Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
TLP
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor TLP » Za 15 Dec 2012, 18:47

edko schreef:bouwer Civitas

De bus heet Civitas en hij is van Tribus. :)
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1389
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor BrengMe » Za 15 Dec 2012, 19:52

peterbil schreef: Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.


Ik zag vorige week ook al een nieuw bord in het centrum van Krimpen a/d Lek.
---

peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 29 Nov 2012, 21:33

Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor peterbil » Za 15 Dec 2012, 23:54

BrengMe schreef:
peterbil schreef: Het eerste definitieve haltebord is gespot: in Leiden bij de Posthof een groen bord met kloppende lijnnummers van Arriva. Veel beter dan die scheve stickers. Nu de rest van de concessie nog.


Ik zag vorige week ook al een nieuw bord in het centrum van Krimpen a/d Lek.


Oh, sorry. Het was in ieder geval de eerste die ik hier in de regio gezien had :).

Gebruikersavatar
edko
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 13 Dec 2012, 18:55
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor edko » Zo 16 Dec 2012, 00:27

TLP schreef:
edko schreef:bouwer Civitas

De bus heet Civitas en hij is van Tribus. :)

Helemaal juist natuurlijk, was een slip of the pen. Dank voor de correctie.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 16 Dec 2012, 00:41

Het viel mij nu pas op, maar hehe, werd tijd. Na veel wikken en wegen wordt het hier gewoon correct geschreven. Tribus Civitas i.p.v. Fiat Ducato of Fiat Civitas of Tribus Ducato of welke namen er ook gebruikt worden/werden. Overigens snap ik niet waarom Arriva nu zoveel problemen heeft met materieel. Als ik het goed lees zijn dus in deze concessie nog niet alle Volvo's geleverd en zijn de Civitasbussen ook nog niet (allemaal) officieel geleverd. Of doen ze dit soms bewust, zoals wat ze in NZWF doen? Of kijk/lees ik nu gewoon totaal verkeerd en verwar ik mogelijk de Volvo's van Arriva met de Volvo's van Connexxion.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3736
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Z2N » Zo 16 Dec 2012, 00:47

Voor zover ik weet zijn de Volvo 8900- en Tribus Civitas bussen gewoon te laat geleverd door de leveranciers, dat zou namelijk ook verklaren waarom er touringcars in plaats van Wrights rijden op enkele Qliners .
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Meltrain » Zo 16 Dec 2012, 11:32

Een Wright op een Qliner is trouwens voor niemand leuk. :neg:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

BR628
Berichten: 1554
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor BR628 » Zo 16 Dec 2012, 12:56

Daarentegen zag ik zowel vrijdag als zaterdag in Fryslân een Qliner-bus op een gewone streeklijn.


Ah woops, verkeerde topic :P

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor STF » Zo 16 Dec 2012, 12:57

Meltrain schreef:Een Wright op een Qliner is trouwens voor niemand leuk. :neg:


Wel voor Wright-liefhebbers! *bus*

Maar die zul je wel met een vergrootglas moeten zoeken...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Suus » Zo 16 Dec 2012, 14:05

Ja, hier! Met tachtig over smalle wegen in Drenthe 8-)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 16 Dec 2012, 15:16

Aah, dus dat de Volvo's en Civitas er niet zijn is dus dit keer niet de schuld van Arriva. Tenminste, Arriva heeft niet bewust gekozen voor late levering daar.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Karl
Berichten: 3645
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Karl » Zo 16 Dec 2012, 15:45

Ken jij het contract dan tussen leverancier en afnemer? Als er in het contract staat dat de bussen 1 december 2012 +/- 1 maand worden geleverd, valt er wel degelijk iets voor te zeggen.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 29 Nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor peterbil » Zo 16 Dec 2012, 16:08

Vandaag in en om Leiden heel veel normale diensten gereden met Volvo's. Onder andere de lijnen 20, 21, 221, 33, 187.
Op Leiden CS dus meer Volvo's dan Citea's.
Weet iemand waarom?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3736
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Z2N » Zo 16 Dec 2012, 16:13

Misschien vanwege de inbouw van de informatiesystemen in de hybrides? Dat de citea's dan worden ingezet op de stadsdienst ?
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 29 Nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor peterbil » Zo 16 Dec 2012, 17:03

Z2N schreef:Misschien vanwege de inbouw van de informatiesystemen in de hybrides? Dat de citea's dan worden ingezet op de stadsdienst ?


Dat was het denk ik niet, want de stadsdiensten werden voor het overgrote deel gereden met de hybrides (nog steeds zonder lijnfilms en CiCo's) en een paar keer lijn 4 met een Volvo. Heb een halfuurtje staan kijken en heb alleen op lijn 50 en 57 een Citea gezien.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Meltrain » Zo 16 Dec 2012, 17:06

De Citea's krijgen dit weekend een software update zodat de missende bestemmingen ook op die bussen verleden tijd zullen zijn.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

peterbil
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 29 Nov 2012, 21:33

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor peterbil » Zo 16 Dec 2012, 17:12

Meltrain schreef:De Citea's krijgen dit weekend een software update zodat de missende bestemmingen ook op die bussen verleden tijd zullen zijn.


Dat verklaart het verhaal, thanks!

iraj-smile
Berichten: 28
Lid geworden op: Do 15 Nov 2012, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor iraj-smile » Ma 17 Dec 2012, 11:11

beste mensen,

ik heb zojuist foto's geupload!! "
misschien leuk om even te kijken??!!

http://www.flickr.com/photos/jaritrein/

Gr jari

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Tristan » Ma 17 Dec 2012, 11:33

Er wordt dus NIET samengewerkt tussen Arriva en Connexxion op lijn 195/295 met betrekking tot de abonnementen:

connexxion.nl schreef:NB: reist u met buslijn 195/295? Deze buslijn wordt gereden door Connexxion en Arriva. U kunt dan het Regio Vrij abonnement niet gebruiken. Wij adviseren in plaats daarvan: Altijd Korting.

Bron: connexxion.nl

Dat wordt dus deels grijs- of zwartrijden voor mij -o-
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Geert » Ma 17 Dec 2012, 14:39

Dan niet klagen als je een boete krijgt he?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Tristan » Ma 17 Dec 2012, 14:44

Geert schreef:Dan niet klagen als je een boete krijgt he?

Daar maak ik me geen zorgen over. In de ruim 13 jaar dat ik nu vrijwel dagelijks met de bus reis, ben ik slechts eenmaal gecontroleerd :P
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Hans
Berichten: 397
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Hans » Ma 17 Dec 2012, 21:58

Geert schreef:Dan niet klagen als je een boete krijgt he?


Ik denk dat er geen elke rechter je die boete kwijt zal schelden als je het laat voorkomen!
Misschien wordt het maar eens tijd om dat te regelen, zodat die flauwekul van 'eigen tarieven' e.d. snel afgelopen is.

Karl
Berichten: 3645
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Karl » Ma 17 Dec 2012, 22:03

Centralisatie van het OV? :X
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3736
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Z2N » Ma 17 Dec 2012, 22:20

Was het maar zo'n feest.. Op zich zou centralisatie een stuk schelen qua kosten, en het OV ook een stuk begrijpelijker maken: met vervoerder-onafhankelijke trajectabonnementen en kilometerabonnementen, en een vermindering van het belang van de vervoerder (1 huisstijl, 1 hulpbalie, 1 website, etc.), weet je ten minste waar je aan toe bent, zelfs op lijn 195. Helaas gaat het OV in Nederland precies de andere kant op..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2

Berichtdoor Tristan » Ma 17 Dec 2012, 22:36

Z2N schreef:Was het maar zo'n feest.. Op zich zou centralisatie een stuk schelen qua kosten, en het OV ook een stuk begrijpelijker maken: met vervoerder-onafhankelijke trajectabonnementen en kilometerabonnementen, en een vermindering van het belang van de vervoerder (1 huisstijl, 1 hulpbalie, 1 website, etc.), weet je ten minste waar je aan toe bent, zelfs op lijn 195. Helaas gaat het OV in Nederland precies de andere kant op..

Op lijn 195/295 zou het heel eenvoudig op te lossen zijn als Arriva en Connexxion echt goed gingen samenwerken, dus niet alleen de dienstregeling te delen, maar ook door een abonnement te delen. Desnoods een apart abonnement speciaal voor de genoemde lijnen. Zeg maar 195/295-Vrij: onbeperkt reizen op lijnen 195/295, ongeacht welke vervoerder of welke kant op, maar enkel en alleen geldig op deze lijnen.

Het Arriva Altijd Vrij-abonnement is niet geldig op de Qliners, dus het is mogelijk om bepaalde lijnnummers te negeren bij een bepaald abonnement, dus lijkt het mij andersom ook mogelijk: één abonnement voor een specifieke buslijn.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast