Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8605
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Het zijn net mensen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Dat sowieso, maar je zou toch verwachten dat die de route helemaal tot de laatste straatsteen hebben uitgestippeld, gezien de kostbare lading die ze vervoeren.

Anyway. En doorrrr 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

KM46 schreef:Je mag toch wel verwachten dat de auto van de premier over een degelijk navigatiesysteem beschikt. (..) .
Dat zal er heus wel inzitten. Gaat dan om de vraag HOE dat systeem is ingesteld.. :wink:

Want wellicht moest de beste man ergens bij een afzetpunt zijn dat voor het reguliere personenautoverkeer is afgesloten. Navigatie zal dan niet zo snel een geslotenverklaring adviseren om te volgen, lijkt mij.

En soms weet een navigatiesysteem het ook niet, zelf op huisnummer niveau. Ik heb de afgelopen maanden toch een paar keer de neus gestoten daarmee. Vooral met straten die 'doorlopen' over een straat heen zeg maar.. Dus, op de kruising kan je links of rechts dezelfde straat in.. Blijkt het huisnummer linksaf te zijn.. maar de navigatie stuurde mij gewoon rechtsaf.. :twisted: :roll: :(
Hoe moeilijk kan het zijn, denk ik dan..??


En dan waren er nog 2 chauffeurs ook, 2 auto's dus. Met blauwe lampen.. dus dat betekent dan toch iets meer dan slecht de chauffeur van.. dat is dan toch de Beveiligingsdienst (DKDB ?). :?:
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Verkeerd rijden, dat snap ik best, maar ik vind het wel knap dat ze op de busbaan terechtkwamen, waar natuurlijk geen prive-vervoer is toegestaan.
請勿靠近車門
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Ik heb zo'n vermoeden dat ze daar wel ontheffing voor hebben :lol:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Cas schreef:Verkeerd rijden, dat snap ik best, maar ik vind het wel knap dat ze op de busbaan terechtkwamen, waar natuurlijk geen prive-vervoer is toegestaan.
Die lui met van die zwaailichten op hun dak denken ook maar dat ze alles mogen... :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

dennistd schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat ze daar wel ontheffing voor hebben Afbeelding
Oh, dat ongetwijfeld, maar het lijkt me toch wel heel duidelijk als chauffeur dat je daar niet moet zijn, zelfs als het technisch gezien wel mag...
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1250
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Frank93 »

De tocht begon op het Jaarbeursplein volgens mij. Misschien is de chauffeur verkeerd gereden en dacht via het busstation op het Jaarbeursplein uit te komen. Volgens mij kan dat toch?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Als je vanaf de Van Zijstweg komt loopt de Croeselaan een eindje voor het Jaarbeursplein dood. Draai je vervolgens om en sla je af de Jan van Foreeststraat in dan beland je dus zo op de buffer van het busstation zonder dat je een bord "uitgezonderd lijndiensten" tegenkomt, want die weg is eigenlijk bedoeld voor verkeer naar het emplacement OZ.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ze kwamen de Dichtersbaan afrijden dus ze kwamen vanaf Vaartsche Rijn. Volgens mij staan daar wel borden, maar zij hebben ongetwijfeld ontheffing :Y
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Ze hadden kennenlijk blauwe zwaailichten. Daarmee mag je heus alles dat God verboden heeft. Is het verkeersonderwijs echt zo beroerd vandaag de dag?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Kennelijk wel, want de vrijstelling van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 geldt alleen wanneer men optische én geluidssignalen voert (zwaailicht én sirene dus). Alleen blauwe knipper-LEDjes betekent dus géén vrijstelling :wink: :X :Y
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

trolly schreef:Is het verkeersonderwijs echt zo beroerd vandaag de dag?
Hat je dad nau noch nied door??? -o-
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Hoe denk je dat ik aan me brommobielskoeterbewijs kom brüür? Want die had ik al voordat ik Stervië grond aan de voet zette, dus ik hebt m niet eens daar gekocht :N
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1250
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Frank93 »

Spiegel van een bus zat vast in een spoorboom:
https://www.dumpert.nl/mediabase/765009 ... haast.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef:Ze kwamen de Dichtersbaan afrijden dus ze kwamen vanaf Vaartsche Rijn. Volgens mij staan daar wel borden, maar zij hebben ongetwijfeld ontheffing :Y
Als je van de Jan van Foreeststraat af komt dan kom je via een kort stukje Dichtersbaan op de buffer terecht. En daar staan dus geen borden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Tja, de Graad van Roggeveen weg zal al wel afgesloten geweest zijn ivm het lopend volk dat daar langs moest..
Dan blijf er niet veel over om bij het Jaarbeursplein te komen, d8 ik.

Ach ja, het is goed gekomen.
Ik las in de krant dat Mark op de woensdag gewoon weer op de fiets zat op en rond het binnenhof. :wink:

Doet op woensdagochtend 2 klassen les geven in maatschappijleer (was mij al wel bekend). Ben benieuwd hoe vaak er aankomende lessen 'Caroliene' geroepen gaat worden.. *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Frank93 schreef:Spiegel van een bus zat vast in een spoorboom:
https://www.dumpert.nl/mediabase/765009 ... haast.html
Klote. Vermoedelijk nét te laat in de gaten gehad dat ie er wat te dicht op stond?


(heb het in Achterberg ook een keer gehad. Is al een klote situatie daar.. maar je staat er scheef voor.. dus ik dacht met links dat ik nog wel nét aan voor het spoor stond.. keek ik naar rechts.. zag ik de slagboom toch wel t.h.v. mijn A stijl...
Oeps.. als tie maar ff niet dicht gaat d8 ik.. want achteruit was er ook weinig ruimte. )


Deze in Veenendaal staat er ook iets scheef op, zeg maar. Vanaf de halte weggedraaid, denk ik.
Tja, kan gebeuren. Liever niet natuurlijk.

~~~~~~~~~~

Maar de AHOB viel niet in storing. De lichten / bellen vielen tenminste uit..
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Blijkbaar moeten de chauffeurs van buurtbuslijn 575 tegenwoordig het koersbord twee keer onderweg aanpassen. Vanaf Soest-Zuid staat 'ie op Zeist Busstation; vanaf daar op Driebergen-Zeist Station; bij het station dan naar Driebergen-Rijssenburg en ter plekke weer wisselen. In de praktijk zie ik vooral lege koersborden. Vroeger zag ik dat vrijwel nooit, maar nu wel erg vaak.
Best wel vervelend want zo'n buurtbus van Syntus is niet bepaald makkelijk te spotten. Vanmiddag nog even gaan sprinten omdat ik een wit busje in de verte zag, het bleek om een taxibus te gaan. Je kunt er nou eenmaal niet vanuit gaan dat die chauffeurs die dingen aanzetten en ja hoor, een minuut later kwam 'ie dan zonder tekst op het koersbord.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1250
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Frank93 »

Gaat dat aanpassen niet automatisch? Lijkt me wel de bedoeling in ieder geval.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Nee, de chauffeurs moeten zelf het bord aanpassen. Dat is ook niet erg lastig aangezien het bord binnen handbereik is van de chauffeurszitplaats.
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

Syntus bus 1061 heeft een defecte voordeur :shock:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door lee-yawn »

Ferdinand schreef:Nee, de chauffeurs moeten zelf het bord aanpassen. Dat is ook niet erg lastig aangezien het bord binnen handbereik is van de chauffeurszitplaats.
Ik rijd op buurtbus 572 (Amersfoort Vathorst - Soestdijk Noord), en dit is niet helemaal waar. Het is niet gemakkelijk om dit zomaar vanaf de stoel te doen - ik moet de gordel losmaken en naar rechts schuiven op mijn stoel, om vervolgens met gestrekte arm de bestemmingscode aan te kunnen passen.

Wij moeten het inderdaad handmatig doen, en dan wil je wel eens vergeten om het display te veranderen bij één van de eindpunten :P Rijdend doe ik het in ieder geval nooit :wink:
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Vincent »

lee-yawn schreef:
Ferdinand schreef:Nee, de chauffeurs moeten zelf het bord aanpassen. Dat is ook niet erg lastig aangezien het bord binnen handbereik is van de chauffeurszitplaats.
Ik rijd op buurtbus 572 (Amersfoort Vathorst - Soestdijk Noord), en dit is niet helemaal waar. Het is niet gemakkelijk om dit zomaar vanaf de stoel te doen - ik moet de gordel losmaken en naar rechts schuiven op mijn stoel, om vervolgens met gestrekte arm de bestemmingscode aan te kunnen passen.

Wij moeten het inderdaad handmatig doen, en dan wil je wel eens vergeten om het display te veranderen bij één van de eindpunten :P Rijdend doe ik het in ieder geval nooit :wink:
Ik kan bevestigen dat het inderdaad handmatig moet en dat je er - zeker als je wat kleiner bent - niet heel makkelijk bij kan.

Ik ben zelf bijna 2 meter en snoer mijzelf niet vast in de gordel, dus ik kan er wel makkelijk bij vanuit mijn stoel. Ik verander hem dan ook makkelijk tijdens het rijden. Nu rij ik ook wel bijna dagelijks met de buurtbus (573 of 522 en voorheen ook 575).
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ oh, dat lijkt wel op (betaald) werken joh. :wink:

Respect hoor. :pos:

Doen je / jullie dat rijden bijna dagelijks omdat er anders gaten in de dienstroosters vallen ivm te kort aan vrijwilligers? Of is het gewoon erg leuk (verslavend) om te doen? :wink: :?: :?:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten