Ik had het niet over de fysieke capaciteit, maar over de omwonende. De knip is gelegd om sluipverkeer te voorkomen. Waarschijnlijk is er nu gewoon een situatie dat bussen maar in 1 richting mogen passeren om overlast te voorkomen.Daniel schreef:Tijdens de vorige keer dat die omleiding gereden werd heb ik één keer bus 5 genomen, toen was de hele knip op de Griftweg weggehaald (maar stond er wel een bord bij dat er alleen lijndiensten door mochten). Fysiek zou het dus gewoon moeten kunnen.
Grappig feitje: als je het perron richting Utrecht uitloopt op Klp sta je al bijna naast de nieuwe voorpoorttunnel. Als het station geen bajonetligging had, had je makkelijk een nieuwe toegangsweg via het tunneltje kunnen aanleggen.
Qua bussen onder het tunneltje is er een kans dat er in dienstregeling 2020 geen tunnel bussen meer nodig zijn, aangezien lijn (x)80 misschien wordt ingekort of gesplitst. Als er dan ook nog een bushalte aan de zuidkant komt is de doorgang voor bussen niet meer nodig (uitgezonderd lijn 505 dan).
Ik denk in ieder geval dat het de doorstroming van alle kanten ten goede komt als het een fietsers/voetgangerstunnel zou worden. Dan zou je misschien zelfs de stoplichten kunnen weghalen.