Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Za 03 Sep 2016, 17:59

Nee, de Haagse Busconcessies stad en streek gaan samengevoegd worden tot één busconcessie Haaglanden, zoals in Rotterdam ook gebeurd is.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Hainje » Za 03 Sep 2016, 18:01

Ah oké. :)
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor htm_tram » Ma 05 Sep 2016, 22:50

wolf schreef:Hoorde van de week wat over veolia haaglanden, weet alleen totaal niet of het waar is.

Het schijnt dat de chauffeurs van veolia geen nieuwe kleding meer krijgt en dat het veolia haaglandengebied naar connexxion over gaat in december.

Maar nogmaals, ik weet niet of het waar is.

Hoorde het van een collega op leiden, die had het weer van 3 chauffeurs van veolia.
Gelukkig voor mij dat er dan een uitzondering gemaakt word en dat er toch een kleding pakket is besteld ;-)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Za 01 Okt 2016, 10:56

Thom69 schreef:Een heel heel klein tipje van een onbekende sluier, in de nieuwsbrief van de Arriva Prestatiemonitor ZHN stond de volgende passage over verbeteringen in de reisinformatie (vooral over het busstation van Leiden Centraal):

Overigens zullen we de lijnnummering van de stadslijnen ook gaan verbeteren. We komen daar in de volgende nieuwsbrief op terug.


Het enige wat ik me dan kan bedenken is dat de stadslijnen op papier geknipt gaan worden, zodat bijvoorbeeld de nu doorgaande lijn 1 op Leiden Centraal geknipt wordt in lijn 1 en lijn 11 - we zullen het over een tijdje te horen krijgen!


Een kleine aanvulling hierop: een chauffeur wist me deze week te vertellen dat vanuit de stalling Gouda op de lijnen 186/187 alleen nog tot Leiden Centraal gereden gaat worden i.p.v. door naar Oegstgeest, en dat Leiden Centraal - Oegstgeest onder de stalling Leiden gaat vallen. Het ziet er inderdaad naar uit dat een aantal lijnen opgeknipt gaan worden en dat Oegstgeest een eigen stadslijn gaat krijgen per december. Vreemd genoeg is hierover niets te lezen in het Vervoerplan - is dit een last-minute beslissing geweest?
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

CamilleKreemers
Berichten: 2328
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor CamilleKreemers » Za 01 Okt 2016, 11:25

het kan zijn dat ze chauffeurswissels in de diensten gaan plaatsen, maar de bus wel door laten rijden als doorgaande lijn.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: RE: Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Za 01 Okt 2016, 11:31

Voor zover de chauffeur wist te vertellen, ging Leiden "dan een eigen lijntje rijden ofzo", Gouda zou op Centraal met de bus weer teruggaan naar Gouda. Maar een wissel zou ook kunnen, het fysiek opknippen betekent ook dat Oegstgeest de verbinding met het centrum van Leiden verliest, iets wat meestal niet zomaar geaccepteerd wordt.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 901
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor nvdw » Za 01 Okt 2016, 11:32

Dat zal vooruitlopen op de plannen voor de 186/187 als station Hazerswoude-Koudekerk open is. (Zie discussie een paar pagina's terug.) Daar was het idee al om het lijngedeelte Oegstgeest-Station-Centrum-Roomburg los te maken (dus niet simpelweg Oegstgeest-Station) en onder te brengen bij de stadsdienst. Aangezien het nog wel een paar jaar zal duren voordat er een trein in Hazerswoude stopt zullen die 186 en 187 het ritje Leiden-Gouda nog wel even moeten blijven maken. Maar dat hoeft Arriva niet te beletten de exploitatie wat gunstiger te maken.

sandertjo
Berichten: 86
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor sandertjo » Za 01 Okt 2016, 22:41

Vernieuwing TFT scherm in bus 7762. Een ander scherm wat betreft de reis en overstap informatie.
Werd tijd. De informatie is naar mijn mening soms onoverzichtelijk. Teveel info. Teveel reclame etc. Ben benieuwd

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Za 01 Okt 2016, 23:02

Is het scherm fysiek veranderd, of is er nieuwe software op geïnstalleerd waardoor de manier van reisinformatie veranderd is (andere lay-out, minder reclame, enz)?
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

sandertjo
Berichten: 86
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor sandertjo » Zo 02 Okt 2016, 19:22

Ik zou het je niet precies kunnen zeggen. Als het goed is mag ik er dinsdag mee op pad.

Gebruikersavatar
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 07 Dec 2012, 13:15

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor KVV » Wo 05 Okt 2016, 17:40

Al meer informatie over de lijn 147 (Alp-Uithoorn)?

sandertjo
Berichten: 86
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor sandertjo » Za 08 Okt 2016, 17:00

KVV schreef:Al meer informatie over de lijn 147 (Alp-Uithoorn)?


Welke informatie wil je weten?

sandertjo
Berichten: 86
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor sandertjo » Za 08 Okt 2016, 17:02

Thom69 schreef:Is het scherm fysiek veranderd, of is er nieuwe software op geïnstalleerd waardoor de manier van reisinformatie veranderd is (andere lay-out, minder reclame, enz)?


Het is wel degelijk veranderd. De volgende halte blijft getoond bij een reclame. En het scherm met haltes is veel overzichtelijker geworden. Groter lettertype ets. Hele andere lay-out

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Stefan » Za 08 Okt 2016, 23:10

Ben benieuwd wanneer het verder uitgerold gaat worden. Zeker in DAV zou het wel een fijne verwelkoming zijn, wij hebben immers maar 1 display in de bus...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Za 08 Okt 2016, 23:30

Ik vind het vreemd dat Arriva niet overal dezelfde software heeft voor de beeldschermen in de bus. In Rivierenland heeft men een totaal andere softwareversie dan DAV bijvoorbeeld, heel bijzonder.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4463
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor JWM » Zo 09 Okt 2016, 00:26

Waarschijnlijk is het zo ontstaan: Er is software voor de beeldschermen in de bussen wat niet helemaal lekker functioneert. Daarom wordt voor de volgende lading bussen niet dezelfde software gebruikt maar een ander systeem. Ook dat functioneert niet geweldig dus bij weer andere bussen komt er weer andere software in. enz. enz.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Tristan » Zo 09 Okt 2016, 10:11

Zo nu en dan verspreidt Arriva een enquête onder haar kwaliteitswaarnemers. Een paar maanden geleden ging de enquête onder andere over de kwaliteit en leesbaarheid van de beeldschermen.

Arriva past zich dus aan aan de wensen van de klant (lees: kwaliteitswaarnemers).
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Daniel » Zo 09 Okt 2016, 11:09

Suus schreef:Ik vind het vreemd dat Arriva niet overal dezelfde software heeft voor de beeldschermen in de bus. In Rivierenland heeft men een totaal andere softwareversie dan DAV bijvoorbeeld, heel bijzonder.

Is dat zo? DAV is nu grotendeels ook omgebouwd naar Albatros 2 en daarmee is eigenlijk alles bij Arriva wel een beetje hetzelfde geworden nu.
Het was inderdaad wel zo dat DAV eerst heel andere schermen had, maar rond de tijd dat Arriva DAV won was de versie die ze daar hadden juist nog de standaard binnen heel Arriva. De software is in de loop der tijd dus wel verder ontwikkeld, maar vervolgens eerst ingezet in de nieuw gewonnen gebieden en pas later uitgerold in gebieden die ze al hadden. Ergens vindt ik dat best logisch.

En zo gaat het ook wel met meer dingen: automatische lijnfilmbediening is er bv. in DAV ook pas later gekomen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31507
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Zo 09 Okt 2016, 11:27

DAV heeft Albatros 2 en nu gewoon een redelijk rechtaan systeem, Rivierenland heeft nog de oude schuine lijnstrip met perspectief.
Rame à l'approche

sandertjo
Berichten: 86
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor sandertjo » Zo 09 Okt 2016, 17:02

Wat betreft het nieuwe informatie scherm. Ik heb foto's. Maar heb geen idee hoe ik deze kan delen hier.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Zo 09 Okt 2016, 17:32

Even uploaden naar bijvoorbeeld Imgur. Daar krijg je na het posten via de opties ook de mogelijkheid om deze foto's zonder moeite te plaatsen op dit forum, door de functie voor BBcode te gebruiken.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor regenmaker » Ma 10 Okt 2016, 09:24

Suus schreef:DAV heeft Albatros 2 en nu gewoon een redelijk rechtaan systeem, Rivierenland heeft nog de oude schuine lijnstrip met perspectief.


Zelfde als Achterhoek, zelfs de Citea's hebben deze software.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Michael » Ma 10 Okt 2016, 13:52

Om even op het testen in te haken: Arriva test momenteel bij een aantal bussen in Brabant (waarvan 5 bussen in Breda, 3 stad en 2 streek) ook nieuwe Albatros software. Reageert sneller en de tijdhaltes worden op het scherm bij de haltes weergegeven doormiddel van een rode T.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Thom69 » Vr 21 Okt 2016, 18:36

sandertjo schreef:
Thom69 schreef:Is het scherm fysiek veranderd, of is er nieuwe software op geïnstalleerd waardoor de manier van reisinformatie veranderd is (andere lay-out, minder reclame, enz)?


Het is wel degelijk veranderd. De volgende halte blijft getoond bij een reclame. En het scherm met haltes is veel overzichtelijker geworden. Groter lettertype ets. Hele andere lay-out


En hierbij dan wat foto's van de nieuwe lay-out, het is inderdaad onherkenbaar veranderd.
https://goo.gl/photos/ypZHK8rqsVPWNsse9

Alhoewel, helemaal onherkenbaar... Wanneer er minder haltes tot de eindhalte zijn dan het scherm zou kunnen tonen, wordt de eindhalte nog altijd herhaald (Station - Station - Station). :')
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1985
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Chrysa » Vr 21 Okt 2016, 23:50

Dat de eindhalte herhaald wordt is slordig, maar oke. Maar hoe dat systeem dan 6x Station toont met allemaal verschillende tijden zal ik nooit begrijpen.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast