Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ovforens schreef:Enerzijds wel, maar het is wellicht wel wat duur om 70 meter aan tramstellen te kopen, alleen omdat het lang duurt om te keren.
Als de keertijd beperkt kan worden tot bijv. 3,5 minuut, scheelt dit dus miljoenen aan onnodige tramstellen.
Je zegt zelf al dat dat zou kunnen met een slipbestuurder (voor de minder ingelezen onder ons: dan krijgt de tram een nieuwe bestuurder voor de terugweg, de bestuurder die afstapt pakt dan weer de volgende tram, waar die bestuurder weer van afstapt en ook weer wacht op de volgende, enz. enz.).
Eerst zorgen dat het huidige materieel blijft rijden, denk ik.
Het tramverkeer tussen Nieuwegein en IJsselstein is maandagochtend weer enige tijd gestremd geweest. Net als bij de ontregeling zondag was een defecte tram de oorzaak.
Vervoersbedrijf U-OV denkt niet dat er een verband is tussen beide storingen. Monteurs konden het defect dit keer snel verhelpen. Zondag lag de tram er ruim vier uur uit. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1571235 ... -weer.html
Ja, ze kunnen ook kleurtjes. Maar dit ging over symbolen als een domtoren, zonnetje, koffertje, ruitje, enzovoort. Maar goed, allebei de functies hebben we nog niet gezien/ kunnen vinden.
Durashift schreef:Eerst zorgen dat het huidige materieel blijft rijden, denk ik.
Het tramverkeer tussen Nieuwegein en IJsselstein is maandagochtend weer enige tijd gestremd geweest. Net als bij de ontregeling zondag was een defecte tram de oorzaak.
Vervoersbedrijf U-OV denkt niet dat er een verband is tussen beide storingen. Monteurs konden het defect dit keer snel verhelpen. Zondag lag de tram er ruim vier uur uit. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1571235 ... -weer.html
Die defecte tram van gisteren was waarschijnlijk nog niet volledig gerepareerd. Er reed vanmorgen in ieder geval één omloop met een losse tram.
'Een tipgever meldt ons het volgende.
Mogelijk deze nacht de eerste ritten met de nieuwe tram tussen remise Nieuwegein en Jaarbeurs. De komende uren wordt beslist of het doorgaat.'
Dan hopen dat er niet nog een kapotte tram erbij komt op dat traject, er staat er nu al weer 4 stil in Nieuwegein .
Er is er 1tje weer kapot zal het de zelfde zijn als afgelopen zondag ?
Nachtelijke testritten voor Uithoflijn Utrecht begonnen
UTRECHT - De Uithoflijn in Utrecht is een stap dichterbij gekomen. Met de nieuwe trams worden de komende maanden nachtelijke testritten door de stad gereden. Onder begeleiding van verkeersregelaars reed het eerste voertuig in de nacht van donderdag op vrijdag van de remise in Nieuwegein naar het Jaarbeursplein en weer terug. Het tempo lag bewust heel laag. Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Een Amba van U-OV heeft wat schade opgelopen vanmiddag.
Een zware crash donderdagmiddag tussen De Bilt en de Uithof: een bus is gebotst met een personenauto. De bestuurder van dat laatste voertuig is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.
Het lijkt erop dat de personenauto rond 16.15 uur wilde keren op de Universiteitsweg en daarbij de stadsbus over het hoofd zag.
De materiële schade is groot. Er moet een berger aan te pas komen om de auto en de bus weg te slepen.
Passagiers van de bus zijn voor zover bekend niet gewond geraakt. Op en rond de Universiteitsweg zijn opstoppingen ontstaan na het ongeluk.
Lijn 65 heeft momenteel een flinke omleiding wegens werkzaamheden aan de Structuurbaan in Nieuwegein die ook langdurig is. Wat daarbij opvalt is dat de omleiding volledig in de lopende dienstregeling verwerkt is. Op de U-OV site staat er nog wel een verstoringsbericht, maar de dienstregeling bevat nu de omleidingsroute.
Hetzelfde is het geval in de bussen waarin de haltes op de omleiding op de schermen staan, de vervallen haltes er helemaal vanaf zijn en er ook niet zoals gebruikelijk een verstoringsbericht tussendoor getoond wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat zouden er meer moeten doen! Scheelt echt een hoop gedoe met reisinformatie en gedoe met afrekenen omdat de chipsystemen bij gebrek aan beter een verkeerde halte selecteren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
U-OV doet dat altijd al. Het opvallend is nu juist dat de vervallen haltes er helemaal uit zijn (staan normaal doorkruist op de routestrip op de schermen) en er geen verstoringsmelding meer in zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ja, de Adama van Scheltemabaan was eerst een busbaan. Komt niet als zodanig terug overigens, al kwam er wel asfalt tussen de rails meen ik als ontsluiting van het station voor hulpdiensten.
De bussen die in de eindsituatie weer terug naar de centrumzijde gaan zijn de lijnen die nu op het Jaarbeursplein staan van U-OV en die gaan geen van allen die kan op het station uit. (Alleen 2 zal terug naar CS dan wel volledig via de Catharijnesingel gaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zijn de 2 sneltramlijnen dan wel met elkaar verbonden. Ik bedoel de Ijsselstein/Nieuwegeinlijn met de Uithoflijn? Zou je zeg maar in de tram kunnen blijven zitten.
Dat gaat wel gebeuren. Alle trams komen uit de Remise in Nieuwegein, maar voordat de uithoftrams in de reizigers dienst verder dan het station kunnen moet het deel naar Nieuwegein/IJsselstein eerst omgebouwd worden (zo moeten o.a. de perrons verlaagd worden)
Maar "technisch" worden ze ergens binnenkort al verbonden, op het jaarbeursplein kun je al zien dat de nieuwe sporen precies in het verlengde van de huidige halte liggen.
Vanochtend vroeg was zo'n elektrische Optare defect gegaan in de S-bocht bij het Smakkelaarsveld. Handige locatie ook om kapot te gaan, het gaf flinke hinder voor de bussen. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.