Pagina 110 van 112

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 22 jul 2019, 02:52
door WN4401
Roeland schreef:
Lucsroof schreef:Ik wist niet dat een Qliner soms ook lijn 90 naar Lisse doet


Op eindpunt Den Haag CS heeft Arriva (behalve lijn 90) geen andere streeklijnen, maar wel Q-liners (385, 386). Dus uitwisseling van lijn 90 met een Q-liner is voor Arriva makkelijker dan met een reguliere bus.


380, 381, 383 :lol:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 22 jul 2019, 08:46
door Daniel
Wassenaar wel, maar lijn 90 niet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 17:50
door Lucsroof
WN4401 schreef:
Roeland schreef:
Lucsroof schreef:Ik wist niet dat een Qliner soms ook lijn 90 naar Lisse doet


Op eindpunt Den Haag CS heeft Arriva (behalve lijn 90) geen andere streeklijnen, maar wel Q-liners (385, 386). Dus uitwisseling van lijn 90 met een Q-liner is voor Arriva makkelijker dan met een reguliere bus.


380, 381, 383 :lol:


En samen met Connexion en straks met EBS 45

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 22:16
door KM46
Gelijk met de dienstregeling wijzigen in de gemeente Zuidplas heeft er ook een zonewijziging plaats gevonden. Het deel van zone 5460 dat binnen de bebouwde kom van Rotterdam (Nesselande) viel is gewijzigd naar de Rotterdamse zone 5321.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 05 aug 2019, 15:30
door wolf
Iemand een ontstickerde museumlijnbus hebben ???

https://www.bus-store.com/nl/zoeken/det ... 2955311041

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 01 sep 2019, 13:06
door Thom69
Vanaf vandaag rijden in Leiden ook lijn 5 & 6 met elektrische Volvo's, waarmee nu de hele stadsdienst elektrisch is. Zo te zien zijn ook alle Volvo's binnen, de 4823 rijdt vandaag mee op o.a. lijn 3.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 12 sep 2019, 11:34
door Roeland
Hoe gaat het met de in juli gewijzigde Zuidplas-lijnen 175, 382 en 383?
Worden die lijnen een beetje goed gebruikt door de reizigers, en loopt de aansluiting op station Bleizo naar wens?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 12 sep 2019, 16:02
door luka23
De 383 rijdt in Capelle altijd wel met wat reizigers, maar heb hem overdag nooit echt stampvol meegemaakt.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 12 sep 2019, 20:40
door Etienne
De aansluiting op lijn 175 / 382 v.v. bij P+R Waddinxveen schijnt nogal eens mis te lopen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 13 sep 2019, 08:55
door Roeland
Etienne schreef:De aansluiting op lijn 175 / 382 v.v. bij P+R Waddinxveen schijnt nogal eens mis te lopen.

Bedoel je de aansluiting vanuit Moerkapelle naar Gouda? Moet je dan daar in dat niemandsland overstappen? Dan kun je toch beter in Waddinxveen de trein naar Gouda nemen, zou ik zeggen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 14 sep 2019, 21:13
door Etienne
Die bedoel ik dus; richting Gouda/Waddinxveen is er maar één minuut en omgekeerde vier minuten, houdt niet echt over dus.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 12:49
door Roeland
Het concept vervoerplan ZHN 2020 (versie juni 2019) staat op de site van de gemeente Alphen:
klik
Belangrijkste wijzigingen:
- snellere route lijn 3+4 in Alphen, belbus lijn 5 naar Archeon
- nieuwe lijn 256 om in ochtendspits lijn 56 te ontlasten
- nieuwe lijn 247 om in spits lijn 147 te ontlasten
- Gouda: uitbreiden lijn 2. lijn 6 vervalt.
- lijn 295 (Capelle - Utrecht) rijdt veel vaker
- meer ritten op lijn 30-31 (Leiden - Katwijk)
- inkorten lijn 37 en 38 in Katwijk
- lijn 187 wordt gesplitst in 3 delen: 187 (Boskoop - Leiden CS via snelle route), 7 (Leiden CS - Roomburg / Heineken) en 8 (Leiden CS - Oegstgeest)
- lijn 386 (Oegstgeest - Den Haag) vervalt, lijn 385 (Sassenheim / Noordwijk - Den Haag) rijdt vaker
- lijn 186 (Boskoop - Gouda) vervalt (volgens mij komt de (niet zo duidelijke) tekst op blz. 32 daarop neer)

Samengevat: een aantal rustige lijnen vervalt (186, 386) of wordt ingekort (37+38), om meer te kunnen rijden op drukke lijnen (30/31, 295 en 385).
Daarnaast worden een aantal (spits)verbindingen in het Groene Hart sneller (187, 247, 256).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 15:35
door Z2N
Voor Alphen alleen maar goed nieuws: de stadsdienst in Kerk en Zanen is momenteel voor niemand echt bevredigend, en dit lijkt een goede eerste stap. Uiteindelijk hoort Archeon gewoon een volledige busdienst te krijgen. Dat de 147 toe is aan meer capaciteit is zeer duidelijk (nu regelmatig staplaatsen in de spits), en dat de bussen nog niet uit het centrum verdwijnen is natuurlijk erg goed.

Wel verliest de 182 zijn fotogenieke route door Hoogmade. -o-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 15:54
door Meltrain
Roeland schreef: - snellere route lijn 3+4 in Alphen, belbus lijn 5 naar Archeon

Volgens mij is lijn 5 een vaste lijn, al staat in de titel wel "Arriva Vlinder". Ik denk dat dat een foutje is, want de alinea erna gaat ook al over de Arriva Vlinder.
Verder zijn de tekst en de dienstregelingtabellen bij lijn 3 en 4 het oneens over welke lijn 's ochtends en welke lijn 's middags rijdt. :')

- nieuwe lijn 247 om in spits lijn 147 te ontlasten

De route van deze lijn is mij niet helemaal duidelijk.

- lijn 186 (Boskoop - Gouda) vervalt (volgens mij komt de (niet zo duidelijke) tekst op blz. 32 daarop neer)

Deze lijn is in juli vervangen door de lijnen (5)86 en (5)87.
Zie ook de Wiki: Dienstregeling concessie Zuid-Holland Noord 2019#Wijzigingen vanaf 14 juli 2019

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 16:18
door Daniel
Overigens komen de nieuwe ritten van 295 grotendeels in de plaats van ritten 195, die ook de details in het plan van Syntus Utrecht.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 16:36
door Roeland
Daniel schreef:Overigens komen de nieuwe ritten van 295 grotendeels in de plaats van ritten 195, die ook de details in het plan van Syntus Utrecht.

Ja, maar de 295 gaat overdag 4x/uur rijden en in het weekend 2x/uur. Nu rijdt de 195 volgens mij een lagere frequentie dan straks de 295.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 16:39
door Roeland
Meltrain schreef:
- nieuwe lijn 247 om in spits lijn 147 te ontlasten

De route van deze lijn is mij niet helemaal duidelijk.

Als ik het goed heb begrepen: grotendeels hetzelfde als de 147, maar dan niet door Zevenhoven, en ook niet de slinger langs Alphen Aarhof.

Meltrain schreef:
- lijn 186 (Boskoop - Gouda) vervalt (volgens mij komt de (niet zo duidelijke) tekst op blz. 32 daarop neer)

Deze lijn is in juli vervangen door de lijnen (5)86 en (5)87.
Zie ook de Wiki: Dienstregeling concessie Zuid-Holland Noord 2019#Wijzigingen vanaf 14 juli 2019

Klopt. De tekst in het vervoerplan vond ik al uitermate vaag. Over die 86 en 87 wordt dan weer niets gezegd in dit vervoerplan...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 05 okt 2019, 11:00
door Meltrain
Kunnen de elektrische bussen in Leiden alleen bij station De Vink opladen of ook nog ergens anders?

Roeland schreef:
Meltrain schreef:
- nieuwe lijn 247 om in spits lijn 147 te ontlasten

De route van deze lijn is mij niet helemaal duidelijk.

Als ik het goed heb begrepen: grotendeels hetzelfde als de 147, maar dan niet door Zevenhoven, en ook niet de slinger langs Alphen Aarhof.

Maar is dat dan ter vervanging van de drie ritten die nu in Langeraar starten? Ik vond het een beetje vaag. :?

Meltrain schreef:
- lijn 186 (Boskoop - Gouda) vervalt (volgens mij komt de (niet zo duidelijke) tekst op blz. 32 daarop neer)

Deze lijn is in juli vervangen door de lijnen (5)86 en (5)87.
Zie ook de Wiki: Dienstregeling concessie Zuid-Holland Noord 2019#Wijzigingen vanaf 14 juli 2019

Klopt. De tekst in het vervoerplan vond ik al uitermate vaag. Over die 86 en 87 wordt dan weer niets gezegd in dit vervoerplan...

Op pagina 32 staat dit: "Daarnaast worden er in de spitsuren op werkdagen vaste ritten geboden tussen Boskoop en Waddinxveen (lijn 86
en 87) en in de daluren is er een beltaxi op afroep beschikbaar (586 en 587). Het gebruik van de huidige 8 ritten van belbus 586 in de avonduren en op
zondag is nihil."

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 05 okt 2019, 11:02
door Thom69
Meltrain schreef:Kunnen de elektrische bussen in Leiden alleen bij station De Vink opladen of ook nog ergens anders?


Lijnen 5 & 6 laden op in de stalling naast Leiden Centraal.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 05 okt 2019, 11:04
door Meltrain
Aha, bedankt. Ik vroeg me inderdaad af waar lijn 5 en 6 opladen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 05 okt 2019, 12:32
door IC140
Z2N schreef:Voor Alphen alleen maar goed nieuws: de stadsdienst in Kerk en Zanen is momenteel voor niemand echt bevredigend, en dit lijkt een goede eerste stap.


Goede eerste stap inderdaad. Wat mij betreft is de volgende stap om de stadslijnen zoals ze nu bedacht zijn op elkaar door te laten rijden. Dus de bussen vanuit Kerk en Zanen altijd door laten rijden op lijn 1/2 naar De Aarhof en lijn 5 altijd op lijn 1/2 naar De Baronie en Avifauna.

Met 38 min voor een rondje lijn 1/2, 12 minuten voor een rondje lijn 5 en 18 minuten voor een rondje lijn 3/4 kunnen alle lijnen 2x per uur rijden met 6 minuten buffertijd op het station. (2x38+18+12=96, dus 24 min over voor 4 doorkoppelingen)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 05 okt 2019, 13:05
door Z2N
Eventueel zou je zelfs kunnen overwegen of de stadsdiensten niet echt in elkaar op kunnen gaan, en het busstation soms over kunnen slaan. Als bussen vanaf de Castellumstraat gelijk rechtdoor naar Kerk en Zanen zouden rijden, en dan aan de zuidzijde van het station op de Aziëlaan zouden halteren voor het station, kan je met de rijtijd die je daarmee uitspaart een lusje naar Archeon kunnen rijden. Vanaf het station zou een bus dan Baronie>Avifauna>Ambachtenbuurt> Herenhof >Horstenbuurt>Zegersloot>Aarhof>Atlas> Station Zuidzijde >Archeon>Kerk en Zanen>Molenwetering > Rijnhaven>Baronie>Bospark>Station kunnen rijden.

Voordeel hiervan is dat Kerk en Zanen een directe busverbinding krijgt met het centrum, en het Archeon gelijk ook bediend wordt. Een lusje wordt dan 1u04, waardoor je net als nu met 5 bussen de stadsdienst kan rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 13 okt 2019, 16:46
door VIRM
Ik had gisteren op Alphen volgens de dienstregeling een overstap van 3 minuten van de trein uit Leiden naar bus 1. Enig idee waarom de overstaptijd hier is verkort?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 13 okt 2019, 18:09
door Z2N
Dat is helaas al zo sinds een paar jaar. Komt voor de dienstroosters van Arriva goed uit, voor de reizigers is het minder. Maar in Alphen zijn de aansluitingen tussen trein en bus sowieso erg slecht.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 13 okt 2019, 19:25
door Daniel
Arriva denkt dan ook alleen maar aan zijn eigen dienstroosters, als er ergens een aansluiting bestaat dan is dat een vorm van geluk hebben. En kan het zomaar in de volgende dienstregeling ook weer voorbij zijn. (Ik heb ooit een Arriva-dienstregeling gezien met een lijn die elke 62 minuten reed :P )