Pagina 100 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 20:30
door sirvinniei
Hopelijk dan geen nachtlijntarief?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 21:11
door Z2N
Dat zou een vreemde zet zijn, want de huidige tarieven werken meer dan prima (volle bussen 's nachts om vier uur naar Schiphol). Het opnieuw bedienen van het Brugrestaurant rectificeert de fout die is gemaakt bij de omzetting naar rode bussen, omdat het daar aanwezige hotel anders geen busbediening heeft (de hotelpendels rijden niet 's nachts). Nu alleen nog de halte Zoutmanstraat/Avifauna terug (lijn 470 rijdt nu twee kilometer zonder haltes binnen Alphen), en de situatie is bijna weer zoals hij hoort. (A)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 22:14
door bartjemestrom
Lijn 45 schreef:Wat is er met de Ambassadors uit de 5x en 16x-reeksen gebeurd toen ze niet meer nodig waren voor de Keukenhof?
Naar verluid staan die ontstickerd in Meppel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 22:56
door sirvinniei
Z2N schreef:Dat zou een vreemde zet zijn, want de huidige tarieven werken meer dan prima (volle bussen 's nachts om vier uur naar Schiphol). Het opnieuw bedienen van het Brugrestaurant rectificeert de fout die is gemaakt bij de omzetting naar rode bussen, omdat het daar aanwezige hotel anders geen busbediening heeft (de hotelpendels rijden niet 's nachts). Nu alleen nog de halte Zoutmanstraat/Avifauna terug (lijn 470 rijdt nu twee kilometer zonder haltes binnen Alphen), en de situatie is bijna weer zoals hij hoort. (A)
Want we moeten toeristen naar Avifauna brengen?
Wat voor volk zit er eigenlijk in 470? Forenzen? Werkenden op Schiphol? Toeristen? Studenten?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 08 jun 2018, 23:21
door Z2N
De 470 vervoert vooral forenzen naar Schiphol en Amsterdam en in mindere mate studenten naar Amsterdam, scholieren naar Alphen en vliegtuigpassagiers van/naar Schiphol. Dat de stop Avifauna heet is niet zo relevant, er wonen zo'n 5000 in een radius van 700 meter rond die halte, die dus nu geen directe verbinding met Schiphol meer hebben. :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: za 09 jun 2018, 00:01
door sandertjo
Nou.... Neem van mij aan. De 470 vervoert echt de meest uiteenlopende type mensen. Het mooiste is als je al die verschillende soorten in één bus hebt zitten. Complete chaos.
Over nacht tarief kan ik duidelijk zijn. Die wordt NIET berrekend.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 16:35
door dylanwild94
Dus het lijn nummer wordt alleen maar veranderd om bij het Brugrestaurant te mogen/kunnen stoppen. :') _O- :') _O-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 16:56
door Hainje
Dus niet alleen hobbyisten hebben soms last van systeemautisme!? :shock:

(Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 17:12
door Suus
Ik ken er wel meer hoor. Bij GVB zou dit ook gebeuren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 17:18
door IC140
Oh, dus volgend jaar wordt het 570 omdat het systeem niet overweg kan met het nieuwe nummer?;-)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 17:20
door dylanwild94
Jij de bus blijft dan te lang voor de negenogen staan. :mrgreen: :')

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 13 jun 2018, 00:17
door WN4401
Of het veel gaat opleveren dat we gaan stoppen bij het Brugrestaurant... na 00u is de loopbrug gesloten. Sta je dan komende vanaf Schiphol. En na 00u stopte je er eigenlijk al nooit... Ja de verdwaalde toerist die niet weet dat de loopbrug 's nachts gesloten is. En of ik het gemist heb? Nee... vrachtwagens staan overal fout geparkeerd :roll:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 09:38
door bartjemestrom
Krijg net te horen dat de concessie met 2 jaar verlengd wordt tot 11 december 2022.

Vanaf september 2019 gaan op de stadsdienst van Leiden 23 elektrische bussen rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 09:51
door Daelea
Klinkt goed, heb je hier ook een bron van, of is het vooralsnog interne informatie?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 10:45
door sandertjo
Thom69 schreef:Klinkt goed, heb je hier ook een bron van, of is het vooralsnog interne informatie?
Uhm... Interne bron... Nou... De taart smaakte lekker :D

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 11:01
door Daelea
:?: :X

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 11:18
door Z2N
Hopelijk is dit dan het einde van die verdomde Hybrides uit de Connexxion-tijd, die zijn echt helemaal uitgeleefd. :)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 11:27
door Roeland
Het staat nu op de site van de provincie:
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... 06/arriva/
Jammer dat de provincie geen extra ritten heeft geregeld in ruil voor de verlenging (daar lees ik tenminste niets over). Toen 3 jaar geleden Amstel-Meerlanden werd verlengd, had de Stadsregio, als tegenprestatie, meer ritten op de drukke lijnen afgesproken met CNX.
Zoiets hadden ze in ZHN ook kunnen doen, lijkt mij.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: za 23 jun 2018, 11:52
door Daelea
Vanaf 26 augustus krijgt Leiden een nieuwe buslijn erbij: lijn 10 (Oegstgeest, Corpus - Leiden Centraal - Leiden, Centrum // oftewel, een rondje Leidse musea), volgens OVinfo. Lijn 10 gaat rijden op dinsdag t/m zondag, elke 20 minuten tussen 10:00 en 16:30.

De lijn gaat rijden langs de haltes:
> Oegstgeest, Corpus (halte lijn 37)
> Leiden, Darwinweg/Naturalis (lijn 43/221/250)
> Leiden, Centraal
> Leiden, Steenstraat
> Leiden, Doelenbrug (bij Rijksmuseum voor Oudheden)
> Leiden, Jan van Houtkade (lijn 1/3)
> Leiden, Breestraat (Stadhuis)
> Leiden, Nieuwe Beestenmarkt (Molenmuseum)
> Leiden, Centraal
> Leiden, Darwinweg/Naturalis
> Oegstgeest, Corpus
(voor een kaart met de route, zie https://drive.google.com/open?id=1qmdQE ... sp=sharing)

Een rondje duurt 37 minuten, met een 20-minutendienst betekent dat dat er minstens 2 bussen voor nodig zijn. Gezien de route en het feit dat de lijn in OVinfo als 'Servicebus' staat aangemerkt, mogen we aannemen dat de lijn met 8-persoonsbusjes wordt uitgevoerd. Ik heb begrepen dat Arriva de opvolger van de 'T-rextreintjes' van Naturalis ging rijden (lijn 10 dus) en dat dit eventueel met de oude buurtbussen (de Fiat Ducato's) uit ZHN gaat gebeuren - maar dit is van horen zeggen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 26 jun 2018, 19:33
door Daniel
Arriva en Volvo ondertekenen contract voor volledige elektrificatie stadsdienst Leiden
Donderdag 28 juni a.s. ondertekenen Arriva en Volvo het contract voor de productie van een compleet elektrische busvloot voor de stadsdienst in Leiden. Hiermee zet Volvo voet aan wal in Nederland met volledig schoon en stil busvervoer.
Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland besloten onlangs om de huidige concessie van het openbaar vervoer in Zuid-Holland Noord met twee jaar te verlengen. Arriva blijft tot 11 december 2022 het busvervoer in de regio verzorgen. De verlenging van de concessie biedt de mogelijkheid om een flinke kwaliteitsslag te maken. Per september 2019 wordt de volledige stadsdienst in Leiden verduurzaamd door de inzet van elektrische bussen.

Bron: Persuitnodiging Arriva

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 26 jun 2018, 19:36
door regenmaker
Dat is echt goed nieuws. Dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk betekenen dat er een vloot Volvo 7900 electric onze kant op komt. *bus*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 26 jun 2018, 19:46
door Lijn 45
Kunnen ze alleen bij de stalling worden opgeladen of zal dat ook op de eindpunten van de lijnen gaan gebeuren?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: di 26 jun 2018, 20:01
door zone2000
Lijn 45 schreef:Kunnen ze alleen bij de stalling worden opgeladen of zal dat ook op de eindpunten van de lijnen gaan gebeuren?

het duurt nog een jaar voordat ze er uberhaupt zijn :roll:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: do 28 jun 2018, 21:09
door Daniel
Aldus een nieuw persbericht van Arriva…
Arriva schreef:De bussen hebben een batterijcapaciteit van 200 kWh en zijn 80% energiezuiniger dan vergelijkbare dieselbussen. De vloot zal worden geladen door vier OppCharge laadpalen welke door ABB geleverd worden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: ma 09 jul 2018, 18:18
door Flitskikker
Waarom zijn alle DRIS'en op busstation Alphen weggehaald? Er staan zelfs geen haltebordjes meer, behalve bij de calamiteitenhalte (met zo'n mini-DRIS eraan).