Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mdk »

Pascal1998 schreef: di 01 aug 2023, 19:03 Weet je zeker dat dit een Capacity is geweest op de reizigersdienst? De U-link Citaro's lijken namelijk verdacht veel op de Capacity"s, alleen hebben de Capacity's twee assen achter en vier in-/uitgangen
Het was 100% zeker een Capacity gezien de dubbele achteras. Andere giveaways zijn op het moment de kleinere tekst en routenummer(vakjes) op de koersdisplays, zoals ook te zien bij de ex gd-citaro's en de gele waarschuwingsstrepen op voor- en achterkant met de uitzwenkwaarschuwing.
Laatst gewijzigd door Mdk op wo 02 aug 2023, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Heel simpel denk ik: de bus weer even opfrissen zodat hij weer een aantal jaar meekan. Bedenk je dat er dagelijks mensen op de stoelen zitten…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Mdk schreef: wo 02 aug 2023, 10:51 Het was 100% zeker een Capacity gezien de dubbele achteras. Andere giveaways zijn op het moment de kleinere tekst en routenummer(vakjes) op de koersdisplays, zoals ook te zien bij de ex gd-citaro's en de gele waarschuwingsstrepen op voor- en achterkant met de uitzwenkwaarschuwing.
Dan kan deze nog steeds buiten dienst zijn geweest, de testritten rijden namelijk rond met "28 Instructierit" voorop.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Selivio »

Pascal1998 schreef: di 01 aug 2023, 21:13
Selivio schreef:De nieuwe Ebusco's komen sowieso niet voor mei 2024 volgens de planning, dus wat dat te maken heeft met de VDL's?.
Dat is wat ik heb begrepen, in GD vervangt Ebusco namelijk de LE Citaro’s en die gaan in Utrecht dan weer de VDL’s vervangen
Ik zeg ook zeker niet dat dat niet het plan is/was, maar ergens heb ik inmiddels het idee dat dat plan over de kop gegaan is door: danwel dat de VDL's eerder eruit moeten, danwel de Ebusco's later komen dan eerder gepland (of een combinatie van beide)...

De Capacities gaan volgens planning (intranet) bij de start van de winterdienstregeling (20 augustus) de dienst op. Momenteel rijden ze enkel nog instructieritten (zonder passagiers).
Grt. Stefan
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robertgvu »

Een beknopt overzicht van de stand van zaken m.b.t. de laatste U OV-VDL's.
In de periode 12/6 t/m 19/6 zijn 16 exemplaren na einde dienst aan de kant gezet. Zij staan bij de Noordersluis schuin tegenover Garage Westraven: 4411,4425,4428,4433,4439,4447,4460,4484,4489,4493,4496,4506,4510,4513,4518 en 4527. Deze groep 1 werd snel gevolgd door of aangevuld met de 4462 (22/6) en 4517 (3/7 met aanrijdingsschade). De 13 overige nog resterende wagens zullen later (einde zomer-/vakantiedienst) een tweede groep vormen: 4415,4420,4430,4449,4469,4471,4480,4486,4494,4503,4509,4526,4529.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door matje82 »

4501 rijdt ook nog, zijn er 14 die nog dagelijks langs mijn huis rijden (lijn 74).
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robertgvu »

Klopt. 4501 is ook nog in dienst na een korte periode van afwezigheid.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pascal1998 »

Ondertussen is bekend geworden via Instagram dat de Citaro LE bussen die van GD overkomen alleen aan de buitenkant de U-OV look krijgen, binnenin veranderd er niets
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

In de dienstregeling van Syntus is de N26 uit Amsterdam naar Woerden verschenen:
https://reizen.keolis.nl/nl/utrecht/lij ... eling/heen
Volgens de pdf rijdt-ie sinds vorige zaterdag (nacht na 12 augustus).
Elke zaterdagnacht twee ritten, waarvan de eerste doorrijdt naar Woerden Molenvliet.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Die N26 viel me ook al op op de website, maar volgens het vervoerplan zouden de nachtbussen aan de westkant van de provincie pas na afloop van de huidige zomerdienstregeling gaan rijden.
Op busposities.nl zijn ook nog geen gereden ritten op lijn N26 terug te vinden in de logs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Rond Utrecht staat het Syntus Nachtnet ook in de reisinfo vanaf volgende week zaterdagavond, maar het lijkt me stug dat dat klopt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Klopt zeker wel met wat de bedoeling was, zijn ook precies die lijnen die weer in OVinfo staan (het nachtnet rond Amersfoort start nog niet op op dit moment).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Syntus lijkt wel enkele lijnen over te slaan, zo ontbreekt de N20 vanuit Utrecht immers ook nog.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Maar dat feestje gaat niet door lijkt me? Ik weet dat Syntus de herstart van het nachtnet wou afstemmen met Qbuzz, en die slaagden er vandaag onder andere in om lijn 2 voor het laatst te rijden voor 16:00, en tussen 17:05 en 18:05 één rit van lijn 28 vanaf Utrecht Centaal richting Vleuten te rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Er staat letterlijk in het vervoerplan dat Syntus de nachtlijnen vanaf na de zomer weer stapsgewijs gaan rijden en wel met inzet van chauffeurs van Pouw om zo impact op de dienstregeling overdag te voorkomen.
Die afstemming met Qbuzz zal er wel uit bestaan dat N20 nog niet gaat rijden, dat zou immers een losse nachtverbinding door Utrecht heen opleveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Maar dan zou je toch wel meer communicatie verwachten vanuit Syntus? Of gaan ze pas een paar dagen van tevoren communiceren dat hun nachtnet (dat in exploitatie natuurlijk best prijzig is) ineens wel gaat rijden?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het zal wel in de communicatie over de winterdienst zitten, die heb ik bij Syntus nog niet gezien. Bij Qbuzz wel, maar die hadden zelfs voor 2024 de nachtlijnen nog niet in het vervoerplan staan.
Syntus neemt ook de tijd trouwens: pas in dienstregeling 2025 zou het nachtnet weer als voor corona moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Bij Qbuzz is de communicatie over de winterdienst wel van start, met de vrolijke mededeling dat er weer meer bussen gaan rijden. Ondertussen loopt de communicatie over de rituitval rustig door, dus wisselen de schermen nu af en toe van we gaan vaker rijden via we rijden minder vaak door rituitval naar het scherm met de aansluitingen (en daarmee uitgevallen ritten). Het oogt allemaal wat troosteloos. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Tja, dat is de tegenstrijdigheid van vakantietijd waardoor de uitval nog wat erger is en de periode na die vakantietijd.

Het hervatten van de nachtlijnen bij Syntus heeft ook gestaan in het bericht over de inzet van kleine busjes in de zomer dacht ik. Maar ondanks dat oude dienstregelingsaanpassingen soms jaren later nog zijn terug te lezen op de Syntus-website, is dat bericht spoorloos verdwenen.
Datzelfde geldt overigens voor een deel van de kleine busjes: die hebben in de paar weken voorzomerdienst gereden maar daarna is de 381 zelfs groter (met een Setra van Pouw) gaan rijden dan voorheen. En rijden in Woerden weer gewoon Rosero's.

Blijkbaar is dat project deels mislukt, want op 87, 195, 202 en 280 rijden de kleine busjes volgens busposities nog wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jonkervoort »

Dit project ging om de oude buurtbussen, de afgelopen weken werden er (in de spits) ook drie daarvan tegelijk ingezet voor de pendeldienst 820 Breukelen - Loenen die tot afgelopen week reed. Wellicht waren er daardoor wat minder beschikbaar? De uitval bij Syntus viel deze zomer voor mijn gevoel ook best mee, Qbuzz leek het een stuk laster te hebben. Opvallend, want eerder dit jaar was dat juist andersom.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ah, dat zou best een verklaring kunnen zijn. En inderdaad, de uitval bij Syntus valt momenteel heel erg mee al zijn het soms onhandig omlopen (de ringlijnen in Amersfoort hebben geregeld meerdere ritten achter elkaar in dezelfde dienst, daardoor vielen vanmorgen bijvoorbeeld de eerste twee ritten op lijn 6 uit).

Syntus zat simpelweg net iets vroeger in de cyclus met pensioneringen bij gebrek aan instroom en is zodoende ook al verder met werving en instroom van nieuw personeel. Vergeet niet dat het vorig jaar vanaf mei een drama was bij Syntus met gaten van 3 uur op sommige lijnen en sowieso heel veel uitval, terwijl er toen bij Qbuzz nog weinig aan de hand was. Toen Syntus langzaam weer begon op te krabbelen in het najaar begon het juist bij Qbuzz met de uitval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Jonkervoort schreef: wo 16 aug 2023, 09:00 de afgelopen weken werden er (in de spits) ook drie daarvan tegelijk ingezet voor de pendeldienst 820 Breukelen - Loenen die tot afgelopen week reed. Wellicht waren er daardoor wat minder beschikbaar?
Het zal hooguit zo zijn dat er minder chauffeurs beschikbaar zijn, maar bussen zijn er nog genoeg. Dat zal dus niet de reden zijn geweest.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Daniel schreef: ma 14 aug 2023, 19:22 Op busposities.nl zijn ook nog geen gereden ritten op lijn N26 terug te vinden in de logs.
Oh, dat had ik inderdaad nog niet gecheckt. Excuus daarvoor.
Syntus heeft nog geen nieuwsbericht over de nachtlijnen, maar de pagina 'Nachtlijnen' is al wel aangepast: vanaf 26 augustus gaan vijf nachtlijnen, waaronder de N26, weer rijden.

https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/reis ... achtlijnen
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
ovforens
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovforens »

Zoals te verwachten viel gaan maandag de Capacities de weg op
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Globetrotter »

Zo te zien rijden nu een stuk of acht Capacity's op de dienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 177 gasten