Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 894
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor nvdw » Di 04 Sep 2012, 18:35

Het ligt er ook maar net aan welke reiziger de buurtbusvereniging een plezier wil doen. Als ik de route zo zie, dan zijn dat niet de forensen of de scholieren, want een rit van Zwammerdam naar het station van Alphen duurt nu ruim een halfuur (naar Bodegraven ongeveer een kwartier). Misschien zou het al schelen als de buurtbus eerst naar station Alphen zou rijden en vervolgens de lus langs de winkelcentra en het voormalig ziekenhuis. Dan is de overstap op de streeklijnen (want daar heeft Alphen er genoeg van) ineens ook een stuk aantrekkelijker. Ik heb trouwens geen idee hoeveel reizigers die lijn 451 trekt, ik vond het idee op zich wel goed omdat Zwammerdam sinds het inkorten van lijn 178 geen echte buslijn meer heeft.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25104
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Daniel » Di 04 Sep 2012, 19:53

Die buurtbus komt wel uit de Achterhoek, maar als ik het bord in de abri op de achtergrond zo zie is de foto gewoon in Connexxion-gebied (aannemelijk ergens in ZHN dus) gemaakt :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Di 04 Sep 2012, 20:39

nvdw schreef:Misschien zou het al schelen als de buurtbus eerst naar station Alphen zou rijden en vervolgens de lus langs de winkelcentra en het voormalig ziekenhuis. Dan is de overstap op de streeklijnen (want daar heeft Alphen er genoeg van) ineens ook een stuk aantrekkelijker. Ik heb trouwens geen idee hoeveel reizigers die lijn 451 trekt.

Van wat ik van de Alphense kant zie, en ik zie die bus minimaal twee keer per dag rijden, rijdt hij in Alphen relatief leeg (gem. 1 passagier). Om dienstregelingstechnische redenen kan een 1½ uurs-dienst alleen gehaald worden als de lus door Alphen maar in 1 richting gereden wordt, anders is meer materieel nodig (en meer reizigers), waardoor de lijn nu eerst zijn rit door Alphen rijdt. Zelf zou ik de lijn eerst naar het station laten rijden, en dan naar busstation herenhof via het (nog gewoon geopende!) ziekenhuis, maar ja, ik bepaal dat niet.
nvdw schreef:Het ligt er ook maar net aan welke reiziger de buurtbusvereniging een plezier wil doen. Als ik de route zo zie, dan zijn dat niet de forensen of de scholieren, want een rit van Zwammerdam naar het station van Alphen duurt nu ruim een halfuur

Het aantal forenzen dat nu in zit is inderdaad "minder dan 1", het zijn vooral de senioren die de lijn gebruiken. Ik ga eens kijken of ik een betere dienstregeling kan bedenken, een die forens-proof is.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Chauf21 » Di 04 Sep 2012, 21:35

Daniel schreef:Die buurtbus komt wel uit de Achterhoek, maar als ik het bord in de abri op de achtergrond zo zie is de foto gewoon in Connexxion-gebied (aannemelijk ergens in ZHN dus) gemaakt :wink:

Dat gele bord in de abri is toch kenmerkend voor Utrecht en omstreken?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25104
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Daniel » Di 04 Sep 2012, 21:41

Ik zat al te twijfelen, maar Leiden heeft toch ook dat soort abri's als op de foto? Zowel BRU als Provincie Utrecht hebben inderdaad wel die gele borden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 894
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor nvdw » Di 04 Sep 2012, 21:46

Z2N,

Aan de andere kant: voor een aantrekkelijke dienstregeling is natuurlijk ook een redelijke frequentie nodig. Eens per anderhalf uur is vrij karig (voor een buurtbus vind ik het nog schappelijk).

Dat het vooral een seniorenbus is blijkt wel uit de route. Ik denk dat het met de andere buurtbussen in de streek niet anders is. Maar als zelfs die doelgroep niet hapt...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31490
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Di 04 Sep 2012, 21:49

Daniel schreef:Ik zat al te twijfelen, maar Leiden heeft toch ook dat soort abri's als op de foto? Zowel BRU als Provincie Utrecht hebben inderdaad wel die gele borden.

Ja, Gouda en Leiden hebben JCDecaux-abri's, maar als er informatie in de abri's hangt is het behangetje erachter Connexxion-groen :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25104
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Daniel » Di 04 Sep 2012, 22:12

En het is nog wel zo simpel zie ik nu... Buurtbus de Meije + Provincie Utrecht haltebord = Woerden :wink: En jawel, in Woerden staan JC Decaux abri's. Weer een misterie opgelost :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Di 04 Sep 2012, 22:31

nvdw schreef:Dat het vooral een seniorenbus is blijkt wel uit de route. Ik denk dat het met de andere buurtbussen in de streek niet anders is. Maar als zelfs die doelgroep niet hapt...

Zoals hierboven gezegd ben ik bezig met een gewijzigde route (incl. dienstregeling). Uit mijn eerste schetsen blijkt dat de eerste rit ri. Alphen en de laatste rit ri. Bodegraven binnen 5 minuten aansluiten op lijn 370 (met 10-minuten frequentie, zoals per 9 december). Hierdoor ligt voor heel Zwammerdam Schiphol binnen een uur van de voordeur, en Leiden Lammenschans op 30'.
Verder blijkt uit mijn schetsen dat een van de middagritten aansluit op de sluitingstijden van de middelbare scholen. En aangezien er drie langs de route liggen..

Zodra ik klaar ben met mijn concept-dienstregeling zal ik hem hier neerzetten.
nvdw schreef:Aan de andere kant: voor een aantrekkelijke dienstregeling is natuurlijk ook een redelijke frequentie nodig. Eens per anderhalf uur is vrij karig (voor een buurtbus vind ik het nog schappelijk).

Tja, als er meer reizigers waren zou de frequentie omhoog kunnen, en als er meer bussen reden zouden meer mensen de bus nemen. Iets over een doel en een bal die getrapt moet worden. -o-
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 894
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor nvdw » Wo 05 Sep 2012, 09:31

Dat is ook zo. Als de lijn een 'succes' zou worden, zouden die achtpersoonsbusjes ook niet meer afdoende zijn...

Flitskikker
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 07 Sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Flitskikker » Vr 07 Sep 2012, 01:44

Ik ben wel benieuwd naar de dienstregeling die Arriva gaat hanteren. Slechter dan die van Connexxion op het traject waar ik reis kan bijna niet.
Ik studeer in Leiden en pendel dagelijks met de bus en de trein. Eerst met de 147 van Nieuwkoop naar Alphen en dan met de trein van Alphen naar Leiden en vice versa. Tot mijn grote ergernis komt de bus steeds een minuut na het vertrek van de treinen aan (Dus bus is er :24 of :54, de trein vertrekt :22/23 of :52/53). Ik zie vaak de trein vertrekken als de bus het station nadert. Andersom precies hetzelfde. De trein arriveert :08, de bus vertrekt :02.
Ik heb vaak 's middags tot 's avonds les, dus dat is vaak een halfuur wachten op de heenreis en bij de terugreis soms een uur.
In de spits wordt de wachttijd dan gehalveerd naar een kwartier door de Sprinter Apn-Ledn, maar door mijn lestijden heb ik daar bij de heenreis zelden profijt van.

Hoop dus dat daar flink aan zal worden gesleuteld. Sowieso een betere aansluiting en eventueel tot een later tijdstip om het halfuur (i.p.v. 18:30).

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Vinny » Vr 07 Sep 2012, 08:14

Oei die aansluiting is ook wel heel beroerd..., sowieso heb ik het idee dat er in de Randstad nog wel een wereld te winnen valt met betere aansluitingen van bussen op treinen e.v.v, maar dat is natuurlijk wel lastig omdat er nogal wat aansluitingen geboden moeten worden. In veel gevallen gaat het ergens mis, en een "reparatie" ergens leidt meestal tot een forse verslechtering elders.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11135
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Meltrain » Vr 07 Sep 2012, 09:35

Een klein beetje informatie van Arriva over de lijnnummering:
De lijnnummering worden in een aantal gevallen aangepast volgens de volgende systematiek:

