Z2N schreef:Flitskikker schreef:Z2N schreef:Wat mij opvalt bij het doorbladeren tot dusver:
*Lijn 147 krijgt zijn goede aansluiting van en naar leiden.
Wat? Er is niks aan de tijden veranderd, en 's ochtends en 0:00 is er geschrapt.
Niks goede aansluiting dus.

Dat is ook niet helemaal waar..
In de ochtendspits zijn de aankomsten om 7u45, 8u02, 8u17, 8u32 en 8u47. De gemiddelde wachttijd ri. Leiden is dan maar 5 minuten, in plaats van 13 nu.
Overdag is de wachttijd 9 minuten ri Uithoorn, het zelfde als nu. In het dal naar Leiden reizen is nog steeds zwaar k*t.
Tussen 6 en 7 's avonds is de aansluiten naar Uithoorn dan weer ideaal, maar 3 minuten!
Er is dus wel wát verbeterd, maar ik ben het met je eens, het kán nog beter.
Ik heb vaak 's middags les. Dus dat is rond 10 à 11 uur van huis weg en dan rond 17 à 18 uit.
Als ik nu 12:00 op moet school moet zijn, neem ik de bus van 10:37 -> trein van 10:53 mis ik -> trein van 11:23 -> 11:37 in Leiden.
Met de nieuwe dienstregeling ben ik of bijna een uur te vroeg, of een kwartier te laat, omdat de 10:37 niet rijdt. En dan moet ik ook nog eens een halfuur op het station in Alphen wachten. Het scheelt vaak maar een paar minuten.
Als mijn lestijden straks omklappen naar 's ochtends, is het hetzelfde verhaal andersom.
Ook de bus van 0:00 is geschrapt, dus kan ik niet nog even in Leiden bij een klasgenoot verblijven of een drankje doen.
Het énige wat ik als verbeterpunt zie, is de vertrektijd van 18:10 die ik nu wel kan halen.
Dus nee, ik ben hier niet erg tevreden mee.