Pagina 97 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 21:31
door dylanwild94
Niet eens een rode sticker op de haltepalen. :X

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 21:55
door busfanNL
Pfff jemig. :? Ver Rnet die lijn dan niet. :N

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 21:57
door Chrysa
Ik dacht dat op die lijn alleen Citea's zouden rijden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 22:03
door dylanwild94
Wat ik begrepen heb 4 volvo en 4 citea's

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 22:45
door Daelea
Lijn 497 lijkt iets te voorbarig gepland te zijn, aangezien de haltes nog niet (volledig) omgebouwd zijn. Dit staat wel op de planning, zo te zien voor juni 2018. Daarnaast zorgt deze vertraging er ook voor dat de halte Bergambacht Noord nog niet aangedaan kan worden, de bus rijdt nu nog door Bergambacht heen en stopt bij de oude halte Molenlaan. Deze is week is ook de eindhalte in Schoonhoven nog niet in gebruik (ook nog niet af?) :')

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 06:16
door Suus
Arriva had al aangegeven dat de halte Schoonhoven Centrum/Veer waarschijnlijk pas in het tweede kwartaal in gebruik genomen kan worden. Er heeft al heel lang geen bus meer gestopt dus alle halteinfrastructuur zal wel verdwenen zijn.
busfanNL schreef:Weer afbreuk van het netwerk. Ik zie niet eens een digitaal Bord met klok. :? En waar zijn de abri's en prullenbakken en glazen schermen aan de achterkant. Kortom gewoon weer jammer. (A)
Ik snap de klacht niet. Bij de halte die Dylan op de foto heeft gezet staat een Zuid-Holland abri, een Zuid-Holland prullenbak en zit een display met actuele vertrektijden in het bord met vertrekstaten

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 09:15
door busfanNL
Ja maar er moet R-NET abri, R- NET prullenbak en Rnet klok en Rnet digitale vertrektijden bord staan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 16:07
door Tristan
busfanNL schreef:Weer afbreuk van het netwerk. Ik zie niet eens een digitaal Bord met klok. :? En waar zijn de abri's en prullenbakken en glazen schermen aan de achterkant. Kortom gewoon weer jammer. (A)
Er is nog veel onaf op dit R-Nettraject.

Haltes Schoonhoven Centrum/Veer en Bergambacht Noord zijn nog niet gebouwd. Hierdoor rijdt de 497 nog steeds de 'oude' route door Bergambacht, maar doet alleen halte Molenlaan aan.

De haltes Schoonhoven Oost (het oude Lopikerplein(/De Toren)) worden momenteel nog verbouwd. Er rijden (tenminste, vanmorgen nog) ook nog Bravobussen op deze lijn.

Vandaag twee keer mogen reizen met de 497. Naar Gouda in de omgebouwde Citea 8802 en naar Schoonhoven met de nieuwe Volvo 7766.

De Citea:
- Zittingen zijn oncomfortabel: de rugleuning is niet prettig.
- Bij de zittingen zijn USB-poortjes geplaatst, maar wel onhandig dat, met name, lange mensen hun knieƫn er tegen kunnen stoten als zij te snel opstaan of gaan zitten.
- Wel goed is dat er nu iets meer beenruimte is ten opzichte van de oude situatie

De Volvo:
- Luxe, zeer comfortabele touringcarstoelen
- USB-poortjes die goed in de zijwand zijn weggewerkt
- Inklaptafeltje bij de meeste zittingen, waar je je laptop of iets dergelijks op kan laten rusten
- Mooi groot STOP-licht
- Zeer ruime beenruimte
- Voorlopig minpuntje: de schermen geven nog niet goed aan wat de volgende halte(s) zijn. Nu staat er een poppetje in een bushokje, een aantal (maximaal vier) witte vlakken met rood kruis (hier hadden de haltenamen moeten staan) en een finishvlag

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 17:49
door Daniel
Bravobussen op 497?? Wat bedoel je daar nu mee, want neem aan dat er geen Brabantse wagens op rijden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 17:51
door Daelea
Het gaat om de oude ambassadors die tijdelijk in ZHN rijden, ik geloof met nummer 0085? Het is geen Bravo-uitvoering maar de oude Noord-Brabant roodwitte kleuren. Ook 0087 rijdt op deze lijn, dat is een blauw-beige Arriva-ambassador met volgens mij nog een Connexxioninterieur.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 17:58
door dylanwild94
de Arriva 50 tot 53 die hebben de Brabantse kleuren en rijden in ZHN. :wink: De 2 bussen die jij noemt zijn hebben de normale Arriva kleuren en zijn ex Connexxion MAXX Amersfoort bussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 17:59
door Daelea
Ah, ik had het even niet heel scherp meer :) De 50-53 heb ik al even niet meer gezien geloof ik, maar zowel de 0085 als 0087 (beide ex-MAXX?) reden inderdaad op lijn 497 vanochtend.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 18:03
door Suus
De 52 rijdt nog vanuit Gouda, die heb ik afgelopen woensdag nog gezien.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 18:38
door dylanwild94
Gisteren ook 1 zien rijden op lijn 195.
Thom69 schreef:Ah, ik had het even niet heel scherp meer :) De 50-53 heb ik al even niet meer gezien geloof ik, maar zowel de 0085 als 0087 (beide ex-MAXX?) reden inderdaad op lijn 497 vanochtend.
ja de 3 bussen 0085-0086 zij allemaal ex MAXX.
0085= ex Connexxion 4241
0086= ex Connexxion 4242
0087= ex Connexxion 4243

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 21 dec 2017, 16:44
door Daelea
Arriva is (in elk geval) hier in ZHN begonnen met een nieuwe toevoeging aan de halteinformatie: naast de vertrekstaten, een streekkaart en een stadskaart hangt er nu ook een omgevingskaartje waar de omliggende straten en buslijnen opstaan.
Hieronder een voorbeeld van een R-nethalte (waar geen streekkaart hangt overigens). Let bij de foto van de omgevingskaart trouwens op de prachtig geplaatste pijl van "Hier bent u", bijna goed :')AfbeeldingAfbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 30 jan 2018, 12:02
door Daelea
De laatste maand zie ik 's ochtends vaak op lijn 20 (Leiden > Noordwijk) ofwel de gelede Citaro 227 ofwel een Volvo (Qliner of R-net) rijden. Het betreft dan de ritten die om 7:41 en 7:56 vertrekken vanaf Leiden Centraal - vervolgens rijden deze bussen dan als lijn 21 terug naar Leiden om om 8:51 en 9:04 weer op Centraal aan te komen. Ik weet dat de as Leiden - Noordwijk druk is, maar zijn dat niet vooral de ritten die eerder in Leiden aankomen? De 227 kwam vanochtend nagenoeg leeg aan in Leiden. Ziet iemand de logica?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 30 jan 2018, 12:14
door Roeland
Arriva optimaliseert nogal eens omlopen, waarbij reizigers een mooie bijkomstigheid zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 30 jan 2018, 12:26
door dylanwild94
MAT ritten moet arriva zelf betalen. Dus als je omlooptechnisch je gelede bus op de drukke heen rit op een lijn terug kan sturen naar leiden en dan laten indrukken bespaart dat ook duiten. :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 30 jan 2018, 13:46
door Daelea
Logische argumenten, ware het niet dat zowel de 20 naar Noordwijk en de 21 naar Leiden naar mijn idee vrij rustig zijn. De 227 werd toen deze net in Leiden was, ingezet op de spitsritten naar het Biosciencepark. Het gaat dus om een bus die (volgens mij) Leiden als standplaats heeft, die een rustige rit heen en weer naar Leiden rijdt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 30 jan 2018, 21:20
door nvdw
Zonder in detail te treden: die ritten zitten in vrij compacte omlopen die na de ochtendspits weer terugkomen op de stalling. Waarschijnlijk zijn er een paar gewone Citea's te weinig, en blijven de bussen die er eigenlijk niet op horen (die gelede en die Volvo) niet de hele dag rondjes rijden.

Die gelede bus zal wel als reserve staan opgesteld, net als Arriva in Alblasserdam nog steeds de 7809 heeft staan. De korte ritten van Leiden Centraal naar de campus zitten gewoon in een streekbusomloop, daar komt die Citaro niet meer aan te pas.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 07:24
door Daelea
Ah, helder antwoord, dank! Ik kon er al geen logica achter vinden. Wel jammer trouwens, ik vond het wel een lekkere bus, die 227 op weg naar de campus. Is het bekend of deze wel in Leiden blijft, nu hij dus eigenlijk meedraait op een reguliere omloop (en dus de toegevoegde waarde van een gelede bus vrij klein wordt)?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 10:30
door WSM

Code: Selecteer alles

Omloop 68??
MAT		LdGar	0738	LdCS	0741 ?
20	1027	LdCS	0741	NwDui	0816	
21	1028	NwDui	0816	LdCS	0851	
20	1047	LdCS	0856	NwDui	0930	
21	1048	NwDui	0930	LdCS	1000	
MAT		LdCS	1000	LdGar	1003 ?
(MAT-tijden bij benadering)
Op basis van kv6-data lijkt deze omloop 'vast' met een Volvo te rijden.

Code: Selecteer alles

Omloop 6817
MAT		LdGar	0611	LdCS	0614	?
30	1011	LdCS	0614	KwEst	0634	
30	1012	KwEst	0634	LdCS	0654	
31	1029	LdCS	0700	KwVuur	0722	
31	1030	KwVuur	0722	LdCS	0751	
20	1031	LdCS	0756	NwDui	0832	
21	1032	NwDui	0832	LdCS	0904	
MAT		LdCS	0904	LdGar	0907	?
(MAT-tijden bij benadering)
In de kv6-data die ik bewaard heb zie ik op deze omloop gewoon een Citea.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 13 feb 2018, 16:06
door MightyMike
De 227 rijd vooralsnog op de meest rustige spitsritten die er zijn... Vanmorgen kon ik hem in Noordwijk vastleggen...


https://www.flickr.com/photos/100343177 ... ed-friend/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 13 feb 2018, 17:56
door Daelea
Arriva lijkt sowieso een beetje te spelen met de inzet in de ochtend, ik zag gisteren dat op Leiden Centraal een stadsbus die klaar stond voor lijn 5 naar Voorschoten uitgewisseld werd voor een R-net Volvo die de stadslijn ging rijden. Noot, deze stadslijn is in de ochtend erg druk met middelbare scholieren en mbo-studenten. Echter, de rit van een half uur eerder is nog vele malen drukker....

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 15 feb 2018, 19:39
door sandertjo
In Alphen a/d Rijn rijd nu tijdelijk (in verband met vele schades) de 0085 rond. Deze zal naar verwachting van ma/vr ingezet worden op lijn 470

7:24 Alphen - schiphol
8:12 Schiphol - Alphen

Om vanaf daar weer terug naar de stalling te gaan, en voor de rest van de dag binnen te blijven.

Dit is echter de theorie.......