Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Lijntje 12 zonder volgsysteem kunnen onze bussen wel eens zijn, we zijn vandaag begonnen met versterken met onze recent omgestickerde bussen.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Ik zag er vandaag ook 1 staan op de buffer van Utrecht centraal jaarbeurszijde.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Op de Sorbonnelaan en op de keerlus bij het WKZ zag ik deze Citaros staan. Ze reden ook met een papier ‘12’ achter de voorruit. Bij een zag ik een nummer 3.. achterop staan, dus geen Qbuzz nummer. Zal inderdaad wel Pouw zijn. En geen tekst in de filmbak dus waarschijnlijk ook geen actuele reisinformatie.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Tom523 schreef:Lijntje 12 zonder volgsysteem kunnen onze bussen wel eens zijn, we zijn vandaag begonnen met versterken met onze recent omgestickerde bussen.
Rijden jullie in zowel de ochtend- als avondspits de versterking of alleen in de ochtendspits? En rijden jullie ook op vrijdag versterking of zijn de spitsen daar te rustig voor?
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Gisteravond heb ik ook zo'n 3xx bus op lijn 18 zien rijden, ook met een papier met lijnnummer achter de voorruit.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Globetrotter schreef:
Tom523 schreef:Lijntje 12 zonder volgsysteem kunnen onze bussen wel eens zijn, we zijn vandaag begonnen met versterken met onze recent omgestickerde bussen.
Rijden jullie in zowel de ochtend- als avondspits de versterking of alleen in de ochtendspits? En rijden jullie ook op vrijdag versterking of zijn de spitsen daar te rustig voor?
We rijden zowel ochtend als middag. Daarnaast rijden we vrijdag ook!
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

https://www.ovpro.nl/personeel/2018/08/ ... ov-sector/
Blijkbaar zijn er diensten uitgevallen bij Syntus Utrecht. Iemand bekend welke?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Ja, dit speelt al een tijdje bij de stalling Mijdrecht. Lijnen 120 en 130 hebben bovengemiddeld veel uitval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

Kunnen ze dan niet beter de M1 laten uitvallen, of de Woerdense stadslijnen 3 of 5. gelet op het gebruik op de betreffende lijnen? De 120 en 130 worden volgens mij redelijk goed gebruikt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

De 120/130 maken een bovengemiddeld deel van het werkpakket: rijden vaak, langere lijnen dus meer diensten. Ze passen bovendien geen diensten aan door de problemen, het zijn chauffeursdiensten die uitvallen en de ritten in zo’n dienst vallen dan uit. Gevolg is dat er soms ook bussen buiten blijven staan, bijvoorbeeld op Breukelen of Bijlmer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Afgelopen dagen zijn er ook enkele ritten rond Amersfoort uitgevallen.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Op lijn 2 in Amersfoort vallen al ritten uit sinds Syntus hier rijdt. Zo wordt vertraging van een vorige rit makkelijk ‘opgelost’.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

sirvinniei schreef:https://www.ovpro.nl/personeel/2018/08/ ... ov-sector/
Blijkbaar zijn er diensten uitgevallen bij Syntus Utrecht. Iemand bekend welke?
Er zijn is een lijst met diensten gemaakt die als eerste vervallen bij een tekort aan personeel. Vaak zal het daardoor dus ook om dezelfde ritten gaan.
De vervoerder waarschuwt dat door een tekort aan personeel hier de komende weken diensten – en dus ritten – zullen vervallen. Op doordeweekse dagen is dat een beperkt aantal. Deze diensten die uitvallen zijn geoormerkt, omdat ze voldoen aan een aantal criteria: de diensten zijn kort en de ritten in deze diensten kennen een lage bezetting of het zijn ritten op een hoogfrequente lijn.
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

Littlebusdriver schreef:Op lijn 2 in Amersfoort vallen al ritten uit sinds Syntus hier rijdt. Zo wordt vertraging van een vorige rit makkelijk ‘opgelost’.
Dat word overal gedaan als een vertraging niet meer in te halen is. Dan maar een (halve) rit uitval en de tijd op die manier inhalen. Heeft weinig te maken met personeelstekort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

AlbertPool schreef:Gisteravond heb ik ook zo'n 3xx bus op lijn 18 zien rijden, ook met een papier met lijnnummer achter de voorruit.
Precies zoals de bedoeling was dus: er zou versterkt gaan worden op alle lijnen naar De Uithof was het plan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Roeland »

Gistermiddag en vanochtend waren de verkeerslichten bij het tunneltje naast station De Klomp buiten werking.
Waardoor er helemaal geen opstoppingen waren, terwijl de bussen anders in de spits nogal eens in de file staan op de Stationsweg tussen het station en de N224.
Brjj
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16 aug 2018, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Brjj »

Rond 745 had daar ook een vrachtwagen zich weer klem gereden. Kon er zelf wel weer uit, maar had erg veel schade. Moet Prorail zo'n tunnel dan controleren?
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Ja en het treinverkeer wordt dan ook gelijk stil gelegd. Al zie ik er geen storingsmelding van.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Brjj
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16 aug 2018, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Brjj »

Er is geen politie of iets geweest. Maar zou dan wel even melden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De 298 is een erg irritant lijntje om langs de route op de foto te krijgen. Allereerst omdat hij in Woudenberg twee mogelijke routes heeft (de oude van 81 is de officiële op de kaart van Syntus en in OVinfo, maar hij kan ook heen en weer door de Geeresteinselaan). En daarnaast leidt hij aan hetzelfde Pouw Vervoer kwaaltje als de Henschotermeerlijnen: aflossing met buswissel op het eindpunt met chauffeurs die dan geen zin hebben om de rit uit te rijden. Die gaan dan doodleuk na het slingertje door Woudenberg linksaf naar Amersfoort. Maakte op die Henschotermeerlijnen weinig uit omdat het gebeurde waar niemand meer in kan stappen, maar je zou in dit geval maar in Scherpenzeel of Renswoude op de 298 staan te wachten. Mag je in het eerste geval nog hard het dorp in rennen om de X80 nog te kunnen halen zo'n 10 minuten later.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Maxim kom er maar in hehe.

Ben al best benieuwd naar de betting de eerste dagen. Je mag toch wel aannemen dat ze gewoon de routes uitrijden? Krijgen ze ook voor betaald?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Syntus komt heeft een tekort aan buschauffeurs:

https://www.ad.nl/utrecht/syntus-heeft- ... ~ae5967b3/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

dnmw2705 schreef:Maxim kom er maar in hehe.

Ben al best benieuwd naar de betting de eerste dagen. Je mag toch wel aannemen dat ze gewoon de routes uitrijden? Krijgen ze ook voor betaald?
Inderdaad mag je ervan uitgaan dat de routes gewoon worden uitgereden.

De bezetting kan ik nog niet direct zien, dat komt de komende weken. Ik meen dat promotie van de lijn ook volgende week begint. Maar als jullie ervaringen hebben dan ben ik natuurlijk zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb geen ervaring met de 298, maar wel een opmerking over de nieuwe middagomloop van de 656. Ik heb deze zowel gisteren als vandaag niet fysiek en in de apps gezien. Rijdt deze wel?
Brjj
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16 aug 2018, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Brjj »

Lijn 45 schreef:Ik heb geen ervaring met de 298, maar wel een opmerking over de nieuwe middagomloop van de 656. Ik heb deze zowel gisteren als vandaag niet fysiek en in de apps gezien. Rijdt deze wel?
Zou best kunnen van niet, Hoornbeeck college begint pas volgende week en het Lodenstein is gisteren open gegaan en heeft niet zulke gespreide lessen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten