag rijden als belbus 596. In de avonduren (na 20:00 uur) is deze lijn te Lekkerkerk gekoppeld aan lijn 196 via Krimpen a/d Lek naar Rotterdam. Op zondag rijdt deze lijn eenmaal per twee uur tussen Rotterdam en Lekkerkerk, gekoppeld aan lijn 194.
- Spitslijn 221 Leiden – Katwijk ’t Heen – Noordwijk
Lijn 221 rijdt voortaan via de halte Universiteitsterrein op het BioSciencepark in Leiden, in plaats van via de Verbeekstraat.
- Spitslijn 250 Leiden – A44 – Lisse
Lijn 250 rijdt voortaan net als lijn 221 over de Zernikedreef en de Einsteinweg over het BioSciencepark in Leiden, in plaats van over de Plesmanlaan. De haltes Naturalis, Verbeekstraat en Ehrenfestweg komen te vervallen. De haltes Darwinweg, Zernikedreef, Trambaan en Universiteitsterrein worden in beide richtingen aangedaan.
- Spitslijn 292 R’dam Capelsebrug – Krimpen a/d IJssel – Lekkerkerk
De frequentie op deze lijn wordt verminderd vanwege het uitbreiden van de frequentie op lijn 194. De halte Busstation in Krimpen a/d IJssel vervalt voor deze lijn.
- Spitslijn 293 R’dam Capelsebrug – Krimpen a/d IJssel
De frequentie op deze lijn wordt verminderd vanwege het uitbreiden van de frequentie op lijn 194. De halte Busstation in Krimpen a/d IJssel vervalt voor deze lijn.
- Spitslijn 294 Krimpen a/d Lek – Lekkerkerk – Gouda
De enige rit op deze lijn vertrekt voortaan 10 minuten eerder en rijdt na Gouda door als lijn 178 richting Mammoet en Bodegraven.

Qliners / R-net
- Qliner 361 Sassenheim – Lisse – Schiphol
Deze Qliner rijdt voortaan alleen nog tussen Schiphol en Sassenheim (het traject tussen Sassenheim en Noordwijk vervalt), dit traject wordt overgenomen door de verlengde Qliner 385. Op station Sassenheim rijdt Qliner 361 na enkele minuten door als Qliner 385 richting Noordwijk, Katwijk en Den Haag. Doordeweeks in de avonduren, op zaterdag en op zondag gaat de frequentie omlaag naar 1× per uur.
- Qliner 365 Leiden – Roelofarendsveen – Schiphol
Deze Qliner rijdt voortaan elk half uur van Leiden via de provinciale weg N445 naar Roelofarendsveen en Schiphol. De haltes Rietschans, Statendaalder, Alrijne Ziekenhuis en Munnikenbrug in Leiderdorp vervallen. De haltes Engelendaal en Leyhof (provincialeweg) in Leiderdorp worden toegevoegd. Reizigers vanuit Roelofarendsveen naar het Alrijne Ziekenhuis kunnen in negen minuten overstappen bij het haltepaar Rietschans/Engelendaal in Leiderdorp op de nieuwe Qliner 366. Deze lijn rijdt samen met lijn 56 een kwartiersdienst tussen Leiden en Roelofarendsveen.
- Qliner 366 Leiden – Leiderdorp Alrijne Ziekenhuis
Deze nieuwe Qliner rijdt elk kwartier over het vervallen traject van Qliner 365 tussen Leiden en Leiderdorp. Reizigers vanuit het Alrijne Ziekenhuis richting Roelofarendsveen kunnen in zeven minuten overstappen bij het haltepaar Engelendaal/Rietschans in Leiderdorp op Qliner 365.
- Qliner 385 Den Haag – Noordwijk – Sassenheim
Qliner 385 wordt verlengd van Noordwijk naar Sassenheim, en rijdt voortaan in Noordwijk een halve lus via de Beeklaan en de Van de Mortelstraat. Op station Sassenheim rijdt Qliner 385 na enkele minuten door als Qliner 361 richting Lisse en Schiphol. Doordeweeks in de avonduren, op zaterdag en op zondag rijdt deze lijn 1× per uur tussen Noordwijk en station Sassenheim.

Bel- en buurtbussen
- (Belbus)lijn 176/576 Ringlijn Zoeterwoude-Dorp
Vanwege de zeer lage bezetting (voor de vaste ritten 176 gemiddeld 0,3 reizigers per rit; voor de belbusritten 576 0,0 reizigers per rit) wordt deze lijn opgeheven. Reizigers kunnen gebruik maken van de R-nethaltes Zoeterwoude-Dorp en A4 P+R aan de N206. (Hiervoor moet een ontheffing aangevraagd worden bij de provincie, aangezien een zorginstelling hierdoor niet meer bediend wordt)
- (Belbus)lijn 196/596 Gouda – Ouderkerk a/d IJssel – R’dam Capelsebrug
Op zondag overdag worden de belbusritten 596 omgezet in vaste ritten 196 tussen Rotterdam Capelsebrug en Oudekerk a/d IJssel. Het traject Oudekerk a/d IJssel – Gouda blijft rijden als belbus 596.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

KM46
Berichten: 8075
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor KM46 » Di 14 Jun 2016, 10:46

@Thom69: Bedankt voor het plaatsen van de link naar het vervoersplan.

Naar dit plan was ik al een tijdje opzoek. Ik heb de informatie die ik hierin zocht inmiddels gevonden.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten