Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Op U- link lijn 34 rijden tot nu toe alleen maar Amba's: De 4455, 4491, 4493, 4501, 4505 en 4506.
Op U- link lijn 77 zie ik nu ook Groningers 3054 en 3060, 3509 terugkomen.
Laatst gewijzigd door Globetrotter op zo 15 dec 2019, 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

@yordietje: Je bedoelt U-OV neem ik aan? Die rijden doordeweeks de meeste verdichtingsritten Utrecht - Doorn en Utrecht - Driebergen-Zeist (al worden er aan de spitsranden ook enkele van door Syntus gereden).
In het weekend rijden de U-OV bussen uitsluitend de verdichtingsritten Utrecht - Driebergen-Zeist in de middag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Op de zondagse korte ritten van lijn 4 (Voordorp-Utrecht CS) rijden ambassadors.
Nu op lijn 73 ook de Groningse 3053
Bij twijfel: gebruik beton.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matje82 »

Ik heb nog geen lijn 34 met passagiers gezien op de Utrechtseweg in Zeist. Ik begrijp dat zo'n lijn moet groeien, maar om deze nu op zondag elk kwartier te laten rijden.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Bumzle »

Het lijkt er op dat geen enkele bus meer gebruik maakt van het kleurendisplay. Ik heb de hele dag nog geen enkele bus gespot met een lijnkleur, ook niet bij de U-link lijnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

@matje82: Zelfde geldt voor lijn 201 in Amersfoort trouwens, die moet ook nog ontdekt worden.

Als ik trouwens zo de inzet van de Groningers in Utrecht zie dan dienen die niet als vervanging van de nog niet aanwezige Utrechtse Heuliez'en, maar als vervanging op U-link zolang de Qlink-wagens daar nog niet voor beschikbaar zijn (doordat de Groningse Heuliez'en er nog niet zijn). Ook de 4373 en 4374 zijn trouwens vandaag op U-link actief (op lijn 77).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Wat doen die Groningse bussen in Utrecht?

Is er in Utrecht een tekort aan bussen?

Of hebben ze in Groningen bussen over?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

KM46 schreef:Wat doen die Groningse bussen in Utrecht?
Rondrijden :wink: :pos:.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door ICE105 »

Daniel schreef:Als ik trouwens zo de inzet van de Groningers in Utrecht zie dan dienen die niet als vervanging van de nog niet aanwezige Utrechtse Heuliez'en, maar als vervanging op U-link zolang de Qlink-wagens daar nog niet voor beschikbaar zijn (doordat de Groningse Heuliez'en er nog niet zijn). Ook de 4373 en 4374 zijn trouwens vandaag op U-link actief (op lijn 77).
Zijn er in de nieuwe dienst meer bussen nodig? U-link geeft wat groei, maar opdoeken lijn 12 lijkt mij een groter effect. Blijkbaar is tijdelijk 2e hands Gronings spul beter/handiger/goedkoper dan met de slechtste Amba’s doorrijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Er staat een aardige vloot Amba's aan de kant in de stalling Europalaan, dus wat er nog rijdt aan Amba's zal of nog aan de kant moeten of behoren tot de serie die nog blijft en groot onderhoud krijgt.
Zag vanmiddag al één stadscitaro op lijn 47 rijden, maar aangezien die pas vandaag deels vrijkomen door de verschuivingen kan ik me voorstellen dat nog niet alles op de juiste plek stond.

Overigens vraagt U-link vooral meer geledes dan er waren, dat is in veel gevallen waar de werkelijke capaciteitsuitbreiding in zit. De bussen die van 12 vrijkomen zijn maar beperkt inzetbaar en gaan dan ook alleen naar lijn 28 en 35.

Vanmiddag ook nog even in een Altas op 65 gezeten: die groeide al op de eerste dag uit z'n jasje en zat zeker binnen Utrecht flink vol. Maar richting Vreeswijk had er eentje zelfs staanplaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ow trouwens, als wellicht zinvolle informatie voor fotografen... op zondag rijdt tegenwoordig een drietal Rosero's op de Amersfoortse stadsdienst, die achtereenvolgens lijn 9, 8 en 19 rijden met steeds een doorkoppeling tussen de lijnen op het station. (En ja, ik kwam er dus achter doordat ik nu drie keer de 1809 op de foto heb op drie verschillende lijnen :lol: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door UtrechtOV »

Ik snap het even niet. Er zouden sowieso amba's blijven in de dienst? Alleen de slechtse zouden toch weg gaan?
Vandaag diverse van die oude citaro g's gezien. Toch ook oude barrelbakken en nauwelijks gevuld. Vooral op de 73
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Er blijven 40 EEV-bussen in dienst, aannemelijk vooral Ambassadors want geleed voor de streek komt al vrij door de elektrificatie van lijn 3 en 8.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Als ik OV-info moet geloven dan heeft de eerste rit vanmorgen van lijn 87 niet gereden. Een goed begin is het halve werk toch? ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Ook in de nieuwe dienstregeling kunnen bussen nog stuk ;)

De extra vroege 280 ri. Amersfoort (kwam er althans voorheen nooit een tegen als ik de deur uit liep, rond 6.30 uur) had voor zijn eerste halte in Amersfoort iets van 4 passagiers, geen slecht begin.

Nu in de X80 valt op dat de bestemming niet past op de schermen in de bus, waardoor daar "Veenendaal Stat." in koeienletters bovenaan staat, terwijl heel die bus niet meer in Veenendaal komt (als X80 dan, want deze rit zou als 87 door moeten rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De voertuignummers die de Uithoftram digitaal uitzendt zijn ook interessant. Ik zie nu een 127, 417, 710 en 1924 rondrijden. :P
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door trolly »

Kniesoor! Wees blij dat ze bewegen :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stefan »

Lijn 45 schreef:De voertuignummers die de Uithoftram digitaal uitzendt zijn ook interessant. Ik zie nu een 127, 417, 710 en 1924 rondrijden. :P
Dat zijn dan dus de 6001 + 6027, 6004 + 6014 enzovoorts. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Qua rijtijd een goeie ervaring met de X80 in de nieuwe dienstregeling: op tijd van Amersfoort CS en zonder wachttijden door naar De Klomp, met pas na Renswoude wat extra buffer die nu een aankomst met -2 op De Klomp gaf. Wel lijkt er tussen Amersfoort CS en Zonnehof-West nu wat te weinig tijd te zitten, daar raakt hij al vertraagd, en daarna dus juist voldoende om zonder wachten in Woudenberg door te kunnen.

Drukte is nog niet veel over te zeggen: de bus zat iets minder vol maar miste juist wat vaste klanten die op De Klomp de trein pakken, die zullen dus niet in de volgende rit verdwenen zijn. In elk geval toch al 2 doorgaande reizigers die met de gekoppelde 87 mee gingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Tussen Amersfoort CS en zonnehof-west zitten toch geen belangrijke overstappunten? Lijkt me fijn dat ze daar iets te laat rijden, liever dan iets te vroeg.

2 Reizigers lijkt me bizar weinig voor een lijn in de spits. Ik ben benieuwd hoe populair die vanuit Veenendaal is.
Iig lijkt het mij dat je 87 en x80 makkelijk kan splitsen (en later 87 mogelijk opheffen als de 85 via oost rijdt).
Die 2 reizigers kunnen prima overstappen.
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Stefan schreef:Dat zijn dan dus de 6001 + 6027, 6004 + 6014 enzovoorts. :P
_O-
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

sirvinniei schreef:
2 Reizigers lijkt me bizar weinig voor een lijn in de spits. Ik ben benieuwd hoe populair die vanuit Veenendaal is.
Iig lijkt het mij dat je 87 en x80 makkelijk kan splitsen (en later 87 mogelijk opheffen als de 85 via oost rijdt).
Die 2 reizigers kunnen prima overstappen.
Waarom zou de 85 via oost moeten gaan rijden?
Deze bussen zitten in de spits regelmatig al overvol.
En de 85 valt niet onder provincie Utrecht maar bij Gelderland.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Dat was al langer het plan en is eigenlijk de enige efficiënte manier om Veenendaal Oost op een goede manier te bedienen.
https://veenendaal.raadsinformatie.nl/d ... eleidsnota zie pagina 27-29

Voor de drukte in de spits zijn genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Een makkelijke optie die ik zou kunnen bedenken is een gelede scholierenlijn door een onderaannemer laten rijden en deze via de kenniscampus op lestijden van het ROC te laten aansluiten. Daarmee scheidt je de reizigersstromen en raak je de gigantische verspitsing kwijt.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door reisthijs »

"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Gelukkig mis ik de hele week de ochtendspits, maar ik zit vandaag wel in de 22. De rit verloopt soepel, maar op de heenweg waren er wel wat vertragingen. Verder zijn er wel wat verbeterpunten:
1) De schermen in de tram tonen nog geen tijden, alleen de haltes staan op het scherm. Dat moet nog even gerepareerd worden.
2) Zowel op het CS als op de Heidelberglaan ervaarde ik dat er te weinig paaltjes zijn. Je bent dan ook even aan het wachten voordat je na aankomst van een drukke tram uit kan checken. In bus 12 kon je in de bus al uitchecken voordat je helemaal aan de eindhalte stond, wat dan ook veelvuldig gedaan werd.

En verder: controleurs aan boord, gratis chocolade bij het CS, U-OV doet wel zijn best.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten