Pagina 29 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 10:46
door Flitskikker
Vanochtend in de nieuwe bus. Had er wat gemengde gevoelens bij. Sowieso waren alle bussen tussen 7 en 8 minstens 7 minuten te laat. Bijna m'n trein gemist. Halteomroep klinkt nog kariger dan in een Mat '64 denk ik. Stopbel inderdaad irritant. De ProData-kastjes voor het in- en uitchecken reageren een beetje traag en geven geen pieptoon, dus daar was wat onduidelijk over onder de reizigers. Bij een halte maar liefst 2 minuten lang uitladen.

Heb een beetje de vertrektijden (+12 bijv) met vertragingen in de gaten gehouden. Ik snap niet waarom er zeer veel grote vertragingen zijn. Geeft het systeem verkeerde informatie? Verliest het personeel tijd met het proberen in te stellen van het nieuwe systeem? Heeft het personeel überhaupt training gehad in het nieuwe systeem?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 10:56
door tsov
Als ik mijn chauffeur gisteren mocht geloven hadden ze nooit 'live' instructie met Albatros gehad, alleen op papier. Dus hij was flink aan het vogelen met die boordcomputer. Hij had wel een instructieboekje bij zich, maar hij kwam al op vertrektijd aanrijden, dus daar was niet echt tijd voor.

En die Prodata-kastjes zijn inderdaad tenenkrommend traag. Vind het ook jammer dat zoveel vervoerders daarvoor kiezen... Alleen de cico's van Cxx/HTM/RET/GVB en NS zijn snel genoeg naar mijn mening.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 11:06
door iraj-smile
weet iemand wat er gaat gebeuren met de Groene Hybride bussen van de provincie??

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 11:09
door Meltrain
Alle hybride Van Hool's gaan (in principe) naar de stadsdienst van Leiden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 11:10
door tsov
Er zwerven al foto's rond met die bussen met Arriva-stickers, gewoon in Connexxion-groen dus. Aannemelijk worden ze in de komende weken in een andere outfit gestoken. Er schijnen ook nog wat interieurwijzigingen aan te komen, dit op verzoek van de chauffeurs.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 11:11
door Suus
Vergeet de boordcomputer niet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 11:18
door tsov
Dat inderdaad ook! Maar Arriva scheen toch ook serieus te willen gaan kijken naar de stoelindeling in die dingen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 11:46
door Daniel
Flitskikker schreef:Stopbel inderdaad irritant.
Die stopbel is zo in alle nieuwe VDL-bussen, dat heeft op zich niks met Arriva te maken dus (als ik me niet vergis hebben de Amba´s in de Zaanstreek ´m ook)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 11:51
door Suus
Alle VDL-bussen geleverd sinds eind 2010. Je went er vanzelf aan kan ik je verzekeren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 12:30
door nvdw
Ohja de bel die zo de gong van het Noord-Koreaans staatsjournaal had kunnen zijn. Vloog een meter in de lucht toen ik die voor het eerst hoorde :)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 16:14
door Z2N
Naar wat ik vandaag heb gezien op het station hier is het een combinatie van onbekendheid met het materieel en, nog steeds, deurproblemen. Enkele ritten vertrokken in het kwartiertje dat ik er was met +7! :evil:

In ieder geval heb ik nu wel deze in handen: *O*
Afbeelding

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 16:42
door ODRAIL
Hmm ja. Voor die lijnenkaart moet ik er ook nog een keertje voor op uit. Of is deze ergens te downloaden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 16:48
door Suus
Ja, op de site van Arriva onder Reisinformatie > Kaarten en plattegronden > Zuid-Holland :)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 17:03
door ODRAIL
Bedankt :wink: .

Dit scheelt mij een ritje naar een Arriva store.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 17:43
door TLP
Voor wat betreft die stopbel: ik vind 'm juist wel geestig. Ik ken het interieur van een Arriva Citea nog niet maar in een GVB vind ik het in combinatie met de getinte ruiten en LED-verlichting best dynamisch. Het is in ieder geval veel beter dan een schel ding in bijvoorbeeld een MAN die de ene keer ziek lijkt en de andere keer zo opgewekt is dat je ervan schrikt. :X

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 19:09
door peterbil
Vandaag al 3 bussen zien rijden waarvan de nummers niet klopten.
Qliner reed een stuk waarin het lijnnummer constant fluctueerde van 999 naar 361.
Als ik het goed begrijp ligt dit dus aan de software van de boordcomputers?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 20:05
door tsov
Ja, de boordcomputer stuurt ook de lijnfilms aan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 20:32
door BrengMe
peterbil schreef:Vandaag al 3 bussen zien rijden waarvan de nummers niet klopten.
Qliner reed een stuk waarin het lijnnummer constant fluctueerde van 999 naar 361.
Als ik het goed begrijp ligt dit dus aan de software van de boordcomputers?
Dat is nog niet het ergste. Lijn 195 reed gisteren zonder lijnnummer en bestemming op de lijnfilms rond.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 20:40
door Z2N
Niet alleen lijn 195.. :|

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 21:06
door Somoht
Ik zie het ook vanuit de reisinformatie, heel veel positie/punctualiteitsberichten (van alle Arriva voertuigen in heel Nederland) zijn gewoon kwartier tot uur vertraagd. Lijkt erop dat de servers van Arriva de toename in verkeer niet aankunnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 22:14
door Tristan
BrengMe schreef: Dat is nog niet het ergste. Lijn 195 reed gisteren zonder lijnnummer en bestemming op de lijnfilms rond.
Vandaag werkte het lijnnummer en de bestemming op de lijnfilm wel. In de bus waar ik vanochtend in zat, werkte de cico niet. In de bus die ik vanmiddag had, werkte de cico wel. Maar ik vind het wel irritant dat dat apparaat geen (duidelijke) pieptoon geeft en dat bij het uitchecken alleen maar 'Tot ziens' vermeld staat en niet de kosten en het restsaldo. Nu heb ik Arriva's aanvullende abonnement op mijn kaart staan, dus voor mij maakt dat verder niet uit, maar ik kan het me voorstellen dat saldoreizigers dat zeker irritant vinden.

Zojuist ben ik, na mijn sportavond, ook nog even langs de stalling in Schoonhoven gefietst en daar staan momenteel nog 6 á 7 Connexxionbussen gestald. Zeer waarschijnlijk voor de 195 en 295 die in Schoonhoven beginnen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 22:19
door MdJ
Bee schreef:Alle VDL-bussen geleverd sinds eind 2010. Je went er vanzelf aan kan ik je verzekeren.
Syntus heeft ze niet. (stadsbus Apeldoorn 5001-5024, Streekbus Veluwe 5127-5152)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 23:11
door Michael 1988
Ik ben inmiddels aan de cico's van Arriva en Veolia gewend, maar die van Brabant hebben wel een pieptoon. Ik vind juist die snelle dingen irritant momenteel omdat je niet verwacht dat het zo snel gaat en je niet direct in de gaten kunt hebben dat je bent ingecheckt. Die cico's zijn dus even wennen en van die pieptoon is even een mailtje sturen naar Arriva en kijken of ze er iets aan kunnen doen. Maar het is een nieuwe vervoerder in een gebied waar decennialang dezelfde vervoerder reed dus alles is gewoon even wennen. Het komt uiteindelijk wel allemaal goed (ook met de problemen met het materieel) en zit niemand hier nog te klagen.

Overigens die snelle cico's zijn wel handig met in- en uitstappen dat geef ik toe. Dan'gaat het vaak vlotter, maar niet altijd. Want vooral oudere mensen hebben nog wel eens moeite met die dingen en neigen vaak nog dubbel in te checken.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: di 11 dec 2012, 00:32
door eric12
Tristan schreef:
BrengMe schreef: Zojuist ben ik, na mijn sportavond, ook nog even langs de stalling in Schoonhoven gefietst en daar staan momenteel nog 6 á 7 Connexxionbussen gestald. Zeer waarschijnlijk voor de 195 en 295 die in Schoonhoven beginnen
Zijn de Volvo's wel gebleven of rijden die nu ook niet meer op lijn 195/295?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Geplaatst: di 11 dec 2012, 00:43
door Flitskikker
tsov schreef:Ja, de boordcomputer stuurt ook de lijnfilms aan.
Hoe kom het dan dat bijvoorbeeld een bus hier 147 weergeeft bij het stilstaan bij de halte, maar weer naar 999 springt wanneer hij daar vertrekt?

Bus van 18:10 toch maar even mooi gebruik van gemaakt (vanuit Leiden) vandaag. :D
Hoorde wel een keer "Dit is een test van Loesje" door de speakers. :?
Hopelijk krijgen de chauffeurs nog wat extra training in het nieuwe systeem.