Pagina 39 van 135

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 25 mar 2013, 07:46
door Edwin
Ik zag zaterdagavond de TCR 467 rijden op de A4 vanuit Schiphol ri Lisse. Best knullig die half bestickerde bus. Verder leek er een LED-balk onder de film te hangen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 25 mar 2013, 16:51
door Z2N
Ach, met dit weer is het nog niet nodig om hem helemaal te bestickeren: anders staan er meer tulpen op de bus dan in het park zelf :p

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 14:22
door iraj-smile
weet iemand wat de functie is van de 2 gelede scania's tijdens de keukenhof tijd??? en welke lijn??

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 14:26
door Z2N
Ik heb uberhaupt geen weet van scania's op de keukenhof-lijnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 14:41
door iraj-smile
het betreffen de:
7854 te Leiden en de 7855 te Lisse!!!

het zijn scania omnilink G's

Misschien voor de 858 naar Schiphol (zoals connexxion ook deed met de Mercedessen)??

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 14:44
door iraj-smile
Z2N schreef:Ik heb uberhaupt geen weet van scania's op de keukenhof-lijnen.
als je wilt weten waar er 1 (de 7854) staat in leiden, hij staat helemaal achterin!!
en in lisse (de 7855) staat ie aan de straat!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 15:28
door Z2N
Gelukkig kan ik zondag voor bijna niks naar Leiden toe. Kijken of ik 'm tegenkom. :pos:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 16:11
door iraj-smile
leuk reisdoel op 2de paasdag!!!

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 30 mar 2013, 00:46
door Michael 1988
Die twee bussen horen of hoorden volgens mij te rijden in DAV. Maar hoeveel en welke scania's zijn er dan nog uberhaupt in Nederland, wat een groot deel is geëxporteerd naar Stockholm.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 30 mar 2013, 12:51
door Etienne
Ik denk dat die Scanias er zijn voor als het echt druk is met de Keukenhof, zeker op de 858 is een 5-minutendienst niet geheel overbodig met grote drukte.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 30 mar 2013, 18:36
door Jelmer
was vanmiddag in Leiden en daar zie ik alleen maar Q-liner-Volvo's op de 800 lijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 19:27
door Z2N
Vandaag ben ik even gaan kijken bij de keukenhof-lijnen in Leiden en Schiphol. Het kostte me bijna niets, dankzij de paasactie maar 1,50!

In Leiden werd de lijn naar de keukenhof alleen met Volvo's gereden. Verder viel het mij op hoeveel mensen hier instapten, in de 25 minuten dat ik er was wel drie (op drie ritten!)
Afbeelding
Keukenhof-Expressen by Alfenaar, on Flickr

Op Schiphol stopt de keukenhoflijn niet op busstation Plaza, maar op de laad- en losplaats van de winkels :') . Hier nauwelijks volvo's (er reed er net een weg bij mijn aankomst, verder niets gezien). Hier wel TCR-bussen, en de enige Citea met bloemen erop.
Afbeelding
TCR 483, Schiphol by Alfenaar, on Flickr
Afbeelding
Arriva 8805, Schiphol by Alfenaar, on Flickr

Wachtend op de bus terug naar Alphen (die +23 had :evil:), kwam ook nog een TCR-bus langs die geen bloemenstickers gekregen heeft. Waarom deze hier stopte is mij een raadsel.
Afbeelding
TCR 468, Schiphol by Alfenaar, on Flickr

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 02 apr 2013, 08:49
door Z2N
RoelZ1 schreef:Mij is op de site van Arriva opgevallen dat lijn 370 op Koninginnedag rijdt "zoals op een zaterdag". Dit betekent 2x per uur. In de Connexxion-tijd had lijn 370 nog een aparte Koninginnedagdienstregeling die ook hard nodig was, waarbij 8-12x per uur gereden werd. Ik weet nog dat ik een keer 2 haltes richting het station ben gelopen omdat er bij Het Oude Ambacht al 5 volle bussen langs waren gereden. Dit zal wel flink wat problemen gaan opleveren.
Naar aanleiding van bovenstaand bericht heb ik een mail gestuurd naar Arriva. Zij lieten het volgende weten.
Arriva, per Mail schreef: Geachte heer Z2N,

Uw reactie is in behandeling genomen en in vervolg hierop laten wij u het volgende weten.

Wij onderzoeken op dit moment of er extra bussen ingezet kunnen worden op deze lijn. Omdat wij dit aan het onderzoeken zijn kunnen wij hier op dit moment nog geen toezeggingen over doen. Wanneer bekend wordt of er op deze lijn extra bussen ingezet gaan worden komt dit op onze website te staan.

Met vriendelijke groet,
Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Ik geloof dat ze iets zijn vergeten daar in Heerenveen.. :lol:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 02 apr 2013, 10:07
door Michael 1988
Ik denk dat ze ook geen besef hebben in Heerenveen hoe druk die lijnen kunnen zijn. Hilversum ligt daar in tegen natuurlijk wel een stuk dichterbij en ervaring was zat opgedaan bij Connexxion in de afgelopen jaren/decennia dat ze de concessie in handen hadden (incl. diens voorgangers).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 30 apr 2013, 16:55
door Tristan
Met ingang van 12 mei 2013 wordt de dienstregeling voor de regio Duin- en Bollenstreek, Leiden, Rijnstreek en Midden-Holland aangepast. De veranderingen worden doorgevoerd om het aanbod beter af te stemmen op de behoefte van de reizigers in de regio.

Bron en meer: Arriva.nl

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: wo 01 mei 2013, 19:21
door Jelmer
weet iemand het kenteken van Volvo 7777?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: wo 01 mei 2013, 20:14
door Etienne
79-BBJ-9

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 02 mei 2013, 00:00
door Michael 1988
He jammer, zou leuk geweest zijn als die volvo het kenteken 77-BBB-7 had ;).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 02 mei 2013, 09:10
door Edwin
Grontmij legt basis voor R-net uitvoering Zuid Holland: http://www.grontmij.nl/MediaCenter/Nieu ... lland.aspx

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 02 mei 2013, 18:37
door WSM
Jaja, daar kunnen dus weer flink wat uren geclaimd worden voor vergaderen en het produceren van mooie rapportjes.
Op de HOV-lijn van Zoetermeer naar Leiden rijdt in beide spitsen iedere vijf minuten een mooie HOV-bus, wat valt daar nou nog over te vergaderen?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 02 mei 2013, 19:45
door Jelmer
Etienne schreef:79-BBJ-9
dank

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 02 mei 2013, 20:52
door Vinny
WSM schreef:Jaja, daar kunnen dus weer flink wat uren geclaimd worden voor vergaderen en het produceren van mooie rapportjes.
Op de HOV-lijn van Zoetermeer naar Leiden rijdt in beide spitsen iedere vijf minuten een mooie HOV-bus, wat valt daar nou nog over te vergaderen?
Pyramide van Masdov. Reizigers worden bewezen pas écht gelukkig als ze in een grijsgespoten bus zitten met het logo van R-net. Dat op zich zelf al geeft een welhaast orgastisch genot, waardoor reizigerskilometers als warme broodjes de deur uit vliegen. Dit wordt zo'n succes dat Arriva dat niet gaat bijbenen hoor jongen. Ik verwacht dat ze straks Fillipijnse buschauffeurs moeten inhuren om de drastisch gestegen vervoersvraag te accomoderen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 13:16
door WSM
Op het moment heb ik eerder het idee dat de vervoersvraag is gedaald door de sterk gestegen prijzen -o-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 13:19
door Tristan
WSM schreef:Op het moment heb ik eerder het idee dat de vervoersvraag is gedaald door de sterk gestegen prijzen -o-
En bij HOV horen HOV-tarieven, dus die zijn nóg hoger, waardoor de vraag nog meer zal afnemen (of zwart- en grijsrijden zullen toenemen).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 15:02
door Z2N
Sinds december kent de Rijnstreek een nieuwe lijn, lijn 184 tussen Alphen en Nieuwveen. Oorspronkelijk had de lijn een ringlijn moeten zijn, via Langeraar en Papenveer, maar door een wegherstructurering in Langeraar werd de lijn ingekort tot een lijn Alphen - Ter Aar - Papenveer - Nieuwveen.

Werd, want toen ik vandaag probeerde gebruik te maken van lijn 184 bleek dat de dienstregeling zonder aankondiging gewijzigd was. De nieuwe route is nu Alphen - Ter Aar - Nieuwveen - Papenveer - Ter Aar - Alphen, waarbij het stuk door Nieuwveen en Papenveer ieder uur maar in één richting bediend wordt. Nou stond bij de vertrekstaten al wel dat er een andere route gereden zou worden, maar dit was pas vanaf half mei. Maar blijkbaar was dit dus al veranderd, tegen de reisadviezen van 9292 (en zelfs de eigen site) in. :shock:

De reden van de wijziging (grote vertragingsgevoeligheid van de eerste route) kan ik begrijpen, maar dat dit dan niet wordt doorgegeven vindt ik niet kunnen. De chauffeur, die mij als boze reiziger naar zich toe kreeg (ik stond al ruim een uur te wachten, en had geen idee waarom de bus toch zo laat was), legde mij uit dat dit al sinds februari zo is. (Let wel: pas later deze maand wordt het officieel) Had Arriva dit niet wat eerder door kunnen geven?? :N