Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

^ Syntus is heel duidelijk aan het communiceren de laatste tijd, maar niet heus. De ene keer krijg ik te horen dat wij mensen het buurtbus product moeten laten gebruiken en nu kan er niks over gevonden worden. Wel knap, zoveel onduidelijkheid :D.

Over de buurtbus gesproken; de 522 gaat de komende maand op de schop, omdat de brug in Nigtevecht er tussenuit gaat. Nu schijnt Waternet al te weten wat er gebeurd met de buurtbus, maar Syntus nog niet... Vraag me ook af hoe ze het gaan oplossen, aangezien de hele dag 2 bussen laten rijden niet echt een optie is gezien het gebrek aan chauffeurs...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Communicatie vanuit Syntus over werkzaamheden op de routes van buurtbussen heb ik ook nog nooit gezien. Niet op 9292 en ook niet op de website. Ze verwijzen je vaak naar de buurtbus zelf voor meer informatie (bijvoorbeeld over de laatste rit op 31 december)

En dat de communicatie tussen Syntus en de buurtbussen niet, zo goed loopt is iets wat ik regelmatig ervaar.

Voorbeeld: in Heino heeft ter hoogte van de bibliotheek tot medio 2011 een bushalte gestaan. In 2016 stonden hier 100% zeker geen halte palen meer.
Echter heeft de halte sinds medio 2011 tot op heden gewoon in de haltelijst van buurtbus lijn 503 gestaan. Nadat een forumlid van hier contact heeft opgezocht met Syntus/Keolis heeft men thv de bibliotheek weer een helemaal geplaatst.
Daar wist de buurtbusvereniging wel raad mee:
Spoiler: show
Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

^ Omleidingen worden normaliter altijd goed en op tijd doorgegeven, ook voor de buurtbussen. Meestal komt het vanuit de chauffeurs zelf, dat dan weer wel.

De 522 heeft echter geen vereniging en alles wordt vanuit Syntus zelf gecoördineerd, net als de 573 vooralsnog.

Het punt is meer dat wij als chauffeurs ook niet eens weten waar we aan toe zijn. Al maanden wordt er aan ons gevraagd wat er gaat gebeuren. 2 weken voor de brug er tussenuit gaat weten we nog steeds niks. -o-
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ik denk dan dat het punt hem zit in dat de lijn niet onder een vereniging valt. Hier valt alles onder een vereniging en dat merk je, Syntus meld zelf niet de omleidingen via 9292 etc. En besturen van de buurtvereniging regelen eigenlijk bijna alles.

Syntus is hier eigenlijk alleen maar het bedrijf dat zorgt voor de bussen en apparatuur. Daarnaast kan men zich daar melden met klachten of informatie over de dienstregeling. Voor de rest gaat alles via bestuur van de vereniging (ook de omleidingen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

Toch gek dat het zo verschilt...

Haltes worden gewoon afgezakt door de MPOer van dienst, evenals dat de omleidingen gewoon in het apparatuur vermeld worden. En wanneer dat het geval is, zou 9292 (en ook OVInfo bijvoorbeeld) die info moeten overnemen. Als het niet gemeld word gaat er iets hopeloos mis tussen de verenigingen en Syntus lijkt mij. Voorbeeld is de Achtergracht in Weesp. Omleiding en info staat gewoon vermeld.

Toen ik nog op de 575 reed, werd ook alles gewoon vermeld, ondanks dat daar wél een vereniging achter zit.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

De oude (ex cxx) pauw geledes rijden nu ook op lijn 18 richting Rijnsweerd, vermoedelijk om bussen op te vangen die de pinapparatuur ingebouwd krijgen. Of rijdt pauw hier al langer op?
Bij twijfel altijd klagen
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

De bussen die een paar maanden geleden zijn ingestroomd om extra capaciteit te bieden? Die rijden al sinds het begin op zowel 12 als 18, geloof ik.
請勿靠近車門
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Juist, al een paar maanden geleden gemeld (29 augustus, pagina 247):
Daniel schreef:De andere drie Citaro G's van Pouw rijden in de middagspits op lijn 18 en voeren daar de ritten Rijnsweerd Zuid - Utrecht Centraal uit. Ook die zijn gewoon in de dienstregeling te vinden, dus niet lastig herkenbaar ofzo. In de ochtendspits heeft lijn 18 wat minder extra ritten (en niet zo regelmatig verdeeld), mogelijk rijden er dan maar twee.
En op 28 augustus (pagina 246):
AlbertPool schreef:Gisteravond heb ik ook zo'n 3xx bus op lijn 18 zien rijden, ook met een papier met lijnnummer achter de voorruit.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Inbouw kan rap gaan hoor... als de bedrading al gereed is gemaakt is het alleen nog een kwestie van de spullen monteren. Driekwart van het werk alleen je ziet er zo weinig van ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Weer een ex Groningen Citaro op de Europalaan? Lijn 3 naar Zuilen wordt gereden door de 3205. Omloop 288.
Bij twijfel: gebruik beton.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Betekent de pinapparatuur trouwens ook dat er de cico's van de stadslijnen inkomen? Ik vind die gevoelsmatig trager werken (en minder no-nonsense). Zou m.i. Niet per se een verbetering zijn. Maar ook geen ramp natuurlijk. ;)
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Het viel me vandaag op dat lijn 29 nu eindelijk 'De Meern-Oost via Vaartsche Rijn' filmt, in plaats van 'via Kanaleneiland'. Ik weet niet wanneer dit precies veranderd is, maar het kan niet heel lang geleden zijn.
Ik me al een hele tijd afvroeg waarom Kanaleneiland nou precies werd genoemd in plaats van Vaartsche Rijn, waar officiele overstappen zijn. Nou ligt het zwaartepunt van de in/uitstappers wel in Kanaleneiland, maar die mensen weten de bus denk ik sowieso wel te vinden.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Weer eens wat anders dan geen bus 298 even na vieren op De Klomp: vandaag stonden er twee bussen op 298 :mrgreen: Kennelijk zit er voor de laatste rit vanaf De Klomp nog een aflossing + materieelwissel. Niet dat 'ie dit keer op tijd vertrok want lijn 5 stond al in de weg en op het andere halteperron was net een vertraagde X80 naar Amersfoort vertrokken die al vrij snel werd opgevolgd door de bus naar Rhenen.

Met die X80 vandaag gelukkig voor het laatst de omleiding die meer vertraging oplevert dan de vertraging op de normale route die gewoon open is notabene. Overigens hangt op halte Zonnehof Oost ook nog altijd de melding dat er een omleiding tot 1 oktober was op de X80 en 280, die van 5 t/m 19 oktober is daar nooit vermeld geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Wubbo »

Dode en twee zwaargewonden bij botsing tussen tram en camper

Bij een botsing tussen een camper en een tram op de kruising van de Weg der Verenigde Naties en de Overste den Oudenlaan is zaterdagochtend één persoon om het leven gekomen. Twee andere raakten zwaargewond.

De twee gewonden en de overledene waren de drie inzittenden van de camper. De bestuurder van de tram is volgens een woordvoerder van de politie ‘erg geschrokken’, maar heeft geen lichamelijk letsel.

Zie hier voor de rest van het artikel en foto's, en zie ook hier.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat is dus de beruchte kruising waar niet voor niets enorme borden met een waarschuwing niet af te slaan vanwege de tram...
Zijn al vaker nare ongelukken door gebeurt daar, maar opvallend genoeg nooit als oorzaak gelezen dat een voertuig uit de zijstraat door rood gereden was (da's het enige verkeer wat de trambaan daar mag kruisen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Die camper heeft ook nog een behoorlijke zwieper gemaakt als je ziet waar hij terecht is gekomen. Dat is echt hard gegaan...

Inderdaad, er staan inmiddels genoeg borden. Maar ja: het komt uit den vreemde (witte kentekenplaat), is hoogstwaarschijnlijk verdwaald, dikke paniek want het centrum van Utrecht is de andere kant op, en de Tomtom blèrt dat je om moet keren. Als er in de Jaarbeurs wat te doen is voor grijze postduiven (Vakantiebeurs, 50 Plusbeurs) ligt er ook altijd op dat punt een Daihatsu onder de tram. Alleen hebben die stuntpiloten dat meestal wel overleefd... :(
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik heb vanochtend om 7:05 voor het eerst een ritje gemaakt met de zorgbus in Bosch en Duin. De beste man moest er gewoon om lachen dat ie een passagier zag. Ik kon de €1,50 niet afrekenen want hij had het pinapparaat niet opgeladen.
Richting het station rijdende vertelde hij mij dat de lijn dramatisch weinig gebruikt wordt en dat het alleen maar stoerdoenerij was van de burgemeester om deze lijn te beginnen. Hij had nog nooit meer dan 1 passagier gehad per rit, en daar mocht hij nog blij mee zijn. De bus rijdt nog geen eens een maand, dus we moeten nog geen conclusies trekken. Als het zo verder gaat, zal de pilot wel helaas mislukken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Vaker met dat ding gaan dus :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Dat is dus de beruchte kruising waar niet voor niets enorme borden met een waarschuwing niet af te slaan vanwege de tram...
Zijn al vaker nare ongelukken door gebeurt daar, maar opvallend genoeg nooit als oorzaak gelezen dat een voertuig uit de zijstraat door rood gereden was (da's het enige verkeer wat de trambaan daar mag kruisen).
Lijkt mij, gezien de impact en rijrichting van de tram, dat de camper uit de richting Lombok kwam en linksaf, dus tegen de verplichte rijrichting in, richting centrum wilde?.. Kennelijk zat de tram (de kop van) achter zijn linker spiegel ofzo?

--------
Edit: okay, dit kan niet want er liggen nu varkensruggen ter rijbaanscheiding.

https://www.google.nl/maps/@52.0843515, ... 312!8i6656


--------


Anyway, het is wel duidelijk wat het stevige deel is bij zo'n volledig verbouwde, 'premium' camper: het (nog overgebleven) deel van de donorauto.. (A)
Laatst gewijzigd door Durashift op za 20 okt 2018, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Volgens het RTL Nieuws van vanavond wilde de camper keren ondanks dat dat daar niet mag, de borden die voor de tram waarschuwen zijn op één van de foto's nog duidelijk te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Ferdinand schreef:Ik heb vanochtend om 7:05 voor het eerst een ritje gemaakt met de zorgbus in Bosch en Duin. De beste man moest er gewoon om lachen dat ie een passagier zag. Ik kon de €1,50 niet afrekenen want hij had het pinapparaat niet opgeladen.
Richting het station rijdende vertelde hij mij dat de lijn dramatisch weinig gebruikt wordt en dat het alleen maar stoerdoenerij was van de burgemeester om deze lijn te beginnen. Hij had nog nooit meer dan 1 passagier gehad per rit, en daar mocht hij nog blij mee zijn. De bus rijdt nog geen eens een maand, dus we moeten nog geen conclusies trekken. Als het zo verder gaat, zal de pilot wel helaas mislukken.
Zou wellicht ook met de beperkte dienstregeling te maken kunnen hebben? Was het niet beter om te kijken of het een reguliere buurtbus kon worden?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

De busbaan Eerste Westerparklaan-De Meern Oost i.v.m. betonreparatie aan de Langerakbrug. Lijn 28 rijdt een rondje via Landzigt/Rotonde Gamma/Oudenrijnseweg. Deze laatste is weer afgesloten voor ander verkeer.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

SuperGhost schreef:
Ferdinand schreef:Ik heb vanochtend om 7:05 voor het eerst een ritje gemaakt met de zorgbus in Bosch en Duin. De beste man moest er gewoon om lachen dat ie een passagier zag. Ik kon de €1,50 niet afrekenen want hij had het pinapparaat niet opgeladen.
Richting het station rijdende vertelde hij mij dat de lijn dramatisch weinig gebruikt wordt en dat het alleen maar stoerdoenerij was van de burgemeester om deze lijn te beginnen. Hij had nog nooit meer dan 1 passagier gehad per rit, en daar mocht hij nog blij mee zijn. De bus rijdt nog geen eens een maand, dus we moeten nog geen conclusies trekken. Als het zo verder gaat, zal de pilot wel helaas mislukken.
Zou wellicht ook met de beperkte dienstregeling te maken kunnen hebben? Was het niet beter om te kijken of het een reguliere buurtbus kon worden?
Ze hadden gewoon dat plan van mij moeten doorvoeren. Buurtbus 575 gewoon laten rijden via de Wijngaard en Eleos. Die andere zorgcentra zijn nog redelijk te bereiken vanaf het station.
De buurtbusvereniging was ook met mijn plan aan de slag gegaan, maar blies het af omdat dit busje al kwam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zag ik voor het kruispunt N224/N418 bij De Klomp een aardige hoeveelheid borden staan over een afsluiting van die kruising gedurende een ruime week tot en met 20 november. Dat deed me toch wel afvragen wat ze daar met het vele busverkeer gaan doen in die periode, maar de provincie Gelderland had er wel een groot bord neergezet maar blijkt vergeten de informatie over de afsluiting ook op z'n website te zetten :P

Aldus een bewonersbrief die ik via Google vond gaat de (X)80 dus via Ederveen rijden, daar blijft speciaal een doorgang voor open. Lijn 5 en 83 zullen aannemelijk wel weer de omleiding via de Kade en Griftweg rijden zoals in augustus en dan dus aan de andere kant van station Veenendaal De Klomp stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Vincent schreef:Het punt is meer dat wij als chauffeurs ook niet eens weten waar we aan toe zijn. Al maanden wordt er aan ons gevraagd wat er gaat gebeuren. 2 weken voor de brug er tussenuit gaat weten we nog steeds niks. -o-
In verband met de werkzaamheden aan de brug in Nigtevecht wordt lijn 522 bij de brug geknipt.

Er rijdt een bus van Weesp naar Nigtevecht en er rijdt een bus van Nigtevecht naar Vreeland.

Passagiers kunnen via een noodbrug overstappen op de andere bus.

De bussen dienen op elkaar te wachten in verband met overstappende passagiers. Aan beide zijden van de burg kunnen de bussen op elkaar wachten. Wacht op een plek zodat je elkaar kan zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten