Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Er staat al 2 weken een witte Ambassador in Nijenheim thv de Griffensteijnselaan. Volgens mij is het een partybus ofzo.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Het betreft de BN-HH-76 (ex Connexxion 8142). Op de achterkant staan stickers van VIP taxi Utrecht. Op internet staat dat hun adres in Leidsche Rijn, dus of de bus nog steeds van hun is, is gezien de locatie waar de bus staat moeilijk te zeggen. Weet iemand meer?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Woon er naast. Staat hier al sinds juni. Gok dat de chauffeur ervan in de vogelwijk woont (Gruttolaan)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Sluiting tramhalte N'gein slordig gecommuniceerd en mogelijk teruggedraaid
NIEUWEGEIN - Het voorstel om de tramhalte Merwestein in Nieuwegein op te heffen is slordig gecommuniceerd met bewoners en gemeenteraad. De provincie wil de halte weghalen om geld te besparen, maar erkent nu dat het plan iets te rauw op het dak viel.
Gedeputeerde Dennis Straat staat ervoor open om de sluiting terug te draaien, maar dat kost dan wel ongeveer één miljoen euro.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Bus 53, 59 en buurtbus 575 rijden vanaf vandaag weer iets sneller naar Zeist. De kruising Jacob van Lenneplaan/Bergweg is opnieuw verbouwd tot een voorrangsweg van noord naar zuid v.v.

De haltepaal voor de halte op de markt is al geplaatst, nog geen bussen. De nieuwe halte op de Hogeweg werd opengehaald om blindengeleidetegels neer te leggen. De gemeente legt altijd eerst de tegels neer en vervolgens halen ze weer alles uitelkaar om blindengeleidetegels neer te leggen.

Wanneer gaan die bussen eens over de Voorheuvel rijden? Ik kan het nergens vinden.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Bosch en Duin krijgt busverbinding voor personeel zorginstellingen

Bericht door Littlebusdriver »

https://www.ad.nl/utrecht/bosch-en-duin ... ~aad739d7/

Prima initiatief natuurlijk. Maar wel opmerkelijk dat de wethouder weet te vertellen dat het geen OV mag heten. Maar in het artikel staat ook dat iemand van de gemeente Zeist de dienstregeling heeft gemaakt. Dat kijkt me niet juist besteden van gemeenschapsgeld. Tenzij deze persoon dat in zijn eigen tijd heeft gedaan. Ook staat er dat bewoners van Bosch en Duin deze bus mogen gebruiken. Dan is het toch echt OV. Tenzij je een juridisch trucje met lidmaatschap gaat doen. Of ze bedoelen de tijdelijke bewoners van de instellingen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik heb connecties bij de buurtvereniging van Bosch en Duin en ik wist al van het plan. Het plan was om hem van station Den Dolder naar het handelscentrum te laten rijden, maar blijkbaar is dat ingekort.

Wel mooi dat Bosch en Duin dan eindelijk OV krijgt, de reden daarvoor is wel helaas een beetje triest. Als het busje op de Duinweg gaat stoppen ga ik hem sowieso eens nemen. Hij rijdt zelfs op zondag.

Edit: wat heeft Arriva met deze lijn te maken?
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Volgens het artikel wordt het geen OV. En als dat wel zo is, dan wordt het gewoon een lijn van Qbuzz want dat is de huidige concessiehouder. Maar het AD en ook RTV Utrecht blinken niet uit in correcte teksten, dus even afwachten. Waar Arriva staat bedoelen ze Qbuzz.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Dat hoeft natuurlijk niet. En als het geen OV Is dan kan het heel goed zijn dat dit zo'n constructie is als lijn 193 op schiphol.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Want dat is wat voor constructie?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Daar rijdt TCR in opdracht van Arriva, terwijl de omliggende busconcessie wordt uitgevoerd door Connexxion.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Aangezien de lijn (vooral) voor personeel van vijf zorginstellingen gaat rijden, lijkt het mij vooral besloten vervoer. Dat mag dus in principe iedereen rijden.
🍉
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Zodra er een dienstregeling is en iedereen mag mee, dan is het OV volgens de wet. Maar tegelijkertijd: als OV-bedrijven in de verbinding geen brood zien, dan kán er worden afgeweken en worden “gedoogd” dat de lijn wordt uitgevoerd door een andere partij. Of dat hier het geval is, durf ik niet te zeggen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers, de Jaar- en trendrapportage OV van 2017 voor de hele provincie.

Wat vooral wel opvalt is de hoge kostendekkingsgraad van bijna 70% in de U-OV concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Fijn dat de concessie zo kostendekkend is. Misschien kan de provincie dan het advies van het ROCOV opvolgen:
ROCOV Utrecht schreef: Er zijn voorstellen die voortkomen uit budgettaire en niet uit vervoerkundige overwegingen. De provincie zou daarom meer geld voor het OV beschikbaar moeten stellen om frequentieverlagingen te voorkomen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vanochtend op de stalling aan de Europalaan twee ex Connexxion Citaro's G in volledige U-OV- bestickering zien staan. Het betreft de BP-BP-94 (ex Connexxion 9133) met het nummer 4374 en de BP-BJ-88 (ex Connexxion 9136) met het Qbuzz- nummer 4375. Gaan deze ook op lijn 12 ingezet worden?
Laatst gewijzigd door Globetrotter op do 06 sep 2018, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vermoed van niet, op de Uithofversterking rijden immers al zes bussen en volgens een brief te vinden op de site van de provincie zouden er zes geledes worden ingezet voor de versterkingen op de Uithof en die rijden er al.
Blijft natuurlijk wel interessant waar ze wel gaan rijden, maar aangezien de 10 Citaro LE's al in dienst blijven om de groei op te vangen zal dat voor die twee geledes mogelijk ook wel gelden. Of het zijn gewoon reserves voor de wagens die nu op 12 en 18 rijden, dat kan natuurlijk ook nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dit zijn gewoon bussen van Pouw. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Op de bussen van Pouw staat geen Qbuzz-nummer hoor. En daarnaast, ze hebben er zo gezegd zes en geen acht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Zelfs de NOS bericht over de nieuwe buslijn in Bosch en Duin. In dit artikel wordt gemeld dat buurtbewoners ook gebruik mogen maken van de lijn. Alleen wordt verwacht dat dat niet vaak zal gebeuren.

Moet jij eens opletten ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Er staat buurtbewonerS hè, niet Ferdinand die toevallig om de hoek woont :')
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Post »

TimoD schreef:Fijn dat de concessie zo kostendekkend is. Misschien kan de provincie dan het advies van het ROCOV opvolgen:
ROCOV Utrecht schreef: Er zijn voorstellen die voortkomen uit budgettaire en niet uit vervoerkundige overwegingen. De provincie zou daarom meer geld voor het OV beschikbaar moeten stellen om frequentieverlagingen te voorkomen.
Dit snap ik niet, als ik €100 aan boodschappen uitgeef en ik krijg er een brood extra voor. Moet ik dan de volgende keer €110 uitgeven?
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Post schreef:
TimoD schreef:Fijn dat de concessie zo kostendekkend is. Misschien kan de provincie dan het advies van het ROCOV opvolgen:
ROCOV Utrecht schreef: Er zijn voorstellen die voortkomen uit budgettaire en niet uit vervoerkundige overwegingen. De provincie zou daarom meer geld voor het OV beschikbaar moeten stellen om frequentieverlagingen te voorkomen.
Dit snap ik niet, als ik €100 aan boodschappen uitgeef en ik krijg er een brood extra voor. Moet ik dan de volgende keer €110 uitgeven?
Misschien krijg je dan wel twéé broden! *O*

Ik bedoel meer te zeggen dat er, tenzij er heel krap begroot is, misschien een overschot aan subsidie is voor de concessie. In plaats van die te herverdelen zou die ook terug geïnvesteerd kunnen worden in die concessie. Ik weet te weinig van de financiën op dat vlak af om de haalbaarheid in te schatten. Indien er overschotten zijn maar er toch budgettaire maatregelen genomen worden die reizigers duperen, denk ik wel dat er e.e.a. mogelijk moet zijn.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom523 »

Vandaag is de 4373 bij ons aangekomen als reservewagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

De 298 van 16.05 uur vanaf De Klomp naar Utrecht kwam enkele minuten daarna langs halte Kievitsmeent in Ede ri. A30 naar Amersfoort, volgens mij toch niet bepaald de geplande route :?
In OVinfo is die rit dus ook groen bij het beginpunt en daarna zonder actuele info. Lijkt me niet echt de bedoeling.

Op de halte op De Klomp staat die lijn trouwens op het bord met AZU in de route, dat is toch al heel wat jaren het UMC. Ook staat daar Zeist op als tussenbestemming waar hij maar één halte ruim buiten de stad heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten