Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Want? Dan krijg je toch een scheve vergelijking?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik snap sowieso het hele instaptarief niet. Waarom zou je mensen afstraffen voor het afleggen van een korte afstand? Daar maak je alleen stadsdiensten onaantrekkelijk mee. Vind je het gek dat alle stadsdiensten in de provincie buiten Utrecht en Amersfoort het zo slecht doen?
Ik heb geen onderschrift
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Het basistarief is er om te voorkomen dat mensen voor 300 meter de bus nemen 'want het kost toch maar 5 cent'. Als mensen dat massaal zouden doen zou een bus verschrikkelijk traag worden omdat bij elke halte 20 man in- en uitstapt. Daarom is er een drempel van €0,96 die overigens vroeger ook al bestond: bleef je binnen een zone met de strippenkaart kostte je dat toch twee strippen.
Overigens goed om het verschil tussen basistarief en instaptarief even te benadrukken:
Het basistarief is de €0,96 die je bij elke niet-overstap betaalt bovenop de kilometerprijs
Het instaptarief is de borg (€4, €10 of €20) die je betaalt bij het inchecken
Overigens goed om het verschil tussen basistarief en instaptarief even te benadrukken:
Het basistarief is de €0,96 die je bij elke niet-overstap betaalt bovenop de kilometerprijs
Het instaptarief is de borg (€4, €10 of €20) die je betaalt bij het inchecken
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Thv hatlte Woerden Hertenkamp is een ruit van de 1202 (Pouw Gelede citaro) gesneuveld. Rit opgeheven.
Persoonlijk leed is dat de helft van de ruit over mij heen versplinterde, maar gelukkig geen snijwonden.
Persoonlijk leed is dat de helft van de ruit over mij heen versplinterde, maar gelukkig geen snijwonden.
Laatst gewijzigd door MdJ op vr 05 apr 2019, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Daarom hebben we nu studenten met een vrij-reizenproduct die 300 meter reizen 'want het kost toch niks'. Dat is het punt niet.dennistd schreef:Het basistarief is er om te voorkomen dat mensen voor 300 meter de bus nemen 'want het kost toch maar 5 cent'.
Door een basistarief en een kilometertarief te hanteren is de prijsopbouw min of meer gelijk geweest aan die van de strippenkaart. Zonder basistarief hadden de kilometertarieven aanzienlijk de hoogte in gemoeten. Waar je het omslagpunt ook legt, uiteindelijk zijn dan vooral de mensen die langere afstanden afleggen de sjaak. Keuzes keuzes.
Terug ontopic maar weer?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ja, goed idee. De klantenservice geeft aan dat het inderdaad een fout is. Ik mag nu dat tegoed over vijf dagen ophalen bij een oplaadpunt dat weer minimaal twee kilometer fietsen is.
Mij leek het dan ook wel logisch dat er dan als excuses een compensatie bij komt want eigenlijk is dit gewoon stelen en als ik niet had gekeken had ik het ook niet geweten.
Het antwoord van de medewerker was negatief. Lekkere service weer.
Mij leek het dan ook wel logisch dat er dan als excuses een compensatie bij komt want eigenlijk is dit gewoon stelen en als ik niet had gekeken had ik het ook niet geweten.
Het antwoord van de medewerker was negatief. Lekkere service weer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Je kunt er van alles van vinden, maar er zit geen kwade genius achter. Dat het jammer is dat je niet kunt uitgaan van de juistheid van het systeem en dus zelf je transacties moet controleren, daar kan ik zonder meer inkomen.Ferdinand schreef:want eigenlijk is dit gewoon stelen
Dat flatfare-idee bij die buurtbus (mits het werkt uiteraard) vind ik een uitstekend idee, trouwens. Berekenen op basis van haltes is bij die dingen toch nooit fatsoenlijk te doen omdat ze ook tussen haltes mogen stoppen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Je kunt ook lopen, met een taxi of misschien zelfs met een buurtbus *O*Ferdinand schreef:een oplaadpunt dat weer minimaal twee kilometer fietsen is.
En bied jij elke keer als je ergens je excuses aanbiedt ook compensatie aan dan? Dat je daar zo stellig vanuit gaat? En hoe is die compensatie in verhouding tot de fout die je maakt? (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik zat meer te denken aan een ritkaartje ofzo, maar misschien heb je gelijk. Ik denk dat je het handelen van een groot bedrijf als Keolis niet kunt vergelijken met alledaagse situaties. Het was in ieder geval te proberen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Dus omdat ze per ongeluk iets van een euro teveel afschrijven, die je dus terug krijgt. Moeten ze dat bijna 3 keer compenseren daar bovenop? :')
En als ze dat al doen is dat een leuke geste, maar ze zijn er natuurlijk op geen enkele wijze toe verplicht.
(En als je er om vraagt/zeurt is de zin om zoiets te doen vaak nog minder (A))
En als ze dat al doen is dat een leuke geste, maar ze zijn er natuurlijk op geen enkele wijze toe verplicht.
(En als je er om vraagt/zeurt is de zin om zoiets te doen vaak nog minder (A))
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ja stel je voor twee kilometer fietsen. Ik zou dat geld gewoon laten zitten joh. Zo ver fietsen voor dat geld zou ik nooit doen :NFerdinand schreef:Ik mag nu dat tegoed over vijf dagen ophalen bij een oplaadpunt dat weer minimaal twee kilometer fietsen is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Nee joh, daar kan hij weer een blikje energydrink en een frikandelbroodje van halen!
.
.
.
.
.
.
Oh wacht, hij heet geen Mitchel.
.
.
.
.
.
.
Oh wacht, hij heet geen Mitchel.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Mitchel?
En die energie ben je al kwijt door dat fietsen. En vergeet niet dat je dan ook nog naar de winkel moet fietsen/wandelen. Niet te doen :N
En die energie ben je al kwijt door dat fietsen. En vergeet niet dat je dan ook nog naar de winkel moet fietsen/wandelen. Niet te doen :N
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Of gewoon de compensatie ophalen op een moment dat je toch al langs een ophaalpunt komt, daar hoef je immers niet persé apart voor heen en weer te fietsenAking schreef:Je kunt ook lopen, met een taxi of misschien zelfs met een buurtbus *O*Ferdinand schreef:een oplaadpunt dat weer minimaal twee kilometer fietsen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
:Y
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/190025 ... egein.html
Nou even echt on topic, de nieuwe Uithoftram heeft kennelijk gisteren naar Nieuwegein gereden!
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/190025 ... egein.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Hele bericht: https://www.ovpro.nl/bus/2019/04/05/rea ... ichterbij/Realisatie nieuwe Utrechtse busstalling een stap dichterbij
De voorbereidingen voor de bouw van de nieuwe Utrechtse busremise bij P+R Westraven kunnen van start gaan. De bouwgrond daar is namelijk sinds deze week eigendom van de provincie Utrecht. Het is de bedoeling dat de nieuwe busremise in het najaar van 2020 in gebruik wordt genomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Is dat profiel daar nou zo anders dan het profiel vanaf de remise in N'gein naar centraal/ jaarbeurs?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Het profiel van de SUNIJ wordt sowieso aangepast met de komst van de nieuwe trams, omdat de perrons aangepast worden. Dat is het enige dat in theorie in de weg kon zitten, maar better safe than sorry.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ja, dat werd duidelijk. Maar, die Uithoftrams zijn ooit toch al eens vanaf Nieuwegein remise naar de P+R Uithof gebracht over de rails?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
De remise ligt nèt in Nieuwegein, volgens mij nog niet eens halverwege de lijn. De andere kant op, dus Nieuwegein waren de trams nog nooit geweest
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ja, klopt. Heb je gelijk in.
Tja, nou ja.. ik leef soms te vaak in aannames. :D . vandaar dat ik dan dus denk: wat maakt dat N'gein voor testen nou uit? Je weet toch dat de zooi op de perrons aangepast moet worden om IN die tram te kunnen stappen.. (A)
Tja, nou ja.. ik leef soms te vaak in aannames. :D . vandaar dat ik dan dus denk: wat maakt dat N'gein voor testen nou uit? Je weet toch dat de zooi op de perrons aangepast moet worden om IN die tram te kunnen stappen.. (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
"ik ga er vanuit dat het met jou niks wordt in het leven, zullen we daar dan maar gelijk een einde aan maken?" (A)
Of wou je het toch nog een poging geven, want misschien kom je wel tot nieuwe inzichten *O*
Maar ja, zoals gezegd. Een hoop weten ze al, maar misschien komen ze nog achter nieuwe dingen als ze ze testen. Anders heb je hier straks weer lui die lopen te jankballen want "dat hadden ze toch kunnen ontdekken tijdens het testen" :Y
Of wou je het toch nog een poging geven, want misschien kom je wel tot nieuwe inzichten *O*
Maar ja, zoals gezegd. Een hoop weten ze al, maar misschien komen ze nog achter nieuwe dingen als ze ze testen. Anders heb je hier straks weer lui die lopen te jankballen want "dat hadden ze toch kunnen ontdekken tijdens het testen" :Y
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Stel je voor dat tijdens een rit van het station naar de remise het wissel niet goed staat en de tram de verkeerde lijn op gaat. Dan is het wel handig om te weten of je dan zonder problemen door kunt om verderop te keren of dat je direct terug moet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Zoiets lijkt wel het scenario geweest, maar ook niet helemaal. Ze hebben tot Wijkersloot getest volgens de video dus drie haltes voorbij de remise. Daar zijn niet echt extra overloopwissels, maar je zou op zich op een van die haltes kunnen omdraaien dan want dan kan je wel rechtstreeks de remise in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht
Ik geloof dat die testen ook met de bovenleiding te maken hebben. Ze hebben met eerdere testen in Utrecht toen een aantal dikke bovenleidingsmasten vervangen door het dunne vierkante type dat ook ter hoogte van de Jaarbeurs/Uithof te vinden is, o.a. bij halte Kanaleneiland Zuid in de buurt.
Ik snap sowieso niet zo goed waarom er destijds in de jaren 80 voor zulke dikke wit/oranje bovenleidingsmasten gekozen is met dubbele bovenleidingskabels, het is nou niet echt een genot voor het oog en ook echt too much voor een tram.
Ik snap sowieso niet zo goed waarom er destijds in de jaren 80 voor zulke dikke wit/oranje bovenleidingsmasten gekozen is met dubbele bovenleidingskabels, het is nou niet echt een genot voor het oog en ook echt too much voor een tram.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten