Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Sommige keuzes zijn voor mijn gevoel nou niet bepaald logisch (Waarom zou je vanuit Lage Weide door willen naar Vleuterweide? Waarom zou je vanaf Oorspronglaan ineens naar Voordorp doortrekken? Waarom de Noordradiaal vertrammen, en niet de Zuidradiaal, die veel minder samenloop met de trein heeft?), maar toch een leuk kaartje.
請勿靠近車門
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Het is getekend door iemand die iets grafisch heeft geleerd en niet perse verstand heeft van vervoersstromen.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Mdk »

Voor de deur in de metro stappen en met 1 overstap naar De Uithof Utrecht Science Park De Uithof en direct naar het centrum? Ik zeg begin maar met boren!

Overigens wel raar dat de uithoflijn niet als metro ingetekend is/ aangevuld is met een directe metro. Dit is toch echt de grootste reizigersstroom binnen utca.
Bij twijfel altijd klagen
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

Aan de Europalaan is de een Citaro G (eerste generatie) voor Pouw verschenen. In grijs bij de deur het Pouw logo, wagenparknummer is '350'. Ik ben alleen het nummerbord vergeten...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Wordt nu interessant dan of dat een van de eerder waargenomen exemplaren was die nu een Pouw logo heeft, of dat het een andere is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wijkhoven
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 13 apr 2015, 11:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Wijkhoven »

Cas schreef:Waarom zou je vanuit Lage Weide door willen naar Vleuterweide?
Dat is een zeer belachelijke metrolijn ja. :lol:

Leg dan een metro (tram past ook) neer van station Leidsche Rijn naar Papendorp om Utrecht Centraal te ontlasten. Bijzonder trouwens dat heel Papendorp vergeten wordt in dit plan. Zoals gezegd, mooie opmaak, maar inhoudelijk beperkt relevant.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik trek echt chaos aan... Dacht aan het eind van de middag nog even op de omleiding van lijn 5 bij De Klomp te gaan kijken gezien de leuke omleidingsroute. Inmiddels kunnen we concluderen dat ik dat beter niet had kunnen doen want door een chaos in Veenendaal was er uitval op de 5 en kwam ik ook amper nog terug want ook de X80 was een puinzooi. Zit nu in een 80 die de X80 van een uur eerder achter zich aan had rijden, maargoed, het gaat in elk geval de goede richting uit :p

De bus die ik nu heb kwam al leeg uit Amersfoort en was ruim tevoren al op De Klomp, dus was in elk geval de moeite van het wachten waard omdat die tenminste zeker ging rijden. Maar al met al heeft de route van De Klomp tot Woudenberg anderhalf uur geen bus gehad. Mijn wachttijd was wat korter aangezien de chaos al begonnen bleek toen ik net aangekomen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Verkeerde dag uitgekozen. Er was een wielerkoers..

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... Veenendaal

Grebbeberg zal wel in het parcours gezeten hebben.. 'T was om 18 uur ook druk bij de pont in Elst, zag ik..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dan nog zou je verwachten dat ze dat het verkeer zouden regelen. Dat gebeurde niet echt als je ritten 50 minuten vertraging ziet oplopen tussen Rhenen en Veenendaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

De treinvervangende bussen reden gisteravond ook niet tussen Veenendaal Centrum en Rhenen. In plaats daarvan reden er snelbussen tussen Driebergen-Zeist en Rhenen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Die snelbussen reden niet zo las ik op Somda. Reizigers werden gewoon vanaf Veenendaal Centrum met de lijnbus meegestuurd.
Maar Syntus kende ook geen omleidingen op de getroffen lijnen, dus in het informeren van de vervoerder is ook genoeg misgegaan. Die aanpassing van de NS-bussen was ook nogal last minute trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Sietse »

Daniel schreef:Dan nog zou je verwachten dat ze dat het verkeer zouden regelen. Dat gebeurde niet echt als je ritten 50 minuten vertraging ziet oplopen tussen Rhenen en Veenendaal.
Er werden tientallen verkeersregelaars ingezet, op bijna elk kruispunt langs de route stond iemand. Ik hoorde van een agent dat de Politie vooraf een negatief advies had gegeven over de route, vanwege de verwachte verkeersoverlast. Voor de wedstrijd zelf was het zeker wel een mooie route, ter plekke een mooie koers gezien. Achteraf gezien de goede keuze gemaakt om een fiets van iemand te lenen ipv de bus te nemen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Sinds een paar jaar is voor het plaatsen van een haltebord (L3 voor de liefhebbers) net als voor de meeste andere verkeersborden een verkeersbesluit nodig. Die besluiten kun je allemaal vinden in de Staatscourant, want daar worden ze verplicht gepubliceerd, en kan Het Volk er vrolijk in grasduinen op https://zoek.officielebekendmakingen.nl/.