Stadslijnen: nummering 1 t/m 10
Agglomeratielijnen: nummering 11 t/m 19
Streeklijnen: nummering 20 t/m 199
Spitslijnen: 200-nummering
Qliner: 300-nummering
Belbus: 500-nummering
Scholierenlijnen: 600-nummering
Buurtbus: 700-nummering
Specifieke lijnen (zoals nachtnet): 800-nummering


Verder zal de stadsdienst van Gouda grotendeels ongewijzigd blijven en wijzigen de lijnen 11 en 12 (straks: 1 en 2) in Leiden licht: lijn 2 via Breestraat en Lammenschansweg en lijn 1 vai Witte Singel en Lammenschansweg. De frequenties blijven gelijk.

Bron en meer
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Vr 07 Sep 2012, 11:59

Vinny schreef:Oei die aansluiting is ook wel heel beroerd.

De meeste aansluitingen op station Alphen aan den Rijn zijn belabberd: lijn 370 (Alphen - Schiphol, kwartiersdienst) rijdt 1 minuut na aankomst van de trein weg (trein om .23 (ri. leiden) en .37 (ri.utrecht), bus om .38, te kort om te halen). Voor de meeste bussen in Alphen moet ruim 10 minuten gewacht worden op het station.

Reden hiervoor is overigens geen staatsgeheim: tot voorkort lag het busstation op 300 meter van het station, vanwege werkzaamheden. Nadat het eind vorige maand terug is verhuisd naar voor het station, is de dienstregeling niet aangepast, waardoor deze nu veel te ruim in zijn jas zit. (er werd rekening gehouden met 5-10 minuten lopen).

Waarschijnlijk had CXX geen zin meer om de dienstregelin aan te passen, voor zij in december weggaan. Arriva zal, als zij meer reizigers in de bus willen, hier waarschijnlijk wel wat aan doen.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Vr 07 Sep 2012, 12:12

Overigens is er gepraat over de huisstijl van de huidige Interliners. Daarover het volgende:
Provincie Zuid-Holland schreef:Per eind 2012 verzorgt Arriva al het streekvervoer in de Provincie Zuid-Holland. Vanaf dat moment wordt de kwaliteit van het regionaal busvervoer stapsgewijs op R-net-niveau gebracht. In de eerste fase met Qliners, maar zodra de infrastructuur, haltes en voorzieningen voor ketenmobilteit aan de kwaliteitsvereisten voldoen, met bussen in de R-net-huisstijl.

De daarbij horende jaartallen zijn:
*Alphen aan den Rijn-Leimuiden-Schiphol: 2013
* Leiden Lammenschans-Zoetermeer: 2015
* Alphen aan den Rijn-Gouda: 2016
* Noordwijk-Voorhout-Sassenheim-Bollenstreek-Schiphol: 2016
* Leiden Centraal-Katwijk-Noordwijk: 2018^

^ De ontsluiting van het Bio Science Park in Leiden, onderdeel van de corridor Leiden Centraal-Katwijk-Noordwijk, zal eerder ter hand worden genomen. Als streefjaar voor de realisatie van dit onderdeel geldt 2016.

Bron
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Flitskikker
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 07 Sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Flitskikker » Vr 07 Sep 2012, 13:48

Z2N schreef:
Vinny schreef:Oei die aansluiting is ook wel heel beroerd.

De meeste aansluitingen op station Alphen aan den Rijn zijn belabberd: lijn 370 (Alphen - Schiphol, kwartiersdienst) rijdt 1 minuut na aankomst van de trein weg (trein om .23 (ri. leiden) en .37 (ri.utrecht), bus om .38, te kort om te halen). Voor de meeste bussen in Alphen moet ruim 10 minuten gewacht worden op het station.

Reden hiervoor is overigens geen staatsgeheim: tot voorkort lag het busstation op 300 meter van het station, vanwege werkzaamheden. Nadat het eind vorige maand terug is verhuisd naar voor het station, is de dienstregeling niet aangepast, waardoor deze nu veel te ruim in zijn jas zit. (er werd rekening gehouden met 5-10 minuten lopen).

