Pagina 4 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 09:13
door flipje
Vandaag wordt er bekend gemaakt welke vervoerder (arriva/connexxion) de aanbesteding heeft gewonnnen, ik ben benieuwd :)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 10:34
door Etienne
En de winnaar is.......(*tromgeroffel*)...... Arriva

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 10:39
door webguy
Wel handig als je bij dit soort dingen een bron noemt graag. Wat is je bron?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 10:55
door Etienne
webguy schreef:Wel handig als je bij dit soort dingen een bron noemt graag. Wat is je bron?
Marty Werkman van OVinBoskoop.nl op Twitter/Website. :P

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 11:01
door webguy

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 11:07
door Daniel
Dan heeft Arriva hiermee dus de complete provincie Zuid-Holland m.u.v. de stadsregio´s als vervoersgebied... Da´s ehh, best een fors gebiedje...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 11:08
door marvinkok
En heeft Connexxion dus weer verloren...

Er staat trouwens ook al een directiemededeling op intranet van Connexxion, dus het klopt wel ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 11:12
door flipje
Gefeliciteerd Arriva (weer helemaal terug van weg geweest) , maar bij Connexxion gaat er toch iets goed fout.. Ze houden op deze manier niks meer over bij Connexxion

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 11:29
door Suus
Daniel schreef:Dan heeft Arriva hiermee dus de complete provincie Zuid-Holland m.u.v. de stadsregio´s als vervoersgebied... Da´s ehh, best een fors gebiedje...
Dat is een enorm gebied. En dat te bedenken dat tien jaar geleden Connexxion nog al het streekvervoer in Zuid-Holland reed.

Met de winst van Arriva komt er een einde aan de 131-jarige geschiedenis van Connexxion en haar rechtsvoorgangers in Leiden en de Bollenstreek (sinds 1881!).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 11:53
door Spoorbiels
Ik ben nogal een leek wat consessies betreft, maar komen er dan volgend jaar ook in Bodegraven e.o Arriva bussen te rijden?? :@

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 11:55
door Suus
Ja, de bus naar Gouda en de buurtbus daar gaan over naar Arriva.

OV-concessie Zuid-Holland Noord naar Arriva

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 12:18
door Chauf21
Het persbericht van de provincie Zuid-Holland:

OV-concessie Zuid-Holland Noord naar Arriva
Geplaatst op: woensdag 18 april 2012 12:13
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 april 2012 12:16

Arriva voert vanaf 9 december het busvervoer in de concessie Zuid-Holland Noord uit. Dat is het resultaat van de aanbesteding door de provincie Zuid-Holland. Naast Arriva dong ook de huidige vervoerder Connexxion mee. De looptijd van de nieuwe concessie is 8 jaar, met een mogelijkheid tot verlenging van nog eens 2 jaar. Arriva handhaaft de huidige omvang van de busdienstregeling, ondanks de door het Rijk opgelegde bezuinigingen op het OV met 5%.

http://www.zuid-holland.nl/contentpagina.htm?id=91952

Wat opvallende dingen:
- Arriva handhaaft de huidige omvang van de busdienstregeling, ondanks de bezuinigingen.
- Er komt een volledig nieuwe busvloot.
- Er komen comfortabelere bussen voor op de doorgaande verbindingen, zoals tussen Zoetermeer en Leiden en tussen Alphen aan den Rijn en Schiphol.
- Van en naar de luchthaven en op Rotterdam - Gouda zullen ook 's nachts bussen gaan rijden.
- Er komen winkels/loketten op de stations van Alphen aan den Rijn, Gouda en Leiden.

Re: OV-concessie Zuid-Holland Noord naar Arriva

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 12:26
door Michael 1988
Chauf21 schreef: - Arriva handhaaft de huidige omvang van de busdienstregeling, ondanks de bezuinigingen.
Dat zal dus waarschijnlijk betekenen dat er bezuinigd wordt op salarissen en personeel en dat er veel inhuurpersoneel/uitzendkrachten zullen worden ingezet (die volgens mij veel goedkoper zijn).

Re: OV-concessie Zuid-Holland Noord naar Arriva

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 12:49
door Meltrain
Chauf21 schreef:
- Van en naar de luchthaven en op Rotterdam - Gouda zullen ook 's nachts bussen gaan rijden.
Ik interpreteerde die zin eerst als " 's Nachts gaan er bussen rijden naar Schiphol en op zaterdag gaan er bussen rijden tussen Gouda en Rotterdam", maar aangezien dat laatste ook nu al het geval is, denk ik dat er elke nacht bussen naar Schiphol gaan rijden en op zaterdagnacht bussen tussen Rotterdam en Gouda.

Daarnaast neem ik aan dat er voor de huidige Interliners (88, 89, 95, 380, 381, 382 en 383) ook speciale/comfortabelere bussen komen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 14:07
door Edwin
WiFi

Arriva gaat het beschikbare openbaar vervoer efficiënter inzetten door de huidige dienstregeling te herzien, waardoor op een aantal plaatsen door bundeling van lijnen hogere frequenties en/of snellere verbindingen ontstaan. Als nieuwe service komt Arriva met gratis WiFi op alle bussen in de regio en met drie vervoerwinkels op de stations van Leiden, Alphen aan den Rijn en Gouda.
Dat wordt ook steeds meer de standaard in de bussen.

Ben erg benieuwd naar de nieuwe vloot.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 14:09
door Suus
Ik vind de Interliners 380 t/m 383 een beetje onzinnige lijnen als ik eerlijk ben, de lijnen 206 en 370 zijn er veel beter geschikt voor: Snelle routes, hoge frequenties, verbindingen waar de hele dag door vraag naar is. De 380 t/m 383 zijn eigenlijk opgehipte spitsbussen (dat waren ze ooit) die met de introductie van het concept Interliner werden opgeschaald.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 14:56
door Milco
Wat gaat er eigenlijk met de hybride VanHools en de Interliner-Volvo's gebeuren? Deze zijn nog niet zo oud.
Groene VanHools: uit 2009
Wit/paarse VanHools: uit 2010
Interliner-Volvo's: uit 2005

En de meeste Amba's zullen wel aan de kant gaan.
Ben ook benieuwd met wat voor materieel Arriva gaat rijden eigenlijk.

En ik neem aan dat de Interliners de nieuwe R-netformule krijgen? Dat was volgens mij i.i.g. voor de 370 de bedoeling.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 15:26
door Etienne
Voor de Volvo's weet ik nog wel een bestemming :P Spuit ze in R-net kleur en stuur ze naar Almere. :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 15:34
door Milco
Ik vind het prima. Misschien gelijk wat frequentieverhogingen erbij voor de bussen vanuit Amsterdam, die zitten in de spits behoorlijk vol. Misschien iedere 7,5 minuut ipv iedere 10?
En de VanHool hybrides mogen ook wel naar Almere komen hoor, eens wat anders dan die Amba's... (jaja, in Almere hebben we Amba's op de stadsdienst :P)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 15:50
door Suus
De wit-blauwe bussen blijven in Zuid-Holland en gaan mee naar Arriva.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 15:53
door Z2N
Dan is er dus geen compleet nieuwe vloot. :wink:

Goed nieuws dat de Interliners blijven zoals ze nu zijn, ik maak gewoon te vaak gebruik van de 381 om hem te verliezen. Vanuit Alphen is het toch de snelste optie naar Zoetermeer.

Jammer voor Connexxion..

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 19:57
door Tristan
Ik ben niks anders gewend dan Connexxion, dus ik ben wel benieuwd of het met Arriva beter (of slechter) gaat worden. Wel is het jammer dat lijn 195 (Rotterdam Capelsebrug <--> Utrecht CS Jaarbeursplein) daardoor gesplitst wordt. Het gedeelte Rotterdam <--> Schoonhoven wordt dan verzorgd door Arriva en het gedeelte Schoonhoven <--> Utrecht door Connexxion. Nu maar hopen voor degenen die -bijvoorbeeld- van Bergambacht naar Lopik reizen wel een goede aansluiting gaan krijgen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 20:11
door TheKnitter
Is het dan niet beter om lijn 195 gewoon onderling te regelen, dat je daar met één vervoerder gaat rijden, en niet gaat knippen?
Voor de reizigers relaxter natuurlijk...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 20:17
door Suus
Er is nog niet besloten dat er geknipt gaat worden, het is dus nog even afwachten hoe en wat er gaat gebeuren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Geplaatst: wo 18 apr 2012, 20:19
door Daniel
Bij onderling regelen zou ik eerder denken aan afwisselend ritten door Arriva en Connexxion laten rijden. Dat valt voor Connexxion in te passen in het Provincie Utrecht-pakket en Arriva heeft dan het voordeel dat ze dan eventueel ritten op de 195 vanuit DAV kunnen rijden of spitsritten uit DAV naar Utrecht aan een rit 195 kunnen koppelen. Kan mogelijk efficiëntievoordelen opleveren, al bedenk ik me net weer dat natuurlijk in beide gevallen de spitsrichting naar/van Utrecht is.