Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door isadora »

En dat allemaal in Utrecht?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Zeker wel!
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Utca030, zelfs Britney en Justin vinden het prettig :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Geert »

Aking schreef:Daarom trek ik mij, als fietser en als voetganger, dan ook al minimaal een jaar of 15 heel weinig aan van de verkeerslichten in Utrecht :') *O*
Toch mee oppassen, zag een paar jaar terug een mevrouw door het rode licht oversteken bij de Bijenkorf (Lange Viestraat), maar er bleek een agent op de fiets te wachten en toen kreeg ze een mooi geel papiertje mee naar huis :')
dnmw2705 schreef:@ Suus, ik had een paar berichten geleden het ook al aangegeven. In Utrecht is het echt drama zoals Daniël ook al zegt. Als je vanaf De Bilt komt over de Utrechtseweg, dan heb je bij de Berekuil de volgende situatie: Bus komt aanrijden op rechtsaf baan. Rechtdoor en rechtsaf gaan op groen (en twee oog) bij de volgende verkeerslichten staat het auto verkeer op groen en bus op rood. Dan gaat groen voor auto naar rood en dan mag of het verkeer van rechts of de bus mag..
Die situatie is al jaren zo...
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Natorious »

https://www.ovpro.nl/tram/2017/05/02/ui ... sknelpunt/

Hebben ze die lijn al klaargemaakt voor trippletractie? :X
UtrechtOV
Berichten: 140
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door UtrechtOV »

Hoor en zie er eigenlijk niks meer over. Weet iemand meer over die nieuwe elektrische bussen voor lijn 1.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Volgens de klantenservice zouden de bussen deze zomer instromen, nog een vrij rekbaar begrip natuurlijk. Zodra er een definitieve datum bekend is zou dit worden gecommuniceerd. Dus zomervakantie op zijn vroegst zullen we maar zeggen.
🍉
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door yordietje »

Begint hier nou ook al '' wanneer komen de nieuwe bussen '' topic? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens borden rondom het Anne Frankplein in Utrecht is er vanaf 15 mei kans op ernstige verkeersoverlast door de werkzaamheden alhier. Zo te zien aan de situatie ter plekke gaat men er aan de slag met de stadsverwarmingsleidingen die nog onder het plein liggen (en daarmee in de weg voor de te bouwen bustunnel).
Als ik de situatie in het midden van de rotonde en in de directe omgeving zo zie lijkt het erop dat er hier tijdelijk een normale kruising komt te liggen waarbij een kwart van de rotonde vrij van verkeer gemaakt kan worden zonder dat er verkeer hoeft om te rijden. Gaat nog wat worden daar, het ziet er allemaal vrij smal gepland uit namelijk en er zit nu al een slinger in de Overste den Oudenlaan wegens de werkzaamheden aan kabels en leidingen die zo krap is dat m'n bus er vanmorgen moest stoppen om te zorgen dat een tegemoetkomende gelede bus de slinger kon maken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Suus »

Overigens staan her en der ook borden waar men het over het "Anna Frankplein" heeft :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

In de eindsituatie wordt het plein sowieso een kruising met stoplichten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

In de definitieve tekeningen lijkt halte Anne Frankplein trouwens wel in z'n geheel weg te zijn, in eerdere versies stond er nog een stoepje op dat als halteplek zou kunnen zijn bedoeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zo te zien wordt de halte Anne Frankplein richting Utrecht Centraal een stukje terug verplaatst, men was althans vanmorgen bezig een strookje gras direct aan de stoeprand weg te halen tussen de uitrit van de U-OV garage en het tankstation aldaar. Enige logische aanleiding die ik daarvoor kon bedenken was een verplaatste bushalte eigenlijk. Het verkeer werd nu ook al heel kort na de bestaande halte één baan over geleid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Stelconplaten liggen er nu ook al.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ah, dat kon ik niet zien vanmiddag omdat ik aan de verkeerde kant van de bus zat. In elk geval lag het asfalt in het midden van het Anne Frankplein er vanmiddag ook en was al gemarkeerd waar de lijnen moeten gaan komen, zag verder ook al borden klaar staan voor de nieuwe situatie op dit tijdelijke kruispunt.
Ergens in de nacht van zondag op maandag zal dan de omzetting naar de tijdelijke situatie wel plaatsvinden en dan is het wachten tot de eerste keer met een grote beurs in de Jaarbeurs voor alles muurvast staat in vier richtingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door buswbd »

De 4425 heeft net een klein ongeluk gehad in Wijk bij Duurstede.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Momenteel ligt de gehele sneltram eruit vanwege een tram met een afgebroken pantpgraaf. Het verbaasd mij altijd dat meteen de gehele lijn plat komt te liggen. Tussen Westraven en Centraal zou toch prima gewoon een tram kunnen rijden indien er een verstoring in Nieuwegein/Ijsselstein is. Geen idee of dat bij andere storingen wel gebeurt maar ik weet nog van een aantal jaar geleden dat er niet altijd gebruik werd gemaakt van de wissels die er destijds nog op verschillende locaties lagen. Met als gevolg meteen de gehele lijn zonder trams bij een verstoring.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ligt eraan waar de kapotte tram staat, wellicht is de bovenleiding ook bij Westraven stroomloos.
Overigens viel de extra drukte in de bussen richting CS best mee, die lopen normaal vol met tramreizigers. Alleen de andere kant op waren ze aanmerkelijk voller.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

010jongen schreef:Momenteel ligt de gehele sneltram eruit vanwege een tram met een afgebroken pantpgraaf. Het verbaasd mij altijd dat meteen de gehele lijn plat komt te liggen. Tussen Westraven en Centraal zou toch prima gewoon een tram kunnen rijden indien er een verstoring in Nieuwegein/Ijsselstein is. Geen idee of dat bij andere storingen wel gebeurt maar ik weet nog van een aantal jaar geleden dat er niet altijd gebruik werd gemaakt van de wissels die er destijds nog op verschillende locaties lagen. Met als gevolg meteen de gehele lijn zonder trams bij een verstoring.
Misschien wat lastig als het onderdeel nu nét op het andere spoor is beland?

Afbeelding
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Misschien lastig als heel het traject er meteen uit ligt? Dit was in Nieuwegein. Ze hadden dus nog prima in Utrecht kunnen rijden. Weet niet precies hoe het zit met stroomvoorzieningen en secties etc.
Laatst gewijzigd door Daniel op di 16 mei 2017, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Een wilde gok van mijn kant is dat ze met de dienstroosters zitten. NS kan roosters van personeel makkelijk via de RailPocket(?) wijzigen, bij Qbuzz zit je met vastgelegde diensten die bij geval van verstoring dus niet zo makkelijk aan te passen zijn.
🍉
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

Je bedoelt van tram naar bus en vv?
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 16 mei 2017, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Gewoon Qbuzz Utrecht breed, daar heb je gewoon een pak met vaste diensten wat voor een langere tijd vast staat. Bij NS is er veel meer bijsturing (dat blijkt wel uit de verhalen van Mikos), Qbuzz heeft dit - voor zo ver ik weet - niet, dus dan is het praktischer om het hele tramnet maar plat te leggen. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar onder de huidige condities wel veruit het duidelijkste voor de reiziger.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er is in het verleden toch wel gependeld bij storingen, ook in de tijd dat Qbuzz er reed. Maar aan de andere kant: als een tram z'n complete stroomafnemer verliest is het best aannemelijk dat dat ding eerder op de rit ook al los gezeten heeft en mogelijk schade aan de bovenleiding heeft toegebracht, dat zijn dingen die je dan toch wel eerst even moet controleren lijkt me :wink:

Positief in elk geval, zo las ik in een ander topic, dat er deze keer wel vervangend vervoer ingezet is aanvullend op de buslijnen die anders veelal gigantisch overbelast raken.

Aan andere ontwikkelingen: naast de halte Anne Frankplein ri. CS heeft men ook de halte de andere kant op een stukje verplaatst, er staat daar zelfs een bord met een pijl en "Bushalte". Echter is de halte zelf helemaal niet verplaatst, de bussen stoppen namelijk nog gewoon op de normale plek. Ri. CS gaat dat makkelijk in de huidige situatie, de andere kant op is het een wat krappe draai.
In de huidige tijdelijke situatie rijdt namelijk verkeer van de Europalaan af het Anne Frankplein op (zowel bus als auto) over de strook die oorspronkelijk de busbaan was. De bussen van het Anne Frankplein af rijden daar nog 'n stukje spook alvorens weer op de normale rijbaan te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Probleem met de stroomafnemer trad bij een sectiescheiding op aldus onderstaand artikel, logische verklaring waarom er ook in Utrecht zelf niks meer reed lijkt me?

Tramverkeer wordt weer opgestart
UTRECHT - Het tramverkeer tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein wordt weer opgestart. Er reden de hele middag geen trams meer.
Bij een tram die richting Nieuwegein reed werd de zogenoemde pantograaf, een onderdeel dat stroom van de bovenleiding afneemt, kapot gereden. Hoe dat kon gebeuren wordt nog uitgezocht. Wel is duidelijk dat het gebeurde bij een verbinding tussen twee secties van de bovenleiding.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 177 gasten