Met de zoekterm 'bushalte' kwam ik dit pareltje tegen: een bushalte aan de Europalaan in Utrecht, alleen voor het personeel van de U-OV-stalling aldaar. Die passagieren namelijk volgens rooster met een lijndienst tussen Centraal Station en halte Anne Frankplein; die halte ligt alleen niet meer pal voor de deur, maar sinds een tijdje een stuk zuidelijker. U-OV heeft blijkbaar geen zin om de extra looptijd te vergoeden en/of de diensten aan te passen, dus dan maar zo ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Waar ligt die halte helemaal dan nu? De tijdelijke halte komt t.h.v. de Johan Brouwerlaan, da's dus recht tegenover de uitrit van de stalling en iets zuidelijker dan de oorspronkelijke halte Anne Frankplein, maar als de halte Anne Frankplein nu nog zuidelijker ligt bevindt 'ie zich bijna bij halte Europaplein Noord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat het nou wordt is RTV Utrecht nog niet helemaal uit...
Nieuwe snelbuslijn van Veenendaal naar Science Park gaat rijden
WOUDENBERG/PROVINCIE UTRECHT - De nieuwe snelbuslijn 298 gaat komende maandag al rijden. De route gaat vanaf Veenendaal-De Klomp via Woudenberg naar het Utrecht Science Park.

De huidige belbus blijft in ieder geval tot het eind van het jaar rijden. Daarna wordt gekeken of die eventueel opgeheven kan worden.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Waar ligt die halte helemaal dan nu?
De halte Anne Frankplein (dus die voor de reizigers) ligt al zeker een maandje ter hoogte van de Lanslaan, waar de busstrook begint cq eindigt. Daar zijn stelconplaten neergelegd. In Google Maps staat de locatie ook aangegeven. Alleen Arriva-lijn 81 heeft de coördinaten nog op de oude plek staan, maar what else is new ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow dat valt nog mee (voor de komst van Qbuzz heette de betreffende halte nog Lanslaan :P ) Op de tekeningen lijkt op dezelfde plek de definitieve halte getekend te zijn, ware het niet niet gemarkeerd als bushalte.
De haltes aan de Europalaan en die van lijn 29 aan de Beneluxlaan komen zo ook alleen maar verder uit elkaar te liggen (al staan die voor lijn 29 helemaal niet meer ingetekend)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Die van lijn 29 waren inderdaad niet ingetekend op de plannen voor de HOV-baan, maar ze zijn toch echt aangelegd en definitief ook (halte heet nu Balijebrug).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Die snelbussen reden niet zo las ik op Somda. Reizigers werden gewoon vanaf Veenendaal Centrum met de lijnbus meegestuurd.
Maar Syntus kende ook geen omleidingen op de getroffen lijnen (..).
Finish was op de Kerkewijk, bereikbaarheid van station zal wel een uitdaging geweest zijn.

~~~~~~~

Iets anders: dezer dagen is de spoorovergang bij de Klomp (die westelijk t.o.v. station gelegen) afgesloten voor verkeer i.v.m. de baanvakwerkzaamheden etc.

Dus, ik zou denken: Syntus heeft alle tunnelbussen nodig op de (X)80 en de 50 (Veenendaal), want omrijden via industrieterrein en die spoorovergang is nu wel wat lastig met een Setra..

Toch zie ik nu al wel een paar keer een Citea op de 50 naar Wageningen gaan.. :shock:
Zit men zo ruim in de bussen ivm vakantiedienstregeling of rijdt men met de Setra om via de A30 ofzo?


~~~~~

Zouden de werkzaamheden nu stil gelegd zijn ivm onderstaand incident?
(A)

Afbeelding
(..) Een ongelukkige rit voor de chauffeur van een bestelbus in Maarn. Hij reed zijn wagen klem onder het viaduct bij het treinstation.

De doorrijhoogte op die plek is 2,5 meter. De bus is hoger maar daar was de chauffeur niet alert op. De auto kwam volledig klem te zitten en het dak van de wagen spleet open. (..)
Bron:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1813307/
Arme kerel. Zou mij niks verbazen als dit de UPS onderaannemer uit Veenendaal betreft. Rijden ook met 'normale' Renault bestelbussen van dit type rond.. dan kom je met de hoogte wel uit.. met zo'n meubelbak niet.. en als je dan 'je vaste route rijdt'... Oeps... foutje. -o- :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Er zijn momenteel tunnelbussen over, is al zo sinds de 83 samen met de Veluwe gereden wordt en niet meer door het tunneltje gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^^ oh, okay. Wist ik niet. :pos:

Iets anders: Ik reed daarstraks langs het station in Rhenen. Kijk ik richting het spoor.. zie ik daar het sein op groen staan. Uh?

Er rijden geen treinen.. waarom dan een rijweg instellen?
Gaat het 'systeem' daar dan niet van van de leg.. een sein dat (naar ik aanneem) al een aantal dagen op groen staat.. maar niet rood wordt doordat er geen trein over de las rijdt... :?:
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Als ik me niet vergis heeft Rhenen alleen een P-sein richting Veenendaal. Zolang er geen rijweg vanaf de andere kant ingesteld is zal deze dus groen tonen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Klopt.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Okay, helder. Bedankt. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ondanks alle geruchten hier rijdt op de 298 momenteel de 1710, gewoon Pouw Vervoer dus die hem rijdt.

Edit: Bij U-OV zijn momenteel op lijn 12 de nodige bussen zonder actuele reisinfo te zien, zijn dat de Citaro G's of betreft het gewoon dubbelgeledes die geen actuele info uitzenden (want daarvan zie ik lang niet alle nummers actief in OVinfo).
Er gaat trouwens ergens is grondig fout bij U-OV want kijkend in OVinfo of er nog ergens iets aparts rijdt zag ik op lijn 71, 72, 281 en 283 meerdere uitgevallen ritten achter elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten