Pagina 40 van 134

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 04 mei 2013, 19:17
door nvdw
Z2N,

Wat de chauffeur zegt klopt: al sinds 11 februari wordt 184 op die manier gereden. Dat is als een stremming door Arriva aangegeven die tot 7 december duurt (waarschijnlijk per de nieuwe dienstregeling 2014). Doordat Arriva de omleidingen op de eigen site allemaal achter elkaar zet staat die omleiding inmiddels op pagina 12, maar dan nog zou bijvoorbeeld 9292 dit moeten aangeven. Die omleiding behelst de route dus zoals jij nu aangeeft: Alphen - Ter Aar en vervolgens een lus Ter Aar - Nieuwveen - Papenveer - Ter Aar en weer verder naar Alphen. Maar dat wordt dus al sinds maanden gedaan.

Overigens lees ik niets terug over lijn 184 in de aangekondigde wijzigingen per 12 mei (als de vakantiedienstregeling weer is afgelopen). Eigenlijk is het jammer dat het lijntje zo begint - het dorp waarom het gedoe allemaal begonnen is heeft nog steeds geen bus, al kan Arriva daar niks aan doen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 04 mei 2013, 21:24
door ODRAIL
hmm, ik zie dat na ruim vier maanden nadat Arriva nu dit gebied heeft overgenomen van Connexxion dat nog niet alle halteborden in Waddinxveen en Gouda de nieuwe kleur hebben.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 11:51
door BrengMe
Opvallend ja. Toen ik gisteren met lijn 197 van Gouda naar Bergambacht reed viel me ook op dat alle borden buiten de bebouwde kom ook nog niet vervangen waren. Lijn 193 stond ook nog gewoon op de borden met een klein stickertje waarop stond: Vervallen per 9 december 2012. Lekker duidelijk.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 15:11
door Broodtrommel
De borden in Bergambacht kloppen sowieso niet. Op de de halte Busstation (ri Schoonhoven) staat twee keer de 197, zowel naar Schoonhoven als naar Gouda, maar alleen de 197 naar Schoonhoven komt daar. Op de halte pleinstraat (ri Gouda) staat op het bovenste bord dat de bus naar Schoonhoven gaat, terwijl dat aan de andere kant is.

Ik heb hier al een mailtje gestuurd naar Arriva, maar die gingen daar zelf wel naar kijken - want ik had daar misschien geen verstand van.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 07 mei 2013, 20:50
door ODRAIL
Op de N207 (Gouda - Hillegom, diverse buslijnen) zijn de borden allemaal nog in de gele kleur.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 09 mei 2013, 13:15
door Tristan
KM46 schreef:Op de N207 (Gouda - Hillegom, diverse buslijnen) zijn de borden allemaal nog in de gele kleur.
Er is nog wel meer niet aangepast. Als je in de bussen de QR-code scant, kom je terecht op m.arriva.nl Op deze portaal kun je van allerlei Arriva-lijnen de gegevens inzien, behalve die van Zuid-Holland Noord. Kortom: je hebt daar dus (nog) helemaal geen fluit aan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: do 27 jun 2013, 16:22
door Z2N
Ik zag daarstraks in de bus dat er deze zomer een actie is in ZHN: reizigers kunnen een gratis reisproduct op hun OV-chipkaart zetten, en krijgen in ruil daarvoor in juli en augustus 40% korting in de daluren! :pos: Hier staat er meer informatie.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 13:44
door Edwin
Tijdje geleden zijn in dit topic de eerste tekenen van R-net-elementen rondom haltes van de lijnen 365 en/of 370. Iemand die daar onlangs iets (meer) van heeft gezien. Volgens mij moet per nieuwe dienstregeling 2014 beide lijnen onder de R-net-formule gaan rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 14:08
door Z2N
Hier in Alphen (lijn 370) niets van te zien. Geen posters, geen R-net bussen, geeneens R-net busmeubilair. Wel drieassers van lijn 370 gezien op de spitsbussen naar Den Haag (Qliner), dus het zal nog een hele bedoeling worden om de twee huisstijlen uit elkaar te houden, mocht R-net echt ingevoerd worden op lijn 370.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 20:52
door dylanwild94
Z2N schreef:Hier in Alphen (lijn 370) niets van te zien. Geen posters, geen R-net bussen, geeneens R-net busmeubilair. Wel drieassers van lijn 370 gezien op de spitsbussen naar Den Haag (Qliner), dus het zal nog een hele bedoeling worden om de twee huisstijlen uit elkaar te houden, mocht R-net echt ingevoerd worden op lijn 370.
ik neem dat je in de dik gedrukte zin lijn 380/381 bedoel :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 21:32
door Suus
Nee, dat bedoelt hij niet. Tenminste, als jij denkt dat hij het lijnnummer fout heeft.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 21:35
door dylanwild94
Bee schreef:Nee, dat bedoelt hij niet. Tenminste, als jij denkt dat hij het lijnnummer fout heeft.
rijd de 370 in de spits soms tussen Schiphol en den haag cs via Alphen a/d Rijn dan

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 21:46
door MdJ
Ik denk dat Z2N bedoelt: "Ik heb een drieasser, die normaal op lijn 370 rijden, gezien op lijn 380/381 :wink:

(Zelf geen idee of deze materieelinzet afwijkend is)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 21:55
door dylanwild94
MdJ schreef:Ik denk dat Z2N bedoelt: "Ik heb een drieasser, die normaal op lijn 370 rijden, gezien op lijn 380/381 :wink:

(Zelf geen idee of deze materieelinzet afwijkend is)
oke ja dat inderdaad afwijkend :wink:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 22:22
door Z2N
*Lijn 370: Alphen - Schiphol (hoort gereden te worden met drieasser)
*Lijn 380/381: Alphen - Den Haag (hoort gereden te worden met tweeasser, rijdt echter soms met drieasser)
Hoop dat het zo duidelijker is -o-

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 22:25
door dylanwild94
Z2N schreef:*Lijn 370: Alphen - Schiphol (hoort gereden te worden met drieasser)
*Lijn 380/381: Alphen - Den Haag (hoort gereden te worden met tweeasser, rijdt echter soms met drieasser)
Hoop dat het zo duidelijker is -o-
was het al :Y

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: za 20 jul 2013, 12:32
door Etienne
Edwin schreef:Tijdje geleden zijn in dit topic de eerste tekenen van R-net-elementen rondom haltes van de lijnen 365 en/of 370. Iemand die daar onlangs iets (meer) van heeft gezien. Volgens mij moet per nieuwe dienstregeling 2014 beide lijnen onder de R-net-formule gaan rijden.
In Zoetermeer staan op de haltes Aïdaschouw, Marsmanhove en Muzieklaan wel van die actuele vertrektijdborden in Rnet-huisstijl.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: di 23 jul 2013, 11:32
door Edwin
Etienne schreef:
Edwin schreef:Tijdje geleden zijn in dit topic de eerste tekenen van R-net-elementen rondom haltes van de lijnen 365 en/of 370. Iemand die daar onlangs iets (meer) van heeft gezien. Volgens mij moet per nieuwe dienstregeling 2014 beide lijnen onder de R-net-formule gaan rijden.
In Zoetermeer staan op de haltes Aïdaschouw, Marsmanhove en Muzieklaan wel van die actuele vertrektijdborden in Rnet-huisstijl.
Alleen nog één bij Centrum-WEst en Zoetermeer is er klaar voor ;)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 18:59
door WSM
Per 1 september 2013 zal de dienstregeling van Arriva in deze regio (wederom) wijzigen. Meest opvallende wijziging is dat lijn 45 (Den Haag - Leiden) door Arriva en Veolia samen gereden zal gaan worden. De logica hiervan ontgaat me enigszins. Wil men besparen op MAT-tijden voor de omlopen die in Leiden en Leidschendam GGZ Haagstreek beginnen en eindigen?

Bron: http://www.arriva.nl/nieuws/zuid-hollan ... d-wijzigt/

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 21:23
door ODRAIL
En ja we hebben er weer een combinatielijn bij :shock: . Gaat goed zo :? .

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 21:28
door Z2N
Ben wel benieuwd hoe men de abonnementen op deze lijn gaat doen: de Arriva-abonnementen zijn niet geldig bij Veolia en de sterabo's van Veolia zijn niet geldig bij Arriva, ze kunnen niet eens gelezen worden door de software. Het valt maar te hopen dat het wel beter geregeld wordt dan op lijn 195/295.. :roll:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 21:31
door ODRAIL
Hmm, vraag me af waarom sommige lijnen door twee vervoerders gereden moeten worden. Kan dit niet bij een concessie gevoegd worden?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 21:35
door WSM
Toen Veolia de concessie Haaglanden overnam is lijn 45 in zijn geheel naar Veolia gegaan (lijn 39 bleef geheel bij Connexxion).

Nu gaat er vrij onverwacht samen gereden worden en heeft Veolia drie bussen over (bovenop de bussen die al overtollig zijn door eerdere bezuinigingen) alsmede 12 FTE aan chauffeurs. Die moet Arriva dan maar weer even op zien te trommelen...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 22:00
door Suus
We hebben met lijn 45 volgens mij ook nog een periode gehad dat Veolia Haaglanden de stadsdienst voor de gehele Leidse Merenwijk deed, met andere tarieven en kaartjes van de overige lijnen in Leiden, gelukkig is de lijn nu iig tot het busstation ingekort. :')

Re: Concessie Zuid-Holland Noord #3

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 22:02
door ODRAIL
Zag vanmiddag op busstation Capelsebrug inmiddels ook de groene halteborden van Arriva.