Concessie Zuid-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Z2N » Vr 01 Feb 2013, 22:23

KM46 schreef:
WSM schreef:Ik neem aan dat als er een gewonen bus rijdt ook het gewone tarief geldt en niet het exorbitant dure Qliner-tarief?

Dat denk ik wel ja. Bij Connexxion was dit namelijk ook het geval :wink: .

Dan valt te hopen dat het niet andersom is: de laatste tijd best veel Qliner op de Alphense stadsdienst..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Vinny » Vr 01 Feb 2013, 23:17

KM46 schreef:
WSM schreef:Ik neem aan dat als er een gewonen bus rijdt ook het gewone tarief geldt en niet het exorbitant dure Qliner-tarief?

Dat denk ik wel ja. Bij Connexxion was dit namelijk ook het geval :wink: .

Wat is dat nou voor een onzin. Je betaalt, net als voor de HSL gewoon voor het feit dat je over de snelweg rijdt en niet bij elk gehucht een rondje bejaardentehuis doet.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor WSM » Za 02 Feb 2013, 10:56

Vinny schreef:Wat is dat nou voor een onzin. Je betaalt, net als voor de HSL gewoon voor het feit dat je over de snelweg rijdt en niet bij elk gehucht een rondje bejaardentehuis doet.

Wat is dat nou voor een onzin? Lijn 365 rijdt geeneens over een snelweg en is even snel als voorheen Connexxion met Amba's tegen normaal tarief. Dus het enige verschil is de bus zelf.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Vinny » Za 02 Feb 2013, 11:34

Dat is dan gewoon een begripsinflatie van de Q-liner. Snap niet dat de provincie daar mee akkoord gaat.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Suus » Za 02 Feb 2013, 12:21

Lijn 206 reed ook heel lang met Interlinerbussen terwijl de lijn het niet was, toen Haaglanden overging naar Veolia was dat voorbij.
Rame à l'approche

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor WSM » Za 02 Feb 2013, 12:33

Inderdaad met Interlinerbussen, maar wel tegen normaal strippenkaarttarief...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Etienne » Za 02 Feb 2013, 17:02

WSM schreef:
Vinny schreef:Wat is dat nou voor een onzin. Je betaalt, net als voor de HSL gewoon voor het feit dat je over de snelweg rijdt en niet bij elk gehucht een rondje bejaardentehuis doet.

Wat is dat nou voor een onzin? Lijn 365 rijdt geeneens over een snelweg en is even snel als voorheen Connexxion met Amba's tegen normaal tarief. Dus het enige verschil is de bus zelf.

Dat is niet helemaal waar hè. Tussen Leimuiden en De Hoek over de A4 en tussen Leiderdorp en Roelofarendsveen ook geloof ik. In ieder geval mag er wel eens iets gedaan worden aan die 365. :X
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor WSM » Za 02 Feb 2013, 17:15

Het feit dat een buslijn ergens verderop over de snelweg rijdt is voor mij als reiziger Zcw - Ledn in het geheel niet relevant ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Vinny » Za 02 Feb 2013, 19:12

Mijn reactie was dan ook bedoeld als achterliggend idee waarom ooit Q-liners zijn ingevoerd. Dat de vervoerders en overheden zich niet aan het concept houden is tot daar aan toe, maar het is volstrekt onuitlegbaar aan de reizigers dat wanneer ze een knalgele bus voorbij zien rijden ze een ander tarief betalen dan een purpel-paarse(*) bus, terwijl het lijnnummer, tijdstip van reizen en afgelegde traject hetzelfde is.

(*) kleurgebruik is hypothetisch.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

KM46
Berichten: 8085
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Di 05 Feb 2013, 19:36

En ook in Capelle aan den IJssel is de groene bordenbrigade langs geweest.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Chauf21 » Di 05 Feb 2013, 22:54

Etienne schreef:In ieder geval mag er wel eens iets gedaan worden aan die 365. :X

Ik verwacht/hoop ook wel dat er iets aan gedaan gaat worden.
Die constructie met 1 bus per (twee) uur door Zoeterwoude komt nogal ongelukkig uit. Nu is niet duidelijk welke bus door het dorp rijdt en welke niet.
Daarnaast rijdt de bus naar Schiphol nogal een eind buiten het 'eigenlijke' gebied van de 365. Dat komt de betrouwbaarheid en het interval niet ten goede. Liever zou je alle 365-bussen tussen dezelfde plaatsen houden.

KM46
Berichten: 8085
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Ma 18 Feb 2013, 16:24

En sind vanochtend is Rotterdam Nesselande ook voorzien van de groene borden :wink: .

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Z2N » Ma 18 Feb 2013, 17:17

Bizar genoeg Alphen e.o. nog steeds niet..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Etienne » Ma 18 Feb 2013, 19:14

In Leiden op sommige plaatsen wel, op andere plaatsen weer niet. Op het Biosciencepark bijvoorbeeld is een nieuwe haltebord voor de 221 geplaatst, maar dat de 43 er ook langs komt was iets te moeilijk kennelijk!
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Gekko123 » Ma 18 Feb 2013, 19:35

Ja maar lijn 43 is geen verantwoordelijkheid van Arriva, dus hoort ie er niet op te staan. Had ik al eerder geplaatst, aangezien in Wassenaar hetzelfde gebeurde met borden voor lijn 90 en 45.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Karl » Ma 18 Feb 2013, 20:52

De vervoerder van het gebied is vaak verantwoordelijk voor juiste informatie bij de halte, dus Arriva is wel degelijk verantwoordelijk.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

KM46
Berichten: 8085
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Di 19 Feb 2013, 19:38

KM46 schreef:En sind vanochtend is Rotterdam Nesselande ook voorzien van de groene borden :wink: .

En op het metrostation van Rotterdam Nesselande hangen vreemd genoeg nu twee groene borden en een gele :? :P :wink: .

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Z2N » Di 19 Feb 2013, 20:21

Hingen er eerst drie groene borden? :shock:
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

KM46
Berichten: 8085
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Di 19 Feb 2013, 21:32

Nee voordat de borden veranderd waren stonden / hingen er gewoon drie gele.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Klaasje » Di 19 Feb 2013, 21:50

Waar gaat dit over? :roll:

KM46
Berichten: 8085
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor KM46 » Di 19 Feb 2013, 22:03

Goed lezen :wink: .

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Suus » Di 19 Feb 2013, 22:03

Het is totaal niet interessant.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Z2N » Wo 20 Feb 2013, 11:21

Nu ook groene halteborden in Alphen! *O*

Najaa, een gedeelte moet nog. Maar er is een begin!
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor Z2N » Za 23 Feb 2013, 19:09

Bus blijft in Zoeterwoude
Gepubliceerd op 22-02-2013 om 16:18

Bus 365 blijft gewoon door Zoeterwoude-Dorp rijden. Vervoerder Arriva was lange tijd van plan om de buslijn op te heffen, maar stuitte daarbij op veel verzet.

In de tijd van Connexxion werd het dorp aangedaan door lijn 32. In de eerste plannen van Arriva verdween de tweede bus door het dorp helemaal, maar op het laatste moment werd besloten om lijn 365 tijdens kantooruren een rondje te laten maken.

Hevig protest van bewoners én gemeente zorgde er namelijk voor dat de bus door het dorp zou blijven rijden en dat er niet opgestapt hoefde te worden langs de N206. Maar volgens de website van Arriva zou dit slechts tijdelijk zijn.

Zodra de N206 voor de dorpenaren wel goed bereikbaar zou zijn, wat het nu nog niet het geval is, zou een halte genaamd Westeinde gebruikt moeten worden. Deze zou ook buiten het dorp vallen, waardoor de bus, die het traject Leiden - Zoetermeer rijdt, niet meer door het hele dorp hoeft te rijden.

Op de website viel te lezen: 'Zodra de geplande halte aan de provinciale weg gereed is, gaan alle ritten van lijn 365 via de N206 rijden.' Dit schoot echter in het verkeerde keelgat bij de gemeente en zij laat al weten een brief in de maak te hebben.

Dit is echter niet meer nodig, zo laat een woordvoerder van Arriva weten. De plannen voor bushalte 'Westeinde' zijn inmiddels al geschrapt. Ook in de toekomst zal de bus door Zoeterwoude blijven rijden, zo wordt verzekerd.
Bron
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Berichtdoor RoelZ1 » Zo 24 Feb 2013, 15:29

Zonde, zo zullen er dus altijd scheve tijdliggingen en onduidelijke routes overblijven :(


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten