Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat klopt.
Krijgt de 1162 nog een aangepast kleurenschema?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Aannemelijk zal 'ie ooit wel Pouw Vervoer kleuren krijgen, voor U-OV rijdt hij nu maar tijdelijk (tot 17 september rijdt lijn 777).

De rijtijden van de nieuwe Servicelijnen zijn blijkbaar wat optimistisch gepland in combinatie met de zaterdagmiddagdrukte in de binnenstad. Nabij station Terwijde was lijn 16 tot 10 minuten na vertrektijd nog niet langsgekomen. Vervolgens met lijn 4 een stukje afgesneden naar de andere omloop, die kwam op lijn 14 met +15 langs. De kering bij het Anne Frankplein is ook maar kort, dus terug kwam 'ie met nog altijd +10 langs.
Blijkbaar hebben die busjes ook geen Qbis gekregen trouwens, viel in elk geval op dat ze geen actuele reisinformatie uitzonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Daniel schreef:De rijtijden van de nieuwe Servicelijnen zijn blijkbaar wat optimistisch gepland in combinatie met de zaterdagmiddagdrukte in de binnenstad. Nabij station Terwijde was lijn 16 tot 10 minuten na vertrektijd nog niet langsgekomen. Vervolgens met lijn 4 een stukje afgesneden naar de andere omloop, die kwam op lijn 14 met +15 langs. De kering bij het Anne Frankplein is ook maar kort, dus terug kwam 'ie met nog altijd +10 langs.
Blijkbaar hebben die busjes ook geen Qbis gekregen trouwens, viel in elk geval op dat ze geen actuele reisinformatie uitzonden.
Nou dat is niet alleen de zaterdagmiddagdrukte hoor :) Ik heb één keer een servicebus gezien die op tijd was (lijn 14 bij Stadsschouwburg), maar daar zat lijn 16 dan weer direct achter met een half uur vertraging. Voor de rest alles minstens +5. De standaard ligt voor zover ik heb gezien rond de 8 minuten te laat.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Ik hoorde vanmorgen van een collega uit Nieuwegein dat er een pendelbuslijn 777 zou rijden op het trajectdeel dat lijn 77 momenteel niet kan bedienen door een omleiding i.v.m. werkzaamheden aan de Batauweg in Nieuwegein. Gezien de omschrijving van het materieel dat hij daarop had zien rijden wordt er een van de SprinterCity's op ingezet.
Van waar naar waar rijdt dit busje dan, want een deel is afgesloten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Heb 'm gisteren nog op de wiki gezet n.a.v. wat fysieke spots van hoe hij rijdt :wink:
Halte Middenweide is een tijdelijke halte trouwens, het stuk Batauweg waarop de reguliere halte Middenweide ligt is afgesloten. Lijn 77 rijdt om vanaf de Batauweg via Batenburg naar de A.C. Verhoefweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vandaag ben ik op het nieuwe busstation van Driebergen-Zeist geweest. Het zag er mooi en modern uit, maar toch miste ik wat. Er waren niet veel zitgelegenheden en de elektrische borden met vertrektijden waren er ook niet. Ik hoop dat die nog komen. De haltes A, B en C als ik me niet vergis waren nog niet klaar, maar die zullen spoedig ook in gebruik worden genomen. Ook is er een kleine buffer geplaatst voor bussen.

Verstuurd vanaf mijn G620S-L01 met Tapatalk
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar bij mij kwam net dit opzicht best leuk bedachte filmpje voorbij over de nieuwe eleltrische bussen https://www.instagram.com/p/BYVUtsxjOGE/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Nee nog niet voorbij gekomen had hem wel gezien op het nieuws laatst, inderdaad best wel geinig gemaakt.
Maar ik dacht dat de bussen nu al op Lijn 1 zouden rijden.
Ik dacht gisteren laat ik eens met Lijn 1 dus na huis gaan vanaf het station, werden zelfs appels uitgedeeld duurzaam ov enzo.

Wat verbaast mij totaal 6 bussen lijn 1 gezien(ik zat er dan in 1 van de 6), 1 van die 6 bussen was maar elektrisch.
En ook vanochtend lijn 1 geen elektrische bus gezien, is er pas 1 bus klaar van alle elektrische bussen ?.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Carlos0_0 schreef:Is er pas 1 bus klaar van alle elektrische bussen ?.
Nee hoor, kijk hier maar :).
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Er zijn er 3 klaar.
De 4601 heeft inmiddels een werkend kleurendisplay. (Keurig blauw thv Vredenburg; met tweeregelige bestemming en een lijnnummer in het goede hokje)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Gisteren stond trouwens ook de Groningse demo nog op CS en daarnaast is een vierde exemplaar al de hele week bij de werkplaats te zien. Overigens zijn er ook nog gewoon een aantal elektrische bussen nog niet in Nederland gearriveerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

MdJ schreef:Er zijn er 3 klaar.
De 4601 heeft inmiddels een werkend kleurendisplay. (Keurig blauw thv Vredenburg; met tweeregelige bestemming en een lijnnummer in het goede hokje)
Daar ben ik niet helemaal zeker van. Ik dacht namelijk diezelfde bus ook in het blauw op CS richting Hoograven te zien vertrekken :) .
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoeveel rondjes kan lijn 1 rijden op een volle accu, uiteraard ongeveer want het hangt af van verschillende factoren.
Ik zie dus nu ook al een Ebusco 2.1 staan terwijl wij de 2.0 versie hebben, ik ben wel benieuwd wat het verschil is.

https://ebusco.eu/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat in Utrecht rijdt is de Ebusco 01, versie 1.0 dus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Ah oke nou toevallig net er wel ingezeten nam even een sprintje, het was de 4603 waar ik in zat.
Mooie bus alleen de Airo mag wel iets minder hard aan staan, was ook niet echt nodig volgens mij maar goed.

Ook de nieuwe ov chip best mooi apparaatje om te zien, duidelijk scherm met in en uit checken(En de halte namen staan erop).
Het viel mij trouwens vanochtend op dat een andere bus ook op lijn 1 de nieuwe ovchip ook had, dus het lijkt erop dat ze de andere bussen ook gaan ombouwen.

Voorkant van de bus was ook duidelijk om te zien kleuren display, de achterkant ook dus op zich mooi busje :D .
Alleen het tv schermpje had geen reisinformatie om te laten zien zien, maar dat had de gewone bus van vanochtend ook niet dus zal wel een storing zijn ofzo.
En wel een vreemd alarm als je op de stop knop drukt, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Waar er bij Utrecht Centraal sprake is van uitloop die het gaan rijden van de Uithoflijn verhindert schiet het op De Uithof zelf al behoorlijk op zag ik vandaag. Ten oosten van de Universiteitsweg rijden de bussen inmiddels over de nieuwe bus/trambaan en bij zowel UMC als WKZ zijn de gecombineerde haltes in gebruik met de abri's in aanbouw.
De gesectioneerde bovenleiding, i.v.m. de apparatuur in het UMC, ziet er wel apart uit met al die kabels die bij elk portaal naar boven komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Carlos0_0 schreef:
Ook de nieuwe ov chip best mooi apparaatje om te zien, duidelijk scherm met in en uit checken(En de halte namen staan erop).
Het viel mij trouwens vanochtend op dat een andere bus ook op lijn 1 de nieuwe ovchip ook had, dus het lijkt erop dat ze de andere bussen ook gaan ombouwen.
Op tramhalte Kanaleneiland-Zuid (richting Utrecht) staat er achteraan het perron ook een. Ook de tramhaltes dus.Ik heb geen idee of ze alleen worden vervangen bij defecten of dat langzamerhand alle apparaten in alle voertuigen en op alle haltes worden vervangen.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Ik had mij voorgenomen niet te reageren op het reilen en zeilen van lijn 777. Ik doe het nu toch als dagelijkse klant van lijn 77 en omdat ik inmiddels ruim 36 jaar in Batau-Noord woon. Ik heb de eerste twee weken van de nieuwe dienstregeling noodzakelijkerwijs veelvuldig gebruik gemaakt van lijn 777, de afgelopen en komende week in verband met vakantie niet. Mijn opmerkingen:
- de lijn probeert een oplossing te zijn voor een probleem dat er niet is. Hij rijdt het belangrijke stukje Heemraadsweide-Middenweide tot de aansluiting met de Batauweg linksaf (alleen in deze richting). Dit kan de reguliere lijn 77 ook gewoon doen (en dan in twee richtingen). Daar zijn geen wegwerkzaamheden. Die zijn alleen op het stuk Batauweg tussen Middenweide en Gelecopperlaan. U-OV en de Gemeente Nieuwegein hadden dus kunnen volstaan met een aanpassing in de route conform de tijdelijke aanpassing zoals die geldt voor de lijnen 48 en 72, via Batauweg-Batenburg-AC Verhoefweg-Batauweg-Galecopperlaan vv. Je krijgt dan voor lijn 77 Batauweg-Heemraadsweide-Middenweide-Batauweg-Batenburg- AC Verhoefweg-Batauweg-Galecopperlaan vv.
- de route is niet aantrekkelijk omdat alleen bij de tramhalte Zuilenstein een aansluiting wordt geboden. Daar zit niemand op te wachten. Voor wie het nog weet: denk aan de jarenlange perikelen met de oude stadsdienst Nieuwegein.
- de publiciteit die aan de lijn is gewijd is volkomen ontoereikend. Een vage verwijzing - en geen dienstregeling - op de site naar een pendellijn, in Nieuwegein zelf alleen een aankondiging in de getroffen bushaltes. Ik heb in de eerste week zeven verschillende chauffeurs van Pouw gesproken. Hun enige instructie: rijd om het kwartier, niets over 'welk kwartier' en evenmin was er een beginhalte aangewezen!
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Nog even een aanvulling over de Ebusco's. Op zondag 20 augustus heb ik op de Europalaan acht exemplaren gezien: 4601 t/m 4603 (klaar voor de dienst de volgende dag), en 4604/05/07/09/10. Mij is verteld dat de 4606 en 4608 inmiddels ook in Nederland waren maar nog niet op de Europalaan afgeleverd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Het verbaasde mij inderdaad ook al dat lijn 77 in twee richtingen omrijdt terwijl er maar in één richting werkzaamheden plaatsvinden. Nou zal de huidige omleidingsroute het meest rijtijdneutraal zijn, maar zelfs dan kan het nog eenvoudiger: reizigers vanaf de getroffen haltes zouden ook gewoon met de 77 in de richting waarin hij normaal kan rijden naar de eerste halte voorbij de omleiding kunnen reizen en daar kunnen overstappen op de 77 de juiste kant op. Neem ze het eerste stukje gratis mee en het kost de reizigers ook nog amper extra saldo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Ik bedoelde dat de 77 zijn normale route door Batau Noord (de lus via Heemraadsweide en Middenweide vv.) kan blijven rijden (in twee richtingen) en voor het afgesloten wegdeel Middenweide/Batauweg- Batauweg/Galecopperlaan vv. de omleiding voor de 48 en 72 (ook in twee richtingen) kan volgen. De omleiding kost wat tijd maar is onvergelijkbaar met de zeer recente omleiding voor de drie lijnen toen de zuidelijke ontsluitingsweg naar Galecop er uit lag (een grote wijk met slechts twee ontsluitingswegen). Ik ga daar niet verder op in omdat ik mij afvraag of dit echt interessant is voor de gebruikers van deze site.
Het busje van 777: ik houd serieus rekening met de mogelijkheid dat hij na zijn dagen in Nieuwegein in de stad wordt toegevoegd aan de 4370-serie als 4373.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmiddag 'n stukje mee geweest met een van de SprinterCity's die nu bij U-OV rijden: blijkt nogal logisch dat ze nog niet zichtbaar zijn in de apps want er zit nog geen Qbis in. Overigens ontbreken ook de chipkaartlezers nog, waardoor er momenteel sprake is van gratis vervoer op deze lijnen. Wel was de 4371 die ik had voorzien van een scherm voor reisinformatie, dat verklaart wellicht waarom er minstens één Citaro LE zonder schermen rijdt want toen de SprinterCity's bij Syntus reden zat er geen scherm in als ik me niet vergis.
De 4370 was vandaag niet actief, in plaats daarvan reed de 4363 de ritten van lijn 16.

Ook wel een opvallend iets: bij de haltes van lijn 5 in Oog in Al scrollt een melding op de DRIPs dat deze binnenkort verplaatst worden naar een halte met meer instappers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

De melding zag ik ook bij meer haltes staan, o.a. jalte Kleine Singel Ri Voorburg/Maartensdijk.

De servicebussen lijn 14 en 16 zie ik regelmatig in de spits rijden in het centrum, maar eigenlijk elke dag geheel leeg...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 14 zag ik vanmiddag ook vrij leeg rijden, maar de lijn 15 die ik had kende toch een stuk of 6 passagiers. Allicht dat er daar het voordeel is dat die lijn een redelijk directe vervanging van de oude route van lijn 10 is. Daardoor was er op dat stuk al wel wat reizigersvraag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

OV-Info app meldt dat de laatst twee ritten van lijn 55 (22:47+23:47) vervallen. Laatste mogelijkheid naar Maartensdijk was dus al om 21:47(!)
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 62 gasten