Waarschijnlijk had CXX geen zin meer om de dienstregelin aan te passen, voor zij in december weggaan. Arriva zal, als zij meer reizigers in de bus willen, hier waarschijnlijk wel wat aan doen.


De vorige dienstregeling (2010-2011) was net zo slecht. De tijden waren toen 2 à 3 minuten later, zover ik me kan herinneren. Voor mij was het toen dus ook een halfuur of een uur wachten. In de lokale krant stond dat de nieuwe dienstregeling zou zijn afgestemd op Leiden, maar dit is dus geenszins het geval.
Bovenstaande dus betreffende buslijn 147.

Is er al iets bekend over deze lijn (Alphen-Nieuwkoop voor mij) in hoeverre Arriva die gaat uitvoeren?

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor RoelZ1 » Vr 07 Sep 2012, 14:17

Wel opvallend dat zij maar 5 vragen over de dienstregeling beantwoorden en dit dus als één van de 5 meest gestelde vragen zien :roll: :
Hoe gaat de verbinding tussen de wijk Stevenshof en het centrum van Leiden eruit zien?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Vr 07 Sep 2012, 15:17

Als ik een tip mag geven: stel een vraag via deze pagina. De mails die via dat deel van de Arriva-site gestuurd worden worden beantwoord door het impentatieteam, dat ook de dienstregelingen maakt. Zij weten meer, maar geef wel zo veel mogelijk informatie op, dat helpt. :Y
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Flitskikker
Berichten: 57
Lid geworden op: Vr 07 Sep 2012, 01:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Flitskikker » Vr 07 Sep 2012, 19:58

Z2N schreef:Als ik een tip mag geven: stel een vraag via deze pagina. De mails die via dat deel van de Arriva-site gestuurd worden worden beantwoord door het impentatieteam, dat ook de dienstregelingen maakt. Zij weten meer, maar geef wel zo veel mogelijk informatie op, dat helpt. :Y


Bedankt voor het linkje. Ik heb zojuist mijn vraag verzonden. Benieuwd naar het antwoord.

Ik hoop dat ze grotendeels de nieuwe VDL's gaan inzetten. De hybride VanHools zijn totaal niet prettig in mijn beleving.
Te weinig zitplaatsen waarvan vele naar achteren zijn gericht en bij sommige voorin weinig beenruimte. De scherpe bochten en het te snel optrekken en remmen zijn ook erg vervelend als je moet staan bij drukte.
Dat laatste kan natuurlijk ook aan de chauffeur liggen, maar de VDL's zijn voor mij als reiziger veel prettiger, in mijn beleving.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31490
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Vr 07 Sep 2012, 20:25

Alle hybrides gaan op de stadsdienst van Leiden rijden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Vinny » Vr 07 Sep 2012, 21:33

Z2N schreef:Overigens is er gepraat over de huisstijl van de huidige Interliners. Daarover het volgende:
Provincie Zuid-Holland schreef:Per eind 2012 verzorgt Arriva al het streekvervoer in de Provincie Zuid-Holland. Vanaf dat moment wordt de kwaliteit van het regionaal busvervoer stapsgewijs op R-net-niveau gebracht. In de eerste fase met Qliners, maar zodra de infrastructuur, haltes en voorzieningen voor ketenmobilteit aan de kwaliteitsvereisten voldoen, met bussen in de R-net-huisstijl.

De daarbij horende jaartallen zijn:
*Alphen aan den Rijn-Leimuiden-Schiphol: 2013
* Leiden Lammenschans-Zoetermeer: 2015
* Alphen aan den Rijn-Gouda: 2016
* Noordwijk-Voorhout-Sassenheim-Bollenstreek-Schiphol: 2016
* Leiden Centraal-Katwijk-Noordwijk: 2018^

^ De ontsluiting van het Bio Science Park in Leiden, onderdeel van de corridor Leiden Centraal-Katwijk-Noordwijk, zal eerder ter hand worden genomen. Als streefjaar voor de realisatie van dit onderdeel geldt 2016.

Bron

Dit is het toppunt van kolderiek doorgeslagen ambtenarenfetjisme. In de regio Amsterdam wordt elke streekbus die meer dan 500 aanééngesloten meters over een busbaan rijdt in R-net kleuren gespoten, maar in Zuid-Holland wordt 5 jaar ervoor uitgetrokken om kwaliteitsbussen onder twee verschillende huisstijlen te laten rijden. R-Flow zou er een zenuwinzinking van krijgen :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31490
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Suus » Vr 07 Sep 2012, 21:43

Zoals het in Zuid-Holland gebeurt was het ook de bedoeling, in het grootste deel van de SRA en Almere rommelt men maar wat aan.
Rame à l'approche

TLP
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor TLP » Za 08 Sep 2012, 12:27

Dat is zeker zo, maar laten we zo zeggen dat de gebieden waar geklojoot wordt de Zaanstreek en Waterland zijn. in AML zijn er slechts 2 lijnen die tot R-net behoren die het ook (in ieder geval op een deel van het traject) echt verdienen, en in Almere heb je natuurlijk zo'n netwerk van busbanen dat bij wijze van spreken alles wel onderdeel zou kunnen worden van R-net. :P
Maar het is wat dat betreft zo dat het implementatiebeleid van het product R-net wat nota bene per concessie verschilt, zo inconsequent is, dat we inderdaad kunnen spreken van 'kolderiek doorgeslagen ambtenarenfetjisme', zoals Vinny het zo mooi noemt.
En ik kan er zeker wel wat in vinden dat het onzinnig is dat de lijnen die R-net gaan worden pas in de huisstijl gaan rijden als de infrastructuur klaar is, maar al bij de start van de concessie door de concessiehouder als HOV worden aangemerkt en zodoende in de standaard HOV-huisstijl van de concessiehouder gaan rijden. Als je als concessieverlener daar al zo moeilijk over doet: verbied de concessiehouder dan om materieel aan te schaffen totdat de lijnen dan ook daadwerkelijk als R-net gaan rijden en laat de lijnen de eerste jaren als normale streeklijnen door het leven gaan.
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11135
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Meltrain » Za 08 Sep 2012, 15:47

Het verschil is een beetje dat een hoop van deze lijnen al jaren als Interliner rijden. Nu tijdelijk met gewone streekbussen rijden zou dus een achteruitgang in de dienstverlening betekenen, terwijl over enkele jaren er weer wel comfortabele bussen komen.
Het probleem hier zit hem meer in dat de vrije busbanen pas worden opgeleverd als de concessie al lang en breed aan de gang is, dus dat daarom voor deze tussenoplossing is gekozen, iets wat in mijn ogen volstrekt begrijpelijk is.

Waar men in Waterland mee bezig is, snap ik trouwens helemaal niet: waarom behoren de lijnen 312 en 316 wel tot R-Net en de lijnen 110 en 118 niet? :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Berichtdoor Z2N » Za 08 Sep 2012, 23:25

Ondertussen zijn via de Arriva-site de volgende nieuwtjes bekend geworden:
- De Alphense lijnen 3 en 4 (de huidige 73 en 74) gaan voortaan ook op zaterdag rijden. Dit is nu niet zo, waardoor dan heel Kerk & Zanen (de zuidelijke uitbreidingswijk) zonder bus zit. De grootste winst zit is echter voor vogelpark Avifauna, dat op zijn drukste dag nu ten minste een bediende bushalte voor de deur heeft.
- De nieuwe Qliner 371 Noordwijk - Sassenheim - Lisse - Schiphol rijdt vanaf 9 december 2x/uur. Naar mijn mening is dit wat weinig, zeker omdat de provincie vanaf 2016 op deze verbinding 6x/uur wil rijden (ook daluren), in het kader van R-net.
- Het stadsnet van Leiden krijgt geen grote veranderingen. De lijnnummers 11 t/m 15 worden 1 t/m 5, verder is het enige verschil een gespliste route door het centrum: lijn 2 (nu 12) via Breestraat en Lammenschansweg en lijn 1 (nu 11) via Witte Singel en Lammenschansweg.

Meer zal later bekend worden.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten