Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Ik zag net zo'n Atlas ding op de zamenhofdreef die 2 Sonderfarht filmde. Blijkbaar is nog niet alles vertaald naar het nederlands bij die dingen :')
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Dan doen ‘de spullen’ het nog niet of ze zitten er zelfs nog niet in. In het begin reden al die dingen op lijn 2 naar Sonderfahrt ;)

Wat ook kan: de filmbak is nooit teruggezet op automatische weergave.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Hij reed echter een route die die dingen normaal niet rijden, dus vandaar dat ik er vanuit ga dat het daadwerkelijk een bedrijfsrit/instructierit of wat dan ook is.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door isadora »

Sonderfahrt.....Sale.....Soit.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Terug kwam er wel een busje opdagen :D

3 minuten overstaptijd op een busje dat 6x per dag rijdt en je vervolgens zo wat naast je huis afzet. Wat wil je nog meer?

De chauffeur meldde ook nog even dat het busje wel blijft rijden. Ze willen het busje ook gaan gebruiken om ouderen onder de huizen te verplaatsen! Kudo's naar Connexxion! Ik betwijfel wel of dit klopt.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Connexxion? :?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

CTS.
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Jonkervoort »

Mdk schreef:Hij reed echter een route die die dingen normaal niet rijden, dus vandaar dat ik er vanuit ga dat het daadwerkelijk een bedrijfsrit/instructierit of wat dan ook is.
Op de Zamenhofdreef rijden ze toch gewoon?
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Mdk »

Ja maar dan slaan ze af naar de moezeldreef, deze ging met de bocht mee.
Overigens heb ik de laatste tijd nog wel wat van die oude citaro's rond zien rijden. Zojuist op de 55, een paar dagen terug volgensmij op de 32.

In ander nieuws, ze zijn op dit moment met werkzaamheden bezig op de haltes rijnsweerd noord en rijnsweerd zuid. Iemand enig idee wat ze precies aan t uitvoeren zijn?
Bij twijfel altijd klagen
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Tramstoring in Utrecht, zojuist vertrok Dubbelgelede 4214 op lijn 60 als tramvervangendvervoer naar Nieuwegein.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een aanrijding op de rotonde bij halte Europaweg in Woudenberg. Één van de betrokken voertuigen kon echter niet meer van zijn plek rijden, dus strandde mijn X80 er achter.
Met behulp van wat passagiers is de bus uiteindelijk achteruit gestoken en spookrijdend de rotonde over gegaan om weer terug op de doorgaande weg te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Er was vanmorgen een busbotsing op de Rubenslaan in Utrecht.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Michael »

In korte tijd dus 3 bussen minder inzetbaar door aanrijdingen. Gisteravond heeft er in de sneeuw ook al een aanrijding plaatsgevonden waar een stadsbus bij betrokken was:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1875147/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Op lijn 44 (Houten - Vianen) rijdt op dit moment Qbuzz 6152. Het lijkt me sterk dan dit een MAN uit DMG is. Wat is dit voor een voertuig?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat nummer hoort bij een elektrische Rošero uit DMG. Het lijkt me haast onmogelijk dat die op lijn 44 rijdt. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het is zelfs een van de ex-Arriva wagens, dat zou wel heel bijzonder zijn. Maar volgens mij staat er een paar pagina's terug in dit topic nog een bericht over voertuigen van Pouw Vervoer die onder verkeerde nummers in de systemen verschijnen.

Edit: Hier staat dat, het is dus gewoon de 4330 ofwel een Altas Cityline.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Ferdinand schreef:Goed nieuws! (Alhoewel, voor de automobilist niet)

(..)
Het is te hopen dat het totale autoverkeer dan zal afnemen en meer mensen de fiets of natuurlijk het OV gaan kiezen!

(..)
Volgens een artikel op RTV Utrecht is het nu chaos in de binnenstad van Zeist door de verkeersmaatregelen..

:shock:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1878443/
RTV Utrecht schreef:(..) Opstoppingen, filevorming en gevaarlijke situaties. Voor bewoners in Zeist is de maat vol. De auto is verbannen uit een groot gedeelte van het centrum, wat volgens omwonenden leidt tot grote problemen. "Mensen die in het centrum wonen kunnen hun huis niet meer bereiken en ouderen durven het dorp niet meer in", zegt bewoner Vivienne Groenewoud, die een petitie tegen het nieuwe verkeersbeleid startte.

Toen de Zeistse haar zoontje met de auto bij school moest afzetten, wist ze niet wat ze zag. (..).
Okay..toen ik dat laatste las dacht ik wel gelijk: mens, je bent zelf onderdeel van het probleem.. :roll:

Maar.. na het onderstaande gelezen te hebben is daar ook wel wat voor te zeggen: Ik ben zelf ook enige jaren als forens van Zeist naar Almere gereisd per auto.. en als ik dat nu nog zou doen, misschien ook wel via een school op de heenweg.. ??
RTV Utrecht schreef: (..)
DEDAIN
"Volgens mij zijn we het in Zeist nog nooit zo met elkaar eens geweest, niemand is blij hiermee. Ronald Camstra van GroenLinks zegt dan: 'Iedereen moet gaan fietsen.' Het dedain! We leven niet meer in de jaren vijftig waarin iedereen één brood haalt en in zijn fietsmandje stopt. Iedereen moet naar werk, zet de kinderen bij school af en moet gewoon door." (..)


Het is, denk ik, hetzelfde als met Leidsche Rijn / Vleuterweide.. Als je daar in de ochtendspits een bus wilt/moet hebben die niet over de busbaan rijdt.. kan je lang staren naar de auto's die in file vorming (beide kanten op) aan je voorbij trekken.. zag ik van de week..

Okay, ik geef toe.. ik was één van de 'omrijders' die dacht dat het wel sneller zou zijn om via Leidsche Rijn naar Woerden te rijden (vanaf Utrecht Noord) dan in de file voor de tunnel te gaan staan.. (A)

Niet dus.. (denk ik)
(was wel de ochtend met de sneeuw, zou uit kunnen maken).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

RTV Utrecht heeft een prachtig exemplaar gevonden. Na even een rondje Google gedaan te hebben constateer ik dat het kind van mevrouw Groenewoud minstens 7 jaar oud is ("zoontje"). Toen ik 7 jaar oud was mocht ik al zelfstandig naar de basisschool lopen, maar dat zal van mevrouw Groenewoud wel niet mogen omdat het verkeer zo gevaarlijk is. En een oplossing om verkeer minder gevaarlijk te maken is door het autoverkeer te beperken, zodat er meer ruimte is voor de zachtere verkeersdeelnemers. Maar dat zal er nog wel niet ingaan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik vind het allemaal hartstikke mooi! :)

Wel een beetje jammer dat de verkeersregelaars niet inzien dat buurtbus 575 ook een lijnbus is. We hebben om moeten rijden en gekeerd bij het busstation.

Ik, als fietser, vind het nog steeds een topidee van de gemeente! Ik merk helemaal niks van die files! Mijn fietsroute over de Voorheuvel en de Hogeweg is rustiger dan ooit! Heerlijk! Wat er in de omliggende wijken veranderd is boeit me eigenlijk niet zoveel. Die verschrikkelijke schuine oversteek bij de Albert Heijn daar op de Voorheuvel is een stuk aangenamer geworden.

Enne, wat betreft de Antonlaan, kan Groenlinks van die weg ook niet even een eenrichtingsweg maken of verbusbaniseren? ;) Dat het dan weer drukker wordt in andere wijken is niet mijn probleem :Y

Maar laat ik even relativeren; misschien is Groenlinks een beetje doorgeslagen. Om het autoverkeer een beetje in goede banen te leiden zou de Weeshuislaan t.h.v. (voormalig?) KPN-winkel weer geopend kunnen worden. De Slotlaan kan dan autoluw worden en het doorgaande verkeer rijdt over de Antonlaan. Dan is de auto wel sneller dan de bus op dat stukje, dat wilde we ook weer niet eigenlijk.

PS Vivienne Groenewoud moet haar zoontje maar naar school laten fietsen of lopen. Zij is zelf het probleem.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik kwam zojuist in het centrum van Zeist Party POUWer bus met het kenteken BV LX 44 tegen. Op de voorkant van de bus stond 'lijnverkenning U-OV'. Nooit geweten dat dat met zo'n bus werd gedaan
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Het lijkt me vooral dat ze dat met een bus doen die "over" is, en ik kan me zo indenken dat de partybus op maandagmorgen niet heel veel werkt heeft :')
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Kwam rond enen Syntus buurtbus 128 op de Hugo de Grootlaan in Amersfoort tegen. De bus had "geen dienst" op de display, maar leek wel reizigers te vervoeren.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Aking schreef:Het lijkt me vooral dat ze dat met een bus doen die "over" is, en ik kan me zo indenken dat de partybus op maandagmorgen niet heel veel werkt heeft :')
Bijspringen op de 12, ja bitte? 't is niet vaak dat het gebeurt, maar vanmiddag om half 1 twee bussen 12 vanaf het CS voorbij moeten laten gaan. Dacht ik er net geen last van te krijgen door pas 's middags college te hebben... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Ik weet niet of die partybus überhaupt ingezet mag worden voor OV vervoer, want geen stoeltjes en dingessen gok ik zo
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Chipkaartlezers heeft hij wel gehad, toen hij nog op de Uithoflijnen van Connexxion reed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten